Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci. |
19-11-04, 12:29
|
#1
|
Stage 5
Join Date: Oct 2003
Posts: 686
|
Alegere suspensie
Dupa o gramada de cautari pe net, m-am oprit la urmatoarele marci : Eibach, KW si H&R. Ce vreau eu este un kit amortizor+arc care sa coboare garda cu 3-4 cm si sa ofere un compromis ideal comfort/sportivitate. Toti cei trei producatori ofera 2 variante de suspensie : fixa la aprox 500E si reglabila la aprox 1000E. Diferenta dintre ele se pare ca este data doar de faptul ca cea mai scumpa este reglabila, dar nu si de comfort, sportivitate sau calitate ! per total sunt preferate arcurile Eibach ca fiind sportive dar si comfortabile in schimb exista unele raportari de inmuiere dupa 1 an de folosire ( cineva a spus chiar ca dupa un an a scazut garda de la 1'' la 3'' si gumele au inceput sa-i frece aripile). H&R pe de alta parte sunt mai putin comfortabile si in mare parte coboara prea mult garda. Intrebarea mea ar fi daca a incercat cineva vreunul din kit-urile oferite de cei 3 producatori la aprox 500E (Pro-Kit de la Eibach, Cup-Kit de la H&R, cel de la KW nu mai stiu cum se numeste) ? Stie cineva care si cum se comporta pe drumurile noastre ?
__________________
Mk5 GTI | K04 turbo | S3 injectors | Custom 3" decat exhaust | Evoms CAI | AP Racing pro 5000 front + S3 rear brakes + Pagid RS29/Carbotech XP8 pads | THS FMIC | S3 camshafts | Autotech HPFP | Je pistons + IE rods | BSH 27mm RSB + H&R 28mm FSB| BSH pendulum engine mount | BSH PCV | Forge short shift | Bilstein PSS10 coilovers | Peloquin LSD | Sachs SRE clutch | 235/40/ZR18 R888 on Team Dynamics 18x8" | Stage 3 Revo
|
|
|
19-11-04, 16:18
|
#2
|
Stage 5
Join Date: Oct 2004
Posts: 841
|
eu am un prieten cu H&R si ii clantztztztzztane dintzii in gura
|
|
|
20-11-04, 01:45
|
#3
|
Stage 1
Join Date: Apr 2004
Posts: 20
|
Stiu ca am citit un articol pe undeva mai de mult si facea o comparatie intre arcuri eibach si h&r si amortizoare koni si bilstein parca. Arcurile erau din kit pt coborarea cu 30mm, amortizoarele reglabile. Din cate tin minte, concluzia era ca arcurile h&r erau mai rigide iar eibach-urile absorbeau ceva mai bine socurile, iar la amortizoare koni ziceau ca sunt mai moi, fata de bilstein care te cam scutura. Sper sa-ti fie de folos
|
|
|
20-11-04, 17:08
|
#4
|
Stage 4
Join Date: Apr 2004
Posts: 234
|
vad k e diferentza mare la pretz intre aia fixa si aia reglabila...
Oricum are varul meu pe un opel corsa d-astea reglabile... si vreau sa zic k dif e f mica... se simte doar un pic pe volan... dar dintzii tot asa itzi clantzane...
|
|
|
21-11-04, 03:19
|
#5
|
Stage 5
Join Date: Oct 2003
Posts: 686
|
Problema mea e ca suspensiile de serie (Octavia) sunt unele dintre cele mai moi din cate exista pe lumea asta. Comfortabile sunt din cale afara dar cand vine vorba de sportivitate sau raspuns al directiei, parca esti intr-o barca. Amortizoarele sunt asa de moi incat, cu toate ca distanta de la roata si pana la aripa are vreo 8 cm ( gumele sunt de 235), pe spate imi atinge. Dupa ce voi pune suspensie sport, distanta aia se va reduce la jumate. Va dati seama cat de tare tre sa fie noua suspensie ca sa compenseze diferenta aia de distanta si sa nu-mi mai atinga asa cum se intampla acum !
|
|
|
21-11-04, 07:54
|
#6
|
Stage 5
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,313
|
eu am avut pe Scirocco K&W reglabile. Parerea mea e ca nu merita sa iti pui suspensii sport din alea. O sa regreti mult comfortul pe care il ai acum. La gropi o sa simti ca innebunesti. E foarte misto in schimb la curbe si la drum fain si drept. Dar alea sunt asa de rare ...
__________________
- Life is Either a Daring Adventure or Nothing At All -
|
|
|
21-11-04, 19:42
|
#7
|
Stage 4
Join Date: Apr 2004
Posts: 234
|
pe la munte sunt bune!!! (ma refer la serpentine)
|
|
|
23-11-04, 17:20
|
#8
|
Stage 2
Join Date: Oct 2004
Posts: 68
|
iti recomand suspensiile KW( amortizoare si arcuri). Am asa ceva pe masina( versiunea de -60mm) si nu au fost probleme pana acum.( de un an si 6 luni aproape, inclusiv iarna trecuta). Vei simti masina mult mai sigura, in curbe, la franare, etc. Se schimba total tinuta masinii.Probleme apar la gropi, insa cu putina atentie la volan se rezolva. Nu pot sa comentez celalalte produse, poate ca sunt mai bune, eu ma refer doar la ce am folosit eu.
Mult succes
__________________
WRX '07
|
|
|
23-11-04, 20:42
|
#9
|
Stage 5
Join Date: Oct 2003
Posts: 686
|
Kw-urile tale sunt fixe sau reglabile? Pe ce masina sunt? Cat au costat si de unde /
|
|
|
24-11-04, 12:21
|
#10
|
Stage 2
Join Date: Oct 2004
Posts: 68
|
Sunt fixe, am dat pana in 500-euro si sunt luate din sibiu. Vei gasi peste tot nu cred ca sunt probleme insa poate o sa difere putin pretul.
Am fost si eu atras de cele reglabile insa preturile sunt prea mari.
Alegerea va fi tot a ta, poti sa mai studiezi si celalalte marci sa te mai informezi, si sa ne ti la curent dupa ce le-ai montant, sa ne spui parerile tale
Oricum investitia merita, sa nu-ti faci griji aiurea ca arunci banii
|
|
|
24-11-04, 21:36
|
#11
|
Stage 2
Join Date: Feb 2004
Posts: 28
|
salut
am avut pus si eu pe un cielo kit-ul de suspensie de la KW cu arcuri galbene si amortizoare mov, ce coborau caroseria 6 cm.
Stabilitatea este super buna, dar am renuntat la arcuri in favoarea unora de la Fk-automotive pentru ca suspensia era foarte dura pe sosele din Romania( cauciucurile aveau garda de 60).
In schimb eu mi-am pus pe fata cauciucuri pe dimensiunea de 195, iar pe spate de 215 si pot spune ca in curbe sta aproape bine la fel ca si cand am avut arcurile KW.
Daca vrei tinuta super buna in curbe iti recomand KW, dar nu o sa mai ai nici un pic de confort.
Multa bafta
|
|
|
24-11-04, 22:43
|
#12
|
Stage 2
Join Date: Oct 2004
Posts: 68
|
evident poti obtine stabilitate si punand anvelope cu talon mai mic, eventual si jenti mai late. Apoi daca nu esti multumit poti schimba si suspensia.
ideal este sa-ti alegi jentile cu anvelopele pe care le doresti si apoi in functie de acestea sa decizi daca vei schimba suspensia si daca vei dori sa lasi masina mai jos.
nu am retinut despre ce masina este vorba daca ne poti spune...
|
|
|
26-11-04, 08:51
|
#13
|
Stage 5
Join Date: Oct 2003
Posts: 686
|
Am deja jante pe 17'' si gume de 215 pe fata si 235 pe spate. Cu toate ca suspensia este foarte moale stabilitatea este infinit mai buna fata de cum era inainte. Totusi sunt momente destule cand se simte nevoia unei suspensii sport, plus ca vreau sa scap de frecusul rotii in aripa datorat suspensiei care e moale!
|
|
|
26-11-04, 19:27
|
#14
|
Stage 2
Join Date: Oct 2004
Posts: 68
|
cel putin amortizoarele masinii tale trebuie schimbate, avand acele atingeri ale rotii de aripa
poti cumpara un kit sport sau poti schimba toate amortizoarele cu unele pe gaz bune
preturile sunt apropriate
multa bafta
|
|
|
26-11-04, 21:52
|
#15
|
Stage 5
Join Date: Oct 2003
Posts: 686
|
Ha, azi cand am facut revizia, am intrebat de preturi pentru suspensii. O suspensie completa fata - spate(arc + amortizor) de serie costa 780E !!! De fapt nu stiu de ce ma mir cand eu am pus cu 4mil placute de frana Ferodo DS 2500 in conditiile in care cele de serie erau 6mil !
|
|
|
|
|