Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 04-12-06, 06:26   #1
NT33EXE

Stage 5
 
NT33EXE's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 960
Question modificarea cutiei de viteze in 5 trepte

doresc sa fac modificari la cutie pentru a mari viteza maxima, adica sa schimb componenetele pentru viteza a 5-a, micsorarea rapoartelor sau cam asa ceva (nu sunt specialist in detalii tehnice).
daca este cineva care se ocupa de asa ceva sau cunoaste pe cineva va rog postati.
NT33EXE is offline   Reply With Quote
Old 05-12-06, 13:14   #2
NT33EXE

Stage 5
 
NT33EXE's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 960
Default Re: modificarea cutiei de viteze in 5 trepte

ceva?
cineva?
NT33EXE is offline   Reply With Quote
Old 06-12-06, 00:47   #3
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: modificarea cutiei de viteze in 5 trepte

Quote:
Originally Posted by john33exe View Post
ceva?
cineva?

Discutia este mai complexa decit pare la prima vedere.
De le ce pleci ( ce masina,date tehnice),si la ce vrei sa ajungi?
Ceea ce vrei inseamna reproiectare integrala a cutiei ,iar pt. asa ceva trebuie sa te adresezi atelierelor specializate pe preparari racing.
Conteaza foarte mult ceea ce vrei sa obtii in final,deoarece sint si alte solutii.
Una dintre ele cea mai la indemina ar fi schimbarea cauciucurilor cu altele mai mari pe circumferinta.
O alta,in cazul in care ai motor cu benzina sa montezi o cutie de diesel sau sa prepari motorul pt. o turatie maxima superioara celei actuale.
Conteaza foarte mult si alti factori: ce putere are motorul si care este diferenta intre viteza maxima actuala si cea dorita.
__________________
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 06-12-06, 07:06   #4
NT33EXE

Stage 5
 
NT33EXE's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 960
Default Re: modificarea cutiei de viteze in 5 trepte

Golf 4 1,9 TDI 120 cp 255 Nm.
Actualmente am reusit o viteza maxima indicata de kilometraj de 205 km/h la o turatie de 4400.
Vreau sa ajung pe la 220-230. Cred ca mi-ar fi suficient la drumurile noastre.
Intentionez sa maresc puterea si cuplul motorului si in conditiile astea imi pot permite o treapta a 5-a mai "lenesa". La 160-170 cp nu cred ca se va simti ca e puturoasa.
Pe net am gasit la www.freedomdesign.com modificare pt 6 viteze la 3265 dolari. E cam mult pentru ce vreau eu.
NT33EXE is offline   Reply With Quote
Old 06-12-06, 18:20   #5
Race

Stage 5
 
Join Date: May 2005
Posts: 878
Default Re: modificarea cutiei de viteze in 5 trepte

Cea mai buna solutie ar fi sa schimbi raportul diferentialului si sa lasi vitezele neschimbate.Uite AICI link catre o firma care vinde LSD cu rapoarte diferite,insa rapoartele lor sunt intre 3,39 si 4,24.Cutia ta cred ca are deja 3,39,deci rapoartele lor standard nu merg.Vorbeste cu ei,poate fac si pe comanda,dupa specificatiile tale.
De 3300 USD gasesti o cutie intreaga cu 6 trepte,nu e nevoie s-o modifici pe asta.Eventual PK4 de pe Megane dCi 150 CP...in treapta a 6-a la 4400 RPM ai avea 370 km/h cu roti 205/55 R16
Race is offline   Reply With Quote
Old 07-12-06, 07:07   #6
NT33EXE

Stage 5
 
NT33EXE's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 960
Default Re: modificarea cutiei de viteze in 5 trepte

e interesanta oferta mjm autohaus.
dar parca mi-ar fi mai usor sa gasesc asa ceva pe la noi.
370 km/h?!?!?!?!?!
cred ca ai vrut sa scrii altceva...
brabus rocket abia a atins 362 km/h...eu cu golfu' doar sa-i dau drumu' din avion
NT33EXE is offline   Reply With Quote
Old 07-12-06, 07:20   #7
bogdan_wrc
Audi Driver

Stage 5
 
bogdan_wrc's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 5,152
Member of:
[AUDI]
Default Re: modificarea cutiei de viteze in 5 trepte

vezi ca pe langa cutie, ai de umblat ala aerodinamica, la altele. eu zic sa ii cresti puterea serios, ca e mai simplu si mai ieftin decat sa schimbi rapoartele la cutie.
un FMIC, alt turbo, alte injectoare, alt soft (presupun ca ai un ALH de 90 la origine, nu? )...bla bla, ajungi pe la 150-160 de cai, poate chiar si mai sus, si vezi acolo... cum trage masina mai sus de 205..
__________________
Objects in the mirror tend to disappear

It will never have enough power until I can spin the wheels at the end of the straightaway in high gear
bogdan_wrc is offline   Reply With Quote
Old 07-12-06, 10:45   #8
NT33EXE

Stage 5
 
NT33EXE's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 960
Default Re: modificarea cutiei de viteze in 5 trepte

e corect ce spui.
dupa unichip urmeaza sa schimb si turbo si injectoarele.
dar nu vreau sa merg totusi cu motorul turat la maxim pentru un 200-220 km/h. cutia e in 5.
asa ca o "mica" modificare la cutie se impune.
NT33EXE is offline   Reply With Quote
Old 07-12-06, 10:53   #9
bogdan_wrc
Audi Driver

Stage 5
 
bogdan_wrc's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 5,152
Member of:
[AUDI]
Default Re: modificarea cutiei de viteze in 5 trepte

da,..dar ca sa mergi cu e turata normal la >200, ca sa ajungi acolo iti va lua mai mult. si unde mergi tu mereu cu 200? eu zic ca daca iti trebuie maisna de mers mult si incontinuu cu 200, Golf nu e cea mai indicata. ia ceva balena...

poti sa puio si una cu 6, ca viteza nu creste mult, ca sunt altfel rapoartele.
bogdan_wrc is offline   Reply With Quote
Old 07-12-06, 10:59   #10
bogdan_wrc
Audi Driver

Stage 5
 
bogdan_wrc's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 5,152
Member of:
[AUDI]
Default Re: modificarea cutiei de viteze in 5 trepte

si vezi ca dupa schimbarea turbinei si a injectoarelor, trebuie iar alt soft... si tot asa mereu, dupa fiecare schimbare/upgradare de hardware, trebuie si una software...
bogdan_wrc is offline   Reply With Quote
Old 07-12-06, 11:07   #11
NT33EXE

Stage 5
 
NT33EXE's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 960
Default Re: modificarea cutiei de viteze in 5 trepte

chiar am mers cu 200 si cu 205 pe E 85, pe E 71, pe E 65, pe A 1 si A 2.
nu vreau sa fac din masina avion, doar sa o upgradez in niste limite rezonabile.
cei care au pus unichip-ul mi-au spus ca nu trebuie schimbat cu altul daca schimb si turbo si injectoarele. se mai fac niste ajustari.
NT33EXE is offline   Reply With Quote
Old 16-12-06, 12:25   #12
Race

Stage 5
 
Join Date: May 2005
Posts: 878
Default Re: modificarea cutiei de viteze in 5 trepte

Quote:
e interesanta oferta mjm autohaus.
dar parca mi-ar fi mai usor sa gasesc asa ceva pe la noi
E destul de simplu si asa.Platesti printr-o metoda oarecare,ei iti trimit jucaria printr-o metoda tot oarecare,apoi te duci la un service si o montezi.Nu cred ca face nimeni pinioane in Romania.

Quote:
370 km/h?!?!?!?!?!
cred ca ai vrut sa scrii altceva...
Nu.Cutia chiar e etajata cat sa atingi 370 km/h in conditiile alea.Megane-ul respectiv atinge viteza maxima (209 km/h) in treapta a 4-a.Se pare ca pentru unii oameni chiar si consumul de Diesel e prea mult...
Race is offline   Reply With Quote
Old 18-12-06, 10:15   #13
NT33EXE

Stage 5
 
NT33EXE's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 960
Default Re: modificarea cutiei de viteze in 5 trepte

Ma gandesc totusi ca exista ateliere in care se poate confectiona piesa respectiva si la noi in tara. Rationamentul pentru care nu as vrea sa apelez la o comanda la mgm autohaus e in primul rand financiar si in al doilea rand in cazul in care va fi nevoie de modificari ulterioare se pot realiza mai usor. Echipele de racing nu isi realizeaza in regie proprie unele componente?
NT33EXE is offline   Reply With Quote
Old 18-12-06, 10:59   #14
NT33EXE

Stage 5
 
NT33EXE's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 960
Default Re: modificarea cutiei de viteze in 5 trepte

am gasit asta:
"The Quaife Automatic Torque Biasing (ATB) differential enables your car to accelerate quicker and corner faster by getting your power to the ground!
The Quaife differential powers both drive wheels under nearly all conditions, instead of just one. The stock differential (like found on most front wheel drive cars) waste precious power during wheelspin under acceleration. This is due to your open differential shifting power to the wheel with less grip (along the path of least resistance). The Quaife, however, does just the opposite. It senses which wheel has the better grip, and biases the power to that wheel. It achieves this smoothly, constantly, and without ever completely removing power from the other wheel.
In drag racing or straight-line acceleration runs, this results in a close to ideal 50/50 power split to both drive wheels, resulting in essentially twice the grip of an ordinary differential.
In cornering, while accelerating out of a turn, the Quaife biases power to the outside wheel, reducing inside-wheel spin. This allows the driver to begin accelerating earlier, exiting the corner at a higher speed. The Quaife differentials also controls any loss of traction when the front wheels are on slippery surfaces such as ice and snow or mud, providing the appropriate biased traction needed to overcome these adverse conditions. The Quaife differential provides constant and infinitely variable drive. Power is transferred automatically without the use of normal friction pads or plates seen in other limited-slip designs."

e interesant dar eu nu vreau asa ceva ci tocmai opusul. adica un diferential care sa duca la cresterea vitezei maxime. compensarea acceleratiei se va realiza prin cresterea puterii motorului si a cuplului prin modificarile ulterioare.
NT33EXE is offline   Reply With Quote
Old 18-12-06, 19:47   #15
beck

Stage 5
 
beck's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,108
Default Re: modificarea cutiei de viteze in 5 trepte

ai auzit expresia "te legi la cap fara sa te doara" ??

tie iti trebuie alta masina nu o cutie mai lunga, cind toata masina ta nu este gandita pentru vitezele la care visezi.

presupunand prin absurd ca ar exista tehnologia si materialele necesare pentru modificare trpte a V-a nu vei ajunge niciodata la 240 cu 120 de cai, probabil ca nici nu vei mai ajunge la 200

oricum pentru suspensia si franele stock de pe golf si 200 este o viteza mult prea mare

si mai gandeste-te la 2 treburi

1 abia daca gasesti un mecanic sa iti repare o cutie de viteze cu piese originale.
2 o piesa facuta de strungaru mitica poate ceda la prima incercare si iti poate bloca cutia , ia ghici ce se intimpla ?
__________________
INOXWORKS

480 hp/t
beck is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -