Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 15-11-11, 14:35   #1
darktemplar
Toyota Driver

Stage 4
 
darktemplar's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 217
Member of:
[Toyota]
Default Hyundai coupe -15-20 CP N/A in plus?

o perioada am vrut sa schimb masina, un Hyundai coupe 1.6 din 1999, cu un Fiat coupe turbo 20vt ....nu am reusit sa o dau in atatia bani incat sa nu imi bat joc de munca mea astfel ca m-am hotatarat sa o pastrez. totusi...desi cei 116 caluti ai motorului de 1.6 sunt suficienti pentru deplasarea de zi cu zi parca uneori se simte nevoie de mai mult....doar uneori...
intrebarea este cam ce se poate face acestui motor pentru a-l duce in zona 130-130+(rezonabil zic eu pt n/a). vazusem pe un site al unor arabi ca se poate resofta la aprox 130...sincer ma indoiesc;

personal ma gandeam pentru inceput de o reparatie capitala a motorului astfel incat sa recuperez eventualii caluti pierduti in timp, insotita de o comprimare de la 9.89:1 la vreo 10,5:1-11:1...insa ma indoiesc ca in afara de necesitatea unei benzine cu CO superior si mai mult NOx voi obtine mai mult de 5-6 caluti...ma rog, nespecialist cum sant mai mult bajbai si cu siguranta mai si aberez

In concluzie...cum se poate ajunge la 130-132-135 CP (am mers cu honda Prelude de 133 CP si mi-a placut cum se infige si cum se simte la calutii ei si nu mi-ar trebui mai mult) din motorul de 1.6 16 v de 116 CP? Fara turbo si cu pastrarea puterii utile in zona turatiilor joase-medii pentru ca nu ma intereseaza sa castig 20 CP la 6000 ture si sa pierd cuplu la 2000-3000...nu ma intereseaza cursele ci doar raspunsul promt in trafic.....sau mai promt decat e acum oricum pt ca nici acum nu se comporta dezastruos.
__________________
Arguing on a forum is like runing on special olympics: even if you win, you're still retarded
darktemplar is offline   Reply With Quote
Old 15-11-11, 16:09   #2
shadowro

Stage 5
 
shadowro's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,456
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Honda]
Default Re: Hyundai coupe -15-20 CP N/A in plus?

prelude stiu ca are 2 litri la caii aia nu 1.6. Deci ce simteai tu era cuplul considerabil mai mare si nu diferenta de 15 cai.
shadowro is offline   Reply With Quote
Old 15-11-11, 23:40   #3
darktemplar
Toyota Driver

Stage 4
 
darktemplar's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 217
Member of:
[Toyota]
Default Re: Hyundai coupe -15-20 CP N/A in plus?

asa este, prelude are 2.0...si este posibil sa ai dreptate in ceea ce priveste cuplul....insa, odata cu puterea creste si cuplul, nu? ce ma intereseaza pe mine nu este dezechilibrarea relatiei putere-cuplu in favoarea puterii ci translatarea liniilor de putere/cuplu o idee mai sus pe toata plaja de turatii sau cel putin in zona utila mie....

initial ma gandisem la o marire a capacitatii cilindrice la 1.8, schimbarea pistoanelor cu unele potrivite, injectoare si soft de 1.8+o usoara comprimare astea ma gandesc ca ar trebui sa duca la puterea motorului de 1.8 +ceva( adica vreo 135)...insa daca ma gandesc la costuri....e clar ca nu merita, mai bine swap de motor sau masina cu totul....asa ca varianta asta pica
de asemenea nu ma intereseaza nici tuning cu filtru conic si toba finala...imi place sa dau banii pe lucruri palpabile nu pe efect placebo

sincer...cand am luat 1,6 m-am gandit la taxe si la faptul ca 116 Cp imi ajung...ei bine se pare ca inima are o logica pe care mintea nu poate sa o priceapa si imi cere ceva mai mult desi stiu ca nu am cu adevarat nevoie de acel ceva in plus....
P.S. eventual, daca nu se pot gasi cai de stoarcere a unor caluti, apreciez orice sfat concret de slabire( nu a mea ci a masinii) pastrand insa functionalitatea si confortul unei masini de zi cu zi
darktemplar is offline   Reply With Quote
Old 16-11-11, 09:36   #4
shm3ny

Stage 5
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 665
Default Re: Hyundai coupe -15-20 CP N/A in plus?

in primul rand felicitari si eu am avut coupeul acela tot 1.6 si intradevar "manevrat" cum trebuie nu e asa lenes pe cum se plang multi (cel putin si carcotasi mei vecini care umbla cu alfa twinturbo sau audi 2.8 sau altele ziceau ca au avut si e cam slabut pana s-au suit in el si al meu nu era umblat la motor , poate doar intretinut cum trebuie); iar in al 2 lea rand cred ca cea mai ieftina solutie (daca nu te gandesti la impozit+asigurare) este swap cu motorul de 2.0 131 sau 136cp (nu mai retin) si daca tot mai vrei ceva dupa macar ai pe ce motor sa iti faci de cap
shm3ny is offline   Reply With Quote
Old 16-11-11, 11:31   #5
Lukyan

Stage 5
 
Lukyan's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 475
Member of:
[Echipa de sprijin]
[Honda]
Default Re: Hyundai coupe -15-20 CP N/A in plus?

reteta clasica a aspiratelor : evacuare, cold air intake, soft
Lukyan is offline   Reply With Quote
Old 16-11-11, 12:57   #6
darktemplar
Toyota Driver

Stage 4
 
darktemplar's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 217
Member of:
[Toyota]
Default Re: Hyundai coupe -15-20 CP N/A in plus?

din cunostintele mele atat evacuarea cat si admisia sunt calculate pentru un optim in zona de cuplu maxim adica pe la 4900 ture....in regimul util mie atat evacuarea cat si admisia sunt mai mult decat permisive pt volumul de gaze care intra/iese;
asa ca daca modific evacuarea in sensul in care se face de obicei( diametru mai mare) voi castiga doar in ture inalte, in schimb voi pierde unde ma intereseaza-pe plaja joasa si medie
despre CAI nu stiu ce sa zic: coupeul capteaza aerul prin spatiul ingust dintre capota si spoiler si nu din spatele farului ca la alte modele...am vaga senzatie ca mai rece decat intra prin botul masinii nu am de unde sa il iau: altfel ce sa zic despre CAI: suna bine, arata bine dar nu stiu daca e chiar utila acestui model;
despre soft...am mai zis...am gasit pe un site arabesc un chip ce ducea acest motor la aprox 130 CP si 160 Nm totusi este un castig de aprox 15% si mi se pare mare fara alte modificari...tunerii romani am vazut ca nu se hazardeaza sa promita mai mult de 10% la un aspirat;
softul era oricum in plan insa doar dupa ce orice altceva va fi fost facut

ideea spre care incep sa ma indrept este aceea de: reconstructie(reintinerire), comprimare, axe mai agresive, soft. intrebare....stie cineva unde se pot modifica axe, cam care sunt preturile si cam ce se poate obtine din zona asta pastrand masina in limitele folosirii curente?

Last edited by darktemplar; 16-11-11 at 13:01.
darktemplar is offline   Reply With Quote
Old 16-11-11, 13:14   #7
Lukyan

Stage 5
 
Lukyan's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 475
Member of:
[Echipa de sprijin]
[Honda]
Default Re: Hyundai coupe -15-20 CP N/A in plus?

acum depinde si de serpisori,daca sunt 4-1 intr-adevar castigi in ture mari dar pierzi in ture mici.dar cu 4-2-1 se schimba aproape insesizabil curba cuplului in ture mici.dar logica mea imi spune ca teava de la tobele stock nu are cum sa aiba acelasi flow ca inoxul.
__________________
http://datingsidorsingel.com/
Lukyan is offline   Reply With Quote
Old 11-12-11, 04:14   #8
XFJET

Stage 3
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 103
Default Re: Hyundai coupe -15-20 CP N/A in plus?

un mortor de pe Elantra (hyunday G4GF) se potriveste perfect, la noi au venit cu motoarele alea sub forma de Hyundai Tiburon SFX, are 140cai fara sa ii faci nimic
XFJET is offline   Reply With Quote
Old 11-12-11, 04:19   #9
XFJET

Stage 3
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 103
Default Re: Hyundai coupe -15-20 CP N/A in plus?

Quote:
Originally Posted by Lukyan View Post
acum depinde si de serpisori,daca sunt 4-1 intr-adevar castigi in ture mari dar pierzi in ture mici.dar cu 4-2-1 se schimba aproape insesizabil curba cuplului in ture mici.dar logica mea imi spune ca teava de la tobele stock nu are cum sa aiba acelasi flow ca inoxul.
aici poti sa trisezi putin cuplajul conteaza si cu diferenta intre diametrul tzevilor, poti faca in asa fel in cat sa ai o marire de cuplaj jos cam la 2500 rpm si apoi inca una pe la 3600 rpm

niciodata nu poti spune ce serpisori sunt mai buni pentru ca nu stii ce ax cu came are motorul si ce diametrul are evacuarea din chiuloasa, totul e matematica pura, deci pana nu stim tot doar speculam

intradevar 4-1 este mai mult pentru upper rpm range
XFJET is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -