Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 06-09-05, 20:54   #1
B-14-BYE

Stage 5
 
B-14-BYE's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 3,553
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Gume mai late.. viteza maxima mai mare..?

eu am niste gume pe fatza 195 r15 si pe spate 205 r15... initial am avut 155 r13.. credeti ca imi va creste viteza maxima ? eu aasa am auzit.. ca pierd demaraj dar creste viteza maxima si franare mai buna.. adika aderenta mai buna.. ma insel .. ?
__________________
ANONYMOUS MOTORSPORT
B-14-BYE is offline   Reply With Quote
Old 06-09-05, 21:42   #2
aicad

Stage 5
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 719
Member of:
[REDACTOR 4TUNING]
Default

nu conteaza latimea, conteaza inaltimea gumelor!
aicad is offline   Reply With Quote
Old 06-09-05, 22:05   #3
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"aicad\"
conteaza inaltimea gumelor!
nici macar aia conteaza diametrul rotii
200SX is offline   Reply With Quote
Old 06-09-05, 22:52   #4
Ford_V6

Stage 5
 
Ford_V6's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,103
Member of:
[MERCEDES]
[FORD]
Default

conteaza doar diametrul total al rotii . . .cu roti mai late pierzi demaraj pentru ca sunt mai grele nu mai mari sau mai mici . . . .
Ford_V6 is offline   Reply With Quote
Old 06-09-05, 23:25   #5
B-14-BYE

Stage 5
 
B-14-BYE's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 3,553
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default sal

deci in afara de aspect.. nici un avantaj.. doar dezavantaje
B-14-BYE is offline   Reply With Quote
Old 07-09-05, 00:03   #6
Alexutzzz

Stage 5
 
Alexutzzz's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,349
Default

ba da franarea mai buna suprafata de contact mai mare
Alexutzzz is offline   Reply With Quote
Old 07-09-05, 01:40   #7
cioli17

Stage 5
 
cioli17's Avatar
 
Join Date: Nov 2003
Posts: 1,482
Member of:
[Moderators]
[RR]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"Ford_V6\"
conteaza doar diametrul total al rotii . . .cu roti mai late pierzi demaraj pentru ca sunt mai grele nu mai mari sau mai mici . . . .
cu gume mai late ai aderenta mai bune , deci nu cred sa pleci mai prost
cioli17 is offline   Reply With Quote
Old 07-09-05, 05:55   #8
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default

depiunde de puterea motorului

daca ai vreo 400CP normal ca nu o sa ai cauciucuri late de 185, dar daca ai 60CP ar fi o aberatie sa ai caucicuri late de 285 sau 300+

latimea tre sa fie in concordantza cu puterea , tipul de tractiune.........
200SX is offline   Reply With Quote
Old 07-09-05, 09:01   #9
EvLSant0S
BMW Driver

Stage 5
 
EvLSant0S's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 12,416
Member of:
[BMW]
[Anonymous Motorsport ]
[FOTO]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"cioli17\"
Quote:
Originally Posted by \"Ford_V6\"
conteaza doar diametrul total al rotii . . .cu roti mai late pierzi demaraj pentru ca sunt mai grele nu mai mari sau mai mici . . . .
cu gume mai late ai aderenta mai bune , deci nu cred sa pleci mai prost
si ? motorului ? cum ii place mai mult ?
cu niste 175`uri lejere ? sau cu niste imensitati de 245`uri ?
vbim de un motor de .. 75 de cp sa zicem ..
ca idee ...
cum crezi ca e ?
__________________
EvLSant0S is offline   Reply With Quote
Old 07-09-05, 13:46   #10
cioli17

Stage 5
 
cioli17's Avatar
 
Join Date: Nov 2003
Posts: 1,482
Member of:
[Moderators]
[RR]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"200SX\"
depiunde de puterea motorului

daca ai vreo 400CP normal ca nu o sa ai cauciucuri late de 185, dar daca ai 60CP ar fi o aberatie sa ai caucicuri late de 285 sau 300+

latimea tre sa fie in concordantza cu puterea , tipul de tractiune.........
cioli17 is offline   Reply With Quote
Old 08-09-05, 11:08   #11
great_snoopy

Stage 1
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 16
Default

Deci , sa o luam in ordine :
Gume mai late = uneori aderenta mai mare - depinde si de greutatea masinii, de gume, etc. Pentru ca aderenta de fapt depinde de coeficientul de frecare dintre gume si sol (dependent de materialul si textura gumelor ) si de presiunea exercitata de masina asupra fiecarui cm patrat din suprafata de contact, care presiune = greutatea de pe roata respectiva / suprafata de contact a rotii respective.

Gume cu diamentru total mai mic : demaraj mai bun, viteza maxima mai mica din cauza cresterii minore a cuplului la roti.
Gume cu diametru total mai mare : demaraj mai prost viteza maxima mai mare din cauza faptului ca la o rotatie completa a rotii distanta parcursa de masina in timpul rotatiei (care este egala cu lungimea rotii, adica cu 2*pi*raza_rotii ) este mai mare. Totusi contraefectul este scaderea cuplului, deci daca motorul nu este suficient de puternic este posibil ca de fapt sa iti scada viteza.

Parerea mea este ca daca totusi vrei sa imbunatatesti estetica fara sa afectezi performantele masinii ar trebui sa pui jenti cu diametru mai mare si gume cu talon mai mic, astfel incit diametrul total al rotii sa nu se schimbe. Ai grija la gropi insa Eventual daca si maresti putin latimea gumelor asta va compensa un pic in ceea ce priveste gropile, dar nu mult.
great_snoopy is offline   Reply With Quote
Old 08-09-05, 11:49   #12
codrin44

Stage 5
 
codrin44's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,189
Member of:
[FORD]
Default

195/15 pe motorul tau de oltcit?nu ai puterea necesara sa pleci cat de cat cu un scartait,nu ai servo si ai sa faci brandul cat profesionistii de pe raba,nu ai motive intemeiate sa le pui.
un ex.e ford de 2.0 100CP,carb.,tractiune spate,gume de 195/50/15,v-uri,nu reusea un drift sau un demaraj cat de cat.doar dupa adaptarea unui carb sincron de pe un V6 si-a invartit gumele pe 10m.
si nu stiu cat e de necesara viteza maxima atinsa fata de un demaraj naucitor.
__________________

~~~~~~~~~ F o r d C a p r i ~~~~~~~~~
don't just get older...they just get faster
codrin44 is offline   Reply With Quote
Old 08-09-05, 14:09   #13
B-14-BYE

Stage 5
 
B-14-BYE's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 3,553
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default sal

voi ma faceti sa imi vand jantele )) glumeam.. oricum cu timpu va avea transplant de motor alfa 33 boxer turbo.. asa ca deocamdata fac look-ul si sa vedem cum o trage..195 pe fatza.. pe spate momentan am 205. dar vreau 225
B-14-BYE is offline   Reply With Quote
Old 08-09-05, 14:10   #14
scorpio GL

Stage 5
 
scorpio GL's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,652
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"codrin44\"
195/15 pe motorul tau de oltcit?nu ai puterea necesara sa pleci cat de cat cu un scartait,nu ai servo si ai sa faci brandul cat profesionistii de pe raba,nu ai motive intemeiate sa le pui.
un ex.e ford de 2.0 100CP,carb.,tractiune spate,gume de 195/50/15,v-uri,nu reusea un drift sau un demaraj cat de cat.doar dupa adaptarea unui carb sincron de pe un V6 si-a invartit gumele pe 10m.
si nu stiu cat e de necesara viteza maxima atinsa fata de un demaraj naucitor.
Nu vezi ce varsta are???El vrea sa se dea rotund pe langa colegii de liceu
scorpio GL is offline   Reply With Quote
Old 08-09-05, 14:42   #15
B-14-BYE

Stage 5
 
B-14-BYE's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 3,553
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default sal

sincer nu kred ca conteaza varsta mea... a fost doar o intrebare legata de jante si gume.. te rog nu mai face off topic.
B-14-BYE is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -