o perioada am vrut sa schimb masina, un Hyundai coupe 1.6 din 1999, cu un Fiat coupe turbo 20vt ....nu am reusit sa o dau in atatia bani incat sa nu imi bat joc de munca mea astfel ca m-am hotatarat sa o pastrez. totusi...desi cei 116 caluti ai motorului de 1.6 sunt suficienti pentru deplasarea de zi cu zi parca uneori se simte nevoie de mai mult....doar uneori...
intrebarea este cam ce se poate face acestui motor pentru a-l duce in zona 130-130+(rezonabil zic eu pt n/a). vazusem pe un site al unor arabi ca se poate resofta la aprox 130...sincer ma indoiesc;
personal ma gandeam pentru inceput de o reparatie capitala a motorului astfel incat sa recuperez eventualii caluti pierduti in timp, insotita de o comprimare de la 9.89:1 la vreo 10,5:1-11:1...insa ma indoiesc ca in afara de necesitatea unei benzine cu CO superior si mai mult NOx voi obtine mai mult de 5-6 caluti...ma rog, nespecialist cum sant mai mult bajbai si cu siguranta mai si aberez
In concluzie...cum se poate ajunge la 130-132-135 CP (am mers cu honda Prelude de 133 CP si mi-a placut cum se infige si cum se simte la calutii ei si nu mi-ar trebui mai mult) din motorul de 1.6 16 v de 116 CP? Fara turbo si cu pastrarea puterii utile in zona turatiilor joase-medii pentru ca nu ma intereseaza sa castig 20 CP la 6000 ture si sa pierd cuplu la 2000-3000...nu ma intereseaza cursele ci doar raspunsul promt in trafic.....sau mai promt decat e acum oricum pt ca nici acum nu se comporta dezastruos.