Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 16-09-10, 08:14   #1
RUXANDRA

Stage 3
 
Join Date: May 2007
Posts: 100
Question despre resoftare!?!

resoftarea se face mai bine daca se face dupa ce schimbi evacuarea(completa), air intake, bujiile, sau nu conteaza ordinea modificarilor si cip-tuning_ul are aceelasi efect?

multumesc anticipat.
RUXANDRA is offline   Reply With Quote
Old 16-09-10, 20:24   #2
nutzuXXL

Stage 5
 
nutzuXXL's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,097
Member of:
[VW]
[SEAT]
Default Re: despre resoftare!?!

daca schimbi evacuarea , admisia , bujiile cu piese mai calitative si mai performante automat obtii mai multi cai .
nutzuXXL is offline   Reply With Quote
Old 16-09-10, 22:50   #3
NEo007

Stage 5
 
NEo007's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,562
Default Re: despre resoftare!?!

Resoftarea o faci in primul rand in functie de ce ai pe masina. Nu poti pune un soft stage2 daca masina e 100% stock.. Adica poti pune dar nu va merge bine Cel mai bine faci intai partea mecanica (evacuare, admisie, intercooler, etc) si dupa aceea o resoftare potrivita modificarilor. Asa obtii maxim din masina si modificari.
NEo007 is offline   Reply With Quote
Old 16-09-10, 23:01   #4
MANIAC222

Stage 5
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 314
Default Re: despre resoftare!?!

Iar unii raspund din burta si din desene animate.

La orice modificare mecanica e nevoie si de o modificare electronica pentru performanta maxima, altfel nu prea se justifica, si faci cacatul praf.

Se poate face remapare si la o masina stock, dar peformantele si cresterile de putere nu vor fi atat de sesizabile ca la una cu modificari mecanice + resoftare.

Last edited by MANIAC222; 16-09-10 at 23:06.
MANIAC222 is offline   Reply With Quote
Old 16-09-10, 23:39   #5
RUXANDRA

Stage 3
 
Join Date: May 2007
Posts: 100
Default Re: despre resoftare!?!

sa inteleg ca ar fii mai bine sa faci modificarile(evacuare completa, bujii, air intake) si dupa aia sa faci soft? dar modificarile astea tot la stage 1 se inscriu, nu? softul tot pt stage 1 o sa fie.
la stage 2 trebuie turbina mai mare intercooler, radiator ulei... si dupa aia soft stage 2.

este mai bine ca resoftarea sa se faca la sfarsitul tuturor modificarilor, ca softul sa citeasca parametrii corecti ale modificarilor, aer "inspirat-expirat", ardere mai bn cu ajutorul bujiilor...!?!
__________________
condu tare ...dar in siguranta!

vectra 2.0t 175 cp
RUXANDRA is offline   Reply With Quote
Old 17-09-10, 00:48   #6
MANIAC222

Stage 5
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 314
Default Re: despre resoftare!?!

Depinde foarte mult de modificari si de masina. Nu exista standarde predefinite pentru stage 1, 2, 3, 10. Fiecare tuner in parte isi face aceste stage uri. De aici a aparut si aceasta manie.... cu n stage'uri.

Fiecare soft se face personalizat pe modificarile 'hardware' ale masinii, daca e stoc atunci se scoate cat este posibil din ceea ce ai, daca ai pus piese mai peformante decat cele de serie atunci modifici parametrii in asa fel incat piesele noi sa fie folosite 100% si sa functioneze in parametri ideali.

Bineinteles ca este bine sa faci remaparea dupa modificarile mecanice, dar cum de fiecare data mai ai de pus cate ceva pe masina, atunci ar insemna sa faci modificarea electronica de n ori; din cauza aceasta multi tuneri sau proprietari si-au ales aceste stage-uri, sau praguri sau cum vrei sa ii spui .....

Poti sa faci resoftarea cand vrei tu, cel mai bine incepi de la masina stoc + soft , si apoi iti alegi un prag mai lejer ( evacuare, admisie, bujii, fise bujii, etc ) + soft, iar daca nu esti multumit mai pui ( turbina, injectoare, galerie custom, sau chiar modificari la chiulasa, supape, axe ) + soft ..... si uite asa ai ajuns la stage 3 sau cum vrei tu sa il numesti ...si tot asa poti merge mai departe, totul depinzand de buget si dorinta de putere / cuplu, etc
MANIAC222 is offline   Reply With Quote
Old 22-12-13, 00:34   #7
geaglesmerles

Stage 4
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 220
Default Re: despre resoftare!?!

salut. am citit parerile altora despre resoftare si m-am gandit sa imi notez si eu parerea...poti face o resoftare unui motor stok fara sa schimbi absolut nimik, si vei creste puterea initiala cu aproximativ 10 la suta. sau poti aduce schimbari mecanice motorului tau, dar aceste schimbari nu se refera la ce am vazut eu postat de altzii, cum ar fi fise, bujii, o evacuare sau alte beculete si ledulete. modificarile mecanice ce iti pot aduce cuplu si cai putere se refera la pompa de benzina cu debit marit, injectoare custom, admisie custom, anulare catalizator , axe came sport, marit porturi chiulasa, usurat volanta, si altele depinde de buget...iar dupa aceste modificari se poate face un soft personalizat pt motorul tau... rezultatele vor fi pe masura.
__________________
bmw 328
geaglesmerles is offline   Reply With Quote
Old 26-12-13, 17:46   #8
dudaionescu

Stage 3
 
dudaionescu's Avatar
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 123
Default Re: despre resoftare!?!

Quote:
Originally Posted by geaglesmerles View Post
salut. am citit parerile altora despre resoftare si m-am gandit sa imi notez si eu parerea...poti face o resoftare unui motor stok fara sa schimbi absolut nimik, si vei creste puterea initiala cu aproximativ 10 la suta. sau poti aduce schimbari mecanice motorului tau, dar aceste schimbari nu se refera la ce am vazut eu postat de altzii, cum ar fi fise, bujii, o evacuare sau alte beculete si ledulete. modificarile mecanice ce iti pot aduce cuplu si cai putere se refera la pompa de benzina cu debit marit, injectoare custom, admisie custom, anulare catalizator , axe came sport, marit porturi chiulasa, usurat volanta, si altele depinde de buget...iar dupa aceste modificari se poate face un soft personalizat pt motorul tau... rezultatele vor fi pe masura.
Poate la aspirate. La supraalimentate media e de 30%. Ce e aia "injectoare custom"? )) forjate?
Referitor la ce spune "Ruxandra", ordinea e așa: se montează elementele care aduc performanța si după aceea se face "softul" recte hartile de amestec, aprindere etc cu ochii si urechile pe senzori. Apoi pot veni elemente ce pot aduce siguranță modificarilor, gen bujii mai reci (dar si ele pot aduce performanța deci revii la pasul 1). Softul in general la urma.
__________________
Stay TUNED for MORE...

Last edited by dudaionescu; 26-12-13 at 17:51.
dudaionescu is offline   Reply With Quote
Old 27-12-13, 21:06   #9
CUPEIST

Stage 3
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 77
Default Re: despre resoftare!?!

Mai oameni buni!Firmele astea de resoftare din Romania sint varza.Sa-mi aratati si mie una care accepta doua dyno teste pe banii lor, unul inainte si altul dupa resoftare.Resoftarea e doar in capul lor si in cel al credulilor!
CUPEIST is offline   Reply With Quote
Old 29-12-13, 08:47   #10
geaglesmerles

Stage 4
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 220
Default Re: despre resoftare!?!

salut. la motoarele aspirate ma refeream cand spuneam ca o resoftare creste puterea cu aproximativ 10 la suta. injectoarele custom nu sunt forjate, au un alt debit de carburant. costul unui dino test in bucuresti este 150 lei. se poate face in incinta targului autovit, pt taxa de 150 lei beneficiati de doua testari, una inainte de soft si una dupa.
geaglesmerles is offline   Reply With Quote
Old 29-12-13, 09:13   #11
geaglesmerles

Stage 4
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 220
Default Re: despre resoftare!?!

resoftarea motoarelor nu este o pacaleala cum cred unii. performantele se simt , uneori si cunsumul de carburant scade, se pot vedea modificarile de soft si prin simpla testare a motorului(nu este o regula). de obicei prin soft sunt pacaliti unii senzori de pe motor, cum ar fi debitmetrul, senzori temperatura, senzori presiune, valva IGR. orice fabricant auto, este obligat sa produca un motor ecologic, cu o poluare minima. prin resoftare se pune accent pe performanetele motorului,
geaglesmerles is offline   Reply With Quote
Old 30-12-13, 22:11   #12
CUPEIST

Stage 3
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 77
Default Re: despre resoftare!?!

Se simt pe dracu!Cu ce?Cu s...?De ce nu face nici-o firma dyno test inainte si dupa?
CUPEIST is offline   Reply With Quote
Old 30-12-13, 22:33   #13
phaeton
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
phaeton's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 954
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
[SKODA]
Default Re: despre resoftare!?!

Quote:
Originally Posted by CUPEIST View Post
Se simt pe dracu!Cu ce?Cu s...?De ce nu face nici-o firma dyno test inainte si dupa?
Pe ce lume traiesti ?!
Zi-mi tu o firma rezonabila, care nu face asta
phaeton is offline   Reply With Quote
Old 31-12-13, 07:23   #14
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Racing Code

Atat timp cat o maisna este resoftata si testata inainte si dupa modificare, deja orice discutie cade sub importanta graficului dyno.
Graficul dyno relevat corect vorbeste de la sine si unde pui faptul ca o maisna de serie cu un soft generic primeste un soft personalizat, optimizat direct pe ea?
Aveti aici cateva grafice comparative daca sunteti interesati:
https://forum.4tuning.ro/679-racing-c...e/page-33.html
__________________
Professional DynoTuning
sebastian@racingcode.ro
0723691731

SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 01-01-14, 18:34   #15
horatiu_72

Stage 5
 
horatiu_72's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 2,506
Member of:
[BMW]
Default Re: despre resoftare!?!

io mi-am resoftat masina recent (2.5d -177cp stock) diferenta e majora ,trage de la turatii mai joase , nu mai este lag la acceleratie, urca rapid de la 140km/h in sus.Nu stiu cati cai si cuplu avea masina inainte ,dar cred ca ar trebui sa fii berbec rau sa nu-ti dai seama cat de majora e schimbarea in comportamentul masinii
horatiu_72 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -