Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 17-03-05, 02:19   #31
Marinica

Stage 3
 
Marinica's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 87
Default

Nu prea are rost sa fortezi motorul, mai ales ca e unul de Dacie...Iti recomand sa folosesti consumabile cat mai bune: ulei sintetic, filtru de aer sport(exterior), bujii(trebuie sa incerci cat mai multe seturi (HOT/COLD) pana gasesti pe cele potrivite) etc. Pt. inceput ar trebui sa-ti cureti sistemul de racire (se face o solutie de HCl cu apa distilata, da la ora asta nu mai stiu sa-ti spun procentele), foloseste vara numai apa distilata in sistemul de racire(CONTEAZA!!!), nu pune cine stie ce palete sau chestii suplimentare de racire...motorul trebuie sa functioneze la o temp. optima, curata-ti carburatorul. Si inca trei lucruri pe scurt(ca pot sa-ti spun pana maine....)
1. Ax cu came - 250 euro (castigi pana la 20cp)
2. Aprindere electronica - 110 euro
3. Carburator orizontal (Webber, Del'Orto,Solex...)
Marinica is offline   Reply With Quote
Old 21-06-05, 16:00   #32
GABBY_

Stage 5
 
GABBY_'s Avatar
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,429
Member of:
[Opel]
Default

ce performante vizibile se pot aduce masinii cu un carb dublu si o axa cu came sport?cu cat creste consumul daciei daca va avea un carb dublu si cati cp vor da?
GABBY_ is offline   Reply With Quote
Old 23-06-05, 00:02   #33
HolySoul

Stage 5
 
HolySoul's Avatar
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 921
Member of:
[Crazy Drivers]
[PARTICIPANT CURSE]
Default

aprinderea electronica costa vreo 300.000 pot eu face rost si le si instalez
nush de unde veniti cu preturile astea
si nu stiam ca dacia pe carburatie motor de 1.300 cmc are 75 cai!!
ar vrea ele sa aiba atata!
au 50 si ceva de caluti
52 parca
cel mai simplu inlocuirea blocului motor cu tot cu segmenti si set cu unu de 1.6 si carburator k-lumea
cu unu de mertz de 3000 cmc o sa fuga da o sa manance ))
si in combinatie cu solutiile de mai sus o sa iasa ceva frumos ...
conteaza fff. mult aprinderea la dacie si bujiile ca sa nu mai spun de ulei
__________________
VW Passat 1.9 TDI
Nissan 350Z
HolySoul is offline   Reply With Quote
Old 24-06-05, 18:56   #34
Bandit

Stage 3
 
Bandit's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 81
Member of:
[Midnight Racers]
[PARTICIPANT CURSE]
Default

Nu am citit toate raspunsurile , asa ca nu stiu ce au raspuns ceilalti, dar iti spun ca am o dacie sport cu care m-am dat la raliuri de coasta in craiova si ajunsesem pe motor aspirat pana la vreo 90 de cai. Asta din modoficarea lejera a blocului motor (putin alezat) ca sa incapa cilindri si pistoane de 1.6, apoi am facut rost de o chiulasa alezata la limita (pana la urma nu a mai mers deloc)de renault de pe un motor de volvo, chiulasa ce avea bujiile marite si arcurile intarite, i-am pus un ax cu came de alpine cu camele aproape rotunde si 4 carburatoare orizontale. Masina cu modoficarile astea era bomba asa ca a trebuit sa ma duc la pitesiti la nea MItica Popa (telescop) pentru o suspensie intarita bine. La puterea asta mai era nevoie de un ambreiaj pe masura asa ca am adaugat o placa mare de presiune de 200 de la papuc. Cu toate modificarile astea masina cred ca ajungea spre 90 de cai dar ce nu am reusit niciodata chiar cu grup (8 cu 33) scurt sa am un demaraj de pe loc rapid. Dacia are mari lipsuri la diferential asa ca acolo se pierde foarte mult indiferent de puterea motorului. Daca ar fi sa o iau de la capat as face toate modificarile in afara de alezarea blocului pentru ca raman spatii foarte mici pentru jocurile motorului adica biela se apropie f mult de marginea blocului, lucru care la o frana de motor intr-o cursa a fost fatal. Am reusit sa fac o gaura dintr-o parte in alta in blocul motor . Cea mai importanta modificare a fost cea a axului cu came, lucru care s-a simtit cel mai mult. Bafta multa
__________________
Sunt satul sa aud :" Super masina, am luat cu a 2-a 120"
Bandit is offline   Reply With Quote
Old 26-06-05, 12:36   #35
Ford_V6

