Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 27-08-06, 19:27   #1
Andr3i

Stage 5
 
Andr3i's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,256
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default 1.6i 16V 110CP

Caut cat mai multe sfaturi... adica in cat pot sa il duc maxim, prin ce metoda, ce presupune si daca primesc si niste preturi aproximative ar fi perfect... Zanks
__________________

Andr3i is offline   Reply With Quote
Old 27-08-06, 23:43   #2
DyZ
X-Team Racing Club Member

Stage 5
 
DyZ's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,520
Member of:
[X-Team Racing Club]
[VW]
Default Re: 1.6i 16V 110CP

nu sunt eu inca mare pricepun in ale motoarelor... dar cred ca un compresor bine ales ar face minuni...
DyZ is offline   Reply With Quote
Old 29-08-06, 21:09   #3
MasterTuner

Stage 5
 
MasterTuner's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of:
[Moderators]
Default Re: 1.6i 16V 110CP

Salut,

Motorul asta este printre cele mai tunabile la clasa lui. Rezista fara modificari interne la 180 cp turbo sau 200 kompresor. Cu pistoane si axe se poate merge la 200 si aspirat. Suna-ma sa vedem ce se potriveste pe bugetul si asteptarile tale.

Florin
0722 275522
__________________
TUNING TO PERFECTION
www.mastertuner.ro
Bucuresti, Teiul Doamnei 92
Tel.:0722275522/021 242 42 81
MasterTuner is offline   Reply With Quote
Old 30-08-06, 21:56   #4
Race

Stage 5
 
Join Date: May 2005
Posts: 878
Default Re: 1.6i 16V 110CP

Din ce motiv ar scoate putere mai mare cu compresor decat cu turbina ?!

Iar pentru 200 CP aspirat,vad ca a intrebat de maxim,dar nu cred ca vrea nimeni un hatchback mic cu relanti la 2000 RPM,putere maxima la 9500 RPM si care merge cu benzina de curse.
Race is offline   Reply With Quote
Old 04-09-06, 10:19   #5
MasterTuner

Stage 5
 
MasterTuner's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of:
[Moderators]
Default Re: 1.6i 16V 110CP

Ar scoate mai mult cu kompresor pentru ca la aceeasi presiune de supraalimentare scoate cu 20% putere, avand un raport de compresie mai mare si o presiune in evacuare mult mai mica(stiati ca la turatii mari presiunea gazelor de evacuare de pana in turbina e mai mare decat cea de supraalimentare?). Am vazut 106-uri cu 180 cp care erau in continuare masini de toata ziua. E adevarat ca asta nu face 200 de euro, ci vreo 4 000. Oamenii trebuie sa accepte ca performantele din motor costa bani.
MasterTuner is offline   Reply With Quote
Old 04-09-06, 11:40   #6
hachi roku

Stage 2
 
hachi roku's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 65
Default Re: 1.6i 16V 110CP

am un prieten cu un Citroen Xsara tot cu motor de 1,6 16V care si-a schimbat acum axele cu came si a pus de 276 de grade. axe de la dbilas care sunt varianta de strada si nu necesita nici o alta modificare (pinioane, arcuri, etc.). dupa montare masina nu tinea de loc relantiul, murea motoru direct, un zgomot ciudat si tragea la fel. diagnoza indica ca nu are benzina suficiente. dupa a scos mufele de la sonde sa ii dea mai multa benzina. acum tine relantiul, dar zgomotul ciudat o ramas si tot nu trage. Ce ar fi de facut?
hachi roku is offline   Reply With Quote
Old 04-09-06, 13:04   #7
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: 1.6i 16V 110CP

1. pune Unichip setat pentru debit de benzina corespunzator;
2. pune injectoare mai mari;
3. pune mufele la loc

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 04-09-06, 13:29   #8
Race

Stage 5
 
Join Date: May 2005
Posts: 878
Default Re: 1.6i 16V 110CP

Quote:
Ar scoate mai mult cu kompresor pentru ca la aceeasi presiune de supraalimentare scoate cu 20% putere, avand un raport de compresie mai mare si o presiune in evacuare mult mai mica
Pe ideea asta un motor supraalimentat cu 0,4 bari suporta raport de compresie mai mare decat unul cu 0,7 bari,deci ar trebui sa fie mai puternic,nu ?
Turbina are avantajul ca la aceeasi presiune produce mai multa putere decat compresorul,datorita faptului ca restrctia creata pe evacuare e mica,iar compresorul consuma putere pentru a crea presiune.Compresorul devine mai eficient la presiuni peste 2 bari,dar asta nu e cazul la masini de strada.
Imi vine foarte greu sa cred ca motorul asta e atat de special cat sa nu respecte ce am scris mai sus.

Quote:
Am vazut 106-uri cu 180 cp care erau in continuare masini de toata ziua
Poate ca erau supraalimentare.Iarasi,imi vine greu sa cred ca un motor 1,6 litri/200 CP,adica 125 CP/l aspirat,poate functiona in conditii normale fara distributie variabila.Mai ales ca stock are doar 110 CP...
Race is offline   Reply With Quote
Old 04-09-06, 22:40   #9
MasterTuner

Stage 5
 
MasterTuner's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of:
[Moderators]
Default Re: 1.6i 16V 110CP

Discutia evolueaza in zona compresor vs. turbo si e offtopic. Motivele pentru care unii, printre care si eu, cred ca la ACEEASI PRESIUNE un motor cu compresor centrifugal e mai puternic decat unul turbo sunt:
-stresul termic din camera de ardere este mult mai mic la compresor datorita lipsei turbinei. Asta permite setari mai "agresive" ale parametrilor motorului.
-raportul de compresie poate fi mai mare(sau standard aspirat) pentru ca umplerea cilindrului e mult mai buna datorita baleajului pozitiv,(adica evacuarea intr-o mai mare masura a gazelor arse la intredeschiderea supapelor datorita diferentei de presiune)
-geometria aspirata a axelor cu came e foarte potrivita compresorului.
-si alte mici secrete

De exemplu un tuner din europa de est a reusit la un BMW 316 cu compresor (cu 8v)sa aiba o crestere de 60% cu 0.55 bar cu evacuarea 100% stock. Concernul WV are un motor aspirat de 1.8 si 20v de 125 cp si unul cu aceeasi arhitectura de 150 cp la aprox 0.6 bar sau 180 la 0.8-0.9 bar. adica 20-45% crestere. Crezi ca e atat de destept esticul ala sau nemtii sunt prosti?
MasterTuner is offline   Reply With Quote
Old 05-09-06, 12:21   #10
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: 1.6i 16V 110CP

Nu e offtopic, initiatorul discutie a intrebat care e cea mai buna metoda, deci se pot lua toate metodele posibile in considerare.

Compresorul a fost considerat de-a lungul deceniilor mai eficient pentru un motor de performanta decat un turbo tocmai din motivele expuse de Zbuciumus, dar in epoca moderna turbo are un avantaj (teoretic) pe masinile de strada, si anume faptul ca poate furniza putere pe intreg cuprinsul plajei de turatii, permitand un cuplu motor cat mai constant (ex. 1.8T/180, cuplu maxim aproape constant de la 2000 la 5000 rpm). Un compresor consuma din puterea dezvoltata de motor si produce boost semnificativ numai la turatii mari.

De fapt, cuplul constant combinat cu o putere livrata progresiv nu e mare branza din punctul de vedere al acceleratiilor, desi atunci cand am luat masina credeam asta Constructorii moderni, sub presiunea asiguratorilor si a OPC-urilor, incearca sa faca masinile cat mai docile si usor de condus de un sofer neantrenat, cu curbe de putere si cuplu si rapoarte ale transmisiilor gandite pentru un mers linistit, ceea ce nu duce la performanta...

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 06-09-06, 10:39   #11
hachi roku

Stage 2
 
hachi roku's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 65
Default Re: 1.6i 16V 110CP

Quote:
Originally Posted by Nautilus View Post
1. pune Unichip setat pentru debit de benzina corespunzator;
2. pune injectoare mai mari;
3. pune mufele la loc

~Nautilus
Exista posibilitatea ca axele sa fie montate gresit? Producatorii lor, dbilas, spun ca asta este cauza pentru care masina are problemele mai sus mentionate.
hachi roku is offline   Reply With Quote
Old 06-09-06, 12:01   #12
T.rac3Er

Stage 5
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 543
Default Re: 1.6i 16V 110CP

@zbuciumus
caz concret
citroen c4 1.6 16v 110cp stock ce cheltuieli si performante aproximative ar presupune un compresor, admisia, evacuare completa, suspensie (daca te ocupi). intentia mea e sigura, doar ca e o problema de timp..
din nefericire momentan nu mai am fonduri, plus ca inca e in rodaj masina, dar in planul mediu de viitor vreau sa realizam un proiect interesant.
am nr tau de mobil si te voi contacta. pana una alta ma invat cu motorul actual. numai bine
__________________
citroen driver
T.rac3Er is offline   Reply With Quote
Old 08-09-06, 01:32   #13
Race

Stage 5
 
Join Date: May 2005
Posts: 878
Default Re: 1.6i 16V 110CP

zbuciumus vad ca tu te referi la pastra motorul cat mai stock,caz in care e posibil ca un compresor CENTRIFUGAL sa scoata putere maxima mai mare.Pentru un om care isi pune turbina totusi,adica face modificari majore la motor,nu cred ca alte axe cu came sau alte pistoane sunt problema cea mai mare.Mai ales ca e o idee buna sa fie schimbate chiar si pentru compresor.In afara de asta,tu ignori complet puterea consumata pentru a invarti compresorul,care e principalul contra-argument,putere mult mai mare decat presiunea creata in evacuare de o turbina la 0,4-0,7 bari.

Quote:
De exemplu un tuner din europa de est a reusit la un BMW 316 cu compresor (cu 8v)sa aiba o crestere de 60% cu 0.55 bar cu evacuarea 100% stock. Concernul WV are un motor aspirat de 1.8 si 20v de 125 cp si unul cu aceeasi arhitectura de 150 cp la aprox 0.6 bar sau 180 la 0.8-0.9 bar. adica 20-45% crestere. Crezi ca e atat de destept esticul ala sau nemtii sunt prosti?
"un tuner din europa de est"
Ai facut o treaba excelenta acolo,nu ma intelege gresit.Dar un producator de serie mare ale alte prioritati fata de un tuner.Daca te uiti la graficul de putere/cuplu al unui 1.8T/150 CP,o sa vezi ca masina are cuplul maxim de la ~1700 la 4500 RPM,dupa care scade brusc.E clasic pentru turbo,dar e clar ca masina e facuta sa traga bine la turatii mici,avand probabil alta distributie fata de aspirat si setari corespunzatoare pentru wastegate.De exemplu la 2000 RPM 316 cu compresor are 155 Nm,iar 1,8T are 210 Nm,desi are 14 CP in minus la puterea maxima.Pana la 2000 RPM varianta de 150 CP e mai puternica decat cea de 180 CP,si abia de la 3000 RPM incepe sa se observe diferenta clara de putere.Deci aici intervin mai multe,nu doar presiunea de supraalimentare.

Quote:
Un compresor consuma din puterea dezvoltata de motor si produce boost semnificativ numai la turatii mari
Un compresor centrifugal,adica un hibrid,o turbina invartita de arborele motor nu de evacuare.Un compresor adevarat,adica Roots sau twin-screw,produce presiune de la turatii joase,la fel ca o turbina.Si fara lag pe deasupra.Iar intr-un dragster supraalimentat cu 3-4 bari consuma mai putina putere decat o turbina.

Quote:
citroen c4 1.6 16v 110cp stock ce cheltuieli si performante aproximative ar presupune un compresor, admisia, evacuare completa, suspensie
Probabil mai mult decat diferenta pana la un VTS.
Race is offline   Reply With Quote
Old 11-03-09, 11:03   #14
scorpionreptyle

Stage 4
 
scorpionreptyle's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 221
Member of:
[2 Roti]
Default Re: 1.6i 16V 110CP

Quote:
Originally Posted by MasterTuner View Post
Salut,

Motorul asta este printre cele mai tunabile la clasa lui. Rezista fara modificari interne la 180 cp turbo sau 200 kompresor. Cu pistoane si axe se poate merge la 200 si aspirat. Suna-ma sa vedem ce se potriveste pe bugetul si asteptarile tale.

Florin
0722 275522
Imi poti spune si mie cam cata presiune suporta un motor bmw 2800cmc M52 193cp fara sa fie modificate internele? Pe la ce cai si cuplu il pot ridica si in cati bani. Nu vreau sa fie ceva exagerat,vreau doar sa-i mai dau ceva caluti la un pret rezonabil.
scorpionreptyle is offline   Reply With Quote
Old 11-03-09, 19:52   #15
bogdan_wrc
Audi Driver

Stage 5
 
bogdan_wrc's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 5,152
Member of:
[AUDI]
Default Re: 1.6i 16V 110CP

http://traficul.org/?p=4150
bogdan_wrc is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -