Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 07-10-07, 14:54   #16
Who's yo daddy

Stage 2
 
Who's yo daddy's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 33
Default Re: suspensie si tinuta de drum

Uite, ce mai tura,vura.. Imi cumpar eu fata spate si-ti spun daca merita sau nu. Addco se numeste compania care le produce (sunt si mai scumpe, Hotskins sau Hewling, care by the way vin cu bushing de Polyurethan sau "plasic" cum cineva a amintit in acest post...de ce oare?)Mi-au cerut aia vre-o $140 pentru spate (cu tot cu trasport)... probabil vre-o $300 ambele. Eu deja am unele (stock - din fabrica) instalate, dar lumea zice ca astea "aftermarket" sunt mai bune, ca-s mai groase si in general mai bune...Ia sa vedem daca asa e?
Who's yo daddy is offline   Reply With Quote
Old 07-10-07, 19:19   #17
B85YCS

Stage 2
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 47
Default Re: suspensie si tinuta de drum

Quote:
Originally Posted by Hexer View Post
Dumnezoo...
Cauta pe google...
Tocmai asta e ideea ca pe google ia o vesnicie sa afli un raspuns... daca vrei sa ajuti si poti nu vad d c nu ajuti stiu ca te pricepi si ca nush nici 1% din cate stii tu la mecanica, dar era o rugaminte si o cerere de ajutor. Asta daca se poate bineinteles. ms si scze daca te-am bruiat
B85YCS is offline   Reply With Quote
Old 07-10-07, 19:35   #18
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: suspensie si tinuta de drum

Quote:
Originally Posted by B85YCS View Post
Tocmai asta e ideea ca pe google ia o vesnicie sa afli un raspuns... daca vrei sa ajuti si poti nu vad d c nu ajuti stiu ca te pricepi si ca nush nici 1% din cate stii tu la mecanica, dar era o rugaminte si o cerere de ajutor. Asta daca se poate bineinteles. ms si scze daca te-am bruiat
Ce masina ai?
Ce vrei sa faci cu ea?
Poate ca nici nu exista.
Poate ca nici nu merita scimbarea barii stabilizatoare.
Suspensie, cu cat mai scump cu atat mai bun, in principiu tot ce are TÜV. este bun. In rest cauta pe forumuri si gasesti raspunsul sigur.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 07-10-07, 22:55   #19
B85YCS

Stage 2
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 47
Default Re: suspensie si tinuta de drum

Quote:
Originally Posted by Hexer View Post
Ce masina ai?
Ce vrei sa faci cu ea?
Poate ca nici nu exista.
Poate ca nici nu merita scimbarea barii stabilizatoare.
Suspensie, cu cat mai scump cu atat mai bun, in principiu tot ce are TÜV. este bun. In rest cauta pe forumuri si gasesti raspunsul sigur.
Opel Vectra B '98 1.8 16V vreau sa bag bani in antiswaybar pt ca oricum trebuie sa imi schimb bucsele (60% din ele) si 3 amortizoare (deci toate )
B85YCS is offline   Reply With Quote
Old 07-10-07, 23:32   #20
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: suspensie si tinuta de drum

Bucse nu stiu de unde, cauta pe net, dar sa nu fie de plastic (poliuretan), sa fie din cauciuc dur (la noi se numeste bucse verzi ).
Stabilizator iarasi nu stiu de unde, dar incearca sa cauti cea de V6, este 100% mia tare decat ce ai acuma.
Suspesia sa iei intreg, cu arcuri, telescoape, si ranforsarea aia intre stalpi (habar nu am cum e in romana, dar inseamna foarte mult) cauta in catalogul FK.

http://20054-fk-automotive.imosnet.d...=federn#federn
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 10-10-07, 03:03   #21
B85YCS

Stage 2
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 47
Default Re: suspensie si tinuta de drum

ok mersi mult pt raspuns, bucsele le-am luat, nu sunt din plastic ci din cauciuc tare (o culoare intradevar verzuie), bara intre stalpi te referi la cea dintre telescoape ? de sub capota ? oricum de asta am facut comanda, daca e altceva o iau si pe aia; iar la kitul de suspensii o sa ma uit sa vad ce si cum si cum le achizitionez. mersi din nou
B85YCS is offline   Reply With Quote
Old 10-10-07, 03:10   #22
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: suspensie si tinuta de drum

foarte bine, o sa fie o schimbare mare, numai sa ai grija cu inaltimea masini, sa fie cat mai jos, dar nici prea fiindca daca montezi jenti mari sa ai loc. Eu personal prima oara si pune niste jenti si dupa sa las jos ca sa fie la fix.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 10-10-07, 04:11   #23
B85YCS

Stage 2
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 47
Default Re: suspensie si tinuta de drum

apropo de asta... am niste genti Oz racing cu 205/16/55 si nu inteleg d c imi ating pe spate e vreun reglaj pe undeva ? la amortizoare si suspensii stiu, dar ma refer ca ele ating k sunt prea in afara, spre exterior... adica la limita, iar la hopuri, gropi si altele imi cam ating... avand in vedere ca nu sunt cine stie ce roti... nu prea ar trebui sa atinga .

Ms inca odata pt timpul acordat
B85YCS is offline   Reply With Quote
Old 10-10-07, 14:59   #24
bakal

Stage 5
 
bakal's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,682
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Nissan]
Default Re: suspensie si tinuta de drum

rotile pot atinge si din cauza offset-ului....
tu trebuie sa stii cam ce cote ar trebui sa ai, ca sa nu patesti asta, de ex, la mine merge +35 , dar pot pune de la +30 pana la +37, fara a atinge, chiar daca ies putin in exterior.....
__________________
got smoke, will travel
bakal is offline   Reply With Quote
Old 10-10-07, 15:46   #25
B85YCS

Stage 2
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 47
Default Re: suspensie si tinuta de drum

Quote:
Originally Posted by bakal View Post
rotile pot atinge si din cauza offset-ului....
tu trebuie sa stii cam ce cote ar trebui sa ai, ca sa nu patesti asta, de ex, la mine merge +35 , dar pot pune de la +30 pana la +37, fara a atinge, chiar daca ies putin in exterior.....
Pai da dar sunt acelasi tip de masina ca a mea si cu 225/17/45
Adica eu in talon am 195/16/55 dar ideea e ca se poate... poate fi de la modelul gentilor ? adica sa fie ele construite mai inspre exterior ? ca nu prea inteleg ce mama masii are . Ma interesa daca exista un reglaj ceva pe undeva, ca am fost la un service si mi-a zis ca nu stie si nu se baga
B85YCS is offline   Reply With Quote
Old 11-11-07, 15:19   #26
audi_quattro

Stage 2
 
audi_quattro's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 53
Default Re: suspensie si tinuta de drum

Ca sao iau de la sfarsit la inceput - rotile pe care le ai pot atinge din cauza ca jentile pe care ai montat anvelopele nu corespund din 2 puncte de vedere (asta daca nu ai coborat masina intre timp):
- ori ai ales jenti si gume prea late pentru masina ta
- ori punctul de mai sus e OK dar offset-ul jentii este gresit. Pe janta, in zone centrala a acesteia vei gasi o dimensiune notata ET xx, de exemplu ET30. Uitate sa vezi pe jentile originale cat este ET-ul la ele si compara cu cel de pe jentile pe care le ai acum pe masina. Daca ET-ul este mai mic atunci ai o problema pentru ca janta este mai inspre exteriorul masinii. Daca e mai mare e OK. Atentie! Nu cred sa fie cazul latine pentru ca ai fi observat - sa ai grija daca ET-ul a este acum negativ. Atunci ai avea jentile deja exagerat de mult in afara.

Acu, legat de prima intrebare si raspunsurile date: Daca ai o masina de serie, poti incepe cu niste jenti mai mari si un talon redus alanvelopei, tinand cont de cele scrise mai sus. Desigur, daca vrei, poti sa iei jenti cu ET-ul mult mai mic, dar va trebui sa modifici un pic caroseria si vei avea si alte dezavantaje legate de stabilitatea la franare in anumite conditii, etc, etc.
De recomandat sunt niste arcuri care iti coboara masina in jur de 30-40 mm in fata si in spate si niste amortizoare care sa fie setate pentru arcurile respective. Varianta cea mai ieftina o reprezinta un set de arcuri si amortizoare in pachet de la Bilstein/KW/Sachs/Eibach/H&R/etc.
O bara de rigidizare montata intre oalele amortizoarelor aduce un plus de precizie pe viraje si iti face masina si ceva mai directa.
Bare stabilizatoare mai rigide nu iti recomand neaparat. Desigur, poti schimba tinuta de drum cu ele atunci cand esti in viraje dar nu aduc absolut nimic atunci cand esti pe drum drept. Modificarile de mai sus iti aduc oricum o imbunatatire considerabila, asa ca ramana la latitudinea ta daca faci ceva sau nu. Oricum, nu o fa inainte de a modifica arcurile si amortizoarele. Bare bune gasesti tot la H&R sau Eibach.
Iar cu bucsele este asa o poveste... Aduc imbunatairi deosebite cele de poliuretan sau bucsele cu uni-bal dar se vor bucura atat dentistul cat si ortopedul si cei de la service pentru ca iti slabesc considerabil caroseria prin socurile nefiltrate in nici un fel. Iar cele de poliuretan nici nu tin prea mult.
audi_quattro is offline   Reply With Quote
Old 12-11-07, 19:03   #27
AlliedComposites


Stage 5
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,083
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: suspensie si tinuta de drum

Quote:
Originally Posted by audi_quattro View Post
Bare stabilizatoare mai rigide nu iti recomand neaparat.

Oricum, nu o fa inainte de a modifica arcurile si amortizoarele. Bare bune gasesti tot la H&R sau Eibach.

de ce nu ma mir de asemenea raspuns... aici in canada si america, cam trei sferturi dintre aia care incep sa-si modifice masina, habar n-au ce inseamna bare de slabilizare, si nici pe atat la ce ar putea ajuta.... am impresia ca in romania, sau cel putin pe acest forum, procentul e mult mai mare...

niste genti noi, sa schimbi arcurile si sa pui strutbar-uri, este exact ce face fiecare incepator... masina arata bine de la roti, sta un pic mai jos de la arcuri, si se simte un pic mai in curbe datorita barelor.... WOW, inseamna ca am super suspensie acum... nici pe departe... unii continua cu amortizoare, si tinuta de drum devine un pic mai buna, si acum CHIAR ca am super suspensie... teapa, nu o sa ai super suspensie nici cu coilovers, daca nu-ti pui bare de stabilizare cu diametru mai mare....


o scurta explicatie de ce swaybar-urile sunt cea mai buna modificare:

-in afara de a cobora centrul de gravitate prin a lasa toata masina in jos pe arcuri mai scurte, toate modificarile care le faci la suspensie ajuta la a controla transferul de greutate dintr-o parte intr-alta a masinii intr-o curba...

arcurile de performanta, sunt mai puternice, deci fiindca e nevoie de mai multa energie ca sa fie compresate, in curbe masina se simte mai stabila, nu numai pentru ca are mai putina greutate care incearca sa o traga in afara, dar si pentru ca acuma rotile interioare au mai multa aderenta

la fel cu amortizoarele, si cu amortizoarele reglabile.... cand reglezi amortizorul sa fie mai tare, o faci din acelas motiv, si chiar si cele nereglabile, sunt mai tari decat alea originale, deci fac o diferenta simtibila

strutbar-urile ajuta si ele, dar au acelasi scop, la a ajuta in transferul de greutate... fiind atat de sus puse nu au insa un efect prea mare

barele de stabilizare vor ajuta cel mai mult la a opri transferul de greutate in curbe, pentru ca sunt puse jos, si sunt MULT mai solide decat strutbar-urile... nu face PIC DE SENS, sa zici ca nu, tu le sari, ca nu fac nici o diferenta la drum drept e greu sa-ti descriu exact ce diferenta o sa simti pe masina ta, dar poti sa faci un mic test:

-vezi cu cat mai repede poti sa iei curbele, acum ca ai arcurile si strutbarurile... vreo 10 km/h in plus? e, eu pun pariu cu tine ca atunci cand pui si bare de stabilizare, o sa mergi prin curba aia cu vreo 15-20km/h mai mult decat acuma, si unde inainte in curbe te tot miscai in scaun, acuma si in curbele cele mai mari, abia ca simti vreo forta care sa te miste dreapta sau stanga in scaun.... serios, diferenta e ca de la zi la noapte, si cine iti spune sa nu ti le pui, poti sa pui pariu ca nu au fost in viata lor la pista sau circuit...
AlliedComposites is offline   Reply With Quote
Old 12-11-07, 19:15   #28
AlliedComposites


Stage 5
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,083
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: suspensie si tinuta de drum

ahhh am uitat.... mai e o chestie care o poti face la suspensie, de care toata lumea a uitat!!

este vorba de a schimba unghiul rotilor, camber pe engleza (nu stiu pe romaneste).... deci, ideea e sa faci rotile sa stea mai asa, cand sunt vazute din fata masinii / \ . Pentru o masina normala, un pic de camber negativ ajuta destul de mult la curbe, pentru ca in curbe, mareste zona de aderenta a cauciucului, ajutand normal... pentru masini de zi cu zi, -0.5* de camber la fiecare roata e cam tot ce-ti trebuie, si e usor sa o pui asa cand te duci la o aliniere de roti... Daca vrei performanta, -1.5 grade in fata, si -0.5 grade in spate e o combinatie tocmai buna, ca sa faca si o diferenta, dar sa nu-ti strice cauciucurile... se zice ca pana la -2 grade, nu reduce semnificativ viata cauciucului... eu folosesc -1.5 pe fata, si -0.5 pe spate la doua din masinile mele, si nu observ sa se toceasca mai repede pe o parte decat pe alta

Ca sa modifici camber-ul ori cumperi suruburi de camber, ori ii rogi pe aia cand iti fac aliniere, sa-ti regleze la ce valori vrei tu... la multe masini, amortizorul nu e facut cu ideea sa reglezi camber-ul cat vrei tu, deci pentru mult camber, de multe ori trebuie sa largesti un pic gaura unde se prinde amortizorul in partea de jos, ca sa ai loc sa adaugi mai mult camber.... daca sti un mecanic sau pe cineva la un service, ai putea sa faci asta pentru destul de putini bani, si o sa fie o diferenta placuta... cam cat ai simtit din strubar-uri as zice

Last edited by AlliedComposites; 12-11-07 at 19:18.
AlliedComposites is offline   Reply With Quote
Old 12-11-07, 20:44   #29
audi_quattro

Stage 2
 
audi_quattro's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 53
Thumbs down Re: suspensie si tinuta de drum

Quote:
Originally Posted by bloodfart View Post
de ce nu ma mir de asemenea raspuns... aici in canada si america, cam trei sferturi dintre aia care incep sa-si modifice masina, habar n-au ce inseamna bare de slabilizare, si nici pe atat la ce ar putea ajuta.... am impresia ca in romania, sau cel putin pe acest forum, procentul e mult mai mare...
Stiu eu ca noi astia, europenii, nu suntem tocmai buni la tuning, dar avem avantajul ca inca le dam clasa americanilor si canadienilor.

Si acum sa iti vedem explicatiile:
Quote:
Originally Posted by bloodfart View Post
-in afara de a cobora centrul de gravitate prin a lasa toata masina in jos pe arcuri mai scurte, toate modificarile care le faci la suspensie ajuta la a controla transferul de greutate dintr-o parte intr-alta a masinii intr-o curba...
Foarte adevarat. De fapt, asta este esenta tuning-ului, indiferent ca vorbim de ceva pentru strada, competitii clasice sau drift. Avantajele sunt multe - daca am coborat CG, masina e mai stabila, are aria frontala redusa - economie de combustibil respectiv viteza finala mai mare si reducerea transferului de mase in viraje.
Quote:
Originally Posted by bloodfart View Post
arcurile de performanta, sunt mai puternice, deci fiindca e nevoie de mai multa energie ca sa fie compresate, in curbe masina se simte mai stabila, nu numai pentru ca are mai putina greutate care incearca sa o traga in afara, dar si pentru ca acuma rotile interioare au mai multa aderenta
Fals. Arcurile de performanta sunt mai tari ca sa reduca amplitudinea miscarii masinii, adica sa nu ai asa mult ruliu in viraje, masina reactioneaza mai direct fiind mai rigida. De unde are masina mai putina greutate??? Rotile interioare au mai multa aderenta pentru ca nu se descaraca asa de mult in viraje, masina fiind mai joasa si implicit existand un transfer de masa ceva mai redus.
Quote:
Originally Posted by bloodrt View Post
lfaa fel cu amortizoarele, si cu amortizoarele reglabile.... cand reglezi amortizorul sa fie mai tare, o faci din acelas motiv, si chiar si cele nereglabile, sunt mai tari decat alea originale, deci fac o diferenta simtibila
Amortizoarele au un rol activ doar la intrarea si iesirea din viraj. In principiu, au rolul de a controla viteza cu care se face transferul de masa, pentru ca ala oricum are loc, ca vrem sau nu. Asa e cu fizica asta. Amortizoarele vor impiedica masina sa oscileze asa de mult cum ar face-o fara, problema e ca daca le montezi fara a schimba arcurile, s-ar putea sa ajungi sa ai masina supra-amortizata, ceea ce nu e tocmai placut.
Quote:
Originally Posted by bloodrt View Post
strutbar-urile ajuta si ele, dar au acelasi scop, la a ajuta in transferul de greutate... fiind atat de sus puse nu au insa un efect prea mare
Aici ai de tot cu batul in balta. Acestea sunt montate pentru rigidizarea caroseriei, ceea ce va duce la un raspuns mai bun al directiei. Nu au absolut nici o legatura cu transferul de greutate. Unde te mai ajuta este sa pastrezi caderea cat de cat mai constanta.
Quote:
Originally Posted by bloodrt View Post
barele de stabilizare vor ajuta cel mai mult la a opri transferul de greutate in curbe, pentru ca sunt puse jos, si sunt MULT mai solide decat strutbar-urile... nu face PIC DE SENS, sa zici ca nu, tu le sari, ca nu fac nici o diferenta la drum drept e greu sa-ti descriu exact ce diferenta o sa simti pe masina ta, dar poti sa faci un mic test:...
Tocmai ai dat cu oistea de gard, ambele sunt ireparabile.
Bara stabilizatoare controleaza care punte preia mai mult din transferul total de masa, astfel putand sa influentezi caracteristica viratoare a automobilului. Altfel zis, daca nu respecti raportul de rigiditate dintre bara fata si cea spate dat din fabrica, vei putea sa obtii o masina care ori subvireaza puternic ori supravireaza. Poti, bineinteles, sa pui niste bare cat bratul atat in fata cat si in spate, o sa ai surpriza ca masina nu se mai inclina de loc pe viraje, dar nici nu mai vrea sa intre in ele asa cum vrei. Iar la drum drept au exact efect 0 (ZERO) pentru ca nu fac altceva decat sa se invarta in bucse, neexistand nici un fel de solicitare la torsiune a lor.
audi_quattro is offline   Reply With Quote
Old 12-11-07, 22:14   #30
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: suspensie si tinuta de drum

Nu ma pot abtine.
@audi_quattro are dreptate, daca cineva el stie ce scrie.
Despre bara de stablilitate (bara antiruliu, antiswaybar) ca sa fie mai usor de inteles, daca in fata pui una mai rigida, masina va deveni subviratorie, la fel daca in sapte pui sau schimbi la una mai rigida devine supraviratorie. Deci, daca e posibil ori cumparati din aia pe care se poate regla, ori lasati.
In general de pe modelele mai sporive inca merge trensferul acestora.
Parerea mea personala e, ca prin schimbarea amortizor+arc rigiditatea suspensiei se urca, deci forta antiruliu pe caroserie cade = stabilizatoare mai rigide fata-spate pentru a egala fortele crescute.
Despre camber, eu zic fata spate 2 grade, eventual spate pana la 3-4 ca sa stea mai bine in curbe masina, dar asta nu cu cauciuc cu talon mic.
Dar mai e mult de scris despre suspensie, toe-in, toe-out (fata spate), caster...a carte intreaca ar fi de citit, si de multe ori numai prin practica poti regla, experimentandule.


ceva de citit (macar tabela sa cititi... )
http://www.se-r.net/car_info/suspension_tuning.html
Hexer is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -