Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 25-04-07, 21:49   #1
Kalastar

Stage 3
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 168
Default electric supercharger!

http://www.power-tuning.fr/en/Engine...p16516407.html



ce parere aveti de chestia asta?!?! :O
Kalastar is offline   Reply With Quote
Old 26-04-07, 01:07   #2
Race

Stage 5
 
Join Date: May 2005
Posts: 878
Default Re: electric supercharger!

E genial !
Daca il pui pe un motor de 1,6 cu eficienta volumetrica la putere maxima 50% ("1,6L engine requires approximately 40 air liters/sec. at 6000 rpm",iar unul cu 100% ar avea nevoie de 80 l/sec),si il folosesti intr-o lume in care legile fizicii sunt inversate ("Pulse-R is conceived to cool and compress the air"),poti sa-ti dublezi puterea cu el pentru doar 200 EURO.
Race is offline   Reply With Quote
Old 26-04-07, 09:15   #3
Kalastar

Stage 3
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 168
Default Re: electric supercharger!

da...ai dreptate)

oricum, e ciudata ideea de foehn ca mijloc de a-ti mari puterea...

poate ca are un efect minor(oricum dyno-ul pus de ei cred ca e vrajeala)...macar placebo si tot e)
__________________
Drive safe!......But NEVER slow!!!!!
Kalastar is offline   Reply With Quote
Old 26-04-07, 16:58   #4
Eagleee

Stage 5
 
Eagleee's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
Default Re: electric supercharger!

Vrejaa de 2 lei...sunt interesant ce compresie scoate asa...ca volmul de aer e cam mic...
cam 0.035 bar....daca am calculat bine...wow, ce performanta...

Apropo, un motor la 6000 nomal are -0,4bar...deci magaria asta pote sa afecteze puterea la turatii mari...
Eagleee is offline   Reply With Quote
Old 26-04-07, 17:28   #5
Kalastar

Stage 3
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 168
Default Re: electric supercharger!

da... dar cred ca poti sa il dezactivezi daca vrei la turatii mai mari

oricum, mi s-a parut vrajeala... si eram curios daca sunt eu tampit sau mai sunt si altii.... de ac parere cu mine

p.s: m-am linistit... sunt ok )
Kalastar is offline   Reply With Quote
Old 26-04-07, 20:31   #6
einstein1984

Stage 5
 
einstein1984's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 998
Default Re: electric supercharger!

Mercedes SLR are un compresor care consuma 100 kW din puterea motorului ca sa fie actionat. Daca ar avea un motor electric, amperajul pt alimentarea la 14 V ar fi ceva fantastic!
einstein1984 is offline   Reply With Quote
Old 26-04-07, 23:36   #7
Kalastar

Stage 3
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 168
Default Re: electric supercharger!

100kW ...nu e mult?!?! mie mi se pare destul de mult...


asta pe care l-am pus eu in discutie mi s-a parut foehn.. si interesant de dezbatut!
Kalastar is offline   Reply With Quote
Old 27-04-07, 11:51   #8
einstein1984

Stage 5
 
einstein1984's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 998
Default Re: electric supercharger!

Compresorul consuma 100kW, dar motorul produce 466!
einstein1984 is offline   Reply With Quote
Old 27-04-07, 16:01   #9
MerlinSpitfire

Stage 4
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 179
Default Re: electric supercharger!

Compresorul nu consuma 100 kW dar i-a ceva din puterea motorului,aprox. 10 hp la VW Corado, depinde de regim dar in general compresoarele volumetrice i-au cam 10-15% din puterea la arbore a motorului. La turbocompresoare problema se pune putin diferit pt. ca in fazele initiale se deterioreaza putin coeficientul de umplere a cilindrilor dar cand intra turbina in parametrii totul este optim, de aici si reprizele mai slabe la motoarele pe benzina cu turbo. Cei de la BMW au obtinut la F1,prin anii '80, 1500 hp cu un motor de 1,5l (Nelson Piquet cu echipa Brabham- mot. BMW 1500 cc biturbo),cel mai puternic motor de F1 din toate timpurile. Despre "uscatorul de par" din discutie, motorul electric ar trebui sa aiba cativa kW ceea ce ar insemna la 12V aprox. 300 A .Nu vad sa fie continute in kit conductoarele care ar trebui sa fie groase, recomandari referitoare la baterie si la alternatorul masinii.
MerlinSpitfire is offline   Reply With Quote
Old 27-04-07, 16:07   #10
MerlinSpitfire

Stage 4
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 179
Default Re: electric supercharger!

Oricum einstein1984 a remarcat corect problema puterii absorbite de turbina, care nu-i o gluma. Dupa cum se vede din poza, pseudocompresorul asta cred ca nu compenseaza caderile de presiune datorate frecarilor aerului cu filtrul de aer si tubulatura galeriei de admisie. Cum bine a remarcat cineva, probabil ca la debite mari de aer chiar strica. As fi curios cum actioneaza protectia consumatorului acolo!
MerlinSpitfire is offline   Reply With Quote
Old 27-04-07, 16:10   #11
monk

Stage 5
 
monk's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 2,085
Member of:
[Moderators]
[Street Gambler]
[Fiat]
[VW]
Default Re: electric supercharger!

Quote:
Originally Posted by MerlinSpitfire View Post
Compresorul nu consuma 100 kW
este vorba de SLR... si astea sunt cifrele
monk is offline   Reply With Quote
Old 27-04-07, 17:14   #12
MerlinSpitfire

Stage 4
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 179
Default Re: electric supercharger!

Quote:
Originally Posted by monk View Post
este vorba de SLR... si astea sunt cifrele
Cu atat mai mult, un motor electric de 100 kW nu poate fi alimentat de la o baterie de masina si-un alternator, care furnizeaza maxim 100 A. De fapt aceasta era discutia...
In general un turbo nu ia 25% din puterea motorului, iar cifrele scrise de ziaristi nu sunt tocmai corecte.
MerlinSpitfire is offline   Reply With Quote
Old 27-04-07, 22:59   #13
codrin44

Stage 5
 
codrin44's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,189
Member of:
[FORD]
Default Re: electric supercharger!

dar compresorul electric nu se vinde cu intercooler? acesta e tot electric? daca un fir e rosu si unul negru pe care-l tai?
codrin44 is offline   Reply With Quote
Old 28-04-07, 01:42   #14
MerlinSpitfire

Stage 4
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 179
Default Re: electric supercharger!

Quote:
Originally Posted by codrin44 View Post
dar compresorul electric nu se vinde cu intercooler? acesta e tot electric? daca un fir e rosu si unul negru pe care-l tai?
Intercooler-ul e este un schimbator de caldura cu rolul de a raci aerul cald care iese din turbocompresor inainte de intrarea in galeria de admisie.Intercooler-ul nu e electric,e un radiator si firele pe care le vezi la acesta sunt de la senzorul de temperatura aer sau de la ventilatorul de racire a intercooler-ului.
Ar fi recomandabil sa citesti Tratat de termodinamica de Vladea sau manualele de termodinamica ale aceluiasi autor. Revistele care par de specialitate,scrise de ziaristi sau de persoane care n-au niciun pic de cultura tehnica, te vor baga in ceata adanc de tot. Oricum, daca ai o scula buna tai orice fir,indiferent de culoare
Daca un compresor absoarbe 100 kW imparte valoarea aceasta la tensiunea de 12V a bateriei si vei afla ce curent trece prin fire. Nu cred ca-ti imaginezi ce grosime au ele indiferent de culoare (socoteste o densitate de curent de
4A/mmp(milimetru patrat)).
MerlinSpitfire is offline   Reply With Quote
Old 28-04-07, 03:05   #15
pesteimputit

Stage 5
 
pesteimputit's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,052
Default Re: electric supercharger!

http://www.power-tuning.fr/en/Engine...p16517160.html poate jucaria asta sa mai faca ceva desi nu cred, cat despre 300a la 12v nu e o problema de gasit conductori, 3x0awg cred ca ajung cu brio
__________________
Brax Matrix 3 way + Hertz ML5400D Sub + Genesis Series 3 Amps + Pioneer P9 Combo + Stinger interconnect & deepcycleS
LOCUL I - SQ Advanced 7Ch EMMA Romania Etapa Timisoara
LOCUL I - SQ Advanced 7Ch EMMA Romania Etapa Drobeta Turnu Severin
pesteimputit is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -