Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 26-09-12, 17:19   #16
78KLM

Stage 5
 
78KLM's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 350
Default Re: Vreau mai multa viteza la MICROCAR !

Discutati pe un topic vechi de ceva vreme..despre o frectie la un picior de lemn.

P.S propun obtinerea permisului de conducere la 13 ani si aditional marirea cilindreei la 2000 cm cubi + ajustarea vitezei legale pt microcaruri la 130 mph in localitate,ca doar tampitii care au confectionat masinutele au uitat sa le scoata pe piata si ``chituri ``de ``tiunning``.
78KLM is offline   Reply With Quote
Old 15-12-12, 19:05   #17
TurboRacer1990

Stage 1
 
TurboRacer1990's Avatar
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 11
Default Re: Vreau mai multa viteza la MICROCAR !

La un Diesel de 505 cmc se pot face diverse modificari sa mearga mai repede... depinde in primul rand ce motor e, daca e Lombardini sau Kubota, fiecare are reglajele lui, Lombardini e de preferat ca se pot regla mai multe la el la Kubota nu prea ai ce face. La ambele exista pe parghia de acceleratie un surub care determina accelerarea minima si maxima, desurubeaza-l pe cel ce limiteaza turatia maxima de tot (e cel insurubat in sens opus directiei in care cand apesi pe pedala de acceleratie canlul trage de parghie).
Gasesti un ghid aici: https://www.youtube.com/watch?v=ED5JFnpylrs
La Microcar-urile astea, limitarea e de obicei pe variator, motorul in sine e desul de puternic sa te duca cu 70-90 km/h, problema e ca neavand o cutie de viteze cu ambreiajul aferent, puterea e transmisa destul de ineficient catre roti, prin intermediul curelei de transmisie si fuliilor variatorului. La variator exista o bucsa care limiteaza gradul de apropiere al fuliilor, mepermitand curelei sa urce mai sus pe variator, iar cu cat urca mai sus cu atat masina merge mai repede. Cel mai bun ghid de delimitare: https://forum.4tuning.ro/19-facem-ros...elimitare.html
Revenind la motor acum...dupa eliminarea surubului de la acceleratie, ar ajuta un schimb complet al filtrelor de aer, motorina si ulei si al uleiului, bineinteles ca ar fi de preferat inlocuirea lor cu unele performance (K&N), si un ulei racing. Poti monta foarte usor pe admisie o turbina electrica universala http://www.**************/tuning-mot...46-251546.html care va introduce mai mult aer in motor, deci o putere un pic mai mare. La un motor asa mic, fiecare modificare in parte (cu exceptia delimitarilor) nu aduce un spor spectaculos de performanta, dar toate la un loc vor adauga 1-2 CP, iar la un motor de 7 CP fiecare calut in plus conteaza!
La Lombardini poti regla avansul (se da jos capacul de deasupra motorului si acolo se gasesc reglajele de la cele doua pompe ale injectoarelor), sunt 2 suruburi pentru avans, si unul pentru cantitatea maxima de motorina care intra in motor (se gaseste in lateral in partea stanga, deasupra capacului curelei de distributie. Din pacate la motorul Kubota nu poti regla avansul si cantitatea de motorina. La ambele insa poti monta o pompa aftermarket de motorina, care va mari cantitatea de motorina injectata considerabil http://www.**************/tuning-mot...na-365592.html insa trebuie neaparat montat si un regulator de presiune http://www.**************/tuning-mot...56-106956.html si pompa trebuie sa fie EXTERNA, celelalte se monteaza in rezervor, stiu ca scrie ca sunt de benzina, dar sunt universale, deci sunt si pentru motorina! (Cauta in Tuning Shop sau pe Tuning Mall pompa, regulatorul de presiune si turbina electrica universala!) Ce face aceasta pompa - practic mareste presiunea motorinei (o sa iti creasca si consumul ) astfel incat in loc de 75 l/h cat are pompa stock va pompa 225 l/h. Iar in loc de presiunea de 0,50 bar a vechii pompe, poti regla ce presiune vrei pana la 6 bar (joaca-te in intervalul 0,70 - 0,90), atentie daca presiunea este prea mare motorul se va inneca sau se vor fisura / sari din coliere conductele de motorina. Fiecare din aceste modificari in parte cu costa mai mult de 50 - 70 euro, si pot creste viteza masinutei pana la 90-110 km/h. In cele din urma poti instala chiar si o turbina de mici dimensiuni, gasesti pe site-uri gen Ebay si Okazii de la 300 RON, dar va trebui sa treci pe la un sudor sa ti-o monteze pe traseul de evacuare (nu exista kituri turbo speciale pentru masinutele astea, totul trebuie adaptat deci ), iar la admisie poti sa o conectezi cu furtun cauciucat (gasesti la piese auto). Succes cu tuningul si sper sa fie de folos informatiile!

Last edited by TurboRacer1990; 15-12-12 at 19:26.
TurboRacer1990 is offline   Reply With Quote
Old 15-12-12, 19:20   #18
TurboRacer1990

Stage 1
 
TurboRacer1990's Avatar
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 11
Default Re: Vreau mai multa viteza la MICROCAR !

Manuale motoare:

-Lombardini
http://service.lombardinigroup.it/do...1-5302-351.pdf
http://service.lombardinigroup.it/do..._MO_502_GB.pdf

-Kubota
http://www.fire-pump.com/pdf/engine-...ta-engine).pdf
http://www*****ibd.com/doc/78778516/...al-Aixam-Motor (Scribd)

Last edited by TurboRacer1990; 15-12-12 at 19:27.
TurboRacer1990 is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -