Quote:
Originally Posted by \"200SX\"
in cazul meu:
~240CP cu filtru stock
~260CP fara filtru
|
In cazul tau filtrul stock nu a fost dimensionat de producator pt 240cai , cred eu ca era o restrictie serioasa in calea turbinei pe care ai eliminat-o.
Daca pui un filtru mai bine dimensionat pt debitul de aer de care are nevoie motorul acum ,sunt curios daca va mai fii o diferenta la fel de mare cu si fara filtru.
Cu cit cresti mai mult in turatie cu atit mai mult creste debitul si viteza aerului care intra si iese in si din motor si deci frecarea aerului cu elementul filtrant este proportional mai mare, acolo zic eu ca se va cunoaste o crestere, la turatii mari, tot secretul unui filtru performant consta in materialul folosit pt a obtine o aerodinamica cit mai buna ,si totusi pastrindu-si rolul principal de a filtra aerul necesar motorului.
Daca la o masina standard filtrul de aer este bine dimensionat si intrarea lui este directionata astfel incit sa nu traga aer cald din compartimentul motor , nu se va obtine nimik in plus de la un filtru asa zis \"sport\"
Unii producatori cred ca s-au gindit mai mult la calitatea aerului aspirat pt o mai lunga functionare in timp, decit la ceva cai in plus pt o scurta perioada si apoi ceata la spate.
Pt cine se descurca in engleza recomand se citeasca
acest acest articol despre cum se poate intimpla sa apara mici variatii ale cuplului masurat ( din care se calculeaza puterea CAI = CUPLU X RPM /5.250 ) asta referitor la teste din care rezulta 7-8 poate mai multi cai dupa inlocuirea filtrului sau mai stiu eu ce alta modificare gen bujii, fise , trompete de evacuare etc.