Masina este Smart Roadster, facuta de Mercedes-Benz, an fabricatie 2005, rulaj 65.000 km, motor 700 cmc turbo, cu 82 CP din fabrica.
Este o masina sport in 2 locuri, culoare neagra, joasa si foarte aspectoasa, care atrage multe priviri datorita design-ului unic. Este decapotabila, cu plafon tip hardtop, demontabil; operatiunea de montare/demontare dureaza aprox. 30 de secunde si se face manual.
Masina este foarte usoara (in jur de 750 kg), iar la fel ca toate Smart-urile are o structura foarte puternica - acea "celula de siguranta Tridion"; siguranta este foarte importanta la Smart-uri, toate masinile avand standard ABS, ESP, EBD, hill assist, etc.
Motorul este mic dar destul de puternic, iar impreuna cu greutatea scazuta face ca masinuta sa fie *extrem* de agila. Motorul este in spate, tractiunea tot in spate, astfel eficienta fiind maxima si aderenta cat cuprinde. Cutia este automata, avand si posibilitatea ca soferul sa schimbe vitezele (mod semi-automat sau secvential).
Directia este excelenta datorita suspensiilor sport Bilstein si a volanului Sparco cu diametru redus (330 mm), iar impreuna cu arcurile progresive fac ca denivelarile sa nu se simta la fel de rau ca arcurile originale.
Datorita dimensiunii scazute a motorului si grautatea mica a masinii, consumul este si el foarte mic (in jur de 5-6% la un mers normal). Benzina am folosit OMV Carrera 100, puteti sa folositi si benzina 95 insa consuma mai mult si scad si performantele.
De asemenea impozitele si taxele si ele sunt foarte mici datorita cilindreei scazute.
Masina a primit numeroase imbunatatiri in ultimele luni, iar costul lor cu tot cu manopera fiind de aprox. 5.000 EUR (fara sa includ aici orele de documentare, telefoane peste telefoane in Anglia si Germania la mai multe magazine, drumuri la Bucuresti, etc.)
Am cumparat numai piese noi, facute de producatori specializati in produse motorsport de calitate (nu chinezarii) si facute special pentru Smart: Forge, K&N, Bilstein, Spax, EBC Brakes, Sparco, OMP, Lester. Majoritatea componentelor au fost cumparate din Anglia si Germania. Montajul pieselor a fost facut la reprezentanta Mercedes de oameni care au mai lucrat cu Smart-uri (am cautat in special pe cei care mai lucrasera).
Performante:
- motorul din fabrica avea 60 KW (82 CP), dupa o remapare la Racing Code a fost urcat la 105 CP/140 nM
- furtun siliconic Forge turbo to intake (TIK pipe), de la admisie la turbo - permite un debit marit de aer sa intre in turbo
- blow-off valve (dump valve) Forge - prelungeste viata turbinei, scade turbo-lag-ul, imbunatateste schimbatul vitezelor, si are un sunet de milioane
- kit inductie sport K&N - imbunatateste semnificativ traseul prin care intra aerul la admisie/filtrul de aer
- filtru aer sport K&N - mai adauga cativa cai putere
- suspensii Bilstein Streetline cu arcuri Spax progresive (garda la sol scazuta cu 30 mm fata de original) - masina sta excelent in curbe, iar arcurile progresive imbunatatesc confortul condusului
- discuri frana Turbogroove de la EBC Brakes UK, placute frana GreenStuff - cele mai bune care le-am putut gasi pentru Smart, bineinteles ca franeaza fara probleme
- furtune frana Goodridge metalice - imbunatatesc suplimentar franarea (comandate, urmeaza sa le primesc in cateva zile)
Exterior - aici am putine imbunatatiri, masina arata foarte bine asa cum este ea din fabrica
- eleron spate Lester - cea mai majora modificare exterioara, pentru ca nu imi placea cum arata spatele masinii asa taiat, parca lipsea ceva; cred ca aspectul de acum este mult mai armonios
- cauciucuri vara GOODYEAR-EAGLE F1 GSD3 195/50/R15 noi (nu au 50 km), foarte buna aderenta
- faruri xenon si led pozitie - vizibilitate excelenta noaptea
Interior
- scaune sport tip scoica Sparco
- centuri rosii in 4 puncte Sparco
- volan Sparco cu piele intoarsa
- butuc volan OMP - compatibil cu majoritatea volanelor aftermarket
- pedale Sparco
- ceasuri presiune turbina si temperatura motor
- lumina interior led
- diverse elemente colantate, aspect de fibra carbon (folie 3M)
Consumabile/revizie:
- schimbate bucsi, bielete, ulei, filtre, etc.
Toate piesele enumerate mai sus sunt noi, puse pe masina in urma cu 1-2 luni cel mult! Cred ca am acum in jur de 110-115 CP (asta la o greutate de aprox. 700-750 kg); cei de la Mercedes mi-au spus ca au mers si cu Smart Roadster Brabus, care era mai slab ca si performante si agilitate.
Masina este intr-o stare impecabila din toate punctele de vedere, fara incidente, fara zgarieturi, fara probleme ascunse si asa mai departe. Masina nu a fost "de zi cu zi", am avut o alta masina pentru alergaturi prin oras etc.
Am si toate piesele vechi care au fost schimbate (suspensiile originale, discuri frana, furtun admisie, TIK pipe, scaune, centuri, volan, etc.) care le dau impreuna cu masina (puteti sa le vindeti si sa mai scoateti niste bani).
Masina o vand pentru am inceput un alt proiect si nu mai am timp si bani de investit in ea, si mi-am vandut si cealalta masina pe care o aveam ca sa incep noul proiect.
Ar mai fi fost cateva chestii care mai puteau sa fie imbunatatite, si anume evacuarea (mai era in jur de 500 EUR), si cutia de viteze (piesele tot cam asa in jur de 400-500 EUR, si eventual si un soft de inca 400-500 EUR).
Asadar, accept si unele variante, de preferat mai ieftine sau eventual un pic mai scumpe (as mai putea da o diferenta de 1000-2000 EUR).
Pret: 9.000 EUR fix - mai jos nu pot sa las, pentru ca si asa ies in pierdere, avand in vedere cata munca am bagat in masina. Variante la acelasi pret, atata timp cat si variantele sunt la un pret realist bineinteles.
Foarte multe poze gasiti aici:
http://sp2.ro/79b79e
Contact:
tel. 0729396418
email:
road.ster@rocketmail.com
locatie: Ramnicu Valcea