Noua limuzină Mercedes Clasa E acum şi īn Romānia
Mercedes-Benz continuă să dezvolte automobile elegante, dovadă a acestui lucru fiind şi aducerea īn Romānia a limuzinei clasa E.
Să īncepem cu motoarele.
Īn ceea ce priveşte diesel-urile, cei de la Mercedes au dezvoltat trei astfel de propulsoare īn patru cilidri prevăzute cu injecţie directă common-rail, injectoare piezo-electrice,un sistem īmbunătăţit de recirculare a gazelor arse şi un sistem de supraalimentare cu două turbine. Īn cifre avem aşa: un E 250 CDI cu 204 CP şi 500 Nm, ceea ce īnseamnă un cuplu cu 25% mai mare decāt motorul diesel V6 anterior şi foloseşte īn acelaşi timp cu pānă la 23% mai puţin combustibil - numai 5,3 litri (combinat) pentru 100 de kilometri. Acesta corespunde la 139 grame de CO2 pe kilometru.
De asemenea, noul motor diesel de patru cilindri propulsează E 220 CDI cu 170 CP şi E 200 CDI cu 136 CP.
Motoarele pe benzină se prezintă şi ele astfel: modelele E 200 CGI şi E 250 CGI sunt dotate cu un motor cu injecţie directă īn patru cilindri cu o capacitate de 1,8 litri, supraalimentat, cu distribuţie variabilă atāt pentru admisie, cāt şi pentru evacuare.
Analizate separat, E 200 CGI (cu 184 CP) este echipat standard cu o transmisie manuală cu 6 trepte de viteze şi funcţia ECO start/stop, ceea ce determină un consum de 6,8 litri de benzină (premium atenţie)la 100 kilometri, īnregistrānd o emisie de 159 grame de CO2 pe kilometru.
Pentru E 250 CGI (de 204 CP) transmisia automată īn 5 trepte vine ca dotare standard, iar cuplul maxim este acum de 310Nm, ceea ce reprezintă o creştere de peste 26% faţă de motorul V6 anterior. Īn acelaşi timp, consumul de carburant mixt este redus cu peste 20% ceea ce īnseamnă 7,4 litri la 100 de kilometri, echivalānd cu 175 grame de CO2 pe kilometru (īn cifre provizorii).
Atāt modelele E 350 CGI cu injecţie directă pe benzină (215 kW/292 CP) cāt şi liderul E 500 (285 kW/388 CP) au fost incluse īn gama de motoare ale noii Clase E. Īmbunătăţirile aduse acestei clase sunt menite să reducă consumul de combustibil al modelelor V6/V8 cu pānă la 0,6 litri la 100 de kilometri. De asemenea, noul produs superperformant al Mercedes-AMG, E 63 AMG, ajunge la 386kW/525CP.
Motoarele V6 şi V8 sunt echipate standard cu o transmisie automată cu şapte viteze şi un schimbător de direcţie situat pe coloana volanului.
Īn ceea ce priveşte siguranţa, exemplele includ ca dotare standard sistemul Attention Assist (70 de parametri care te monitorizează să nu adormi la volan), Adaptive Main Beam Assist (Asistentul pentru faza lungă) şi frānarea automată īn caz de urgenţă, care este activată īn momentul īn care pericolul de coliziune este ridicat.
Multe mai sunt de spus, dar ceea ce era important şi adaptat stilului nostru de a scrie a fost deja spus.