Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 20-05-05, 07:27   #1
oache81

Stage 3
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 92
Default Injectoare

Am si eu o intrebare,de fapt 2
Cum aflu ce debit au injectoarele mele de pe Renault Megane 1 8v 1.6 75CP si ce injectoare as putea sa incerc sa pun pentru performante mai bune.Motivul pentru care intreb este acela ca de curand am evacuarea completa din inox inclusiv galeria (serpisori) si chiulasa modificata(canalele de admisie si evacuare cu diametre marite) si se intampla ceva ciudat,masina trage foarte bine cand este motorul rece si socul automat activat si pe urma cand se incalzeste motorul pierde din putere.Inainte cand masina era nemodificata masina tragea mai prost cu motorul rece.Am inteles ca atunci cand motorul este rece masina primeste mai multa benzina si as vrea mai multa benzina si cand motorul este cald.
__________________
C4 2.0 HDI Vtr Pack Rosu Lucifer
oache81 is offline   Reply With Quote
Old 20-05-05, 10:59   #2
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default

cauti in manualul (cartea de service) a masinii.

tre sa ai grija sa fie injectoare de aceiasi impedata, racordarea la traseul cu benzina sa se faca prin acelasi loc (pe sus, prin lateral) sa fie comandate prin cu acelasi tip de semnal (si sa aibe si aceiasi mufa)

dupa ce le montezi o sa ai nevoie de un \"chip tuning\" altfel nu o sa prea mearga,

PS: poti sa incerci sa iei unele de e un motor mai amre, dar daca le iei SH ai grija sa le cureti si sa le faci un test de debit inainte sa le pui (asta ca sa te asiguri ca chiar dau mai multa benzina)
200SX is offline   Reply With Quote
Old 20-05-05, 12:40   #3
codrin44

Stage 5
 
codrin44's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,189
Member of:
[FORD]
Default

daca ai umblat la evacuare facand-o mai rapida obligatoriu tre sa aranjezi si admisia,si nu numai din injectoare ci si din aer,eventual supape,desi la supape eu nu am gasit pana acum pe nimeni care sa se bage.
daca ai eliminat vreo toba si ai pus teava mai larga-n diametru decat cea veche ai mai pierdut din contrapresiune si timpul de evacuare se suprapune cumva(nu stiu exact)peste admisie si invers,la deschiderea supapelor ma refer,ceea ce duce la pierderea fortei exploziei din cilindru pe una din supape.chestia asta am citit-o si nu pot sa ti-o explic tehnic cu exactitate dar cam de asta nu mai trage masina ca inainte.
ca solutie ar fi ideal un ax cu came modificat si pt renault cred ca ai putea gasi,sau sa-i pui la loc toba de foc sau catalizatorul,daca le-ai scos,si ajungi de unde ai plecat.
inceatrca intai cu injectoarele sau un chip si daca nu e ce crezi tu inseamna ca e ce cred eu.
ATENTIE:nu e un sfat avizat ci o parere \"proprie si personala\"
__________________

~~~~~~~~~ F o r d C a p r i ~~~~~~~~~
don't just get older...they just get faster
codrin44 is offline   Reply With Quote
Old 20-05-05, 12:45   #4
oache81

Stage 3
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 92
Default

Pai daca vreau pot sa fac direct cip pentru astea pe care le am,ma gandeam daca pot gasi niste injectoare care oricum sunt mai ieftine decat cip tuningul si evident raman si cu ale mele pe care le vand pe urma si nu pierd mare lucru.
Nu am manual la masina mea si nici n-am prea gasit nicaieri.De masurat impedanta ma descurc sa o masor singur dar problema e debitul pe care il au,nu vad de ce mi-ar trebui chip tuning pentru a schimba injectoarele ideea,chip-ul comanda numarul de deschideri pe secunda si io cred ca are legatura cu avansul,adica numarul de deschideri creste o data cu turatia motorului.Daca numarul de deschideri e mai mare decat trebuie sau daca este defazat atunci sigur nu va merge bine.Nu vreau niste injectoare care sa imi faca masina sa imi consume dublu,ma gandeam la ceva relativ bun ca pret/performanta/consum.Teoretic ar trebui sa ma orientez catre niste injectoare de la o masina cu motor tot de 1.6,maxim 1.8 care insa are CP mai multi din fabrica si consum declarat de producator mai mare decat al meu.Oricum e greu de gasit o masina de 1.6 care sa consume mai mult de 11 cat zice la mine ca ar consuma in oras dar ma gandeam la masinile japoneze care au in general mai multi CP decat cele europene raportat la capacitatea cilindrica.Am citit despre injectoare pe net si am aflat ca debitul lor dupa care sunt catalogate este cel maxim si se atinge oricum doar 80 la suta din acel debit declarat.In general daca se potrivesc la impedanta ar trebui sa mearga fara probleme ,singura chestie e ca nu cunosc debitul injectoarelor mele si nici nu prea am cum sa il masor fara sa ma duc la un service.
oache81 is offline   Reply With Quote
Old 20-05-05, 12:52   #5
Bytzu
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
Bytzu's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 810
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default

se lasa aceleasi injectoare si se pune o rezistenta pe sonda care sa pacaleasca calculatorul cum ca morotul e rece si sa tina injectia in soc!
Bytzu is offline   Reply With Quote
Old 20-05-05, 13:06   #6
oache81

Stage 3
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 92
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"codrin44\"
daca ai umblat la evacuare facand-o mai rapida obligatoriu tre sa aranjezi si admisia,si nu numai din injectoare ci si din aer,eventual supape,desi la supape eu nu am gasit pana acum pe nimeni care sa se bage.
daca ai eliminat vreo toba si ai pus teava mai larga-n diametru decat cea veche ai mai pierdut din contrapresiune si timpul de evacuare se suprapune cumva(nu stiu exact)peste admisie si invers,la deschiderea supapelor ma refer,ceea ce duce la pierderea fortei exploziei din cilindru pe una din supape.chestia asta am citit-o si nu pot sa ti-o explic tehnic cu exactitate dar cam de asta nu mai trage masina ca inainte.
ca solutie ar fi ideal un ax cu came modificat si pt renault cred ca ai putea gasi,sau sa-i pui la loc toba de foc sau catalizatorul,daca le-ai scos,si ajungi de unde ai plecat.
inceatrca intai cu injectoarele sau un chip si daca nu e ce crezi tu inseamna ca e ce cred eu.

ATENTIE:nu e un sfat avizat ci o parere \"proprie si personala\"

Am scos catalizatorul ,am facut galeria de evacuare din inox cu teava de 45 se unesc 2 cate 2 in 2 tevi de 50 si apoi din nou in una de 50.Tobele sunt goale pe dinauntru dar exista.Am inteles cam ce vrei sa spui,cred ca ar trebui sa il intreb pe cel care mi-a facut cip tuningul si pe un mecanic,sa vad ce ma sfatuiesc si ei.
oache81 is offline   Reply With Quote
Old 20-05-05, 16:08   #7
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"Bytzu\"
se lasa aceleasi injectoare si se pune o rezistenta pe sonda care sa pacaleasca calculatorul cum ca morotul e rece si sa tina injectia in soc!
asta e cea mai ieftina metoda

pt ce ai tu nevoie merge doar un chip

daca doar pui injectoare mai mari si nu faci setarile in coputer (din chip) pentru noile injectoare, practic o sa fie cam acelasi efect ca si cum ai pune rezistentza aia. (consum mai mare nejustificat si se poate intampla sa mearga chiar ma iprost daca nu pui valorea buna la rezistenta sau pui niste injectoare mult prea mari)

PS: oricum la ce modificari vad ca ai tu, inca nu e necesar sa schimbi injectoarele

sfatul meu este:
1) fati chip (chipul cae se face in mod normal la un motor standard)
2) daca chiar vrei sa schimbi injectoarele, fati si chip ca sa mearga calumea (chipul de la punctul 1 + setarile pentru noile injectoare)
3) asculti sfatul lui bytzu
4) schimbi injectoarele (fara sa faci si chip-tuning)
200SX is offline   Reply With Quote
Old 20-05-05, 16:40   #8
COObra

Stage 5
 
COObra's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,460
Default

doar schimbatul injectoarelor nu e o solutie.
calcu de bord comanda cata benzina sa bage injectoarele. daca o sa le schimbi, computerul o sa bage aceeasi cantitate de benzina si din cauza ca diuza e mai mare in loc sa \"injecteze\" benzina, o sa o pishe. si va merge mai prost motorul.
COObra is offline   Reply With Quote
Old 20-05-05, 16:41   #9
COObra

Stage 5
 
COObra's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,460
Default

apropo ce a zis codrin e corect si se aplica nu numai pt contrapresiunea din evacuare dar si pt ceea ce citeste sonda lambda..adica gazele arse.
COObra is offline   Reply With Quote
Old 21-05-05, 05:39   #10
oache81

Stage 3
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 92
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"COObra\"
doar schimbatul injectoarelor nu e o solutie.
calcu de bord comanda cata benzina sa bage injectoarele. daca o sa le schimbi, computerul o sa bage aceeasi cantitate de benzina si din cauza ca diuza e mai mare in loc sa \"injecteze\" benzina, o sa o pishe. si va merge mai prost motorul.
Aici nu prea cred ca ai dreptate pentru ca eu am chiulasa modificata si de cand am facut asta masina consuma un pic mai mult.Daca ar fi cum zici tu ar trebui sa consume la fel.Am o chiulasa din care a fost luat cam 1 mm si are gaurile pe admisie si pe evacuare marite.
oache81 is offline   Reply With Quote
Old 21-05-05, 09:53   #11
COObra

Stage 5
 
COObra's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,460
Default

inseamna ca tu ai alte probleme sau ai gresit pe undeva.
daca ai motorul mai comprimat trebuie sa iti consume mai putin sau la fel...in nici un caz mai mult.
verifica ce ti-am zis cu sonda lambda. aia e singura care da oarece date la computer ca sa dozeze amestecul de carburant.
COObra is offline   Reply With Quote
Old 21-05-05, 10:14   #12
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"COObra\"
. daca o sa le schimbi, computerul o sa bage aceeasi cantitate de benzina
injectoarele sunt comandate prin impulsuri, computerul o sa trimita acelasi set de impulsuri, dar injectoarele find mai mari, o sa bage in motor mai multa benzina,

problema care o vad eu este ca punand doar injectoare mai mari, sau acea rezistentza o sa ai benzina garla si al relantii si la turatii mai mari, dar tu ai nevoie de benzina mai multa doar la turatii mari, in fine e complicat si mult de explicat, ideea e ca schimband doar injectoarele sau punanad acea rezistentza, poti sa obtii pe anumite turatii o crestere de putere, dar este total ineficient raportand cresterea de consum la puterea castigata.
200SX is offline   Reply With Quote
Old 21-05-05, 18:30   #13
dandan

Stage 3
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 103
Default

Sunt convins de faptul ca nu ai capacitatea de a-mi contura mie sau altcuiva un profil.Esti demna de dispret.Ti s-a vorbit frumos si tot contra vantului te pisi.
Stiu cine esti si te-am vazut de vreo doua ori dar asta nu inseamna ca sti destule si te rog sa spui daca ai fost la Ct sau nu la cursa.
Daca ai ceva de spus nu fi imbecila sa derapezi de la subiect, deschide un nou topic si discutam alte aspecte acolo.
Esti o taratura careia probabil ii plac masinile care dupa cum se vede e lipsita de mijloacele financiare necesare.Automobilismul e un sport scump si nu-l poti practica fara bani iti recomand sa te prostituezi daca nu ai facuto inca si vei castiga mai mult, nu stiu cati clienti o sa ai dar probabil multi ar da un ban sa se pise pe tine.
Tie nu-ti datoreaza nimeni explicatii!
Incerci sa te faci remarcat prin faptul ca ai indrazneala tupeul sa te certi cu cei care intradevar muncesc , produc si organizeaza.
Pana sa ajungi la nivelul nostru tine cont de sfaturile mele si taci ca nu faci decat proasta atmosfera si creezi presiune aupra unora ce nu au nici o vina.
Nu stiu daca se vad sau nu cele doua facultati absolvite de mine si sincer important e ce stiu eu nu ce aberezi tu, insa tu pari a fi trecut prim mai multe poste. Pari nu sunt sigur dar asa se vede de la mine.Daca erai desteapta poate faceai tu curse\"

Pt cei care n-au citit arena.......
Astea sunt cuvintele domnului Sebastian.
Demn de dispret....in rest n-am cuvinte
dandan is offline   Reply With Quote
Old 22-05-05, 06:57   #14
oache81

Stage 3
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 92
Default

Offtopic:Bine si de ce trebuia sa scri aici chestia asta?

Consumul mi-a crescut si pentru ca merg mai turat cu masina de cand am facut modificarile.Pe urma nu sunt de acord ca o sa am mai multa benzina la 5000 de turede exemplu,pentru ca motorului ii trebuie aceeasi cantitate de combustibil ca sa se invarta cu 5000 de ture,problema este doar ca va trebui sa apas mai putin pedala ca sa ajunga in acelasi timp la 5000 de ture si voi avea un fel de rezerva de pedala sau daca ii dau blana se va tura mai repede.Consumul depinde de turatie si de capacitatea cilindrica ,ca nu merg cu masina cu pedala la fund prin oras,intr-adevar va consuma un pic mai mult la relanti dar atat.
oache81 is offline   Reply With Quote
Old 04-09-05, 09:28   #15
cosmineloo

Stage 5
 
cosmineloo's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 502
Default

cred ca ai putea sa pacalesti putzin calculatorul umbland la debitmetrul de aer. calculatorul itzi da benzina in functzie de volumul de aer aspirat (aprox 12 mc aer/ 1l benzina) So....daca dereglezi putzin debitmetrul, (are acolo sub capac o rotitza) astfel incat calculatorul ca stie ca intra mai mult aer, in functzie de cat de mult este deskisa clapeta, o sa dea si mai multa benzina!
__________________
celica t23 in parcare
capri 2.8 de vanzare
0744.319.383
cosmineloo is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -