Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 18-11-07, 20:47   #61
audi_quattro

Stage 2
 
audi_quattro's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 53
Default Re: suspensie si tinuta de drum

Nu ma intereseaza decat punctele.
De exemplu, punctul de prindere al bratului fata inferior de fuzeta este la X = 100 mm, Y = 1200 mm si z = 300 mm.

Asta imi trebuie pentru toate punctele de prindere ale bratelor, directie (adica cele 2 punte de care ti-am spus), cat de cat aproximativ mijlocul rotii si ET-ul jentii. Daca am uitat ceva, te anunt.

Poti sa imi trimiti datele si in exel.
audi_quattro is offline   Reply With Quote
Old 18-11-07, 20:52   #62
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: suspensie si tinuta de drum

cel mai usor e sa fac in autocad pe 2 palnuri.
20min is e gata

Voi face si iriginalul si varianta mea.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 18-11-07, 22:07   #63
AlliedComposites


Stage 5
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,083
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: suspensie si tinuta de drum

Quote:
Originally Posted by audi_quattro View Post
In ceea ce priveste usile de carbon, mai exista o alternativa care te poate multumi atat pe strada cat si pe circuit. Ia piesele de tabla pe care le ai si pe care vrei sa le usurezi si du-te cu ele la o baie de acid. Acolo poate fi redusa grosimea tablei si a pieselor de rigidizare, fara a schimba forma, asa ca vei putea sa usurezi destul de mult usile, aripile si capotele. E mult mai ieftin decat sa refaci totul din carbon si ajungi la valori asemanatoare de greutate.
interesanta ideea, dar chiar poti sa reduci greutatea asa de mult in felul asta? adica, vorbim despre a lua un portbagaj de 1o kg, si a-l inlocui cu unu de 1 kg...
AlliedComposites is offline   Reply With Quote
Old 18-11-07, 22:22   #64
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: suspensie si tinuta de drum

Quote:
Originally Posted by audi_quattro View Post
Nu ma intereseaza decat punctele.
De exemplu, punctul de prindere al bratului fata inferior de fuzeta este la X = 100 mm, Y = 1200 mm si z = 300 mm.

Asta imi trebuie pentru toate punctele de prindere ale bratelor, directie (adica cele 2 punte de care ti-am spus), cat de cat aproximativ mijlocul rotii si ET-ul jentii. Daca am uitat ceva, te anunt.

Poti sa imi trimiti datele si in exel.
Mijlocul rotii si ET-ul nu piti sa dau findca rotila vor fi facute la comanda.
Ce este in alb e cel originalul. Ce e in posu e cum am gandit eu.
Cerculetele sunt ori rotule de la fuzeta, ori prinderea bratului de caroserie.
Modificarea unghiului de cadere creau sa realizez din miscarea rotulei de la bretul sus.
Modificarea unghiului de fuga vreau sa modific din uniball, pe calatul celalat al bratului (asta evident la ambele)
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	sus fata.JPG
Views:	34
Size:	35.9 KB
ID:	392855  
__________________
De vanzare : Volan RALLY OMP

De vanzare : Frana de mana hidraulica Wilwood


On FaceBook
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 18-11-07, 22:32   #65
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: suspensie si tinuta de drum

cateva date adaugate.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	untitled.JPG
Views:	33
Size:	47.3 KB
ID:	392856  
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 19-11-07, 23:02   #66
audi_quattro

Stage 2
 
audi_quattro's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 53
Default Re: suspensie si tinuta de drum

Asta e doar 1% din ce imi trebuie.
Nu ai inteles exact ce vreau de la tine...

Cuplajele/rotulele au niste coordonate, x,y si z.
Ce imi trebuie mie este sa iei masina veche, asa cum e, la inaltimea normala, cu rotile drept inainte, cu sau fara a fi cineva in masina, dar sa imi specifici. In plus, ar fi interesant sa sti sa imi spui dimensiunile rotilor, ce fel de jenti sunt pe ea, ce rigiditate au arcurile si urmatoarele chestii:
- de exemplu, bratul inferior din stanga fata are 2 puncte de prindere de caroserie si unul de fuzeta. Sa zicem ca iei calea de rulare ca inaltime 0 (adica z = 0), mijlocul axei fata ca x = 0 si centrul masinii Y = 0. Atunci punctul de prindere al bratului aflat in fata are de exemplu cota: X = -50, Y = 850, Z = 400
iar punctul posterior are X = 250, Y = 850 si Z = 420.
La fel, pentru punctul de prindere al bratului inferior de fuzeta, aceleasi puncte pentru bratul superior.
Urmeaza ampatament, ecartament.
bieleta de directie se prinde de fuzeta intr-un punct si de cremalera in alt punct... coordonatele....
punctele arcului si ale amortizorului
punctele de prindere ale barei stabilizatoare
etc,
etc.
audi_quattro is offline   Reply With Quote
Old 19-11-07, 23:41   #67
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: suspensie si tinuta de drum

E....m-am prins idea, adica ce date vrei.
Asta numai pe banca sau cel putin la un loc unde este la nivel masina.
Din pacate janta numai dupa fuzeta pot sa fac, fuzeta numai dupa brate, si arcurile+amortizorul cand totul e gata. A, si inainte de tot trebuie sa fie gata sasiul.
Deci date iti pot sa dau in proportie de +-10%, max traiectoria suspensiei si a rotii pot sa analizez, fiindca si greutatea o sa fie schimbata.

Pana la urma numai dimensiunile fuzetei (ce am dat) si locul punctelor de suport pe caroserie pot sa dau (ceeace am dat la fel), in rest totul o sa fie schimbat si suspensi in mare parte reglabila in toate directiile.

Cat de bine reprezinta calculatorul realitatea?
Sau iti da numai cateva date de urmat?

Last edited by Hexer; 19-11-07 at 23:44.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 20-11-07, 08:10   #68
L V B

Stage 2
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 31
Default Re: suspensie si tinuta de drum

suspensii sport si componente racing cu TUV si ARTC www.d2racingsport.ro
L V B is offline   Reply With Quote
Old 20-11-07, 20:36   #69
audi_quattro

Stage 2
 
audi_quattro's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 53
Default Re: suspensie si tinuta de drum

Hexer, ca sa faci ceva ce are cap si coada, trebuie sa procedezi cu totul altfel decat ai inceput tu.

In principiu, daca sti pentru ce vrei sa folosesti masina, te apuci sa faci calcule de cum ai vrea sa arate curbele de convergenta, cadere, Ackermann, cum sa arate unghiurile de sprijin la accelerare si franare, unde iti vrei polurile momentane la ruliu si alte amanunte de genul asta. Una din cele mai importante lucruri pe care trebuie sa le sti inainte de a te apuca de treaba este ce cursa a rotii veri sa ai pentru ca sa poti calcula restul bine. De exemplu, pe circuit ai probabil ceva de genul +/- 30 mm iar daca mergi pe Nürburgring Nordschleife iti trebuie +/- 100 mm iar pe strada ai putea sa mergi cu cel putin +/- 150 mm, chiar mai mult.

Avand in vedere ca tu zici ca ai fuzeta data, trebuie sa pleci de la fuzeta si si alegi articulatiile bratelor suspensiei pe sasiu in asa fel incat curbele de mai sus sa iasa asa cum iti doresti.

Abia dupa aceea vei construi sasiul in asa fel incat punctele de prindere ale suspensiei sa fie cat mai rigide si tinand cont si de restul constrangerilor pe care le ai date de masina pe care o vrei. Asa vei putea sa iti faci si sasiul in asa fel incat sa poti modifica polurile momentane de ruliu sau cum se sprijina masina la accelerare sau la franare, in functie de ce vrei sa obtii la cursa in care mergi.

Tocmai de aceea am zis ca pentru tine ar fi bine sa vezi ce caracteristici are Dacia 1100, sa sti in totalitate cum se comporta piesele si sa te orientezi un pic in functie de asta.

Cand vei avea masina cat de cat gata, vei putea aprecia ce mase amortizate si neamortizate ai, vei cunoaste datele cinematice corecte (pentru ca sunt calculate de tine) abia atunci te vei putea apuca sa calculezi arcurile, amortizoarele si bara antiruliu.
audi_quattro is offline   Reply With Quote
Old 20-11-07, 23:38   #70
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: suspensie si tinuta de drum

Ai dreptate in toatalitate.
La ce am gandit eu: deja am punctele de sprijin, cele originale pe ambele capete (pe una caroseria pe cealalta fuzeta), eu vreau numai brate mia lungi care sunt reglabile si amortizorul care lucreaza mai mult fata de cum e acum.
La brate eu vreau sa reglez:
-unghiul de inclinare laterala a pivotului (acuma e 9^30 grade) prin asta unhiul de carede (acuma a 1^40)
-ungiul de fuga ( acuma e 9^30)
Daca pot sa joc cu aceste 2 unghi eu o sa fiu fericit.
In rest bratul de sus sa aiba aprox 2/3 din lungimea celui de jos, eventual un pic si mai scurt ca sa am avantajul ecesteia.
Stabilizatoare reglabile cu bucse din plastic.

Cred ca dupa unghiuri se vede ca parca masina asta ar fi fost facut la altceva decat numai pentru strada. La multi masini acutale nu sta asa de bine situatia.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 21-11-07, 00:13   #71
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: suspensie si tinuta de drum

Cam asa arata in prezent.
a: 9^30
b: 9^30
c: 1^40
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	untitled.JPG
Views:	37
Size:	51.0 KB
ID:	393693  
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 21-11-07, 20:53   #72
AlliedComposites


Stage 5
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,083
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: suspensie si tinuta de drum

dacia 1100 avea tamburi si in fata, sau are discuri?
AlliedComposites is offline   Reply With Quote
Old 21-11-07, 21:02   #73
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: suspensie si tinuta de drum

fata-spate disc de diametru 260mm
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 21-11-07, 21:06   #74
AlliedComposites


Stage 5
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,083
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: suspensie si tinuta de drum

Quote:
Originally Posted by Hexer View Post
fata-spate disc de diametru 260mm
sa inteleg ca lucrezi la masina asta de ceva timp, ca mai mult ca sigur a trebuit sa ti le adaugi singur si pe alea
AlliedComposites is offline   Reply With Quote
Old 21-11-07, 21:12   #75
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: suspensie si tinuta de drum

nop.
Era prima masina de serie care avea disc fata-spate
Daca te uiti la gradele suspensiei fata vezi ca sunt mult mia mari decat la cele actuale de strada (in afara de camber ce e pozitiv eu vreau camber negativ 2-3 grade)
Deci am motive de ce am ales aceasta masina
Hexer is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -