Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 07-04-05, 13:21   #1
Lucian

Stage 5
 
Lucian's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 5,034
Member of:
[Streetline-CCC]
Default Motorul de Renault 5 GT Turbo

Ce optimizari se pot aduce ? Sfaturi ? Idei ?
Lucian is offline   Reply With Quote
Old 08-04-05, 11:03   #2
UniculSGM
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
UniculSGM's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 2,551
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
Default

Eu as incerca urmatoarea varinata :
-Turbina sa sufle in 4 carburatoare(varianta rara, dar super eficienta), axa cu came macar un profil alpine pe 282 grade (merge si pe 320, dar e greu de reglat sa o faci sa mearga cum trebuie,dar daca reusesti e bomba)
-Traseu la turbo cat mai scurt, un intercooler suficient de mare a.i. sa raceasca aerul din admisie, dar nici sa nu fie lag-ul prea mare
-Supapa pop-off.
-Vibrochen, biele, volanta usate la maxim, si echilibrate la 0, lustruite oglinda.
-Pistoane forjate(cam greu de gasit),eventual o decomprimare, pentru a tine 2.5 bari presiune in turbo.

Eu merg mereu pe extreme, nu ma intereseaza cat o sa consume si cati km va tine motorul.
__________________

www.rustans.ro
UniculSGM is offline   Reply With Quote
Old 08-04-05, 21:28   #3
Lucian

Stage 5
 
Lucian's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 5,034
Member of:
[Streetline-CCC]
Default

Chiar ca extreme ! Bune dar extreme . Pop off e impetuos necesar . Traseul la turbo trebuie regandit .... Restul sunt cam extreme. Eu daca duc turbina in 1.5 as fi multumit (pt inceput)
__________________

RENAULT Clio RS 197

SMART ROADSTER

AUDI A3 SPORTBACK
Lucian is offline   Reply With Quote
Old 25-04-05, 23:20   #4
muntean_dragos

Stock
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 7
Default

Daca urci turbina, nu mai merge bine nici cu benzina de 100 . Trebe s aurci si cifra octanica la benzina ca bate avansu . Grija mare cu turbina ca poti sa termini motoru.
muntean_dragos is offline   Reply With Quote
Old 26-04-05, 08:06   #5
Lucian

Stage 5
 
Lucian's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 5,034
Member of:
[Streetline-CCC]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"muntean_dragos\"
Daca urci turbina, nu mai merge bine nici cu benzina de 100 . Trebe s aurci si cifra octanica la benzina ca bate avansu . Grija mare cu turbina ca poti sa termini motoru.
Pai si cum se face ca cei care au schimbat turbina si acum dau 1.5 - 2 bar din ea nu au probleme ? Tocmai m-a umilit o Lancia si mi-a spus proprietarul ca era cu presiunea la 2 bar.
Lucian is offline   Reply With Quote
Old 26-04-05, 10:11   #6
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default

pai nu presiunea conteaza asa mult ci temperatura aerului care intra in motor, detonatia apare cand benzina se autoaprinde inainte de de a da bujia scanteie si asta se intampla din diverse cauze, aer prea fierbinte , puncte calde in motor (catodul sau anodul de la bujie devine incandescent sau depuneri care devin incandescente...........) ,.....asa ca daca are un intercooler dimensionat corespunzator ,niste bujii cu cifra termica mai mare de 6 preferabil 8, si lustruieste totul pe acolo, nu ar trebuii sa aibe probleme (asta considerand ca pompa de ulei face fata la turatii mari si ca pompa de benzina si ea deasemenea asigura benzina necesara pentru un amestec corespunzator)

eu tare sunt curios daca o sa tina totusi 2,5 bari
200SX is offline   Reply With Quote
Old 26-04-05, 10:17   #7
Lucian

Stage 5
 
Lucian's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 5,034
Member of:
[Streetline-CCC]
Default

Pe mine ma tot bate un gand sa trag surubul \"ala\" pana la capat. Pompa baga minim 5 bari , pompa de ulei baga si ea (am si radiator de ulei) , intercooler dimensionat avem , dar cu reglajul din carburator nu prea ma descurc. Nu stiu daca sa risc sau nu . Bujiile sunt noi Bosch Platinum special pt motorul asta ... fise siliconice 7 mm , aprindere electronica ... Chiar nu stiu ce sa fac !
Lucian is offline   Reply With Quote
Old 12-05-05, 10:41   #8
abcd
 
Join Date: May 2005
Posts: 0
Default

in primul rand, daca e sa duci turbina in peste 2 bar, nu te tine pompa de benzina(nu are puterea sa ofere un debit necesar pt atata aer), vei arde garnitura de chiulasa(se gaseste pt cateva zeci de euro) si nici setul motor...turbina de pe r5 turbo ofera multe, dar motorul nu poate face fata daca e standard
abcd is offline   Reply With Quote
Old 12-05-05, 10:43   #9
Lucian

Stage 5
 
Lucian's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 5,034
Member of:
[Streetline-CCC]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"abcd\"
in primul rand, daca e sa duci turbina in peste 2 bar, nu te tine pompa de benzina(nu are puterea sa ofere un debit necesar pt atata aer), vei arde garnitura de chiulasa(se gaseste pt cateva zeci de euro) si nici setul motor...turbina de pe r5 turbo ofera multe, dar motorul nu poate face fata daca e standard
Ce sugestii ai ?
Lucian is offline   Reply With Quote
Old 12-05-05, 11:03   #10
abcd
 
Join Date: May 2005
Posts: 0
Default

garnitura de chiulasa 45 lire sterline plus transport(suporta forte ce se dezvolta la presiuni de 35 psi)
axa cu came 130 lire sterline plus transport(da 20 de cai pe toata plaja de turatii, nu e nevoie sa fie schimbate arcurile de supape sau supapele)
carburator 110 lire sterline plus transport(pana la 20 cai in plus, este perfect pt presiuni intre 20 psi 40 psi, le face fata cu succes)
pompa de benzina 150 lire sterline plus transport(alimenteza motoarele de r5 de pana la 300+ cai)
set motor 350 lire sterline plus transport(pastreaza acelasi raport de comprimare,este mult mai usor si rezista la presiuni de pana la 45 psi, ofera castig important in acceleratie)
volant usurat cu 30% 100 lire sterline plus transport...
le pui pe toate astea si duci presiunea in turbina in maxim si ajungi pe undeva la 220 de cai...
abcd is offline   Reply With Quote
Old 12-05-05, 11:08   #11
Lucian

Stage 5
 
Lucian's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 5,034
Member of:
[Streetline-CCC]
Default

Gataaaaaa ! M-am linistit . Ceva la preturi mai omenesti nu se poate face ? Segmenti gapless , cutie crabotata , alt carburator (dar nu la 200 euro) , set motor forjat ....
Lucian is offline   Reply With Quote
Old 12-05-05, 11:12   #12
abcd
 
Join Date: May 2005
Posts: 0
Default

ba da...bineinteles ca se poate..ti-am dat niste preturi de firma aduse din afara..carburatia nu e nevoie sa o schimbi , o pot modifica pe cea de pe masina, pompa de benzina poate fi si ea inlocuita cu una ce ofera perfiormante mai bune la bani mai putini, si piese usurate la costuri mici de asemenea..presiunea in turbina merge si ea marita pana la o anumita valoare fara probleme///imi zici daca vrei si vb pe urma in particular
abcd is offline   Reply With Quote
Old 12-05-05, 11:14   #13
Lucian

Stage 5
 
Lucian's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 5,034
Member of:
[Streetline-CCC]
Default

V R E A U !!!!
Lucian is offline   Reply With Quote
Old 17-05-05, 12:05   #14
[T3m]b3||
Midnight Racers Member

Stage 5
 
[T3m]b3||'s Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,570
Member of:
[Midnight Racers]
[BMW]
[2 Roti]
Default

Mult succes in continuare cu 'karutza' Lucică ! :P
[T3m]b3|| is offline   Reply With Quote
Old 03-06-05, 10:20   #15
Lucian

Stage 5
 
Lucian's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 5,034
Member of:
[Streetline-CCC]
Default

O schitza sau schema pt instalearea unui pop-off sau BOV la motorul asta are cineva ?
Lucian is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -