Deci , sa o luam in ordine :
Gume mai late = uneori aderenta mai mare - depinde si de greutatea masinii, de gume, etc. Pentru ca aderenta de fapt depinde de coeficientul de frecare dintre gume si sol (dependent de materialul si textura gumelor ) si de presiunea exercitata de masina asupra fiecarui cm patrat din suprafata de contact, care presiune = greutatea de pe roata respectiva / suprafata de contact a rotii respective.
Gume cu diamentru total mai mic : demaraj mai bun, viteza maxima mai mica din cauza cresterii minore a cuplului la roti.
Gume cu diametru total mai mare : demaraj mai prost viteza maxima mai mare din cauza faptului ca la o rotatie completa a rotii distanta parcursa de masina in timpul rotatiei (care este egala cu lungimea rotii, adica cu 2*pi*raza_rotii ) este mai mare. Totusi contraefectul este scaderea cuplului, deci daca motorul nu este suficient de puternic este posibil ca de fapt sa iti scada viteza.
Parerea mea este ca daca totusi vrei sa imbunatatesti estetica fara sa afectezi performantele masinii ar trebui sa pui jenti cu diametru mai mare si gume cu talon mai mic, astfel incit diametrul total al rotii sa nu se schimbe. Ai grija la gropi insa
Eventual daca si maresti putin latimea gumelor asta va compensa un pic in ceea ce priveste gropile, dar nu mult.