Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 11-11-04, 21:56   #1
codrin44

Stage 5
 
codrin44's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,189
Member of:
[FORD]
Default merge chip sau alte chestii legate de calc de bord pe TD?

dupe ce am facut rost de bani pt un chip cat de cat am aflat ca...........motorul TD are admisia directa si nu este deci controlata de calc si.......eu ce fac acum? sa-mi iau motor TDI?
Ma gandeam sa fac aerul sa intre cu o presiune mai mare in turbina prin ingustarea furtunului? ce parere aveti? e o idee proasta sau buna? a incercat cineva asa ceva?
alte idei
__________________

~~~~~~~~~ F o r d C a p r i ~~~~~~~~~
don't just get older...they just get faster
codrin44 is offline   Reply With Quote
Old 12-11-04, 00:42   #2
newbie

Stage 2
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 44
Default sa ingustezi furtunul ?

Navigam si eu pe aici si am vazut gogomania asta... Oi fi zicand la misto, sa ne incerci, sau chiar vrei sa faci asemenea aiureala ? Cum sa ingustezi dom'le furtunul, pai micsorezi debitul de aer, adica faci exact pe dos de cum trebuie. E ca si cand ai pune degetul la chiuveta si te-ai bucura ca vine apa cu presiune. Dar debitul de apa ? E mult mai mic, clar. Mai bine incerci sa maresti presiunea in turbo, numai vezi sa nu exagerezi. Te sfatuiesc sa-ti faci rost de un manometru si sa-l cuplezi pe traseul de admisie si sa vezi cu a treia la fund si cu stangul pe frana, ce presiune maxima baga acum turbina. Dupa care, maresti presiunea cu maxim 10-15%, nu mai mult. Daca nu stii cum se mareste presiunea, scrie pe forum. In orice caz ingustarea furtunului este o mare eroare. Mai poti incerca sa suplimentezi debitul de motorina, fie din pompa fie prin intermediul altor injectoare. Concomitent cu presiunea mai mare in turbo, probabil sa simti o crestere de putere mai insemnata. Insa injectoarele marite atrag si consum specific mai mare, pe cata vreme doar presiunea in turbina, nu. Dar despre ce masina e vorba ?
newbie is offline   Reply With Quote
Old 14-11-04, 21:04   #3
codrin44

Stage 5
 
codrin44's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,189
Member of:
[FORD]
Default

merci de raspuns.am incredere in ce spui pt ca esti inginer de meserie dar asa gandeam eu ca lautar in mecanica,ca as putea mari presiunea turbinei.
daca ai fi amabil sa-mi spui si cum o maresc,nu prea am gasit pe forum.
codrin44 is offline   Reply With Quote
Old 15-11-04, 00:34   #4
newbie

Stage 2
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 44
Default presiunea in turbo

Vorbesc foarte serios: sunt foarte multe lucruri pe care ar fi bine sa le pui la punct inainte de a te apuca sa umbli la presiunea in turbina. Daca totusi insisti pe acest capitol, este absolut necesar sa determini cat poti de precis ce \"stie\" sa faca turbina ta acum, si ti-am explicat cum tb sa procedezi. E foarte probabil sa ai o turbina uzata, care nu face nici macar presiunea indicata de constructor la masina de serie. Daca este asa, atunci \"marirea presiunii\" face mai mult rau decat bine. Ca principiu general, 90% ca presiunea cu pricina sa se modifice din programul ECU, adica calculatorul masinii. Pt. asta, trebuie soft original si o interfata si nu am pt. Opel si am auzit ca nu prea are nimeni. In orice caz, nu cred sa nu fi trecut acest model prin mainile \"chip-tunerilor\", sau a celor care vand Powerbox-uri. Uita-te pe net, e unul prin Austria care nu mi s-a parut deloc scump si pare serios, dar nu-mi aduc aminte cum se numeste.
La unele turbine exista o tija reglabila care deschide la o anumita presiune, aceea pe care vrei tu sa o maresti, wastegate-ul. Trebuie sa vezi daca este pe langa turbo o capsula manometrica din care iese o tija ce actioneaza asupra unui levier scurt ce intra la 90 de grade in turbina. Acea tija, daca exista si e reglabila, poti jongla cu ea si citi pe manometru ce-ti iese. Necazul mare e ca marirea de presiune ar trebui sa fie urmata macar de modificarea avansului si a dozei de injectie. In lipsa acestor resetari... D-zeu cu mila ! Oricum, fa bine si i-ai motorului o compresie si masoara-i presiunea maxima a turbinei si... mai vorbim. Sa stii si tu si marele guru-tuner care spune pe nu stiu unde pe acest forum ca \"Viteza=Acceleratia x Greutatea masinii\" (asa ceva este o chestie cu care nu ar trece nici clasa 5-a la fizica...) ca orice modificare la un motor trebuie insotita de o repunere la punct, un fel de reacordare, resetare a celorlalti parametri. De fapt asta inseamna \"tuning\" si nu neaparat modificari de-a valma cu bani multi.
P.S. Vreau sa te previn ca un motor d/td merge la presiuni foarte mari in cilindru si daca maresti presiunea in turbina fara sa modifici avansul si altele, riscul de a sparge un piston este mult mai mare decat la un motor pe benzina. Ai grija pe unde umbli... Succes !
newbie is offline   Reply With Quote
Old 13-01-05, 09:53   #5
darkager
AfterDark Racing Member

Stage 5
 
darkager's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 381
Member of:
[AfterDark Racing]
Default

Parerea mea este ca inainte sa maresti presiunea in turbina sa ai grija la raportul de compresie ca daca e prea mare dupa aia pa pa motor
darkager is offline   Reply With Quote
- Copyright 2025 4Tuning -