Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 30-01-13, 17:19   #1
vinyl
VW Driver

Stage 5
 
vinyl's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 2,092
Member of:
[Nissan]
[VW]
[2 Roti]
Default Accelerator gaze?

Care este rolul unui accelerator de gaze?
Ce beneficii aduce acesta asupra unei evacuari a unui motor turbo-diesel?
vinyl is offline   Reply With Quote
Old 30-01-13, 17:26   #2
NOScox

Stage 5
 
NOScox's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 340
Default Re: Accelerator gaze?

titlul raspunde la intrebare, evacueaza gazele de pe evacuare, presiune pe turbina este cat se poate de mica si tinde spre 0. turbina lucreaza mai usor nu face back presure si chiar se invarte o tara' mai repede + ca o sa aiba o viata mai lunga.
nu stiu daca se merita sa dai 90-120 lei pe el, nu pot sa zic concret pt ca nu am folosit pana acum.

intrebarea mea este: banda izolatoare care se pune pana la acceleratorul de gaze, nu face ca tubulatura sa se dilate, iar unele suruburi sa se desfileteze usor usor? asa am auzit la 2 cazuri.
__________________
vectra b 170+++

Last edited by NOScox; 30-01-13 at 17:31.
NOScox is offline   Reply With Quote
Old 30-01-13, 17:33   #3
vinyl
VW Driver

Stage 5
 
vinyl's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 2,092
Member of:
[Nissan]
[VW]
[2 Roti]
Default Re: Accelerator gaze?

Quote:
Originally Posted by NOScox View Post
, presiune pe turbina este cat se poate de mica si tinde spre 0. turbina lucreaza mai usor nu face back presure si chiar se invarte o tara' mai repede + ca o sa aiba o viata mai lunga.
Presiunea este mica?! Tinde spre 0? Asta nu am inteles...


btw..alte pareri?
vinyl is offline   Reply With Quote
Old 30-01-13, 17:43   #4
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Accelerator gaze?

Pai gazele se accelereaza inghesuindu-le intr-un volum mai mic.
Logic e ca intr-o teava de 30mm gazele vor circula mai repede decat intr-o teava de 60mm daca la intrare au aceeasi presiune.
Acum, este bine sa accelerezi gazele dar fara sa cresti backpressure dupa turbina. Dar deja asta e cam imposibil.
Cine stie mai bine cu dinamica gazelor probabil cunoaste vreo formula care zica ca viteza gazelor variaza cumva invers proportional cu volumul si direct proportional cu presiunea.
Nu pot sa dau acum cu gugalu dar revin.
Banuiesc ca acceleratorul este acea sectiune din evacuarea unui motor aspirat care il ajuta sa obtina acel backpressure necesar la aspirate.
Ii gatui evacuarea si obtii o viteza mai mare a gazelor, implicit apare un fenomen la care imi scapa acum numele datorita caruia gazele cu viteza mare de pe evacuare ajuta la golirea mai rapida a camerelor de ardere.
Asta am inteles eu din cate am scotocit pe net.
Oricum daca aveti turbodiesel lasati prostiile cu evacuarea. Cu cat e mai permisiva cu atat e mai bine. Diferentele nu sunt asa evidente ca la benzinare mai ales daca nu sunt completate cu un soft adecvat care sa stie sa beneficieze de o evacuare free flow.
__________________
Stock is for woosies
Smoking is for woosies

The best exhaust for a turbo is the least exhaust.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 30-01-13, 17:53   #5
NOScox

Stage 5
 
NOScox's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 340
Question Re: Accelerator gaze?

de banda izolatoare pe toata evacuarea(fara catalizator, sau ceva de genul, este goala) ce parere ai? DE DIESEL E VB.
NOScox is offline   Reply With Quote
Old 30-01-13, 21:02   #6
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Accelerator gaze?

Banda termoizolatoare este esentiala inainte de turbo si pe turbo. Gazele de evacuare cu temperatura mare au volum mai mare (datorita dilatarii) si implicit viteza mai mare. Asta e bun inainte de turbo, ajuta la scaderea lagului.Mentinerea temperaturii gazelor ajuta intotdeauna.
La carte zice asa:
"Exhaust gas must not be forced to speed up and slow down, since it will lose considerable energy otherwise available to the turbine. Smooth, constant-velocity flow is ideal. Heat retention is important. The more heat that can be retuined inside the manifold, the less the thermal-lag portion of the total turbo lag."

Dupa turbo nu mai ai nici un interes sa mentii temperatura ridicata a gazelor ci vrei sa scapi de ele cat mai repede, scaderea temperaturii gazelor duce la scaderea volumului acestora si implicit a presiunii.Exact motivul pentru care punem evacuari mai groase. Sa reducem backpressure.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 30-01-13, 22:10   #7
NOScox

Stage 5
 
NOScox's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 340
Default Re: Accelerator gaze?

si nu exista riscul sa se desurubeze cate ceva pe acolo, avand in vedere si vibratiile impreuna cu dilatatul repetat?
NOScox is offline   Reply With Quote
Old 31-01-13, 07:53   #8
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Accelerator gaze?

Modul de construire al evacuarii nu are legatura cu principiile de functionare.
Poti sa iti faci evacuarea din hartie daca iti place, dar probabil va lua foc.
Daca o prinzi in suruburi necorespunzatoare si pe deasupra nici nu le strangi, crezi ca se vor slabi???
Din cauza dilatarilor se folosesc (unde este neaparat necesar) suruburi si piulite speciale.
Cine a dat jos o galerie de evacuare a observat probabil ca sunt din alte materiale decat cele standard.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 01-02-13, 16:09   #9
vinyl
VW Driver

Stage 5
 
vinyl's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 2,092
Member of:
[Nissan]
[VW]
[2 Roti]
Default Re: Accelerator gaze?

Si atunci de ce se creeaza atatea polemici referitoare la anularea catalizatorului?
Toti cei care l-au anulat, nu se plang de nimic.
Cei care nu l-au anulat, au numai argumente contra anularii acestuia.
Explica cineva fenomenul?
vinyl is offline   Reply With Quote
Old 01-02-13, 16:23   #10
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Accelerator gaze?

Ce legatura are catalizatorul cu acceleratorul de gaze?
Exista un topic referitor la catalizatoare.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 01-02-13, 23:38   #11
vinyl
VW Driver

Stage 5
 
vinyl's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 2,092
Member of:
[Nissan]
[VW]
[2 Roti]
Default Re: Accelerator gaze?

Quote:
Originally Posted by bluey View Post
Ce legatura are catalizatorul cu acceleratorul de gaze?
Exista un topic referitor la catalizatoare.
Vorbeai de backpreassure.
vinyl is offline   Reply With Quote
Old 02-02-13, 07:05   #12
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Accelerator gaze?

Dupa cum vezi si la semnatura mea, un motor turbo nu are nevoie de backpressure.Catalizatorul si amortizoarele de zgomot sunt impuse de norme de poluare a aerului si fonica.Oricum indepartarea lor pe o masina stock nu face nici un fass. Mai ales la un diesel cu ecu, senzori, etc.
Orice imbunatatire hardware mai mare trebuie sa o completezi cu reglaje soft.
bluey is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -