Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Masini de serie

Reply
 
Thread Tools
Old 26-02-09, 15:17   #1
Cosmin Arsene

Stage 5
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 468
Member of:
[REDACTOR 4TUNING]
Default Fiat devine verde prin adoptarea sistemului Start/Stop de la Bosch

Fiat devine verde


Tehnologia eco-friendly câştigă teren în domeniul auto, încet dar sigur, iar italienii de la Fiat se alătură şi ei trend-ului mondial de a deveni verde prin adoptarea, începând cu luna martie a anului 2009, a sistemul Start/Stop, ce va echipa, pentru început, modelul Fiat 500, alături de cutia de viteză automată Dualogic şi motorul pe benzină de 1,2 l.

Bosch produce sistemul Start/Stop din anul 2007, adoptarea lui de către constructorii auto fiind astfel la început. Cu toate acestea, Preşedintele Departamentului Bosch „Starter Motors and Generators”, Stefan Asenkerschbaumer este de părere că piaţa va îmbrăţişa acest tip de tehnologie: „În 2008, 5% dintre autovehiculele noi din Europa erau dotate cu un sistem Start/Stop. În anul 2012 acest nivel va ajunge, după calculele noastre, la 50%, iar în cele mai multe cazuri va fi vorba despre tehnologia Bosch.”

Ce face el? Sistemul e simplu de explicat şi mai ales foarte prietenos cu utilizatorul/şoferul. Start/Stop opreşte automat motorul atunci când autovehiculul se află în staţionare, de exemplu la semafor. În momentul în care şoferul acţionează ambreiajul pentru a cupla într-o treaptă de viteză, motorul este repornit automat.

În ideea de a proteja mediul, tehnologia Start/Stop mai face ceva, şi anume reduce cu până la 5% consumul de combustibil şi implicit emisiile de dioxid de carbon eliminate în atmosferă.

Din ce e compus? Foarte pe scurt, dintr-un starter, un sistem de control al motorului, precum şi din senzorul pentru acumulator.
Pentru cunoscători, dar şi pentru cei interesaţi să afle lucruri noi în direcţia eficientizării consumului de combustibil şi a unei mai bune gestionări a motorului, electromotorului şi acumulatorului vom adăuga că pentru modelul Fiat 500, Bosch livrează şi unitatea de comandă a motorului, împreună cu un software care interpretează datele necesare preluate de senzori, controlând astfel oprirea şi pornirea motorului.
În plus, senzorul pentru baterie verifică nivelul actual de încărcare al acumulatorului şi transmite mai departe această informaţie sistemului de gestionare al energiei.

Până în acest moment, Bosch a livrat peste 500.000 de startere pentru BMW şi Mini.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Sistem Start Stop Bosch.jpg
Views:	1150
Size:	544.8 KB
ID:	809410  

Last edited by ReLLaXX; 26-02-09 at 16:53.
Cosmin Arsene is offline   Reply With Quote
Old 26-02-09, 15:19   #2
dolb
NoSpeedLimit Romania Club Member


Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 7,764
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[4Tuning International]
[VW]
Default Re: Fiat devine verde prin adoptarea sistemului Start/Stop de la Bosch

wooooooow brakethrough in tehnology.. nu ma da deloc pe spate!
dolb is offline   Reply With Quote
Old 26-02-09, 16:11   #3
cj90rzv
Banned

Stage 4
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 201
Default Re: Fiat devine verde prin adoptarea sistemului Start/Stop de la Bosch

Si uite asa vor sta oamenii cu treapta 1 cuplata la semafot.... nu stiu de ce ... dar m-ar enerva la culme sa mi se opreasca motorul singur X(
cj90rzv is offline   Reply With Quote
Old 26-02-09, 16:12   #4
dolb
NoSpeedLimit Romania Club Member


Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 7,764
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[4Tuning International]
[VW]
Default Re: Fiat devine verde prin adoptarea sistemului Start/Stop de la Bosch

mi se pare un pic...porcarie!..de parca e greu sa opresti tu singur motoru. Sau acu mai nou ne e lene sa intindem mana? unde au ajuns lenesii si fitele
__________________

dolb is offline   Reply With Quote
Old 26-02-09, 16:49   #5
Cr0c0 F

Stage 5
 
Cr0c0 F's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 1,454
Default Re: Fiat devine verde prin adoptarea sistemului Start/Stop de la Bosch

pt fitze si lenesi maine poimaine inventeaza scaunu de sofer pe care poti dormi in timp ce masina merge...
Cr0c0 F is offline   Reply With Quote
Old 26-02-09, 16:53   #6
dolb
NoSpeedLimit Romania Club Member


Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 7,764
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[4Tuning International]
[VW]
Default Re: Fiat devine verde prin adoptarea sistemului Start/Stop de la Bosch

Quote:
Originally Posted by Cr0c0 F View Post
pt fitze si lenesi maine poimaine inventeaza scaunu de sofer pe care poti dormi in timp ce masina merge...
nu ca s-a inventat deja .. are masaj si incalzire ..plus reglaj lombar!

pai oricum tot pt lenesi s-a inventat si cutia automata... pe vremea aia nu era o necesitate..din pacate acu..chiar daca nu esti lenes... ai nevoie de o cutie automata la ce trafic minunat avem!.. tot pentru lenes au inventat desteptii de la bmw... headsup display!..adica e greu sa te uiti o secunda la turometru si km.. tre sa te uiti cand te uiti si la drum! Mai au naiba sa faca oglinzi in parbriz cu monitoare.. la ce sa mai ridic eu fruntea sau sa plec capul spre stanga? ma uit la drum si in acelasi timp si in oglinda! destepti rau astia! MAI BINE AR FACE DRACU O MASINA ECONOMICA SAU ELECTRICA.
dolb is offline   Reply With Quote
Old 26-02-09, 16:58   #7
Alex_pitesti

Stage 5
 
Alex_pitesti's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 611
Member of:
[SKODA]
Default Re: Fiat devine verde prin adoptarea sistemului Start/Stop de la Bosch

hmmm...cam ciudat
Alex_pitesti is offline   Reply With Quote
Old 26-02-09, 17:16   #8
marian_tgv

Stage 5
 
marian_tgv's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 454
Default Re: Fiat devine verde prin adoptarea sistemului Start/Stop de la Bosch

mai era si faza aia cu nuca de la schimbatorul de viteze, avea leduri si iti arata in ce treapta esti ) era buna pt aia de au luat permisul la pitesti
marian_tgv is offline   Reply With Quote
Old 26-02-09, 21:51   #9
KillYourSelf

Stage 5
 
KillYourSelf's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 319
Default Re: Fiat devine verde prin adoptarea sistemului Start/Stop de la Bosch

nu cred k as putea sa am un asa sistem pe masina...nu cred k asta e cea mai eficienta solutie...sa vedem si rezultatele akm
KillYourSelf is offline   Reply With Quote
Old 26-02-09, 21:55   #10
Danutz Bratosin
Oltcit Driver

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,595
Member of:
[Moderators]
[Oltcit]
[Fiat]
Default Re: Fiat devine verde prin adoptarea sistemului Start/Stop de la Bosch

porneste motoru opreste motoru si tot asa la fiecare semafor din bucuresti....fac economie de gaze da cumpar cate o baterie la cateva luni bani cheltuiti degeaba
Danutz Bratosin is offline   Reply With Quote
Old 27-02-09, 01:08   #11
klausi
Nissan Driver

Stage 2
 
klausi's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 47
Member of:
[Nissan]
Default Re: Fiat devine verde prin adoptarea sistemului Start/Stop de la Bosch

1. Din cate stiu eu dpdv al fiabilitatii ar fi bine ca motorul sa nu se opreasca niciodata. Deci cu atatea reporniri - clar scade fiabilitatea.

2. La pornire se consuma mai mult (e vb de cateva fractiuni de secunda). Plus ca poluarea e mai mare pt prima secunda - poate si a doua decat la relanti. Deci poluarea - cu pluta

3. Sa vina Bosch in Bucuresti dimineata cand ninge, la pranz cand ploua si serara intre 18 si 20 si sa analizeze "inovatia" lor. Cred ca o sa se duca invartindu-se.

Pana nu vom avea masini electrice astea sunt inovatii de marketing pentru a castiga imagine.
klausi is offline   Reply With Quote
Old 27-02-09, 02:39   #12
coseru_i

Stage 5
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 404
Default Re: Fiat devine verde prin adoptarea sistemului Start/Stop de la Bosch

inca mai e cv petrol de scos din pamant, ar fi pacat sa regleze consumul la 2-3 la suta, nu ca nu ar fi posibil, sau sa faca masini 100% electrice, sunt convins ca daca un brand german ar promova un astfel de automobil, ar prinde repede la public
coseru_i is offline   Reply With Quote
Old 27-02-09, 14:03   #13
Villy ATS
Dacia Rally Team Member

Stage 5
 
Villy ATS's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 846
Member of:
[Moderators]
[Dacia Rally Team]
Default Re: Fiat devine verde prin adoptarea sistemului Start/Stop de la Bosch

daca asta va deveni optiune pt multe masini, va fi prima taiata de pe lista de multi, cu cat reduce consumul?
Villy ATS is offline   Reply With Quote
Old 27-02-09, 14:36   #14
monk

Stage 5
 
monk's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 2,085
Member of:
[Moderators]
[Street Gambler]
[Fiat]
[VW]
Default Re: Fiat devine verde prin adoptarea sistemului Start/Stop de la Bosch

sistemul este deja implementat deja pe multe bmw-uri.
am un prieten care are asa ceva pe un 120d si il tine tot timpul dezactivat. e o chestie desteapta dar nu pt traficul din romania unde avansezi cate un metru. e gandit in asa fel incat atunci cand e frig afara se dezactiveaza singur ca sa nu strice motorul. asa ca faza cu ninsoarea care o zicea cineva mai sus pica.

la inceput cand il tinea activat si mai lua pe cate cineva in masina isi auzea vorbe "bah ce prost conduce ala... ii murea motoru la fiecare stop"... )
monk is offline   Reply With Quote
Old 27-02-09, 16:38   #15
getedoi

Stage 5
 
getedoi's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 695
Default Re: Fiat devine verde prin adoptarea sistemului Start/Stop de la Bosch

asa bine ar fi daca in loc sa scrieti aberatii ati chiar citi despre sistemele astea (care exista in forma actuala de vreo 2-3 ani buni). dar normal ca ii mai bine sa faci pe gica-contra decat sa incerci sa vezi mai multe laturi ale problemei.

asta ii un sistem gandit de bosch, nu de gica de la scularie si ii atat de genial incat ma mir de ce nu l-au pus la punct mai devreme, chiar de la aparitia in masa a injectoarelor. sincer tind sa fiu de acord cu ipoteza marketingului.

http://en.wikipedia.org/wiki/Start-stop_system

conform banalei wikipedia, sistemul foloseste un alt tip de acumulator si un alt tip de starter. deci nu ii ca la dacie, sa iti moara bateria iarna, si nu o sa fie delay-uri foarte mari si risipa la reporniri (heck, BMW folosesc sistemul asta fara riscul de a-si strica imaginea de "masina de condus"). de fapt, delay-urile probabil nici nu conteaza intr-o masina cu motor de 1.2. nu rupe gura targului si sigur nu-i cea mai eficienta solutie (si Villy, ma tem ca ii musai. nu va fi optional). dar deocamdata ii buna. si eu as putea trai cu un consum mediu mai mic cu 5-10%, cel putin pana cand masinile electrice vor deveni cost-effective (coseru, toata lumea le-ar cumpara, dar nu se renteaza).

a fost testat in europa de vest, in japonia, si prinde in state, de ceva vreme. si sunt convins ca va functiona si la noi, ca aglomeratie este si in tokyo, nu numai in bucuresti, conform unor teorii de-ale voastre

si dolb, HUD-ul a fost inventat ca sa nu trebuiasca sa iti iei ochii de pe sosea la viteze de autostrada, contribuind la imaginea sport a BMW-urilor. dar nu te poti obosi sa citesti despre asta
__________________
8 MPG: not just mileage. An american tradition!

http://purauto.wordpress.com
http://getedoi.deviantart.com
http://kalumpu.myminicity.com
getedoi is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -