Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 21-08-05, 18:13   #1
scorpio GL

Stage 5
 
scorpio GL's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,652
Default Ford Scorpio--need help

Daca e cinava priceput la forduri pe aici si vede postul asta, il rog frumos sa ma contacteze.
Relantiul imi variaza de la 0 la 2000 de ture si se mai si opreste cateodata.Fisa centrala de pe delcou imi sare la forje si multe altele.Am postat si la trubleshooting, dar nu e nimeni dispus sa ajute.Va rog help, ca imi vine sa o dau.
__________________
''Daca insa vedeti ca prin blandetea voastra nu puteti sa izbutiti sa imblanziti pe domnul celor care va vor fi vrajmasi,
Iar voi cinstea voastra sa nu le-o dati lor, ci in numele Domnului sa iesiti vitejeste impotriva lui, pentru ca ei au inceput.
Iar tu cu trupul tau si cu oamenii tai sa pornesti drept, fata la fata, fara nici o teama impotriva dusmanilor tai, oricat de multi ar fi''
scorpio GL is offline   Reply With Quote
Old 22-08-05, 14:50   #2
scorpio GL

Stage 5
 
scorpio GL's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,652
Default

Chiar nu se pricepe nimeni???
scorpio GL is offline   Reply With Quote
Old 22-08-05, 19:08   #3
aicad

Stage 5
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 719
Member of:
[REDACTOR 4TUNING]
Default

mai da detalii despre masina...
aicad is offline   Reply With Quote
Old 22-08-05, 22:37   #4
scorpio GL

Stage 5
 
scorpio GL's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,652
Default

Masina este din 1985, are motor 2000cm OHC, injectie EFI.A fost a unui peisan care nu cred ca a bagat un ban in ea.
Principala mea problema este ca nu sta stabil in relanti, variaza f. mult, si uneori chiar se opreste motorul.Banuieste cineva care ar fi cauza?Mentionez ca nu are sonda lambda, si e stock.Cel putin asa pare.

Faza a doua:sare fisa centrala de pe delcou numai la forje.O fi fost schimbata si e prea subtire .

Consuma ca un V6-15-17 in oras, 10 afara (mers de pensionar).
scorpio GL is offline   Reply With Quote
Old 22-08-05, 23:59   #5
needBrain
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
needBrain's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 1,911
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default

pot sa te intreb si io de ce ai mai cumparat-o?
needBrain is offline   Reply With Quote
Old 23-08-05, 11:18   #6
scorpio GL

Stage 5
 
scorpio GL's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,652
Default

In primul rand aveam nevoie de o masina de zi cu zi, pentru ca pe cealalta, un pasat antic planuiesc sa o bag in spital pentru recuperare.Chestia e ca am cautat ca disperatul un ursulet, dar
prima data cand m-am suit in asta, m-am indragostit de confort si optionale.Aveam o fabia de servici din 2004, dar aia nu avea ce are asta:geamuri electrice, heliomate, trapa, cotiera centrala, 85kw,scaun reglabil pe inaltime, manere usa de inox, ca sa nu zic de pozitia confortabila, tractiune spate,etc.
Chestia e ca acum cand incep sa-mi pice rand pe rand toate, cam regret, plus ca am sentimentul ca am luat teapa, si inca mai oftez cand trec pe langa un urs.
scorpio GL is offline   Reply With Quote
Old 23-08-05, 11:53   #7
Ford_V6

Stage 5
 
Ford_V6's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,103
Member of:
[MERCEDES]
[FORD]
Default

ok hai sa incepem . . . .

fisa centrala i-ti sare la forje pentru ca nu mai ai suporti la motor si fisa se intinde si sare de acolo cand motorul se misca.

variatia de relanti poate avea 2 cauze . . .TPS-ul nasol sau regulatorul de relanti ancrasat sau partial blocat
__________________
punktsidelacapat.ro
Ford_V6 is offline   Reply With Quote
Old 23-08-05, 11:55   #8
Ford_V6

Stage 5
 
Ford_V6's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,103
Member of:
[MERCEDES]
[FORD]
Default

pentru relanti saltaret mai exista o posibilitate . . . un aer fals in racordul flexibil de la admisie sau la debitmetru.
Ford_V6 is offline   Reply With Quote
Old 23-08-05, 12:29   #9
scorpio GL

Stage 5
 
scorpio GL's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,652
Default

Ford_V6, sincer speram mult sa tragi un ochi peste posturile mele, pentru ca ti-am citit multe posturi si mi-am dat seama ca esti un tip ok.
Ma cam sperii cu faza cu suportii de la motor.
Crezi ca ai avea timp vreodata sa imi vezi scorpiuta?Stiu ca nu ai prea mult timp, si nu ma supar daca nu poti, mersi pentru sfaturi.Cum crezi ca pot remedia faza cu aerul fals(cum crezi ca pot sa-mi dau seama pe unde sant scapari).Scuze daca pun intrebari stupide, dar nu ma pricep prea bine.
scorpio GL is offline   Reply With Quote
Old 23-08-05, 12:58   #10
83SOF

Stage 4
 
83SOF's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 277
Default

Despre celelalte nu stiu sigur, dar TPS'ul poate fi verificat foarte usor cu un voltmetru, trebuie sa indice o valoare de approx. 0,98 inchis si sa urce lin pana la 5 cand accelerezi, firele rosu si verde.
__________________
Triumph Speed Four
Pontiac Grand Prix V6
Ford Thunderbird V8
83SOF is offline   Reply With Quote
Old 23-08-05, 13:08   #11
scorpio GL

Stage 5
 
scorpio GL's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,652
Default

Daca imi spui pe unde este amplasat TPS-ul, sau cum arata, mi-ai fi de mare ajutor.
scorpio GL is offline   Reply With Quote
Old 23-08-05, 16:31   #12
83SOF

Stage 4
 
83SOF's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 277
Default

Ok, ideea e ca eu am un V8, iar ce ai tu acolo e un four-inline mai mult ca sigur. Nu sunt sanse mari sa arate la fel, dar uite ca sa iti faci o idee, asa arata la mine.

De asemenea, daca e din '85 s-ar putea sa nu fie EFI ci CFI, care e o corcitura de carb cu injectie, spun asta pentru ca si a mea e din '85, si asta avea instalat pe ea, desi scria mare EFI pe air filter cover.

Pozitionarea TPS ar trebui sa fie urmatoarea : ai cablul de acceleratie, si ala cand trage invarte un ax. Pe axul acela pe una din parti ar trebui sa ai piesa asta, care comunica pozitia exacta a axului ca sa stie EEC-III/IV cat gaz sa-i bage. TPS asta si inseamna, Throttle Position Sensor. Bafta multa, si cred ca ar fi mult mai edificator daca ai baga si niste poze cu layout-ul motorului.

Verifica si presiunea la benzina, si injectoarele. Ar trebui sa ai doar 2 injectoare pentru anul acela de fabricatie, si faci testul urmator, cu motorul pornit deconectezi unul dintre ele si RPM ar trebui sa scada cu maxim 100 , la fel si cu celalalt.

De asemenea, sunt sigur ca mai ai si alti sensori, cum ar fi:

ACT - air charge temperature, iti monitorizeaza temperatura aerului la intrare
MAP - manifold air pressure
ECT - engine coolant temperature

Astia ar fi cam cei mai comuni, acum s-ar putea sa ai si altii. Ii poti testa mai pe toti in felul urmator: cu motorul oprit il deconectezi, si pornesti masina, daca face la fel, s-ar putea sa fie aia problema.

Intre ACT si ECT la pornirea la rece nu trebuie sa fie o diferenta mai mare de 5 grade, altfel motorul porneste in Limp mode. In fine, sunt o droaie de chestii care pot fi incercate, printre care si sa-ti citeasca cineva codurile.

Daca nu ai pe nimeni , s-ar putea sa poti sa faci in felul urmator: ai o luminita la bord care sa spuna Engine Check, si care ar trebui sa se aprinda cateva secunde cand pornesti. Iei mufa de iesire de la calculator, si ar trebui sa aiba un pin in plus pe o parte. Pe ala il legi cu un fir ceva la caroserie, si apoi intri in masina, si pui contactul. Luminita aia de la bord o sa inceapa sa clipeasca, si tu numeri si notezi de cate ori clipeste. Daca esti norocos si ai un EEC IV si nu III o sa fie mai detaliata treaba, daca nu, asta este, le cauti pe net si incerci sa iti dai seama care-i treaba.

Si eu am trecut prin probleme din astea, si pana la urma m-am saturat si am trecut de pe CFI pe carburatie, cu efecte foarte bune. Te avertizez totusi ca nu e usoara treaba, si daca nu le ai cu masinile si reglajele e cam nasol, ca la injectie se auto-regleaza pe cand la carb fara surubelnita esti dus. Eu inca am multe de invatat pe tema asta.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	cfi-tps-back_282.jpg
Views:	101
Size:	14.4 KB
ID:	38202   Click image for larger version

Name:	cfi-tps_146.jpg
Views:	81
Size:	18.3 KB
ID:	38203  
83SOF is offline   Reply With Quote
Old 23-08-05, 17:11   #13
scorpio GL

Stage 5
 
scorpio GL's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,652
Default

Multumesc mult pentru sfaturi.Abia astept sa cobor la masina.Cred ca ma depasesc total aspectele electronice ale acestei masini, si pe partea asta trebuie urgent sa gasesc o persoana care se pricepe si sa fie si disponibila(cam greu).O sa incerc sa fotografiez motorul si sa o pun aici.Ceea ce stiu sigur este ca EFI scrie pe instalatia de injectie, nu pe filtru.
Inca o data multumesc.
scorpio GL is offline   Reply With Quote
Old 23-08-05, 17:27   #14
Ford_V6

Stage 5
 
Ford_V6's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,103
Member of:
[MERCEDES]
[FORD]
Default

suna-ma la 0722.286.902 si poate stabilim in weekend sa ma uit putin la scorpiot . . . .

apropo . . .cum stai cu puntea spate ??? sta cracanata ???
Ford_V6 is offline   Reply With Quote
Old 23-08-05, 17:53   #15
scorpio GL

Stage 5
 
scorpio GL's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,652
Default

Da, de unde stii ????????????
scorpio GL is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2025 4Tuning -