Stage 5
 
Ford_V6's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,103
Member of:
[MERCEDES]
[FORD]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"Bandit\"
Nu am citit toate raspunsurile , asa ca nu stiu ce au raspuns ceilalti, dar iti spun ca am o dacie sport cu care m-am dat la raliuri de coasta in craiova si ajunsesem pe motor aspirat pana la vreo 90 de cai. Asta din modoficarea lejera a blocului motor (putin alezat) ca sa incapa cilindri si pistoane de 1.6, apoi am facut rost de o chiulasa alezata la limita (pana la urma nu a mai mers deloc)de renault de pe un motor de volvo, chiulasa ce avea bujiile marite si arcurile intarite, i-am pus un ax cu came de alpine cu camele aproape rotunde si 4 carburatoare orizontale. Masina cu modoficarile astea era bomba asa ca a trebuit sa ma duc la pitesiti la nea MItica Popa (telescop) pentru o suspensie intarita bine. La puterea asta mai era nevoie de un ambreiaj pe masura asa ca am adaugat o placa mare de presiune de 200 de la papuc. Cu toate modificarile astea masina cred ca ajungea spre 90 de cai dar ce nu am reusit niciodata chiar cu grup (8 cu 33) scurt sa am un demaraj de pe loc rapid. Dacia are mari lipsuri la diferential asa ca acolo se pierde foarte mult indiferent de puterea motorului. Daca ar fi sa o iau de la capat as face toate modificarile in afara de alezarea blocului pentru ca raman spatii foarte mici pentru jocurile motorului adica biela se apropie f mult de marginea blocului, lucru care la o frana de motor intr-o cursa a fost fatal. Am reusit sa fac o gaura dintr-o parte in alta in blocul motor . Cea mai importanta modificare a fost cea a axului cu came, lucru care s-a simtit cel mai mult. Bafta multa
chiulasa alezata ????? tata ai idee ce inseamna operatiunea de alezare ???
bujii marite ????
axa cu came de alpine pe chiulasa non crossflow ????? CUM ????
came aproape rotunde . . . . baliverne . . . . la axele tari camele sunt aproape patrate !!!!

hai sa nu mai ne aberam ca e plin forumu asta de aberatii . . . . serios . . .
__________________
punktsidelacapat.ro
Ford_V6 is offline   Reply With Quote
Old 26-06-05, 12:38   #36
Ford_V6

Stage 5
 
Ford_V6's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,103
Member of:
[MERCEDES]
[FORD]
Default

Quote:
aprinderea electronica costa vreo 300.000 pot eu face rost si le si instalez
nush de unde veniti cu preturile astea
sa stii ca o aprindere electronica performanta costa cam 200$ . . . vezi MSD6A . . . tu probabil te referi la ***urile alea din targ care nu sunt nici pe departe aprinderi electronice ci niste comutatoare de joasa / inalta tensiune.
Ford_V6 is offline   Reply With Quote
Old 27-06-05, 01:04   #37
Bandit

Stage 3
 
Bandit's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 81
Member of:
[Midnight Racers]
[PARTICIPANT CURSE]
Default

[quote]
chiulasa alezata ????? tata ai idee ce inseamna operatiunea de alezare ???
bujii marite ????
axa cu came de alpine pe chiulasa non crossflow ????? CUM ????
came aproape rotunde . . . . baliverne . . . . la axele tari camele sunt aproape patrate !!!!

hai sa nu mai ne aberam ca e plin forumu asta de aberatii . . . . serios . . .


Intr-adevar am gresit cand am zis de bujii marite am vrut sa spun supape, asta din graba, oricum masina a mers si nu vad ce ti se pare asa neadevarat.
Cum numesti tu operatiunea de indepartare a cativa milimetrii din suprafata chiulasei?? . Si faza cu axe cu came alpine ... asa era ce sa ii fac, a mers pusa pe chiulasa de renault si mergea beton. Tinea relantiul mai sus dar asta e, urca in ture fenomenal si tragea pana in 6-7 mii de ture nu ca cea originala. Axul de alpine il mai am inca, o sa ii fac o poza poate vezi si tu niste came rotunde aproape . Camele de pe axul original de la dacie erau mai ascutzite decat alea de alpine si credema mergea cu mult mai prost decat ala...
Bandit is offline   Reply With Quote
Old 28-06-05, 20:07   #38
Ford_V6

Stage 5
 
Ford_V6's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,103
Member of:
[MERCEDES]
[FORD]
Default

operatiunea de indepartare de material din chiulasa se cheama planare . . . axa aia sigur nu e de alpine deoarece axa de alpine este proiectata pentru chiulasa crossflow . . . .intreaba-l pe SGM ca eu nu am rabdare sa-ti explic aici ce si cum . . .

alezare este cu totul altceva . . .
Ford_V6 is offline   Reply With Quote
Old 28-06-05, 20:10   #39
Ford_V6

Stage 5
 
Ford_V6's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,103
Member of:
[MERCEDES]
[FORD]
Default

in legatura cu forma camelor . . .aici e mult de explicat . . . trebuie sa cunosti dinamica de functionare a motoarelor termice foarte bine ca sa intelegi ce si cum . . . in principiu e logic ca o cama \"patrata\" o sa tina supapa mai mult deschisa decat una ascutita deoarece timpul de contact cu tachetul este evident mai mare.

nu conteaza numai pe cate grade este o axa . . .conteaza panta cu care cama ataca tachetul . . .

in fine . . .e mult de vb . . .
Ford_V6 is offline   Reply With Quote
Old 30-06-05, 08:15   #40
Low_Ridah

Stage 5
 
Low_Ridah's Avatar
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,248
Member of:
[Crazy Drivers]
Default

Cel mai simplu dupa parerea mea e sa isi schimbe motorul cu totul caci saracul motor din '82 e cam obosit , dar me Dacie se potriveste perfect motorul se 1.6 de Renault Fuego iar daca nu il gasesti complet le dezmembrari poti sa ii adaugi piese de la motorul vechi de Dacie k se cam potrivesc . Motorul de Fuego are cam 100 cai si e Turbo .
__________________
This here is Opel country ... On a quiet day you can almoast here de VW rusting and falling apart ...
Low_Ridah is offline   Reply With Quote
Old 30-06-05, 21:03   #41
Ford_V6

Stage 5
 
Ford_V6's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,103
Member of:
[MERCEDES]
[FORD]
Default

motor de fuego turbo in dezmembrari . . . . hmmmm . . .vreau si eu vreo 2 -3 . . . am cautat asa ceva de am inebunit acum vreo 2 luni . . .slabe sanse sa gasesti.
Ford_V6 is offline   Reply With Quote
Old 01-07-05, 09:21   #42
Bytzu
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
Bytzu's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 810
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default

cred ca operatiunea mai sus amintita se numeste rabotare, dc nu ma insel...

o axa de alpine are altfel dispuse camele..dar mai stii, poate chiulasa ta de volvo de la reno era crossflow..adica are admisia pe o parte si evacuarea pe cealalta
__________________
BMW for ever
Ford for fun
Pejo for citymode
Bytzu is offline   Reply With Quote
Old 02-07-05, 01:44   #43
Ford_V6

Stage 5
 
Ford_V6's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,103
Member of:
[MERCEDES]
[FORD]
Default

nu cred sa fie crossflow . . .motoru de volvo e identic cu ala de dacia din cate stiu eu . . . .
Ford_V6 is offline   Reply With Quote
Old 02-07-05, 11:14   #44
UniculSGM
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
UniculSGM's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 2,551
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
Default

Uite aici cum sa scoti din 1300-le de dacie, 120 CP. Pacat ca unele piese nu prea ai unde sa le faci, decat cu mari interventii.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	dacie_raliu_modificari_287.jpg
Views:	710
Size:	256.7 KB
ID:	32487  
UniculSGM is offline   Reply With Quote
Old 03-07-05, 00:49   #45
Bandit

Stage 3
 
Bandit's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 81
Member of:
[Midnight Racers]
[PARTICIPANT CURSE]
Default

O sa revin cu poze cam intr-o saptamana ca sa nu mai existe indoieli si polemici. E posibil ca axa care am luat-o sa fie tzeapa dar adevarat este ca mergea mult mai turata si simteam esapamentul la 1 metru in spatele tobei.
Dupa ce revin cu poze poate ma ajutati sa imi spuneti ce fel de axa este. Eu am mai vazut pe forum niste poze puse de sebastian cred cu o axa si semana leit cu aia. Sper sa nu fi ruginit, iar despre forma camelor cred ca este o neintelegere pe denumire adica la ce voi ii zpuneti patrat eu ii zic rotund ca mie asa imi par nici pe departe patrate. O sa ma intorc cu poze.

P.S Nu vreau sa ma cert cu nimeni, vreau sa invatz unde nu stiu si sa impart parerea mea cu altii.
Bandit is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -