Nu stiu cat de bine se potriveste thead-ul asta la rubrica de aici, dar nu totul tine de castig al cailor putere, ci de castig CONSTANT al cailor putere in oricare conditii de racing.
Intercolere Air-to-Water: principul este simplu, kitul este format dintr-un intercooler care este racit cu apa in loc de aer, un radiator de apa, ventilatoare pentru radiator, pompa de apa, furtune, relee, senzori temperatura.
Astfel ca o mare problema la cursele de drag, off road si in oras este mentinerea unei temperaturi mici in admisie chiar si cand se sta pe loc sau la viteza foarte mica. Cel mai bun exemplu e timpul de asteptare inainte de cursa de drag cand trebuie sa mentii motorul la o temperatura optima (sa zicem 90 grade), dar temperatura in admisie cat mai mica. CU FMIC e practic imposibil.
Am pus astfel de sisteme de intercooler air to water pe doua Subaru STI, Toyota Landcruiser, Hillux si un Nissan Pathfinder. Despre off-road-uri nu stiu sa va dau date concrete, dar clientii au fost foarte multumiti, totusi neexistand instrumente de masura adecvate nu putem avea diferente concrete.
La Subaru STI insa, ambele masini au fost echipate cu Greddy Informeter (un device ce monitorizeaza datele masinii, putand face chiar statistici, grafice, peak-uri, etc).
Ambele masini au facut trecerea de la FMIC la Air-to-water.
Concluzii:
- pe dyno diferenta de 12 cp pentru un STI cu admisie, evacuare, si soft si de 8 cp pentru un STI modificat radical cu GT35.
- in trafic in Bucuresti, cu FMIC ambele masini au atins si 80 grade in admisie la o temperatura exterioara de 10-20 grade. Cu air-to-water nu au sarit de 35 grade in acelasi trafic !!!
- in conditii de autostrada ambele sisteme au afisat cam aceleasi temperaturi, 10-12 cp peste temperatura exterioara.
Costul unui astfel de kit montat pe masina este in jurul a 800 euro. De asemenea este mai usor de implementat deoarece tubulatura aferenta unui FMIC dispare.