Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci. |
03-11-08, 13:03
|
#1
|
Stage 5
Join Date: Jul 2004
Posts: 1,113
Member of: [PARTICIPANT CURSE]
|
CHIP ECU VS STAND ALONE MANAGEMENT
Luam in cauza un motor de baza aspirat trecut la aspiratie fortata gen turbo.
Care electronica ar fi mai buna un simplu Chip tuning sau un sistem STAND ALONE gen Haltech.Astept pareri daca am uitat ceva scuze.Deci cat mai simplu care e mai bun si de ce.
O zi buna!
|
|
|
03-11-08, 13:42
|
#2
|
Stage 5
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,665
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [A.C.S. Speedline Motorsport] [Nissan]
|
Re: CHIP ECU VS STAND ALONE MANAGEMENT
in primul rand aici vorbim de o mare diferenta de pret!!!!!
Daca ai motor standard se merita numai o simpla resoftare, daca ai modificari masiva le motor nici nu se discuta....clar stand alone!!!!
__________________
Daca Nissan Motorsport e ''NISMO'' ....atunci Honda Motorsport e ''HOMO'' ???
|
|
|
03-11-08, 18:31
|
#3
|
Stage 5
Join Date: Jul 2004
Posts: 1,113
Member of: [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: CHIP ECU VS STAND ALONE MANAGEMENT
Vorbim despre un motor aspirat trecut turbo deci implicit multe modificari.
|
|
|
03-11-08, 21:18
|
#4
|
Stage 5
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of: [4Tuning International]
|
Re: CHIP ECU VS STAND ALONE MANAGEMENT
Acum 2 saptamamni ai cerut sa scriu la un forum parerea mea despre tema asta, dar nu am putut ca e ceva vrajeala acolo cu administratia si ma ia nervii cand vad asa ceva...
In primul rand un stand alone stie mult mai mult decat un chip sau piggy back. Este mai rapida, are facilitati ce restul nu prea ca ALS, Launch Control, Full Throttle Shift, poate actiona mai multe elemente de la motor care ajuta functionarea (ventialtor, pompe).
Cand pui un stand alone nu neaparat marca e importanta ci de cine e setat, asta fece diferenta, fie halltech, vems, motec, aem, pactel, autotronic, stinger, efi, emerald, bigstuff, dta....si asi putea continua lista partea importanta e factorul uman.
Parerea mea ca incepe de la VEMS (nu la megasquirt) care deja stie tot ce trebuie pentru o masina de strada si fiind destul de ieftin, 600 de euro + sonde + gagete + montare + programare ajunge la 1100-1400 E tinand cont de masina si dorinte si cine o programeaza.
Ultima treapta e Motec si Pactel care deja stiu absolut tot, pentru masini carora trebue si ultima picatura de putere, deci nu pe strada, dar costa peste 5000 cu montat si programat (evident difera de cine pune)
In rest intre aceste 2 trepte este restul, la care pretul variaza destul de mult dar nu prea au mult in plus fata de Vems.
Si in final sa raspund la intrebarea ta, da, este important sa pui stans alon daca treci de la aspirat la supraalimentat. Cine acum ma contrazice in 2-3 ani o sa aiba in masina, sa vazut de multe ori. Schimbam electronica chear si la motoare turbo, ca SR20DET, CE18DET, subaru, EVO si altele, si se simte schimbarea, desi acestea sutn facute turbo.
dar cum am spus, conteaza cine programeaza!!!
|
|
|
06-11-08, 21:37
|
#5
|
4 Speed Squad Member
Stage 5
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of: [Moderators] [4 Speed Squad] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: CHIP ECU VS STAND ALONE MANAGEMENT
Stand alone daca e pentru tine isi scoate banii si timpul investit pe termen lung + ca daca vreodata vrei sa scapi de masina stand alone-ul poti sa-l pastrezi pentru proiectul urmator.
cand il alegi alege ceva care sa aiba suport pentru cat mai multe sisteme, eu personal urasca stand alone-uriel unde tre sa ciopartesti instalatia electrica sa scapi de senzorii masini , sa adaugi altii ca nu stie stand alone-ul ce sa faca cu informatia venita de la senzorii originali.(un comentariu mai subiectiv: ah ne pare rau senzor optic de avans hmm prea multe impulsuri pe secunda pune ceva de la GM senzor hall..., ah injectoare cu impedanta joasa ah ne pare rau da noi nu stim sa controlam decat injectoare cu impedanta inalta, ah bobine pe fiecare cilindru, hmm da interesant stii ca sa merga mai tre sa cumperi si cutiutza asta - care costa extra - ca direct nu le poti lega la stand alone, ah da la noi merge si senzorul optic merg si bobinele, ah ALS, knock detection, da hmm o sa avem si noi in versiunea urmatoare.... eu cand am vrut un stand alone dupa cum zice o expresie romanesca am vrut sa fiu si cu pvIa in cvr si cu sufletul in rai si nu s-a putut asa ca am dat 200-300 usd pe echipamente si viva chip tuningul, dar urmaresc cu interes ce mai apare nou si pe piatza standalone-urilor)
de facut masina si vandut clar chip tuning, ai facut-o ai setat-o ai dat-o si gata
|
|
|
06-11-08, 22:29
|
#6
|
Stage 5
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of: [4Tuning International]
|
Re: CHIP ECU VS STAND ALONE MANAGEMENT
Cum a scris si 200sx, lumea stand alone-urilor e destul de complicata, fie care vrea sa fie cel mai ieftin, dar totusi cu optiuni foarte multe.
Deci, sa nu fac reclama numai scriu cam ce stie VEMS:
-Als
-Launch Control
-Tachometer (turometru la bord, reglezi din soft sa mearga exact)
-2 x EGT
-Knock Sensor
-Full throttle shift (nu recomand la nimic)
-8 x igbt sau 6 x igbt + 2 x logical sau 4 x igbt sau 2 x igbt + 6 x logical (dar asta poti sa faci si acasa pin miscarea unui jumper)
-Wasted Spark
-Map 400 kPa
-WBO2
-Temp aer aspirat
-Ori hall ori magnetic
-sensor de pozitie axei cu came prin hall sau tip audi (20vt camsync)
-Ecran LCD unde vazi cam tot ce se parcurge
-potentiometru la claperta de acceleratie, dar nu off-on cum e la motoarele vechi (ori cum asa e ieftin
-Injectie secventiala (2 randuri de injectare)
-Boost Control
-controleaza nitro, partea de injectie si avans
-Poate contine 2 setapuri deodata, daca vrei mai multe cumpara un PDA cu 100e
-si inca poate controla 6 orice, ca ventilatoare dupa temperatura, pompa benzina, pompa de apa si altele
Daca vrei sa ai absolut toate facilitatile ca inainte, ex computer bord, immobiliser se poate si asa, numai ca atunci ramane in masina ecu-ul original ca supravechetor, dar nu implica la partea de motor, primeste atat incat motorul este in parametri optimi.
Lucri care inca nu stie, e modificarea distributiei progresiv, el vede deocam data 2 poziti, ca la honda sau vanos, pedala de gaz electrica, reglare injectie si avans separat pe cilindree (asta ori cum WRC, WTCC, F1 terretory, in fie care zi tre sa mergi cu exact aceeasi benzina).
Sper ca am scris pe toate. Ce nu stie vems stie Motec la un pret triplu dar aia nu e pentru masini de strada sau liniute, acolo numai motorul costa bine peste pretul unui Golf GTI de la salon.
ps. sunt sigur ca am uitat ceva...wonder what...
ah...stiu, real time log si programing
Last edited by Hexer; 06-11-08 at 23:39.
|
|
|
06-11-08, 23:45
|
#7
|
Stage 5
Join Date: Jul 2004
Posts: 1,113
Member of: [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: CHIP ECU VS STAND ALONE MANAGEMENT
Multumesc mult de info.Sper sa imi fie de folos cat de curand.
|
|
|
08-11-08, 12:04
|
#8
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 489
|
Re: CHIP ECU VS STAND ALONE MANAGEMENT
exista posibilitatea ca si ecu-ul tau sa accepte si alti parametri fata de care el acum,depinde ecu.De exemplu Bosch MED e folosit si pe motoare aspirate si pe motoare turbo,in principiu poti pune o harta de turbo pe el.
Evident cu stand alone-ul e mai bine,dar solutia ieftina ramane ecu-ul tau.
|
|
|
03-01-09, 15:23
|
#9
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 459
|
Re: CHIP ECU VS STAND ALONE MANAGEMENT
Quote:
Originally Posted by Hexer
Acum 2 saptamamni ai cerut sa scriu la un forum parerea mea despre tema asta, dar nu am putut ca e ceva vrajeala acolo cu administratia si ma ia nervii cand vad asa ceva...
...Cand pui un stand alone nu neaparat marca e importanta ci de cine e setat, asta fece diferenta, fie halltech, vems, motec, aem, pactel, autotronic, stinger, efi, emerald, bigstuff, dta....si asi putea continua lista partea importanta e factorul uman.
...desi acestea sutn facute turbo.
dar cum am spus, conteaza cine programeaza!!!
|
Aici in curand trebuie sa adaugi un nou nume RacingCode, care urmeaza sa ofere un ecu de acest gen la un pret f bun cu multe optiuni, tot ce vrei si cu posibilitatea de remapare.
Voi monta unul in primavara pe un aspirat care a primit turbo.
Pe Cielo voi pune un RACINGCODE, daca e gata repede si pe SUBARU.
Am inteles ca Sebastian vrea sa puna pe STI-ul lui electronica casei. Acesta fiind unul din motivele pentru care nu se grabeste.
|
|
|
26-03-09, 22:16
|
#10
|
Stage 5
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,204
Member of: [BMW]
|
Re: CHIP ECU VS STAND ALONE MANAGEMENT
se incurca careva sa`mi spuna si mie in ce consta "STAND ALONE"? :-s
|
|
|
26-03-09, 23:43
|
#11
|
Stage 5
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of: [4Tuning International]
|
Re: CHIP ECU VS STAND ALONE MANAGEMENT
Quote:
Originally Posted by wolverine
se incurca careva sa`mi spuna si mie in ce consta "STAND ALONE"? :-s
|
Seamana ca si constructie cu un ECU din fabrica, insa de cele mai mutle ori stie mai mult si poti seta absolut tot, la electronica oem nu poti seta toate parametrii,asta din cauza ca programul pentru asta costa o avere intreaga si de multe ori complexitatea este mult prea mare (lucreaza o echipa de ingineri luni de zile pana ce e gata un program).
De acea e numit Stand Alon fiindca poate opera singur, adica nu mai trebue electronica originala, aia poti tipa departe.
|
|
|
27-03-09, 07:10
|
#12
|
Stage 5
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,204
Member of: [BMW]
|
Re: CHIP ECU VS STAND ALONE MANAGEMENT
deci intr`un cuvant este un "ECU" mult mai performant...
|
|
|
27-03-09, 11:02
|
#13
|
Stage 5
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,424
Member of: [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: CHIP ECU VS STAND ALONE MANAGEMENT
Si dupa cum se zicea mai sus, indiferent de ce marca si model de standalone alegi, important este ca cel care il seteaza sa stie ce face, altfel sansele sa mearga prost sau chiar sa farami motorul sunt uriase. Sunt multi care aleg o anume marca de standalone impotriva alteia datorita faptului ca se programeaza mai usor si sunt variabile mai putine.
__________________
samurai 4x4
Last edited by yknot; 27-03-09 at 11:06.
|
|
|
|
|