Test-drive cu Volkswagen GTD
Volkswagen GTD: un Golf GTI pe care nemţii au pus un motor diesel. Prin această mişcare constructorul german vrea să demonstreze că şi motorina se poate mişca la fel de bine precum un benzinar. Rezultatul este o maşină civilizată, chic, economică, dar nu īntr-atāt de īnfiptă.
GTD-ul este copy-paste după GTI, aceeaşi structură şi interior, plus
motorul diesel al Golfului TDI căruia i s-au adăugat īncă 30CP. A rezultat acelaşi 2,0 litri cu 16 valve, dar cu 170CP īn loc de 140CP, aşa cum are TDI-ul.
Plajele de viteză largi şi cuplul la turaţii joase oferite de un propulsor pe motorină sunt două dintre avantajele pe care un diesel le oferă şi īn acelaşi timp două răspunsuri la īntrebarea de ce preferă europenii motorina şi nu hibridele.
Confortul la volan este la standarde ridicate şi asta din cauza suspensiilor adaptive. Nasul maşinii este menţinut jos, astfel īncāt maşian să poată rula la viteze mari cu uşurinţă.
Interiorul este unul plăcut, ergonomic, cu materiale de calitate. Robusteţea lucrului german bine făcut este, de asemenea, prezentă.
Şi cu toate acestea, GTD-ul nu se īnfige la fel de bine precum GTI-ul.
Motorul rămāne fără suflu după 4.500 de turaţii, iar apăsarea pedalei de acceleraţie nu transmite roţilor un răspuns la fel de acut precum o face motorul pe injecţie de benzină.
Şi nu īn ultimul rānd,
GTD-ul nu are atātea dungi roşii precum GTI-ul.
Să trecem la rezultatele din teste. GTD-ul ajunge de la 0 la 100 de kilometri pe oră īn 8,1 secunde; GTI-ul īn 6,9 secunde.
Aşa că nu e prea bine să te gāndeşti la GTD ca la o maşină sport. Mica dezamăgire care va urma după ce o vei conduce nu face bine la inimă.
Plus alte cāteva date tehnice.