Daca ai vrea sa dai 25 000 para pe treaba asta mai bine cumperi de la tuneri seriosi o masina gata preparata. Ai avea avantajul ca ai vedea exact pe ce dai banii si ai testa exact ce ai realizat cu ei. Atica ceva de genul 25 000 para = x secunde.
Ce putini baeti au inteles este ca nu componenetele individuale sant esentiale, ci MAESTRIA cu care le imperechezi... Si ca sa fi mare GURU in a armoniza toate astea tb. sa spargi la motoare binisor si sa studiezi o gramada, si toate astea neavand in cap target-uri de genul 700 cp, ci un dinamometru si niste ani pe langa turbine... Drama noastra e ca nu prea e nimeni pe aici care sa fi fost acolo...
De retinut e ca la 1.6 boost poti avea vreo 400 cai la motoru' matale, numai buni sa inveti ce sa faci cu ei. Si asta fara sa dai baia de ulei si chiulasa jos. Nu stiu daca ai remarcat, dar majoritatea STI-urilor au facut upgrade de bara fata inainte de termen...
Chiar daca ai avea 700 cai s-ar putea sa nu te poti folosi de ei pt ca cutia ta ar fata de ex.
Dat fiind un buget romanesc si o minte evreiasca, recomandarea este sa uiti pt. moment sa desfaci motorul si sa iti cauti un intercooler mai mare, eventual front side, un regulator de presiune benzina, un filtru decent si evident o evacuare groasa si cu curburi line (se gasesc baeti eftini la Borla).
Dupa ce ai instalat toate astea cumperi mata un UNICHIP capabil sa modifice avansul si timpii de injectie, basca sa comande un extrainjector la nevoie (
www.dastek.co.uk), si dai fuga la un dinamometru cu frana (baetii ii zic retarded dyno) 4x4 si il instalezi frumusel, dinamometru pe care il gasim la prietenii poloni sau ucrainieni, ca sa il acordeze. Si toate astea n-ar trebui sa te sara de 2 000. Si astea sant carari batute de clienti afara.
Amicii mei poloni muncesc de zor la un MITS Eclipse 4x4 care in viziunea lor va ajunge la 1000 cp. Ca fapt divers aveau o turbina de Caterpillar incarcator frontal de mina de vreo 1200 cp... Si munceau la el de vreo 6 luni si bagasera 30 000 zic ei. De exemplu trimisesera cutia de viteze la o firma specializata si dadusera 8 000. Sablasera arborele la o granulatie la care se fac arborii de turboreactor de F16 (au o fabrica de astea acolo) si alte d-astea de care nu are nici un rost sa visezi ca se vor intampla pe masina ta. Aaa, ca sa usureze caroseria o sablasera de ajunsesera usile la 0,2 mm, ma tineau departe sa n-o ating ca se stramba. Capota de carbon... Si tipii astia au o fabrica de \"tdi modules\", tuneaza 5 masini de strada pe zi si distibuie mii de module pe luna si au o echipa de vreo 8 masini implicate in toate sporturile auto de la ei (si aia chiar au concursuri serioase). Deci oamenii si-au construit un mic imperiu din tuning si tot nu stiau daca un an le ajunge sa o termine, multi bani fiind sponsorizari, ei fiind campioni en titre la doi litri turbo. Si nu au 25 de ani, au 36, si stiu care sant greselilele cele mai frecvente vis-a-vis de suplieri de componente, si au stricat multe masini ale lor si ale clientilor, si au niste doctorate bengoase si diverse, si au in curte la ei propriu lab de preparat benzine de curse, s.a.m.d.
Vorbim