Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 12-01-06, 22:01   #31
AudiPerformance

Stage 5
 
AudiPerformance's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 804
Default

il sustin pe tipul care a spus ca cel mai stabil motor este cel 5L...

Iar oricuan eu as alege un v6 in dauna unui 6 in linie (exceptie facand doar masinile japoneze, pentru ca ar fi singurele de la care as lua un 6 in linie)

Cele mai performante masini pentru uz stradal raman japonezele cu al lor mititel L4 din care se scot niste performante fantastice... Hondarul stie prea bine ce spun... nu de alta dar am avut un civic VTI 1.6 16v de 160caluti care m-a minunat total!

Iar acum nu as da v6-le meu (pardon vr6-le meu) pentru nimic in lume, pentru a fi mai \"poet\" as putea spune ca e dragoste la prima cheie!
__________________
fel de fel de oameni cu fel de fel de idei: PUTINE SI FIXE!!!
SCUMP doamna SCUMP, dincolo era mai ieftin!
AudiPerformance is offline   Reply With Quote
Old 13-01-06, 08:53   #32
300zxtt

Stage 5
 
300zxtt's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,952
Default

sustin ce a spus hondarul mai inainte,urasc v6 dar ador 6 in linie
300zxtt is offline   Reply With Quote
Old 13-01-06, 21:27   #33
83SOF

Stage 4
 
83SOF's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 277
Default

un V8 bine pus la punct va face de rusine orice motor in linie in materie de performanta, iar la fiabilitate, am spus si mai devreme, am vazut motoare care au trecut de milionul de km fara nici o piesa schimbata.

cat despre ce spune hondarul..daca la drag strip nu e tot tuning si racing, atunci ce e ?
__________________
Triumph Speed Four
Pontiac Grand Prix V6
Ford Thunderbird V8
83SOF is offline   Reply With Quote
Old 14-01-06, 11:07   #34
Hondarul
Super Moderator

Stage 5
 
Hondarul's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
Default

hai sa fim seriosi... cati km face o masina de drag ?? cati km face o supra bine modificata sau un skyline, intre 700 si 1000 de cp, asa cum sunt foarte multe... Dragul este un racing dus la extrem. Nici macar combustibilul nu mai este acelasi.
Hondarul is offline   Reply With Quote
Old 14-01-06, 12:55   #35
83SOF

Stage 4
 
83SOF's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 277
Default

Persoanele care isi modifica masinile in felul asta nu le au drept daily drivers, si te provoc sa-mi gasesti supra care a facut suta de mii de km dupa ce a fost imbunatatit motorul, fara sa schimbe nici o piesa. Nu vei gasi asa ceva, pentru simplul motiv ca nu faci tuning ca sa mergi dupa aceea pe strada linistit.
Eu m-am exprimat cat se poate de clar, motoarele V stock sunt capabile sa treaca de milionul de km fara probleme, iar cele modificate au performante foarte bune. Daca tu le amesteci si vrei drag racer cu care sa te duci la cumparaturi, asta e problema ta.
83SOF is offline   Reply With Quote
Old 14-01-06, 15:19   #36
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"83SOF\"
Daca tu le amesteci si vrei drag racer cu care sa te duci la cumparaturi, asta e problema ta.
Nu neaparat dar putem vorbi de o masina adaptata curselor de strada, o masina cu care sa poti sa te duci la mare fara sa dai faliment din cauza consumului, sa te plimbi cu prietena prin oras si sa faci si cate o linutza din cand in cand, si din punctul meu de vedere masinile japoneze cu motoare L6 sunt excelente pentru asa ceva, mai ales datorita imbinarii mecanica-electronica.

COMPARATIE:
model masina: 3000GT VS SUPRA
capacitate 3L ambele
arhitectura motor: V6 L6
putere: 280CP ambele
cuplu: 407Nm 451Nm
nr valve: 24 valve ambele DOHC


COMPARATIE:
model masina: RX7 VS SKYLINE
capacitate 2.6L ambele
arhitectura motor: ROTATIV L6
putere: 280CP ambele
cuplu: 310Nm 390Nm
fabricatie: 1998 ambele


comparati si voi motoare de aceiasi capacitate si aceiasi putere , cu acelasi numar de valve la care sa difere doar arhitectura si apoi sa spuneti ca tipul X de arhitectura e mai bun, si din ce punct de veder e mai bun , fiabil, consum mai mic sau ce vreti voi, o afirmatie nesustinuta de un exemplu concret o vad ca o afirmatie gratuita - un post in plus pt a creste nuamarul lor fara nici o valoare

Unii compara motoare V12 de 8.0L si 200CP cu motoare L4 de 2.0L si 200CP si zic ca motorul V e mai fiabil, are un cuplu mai mare , poate fi modificat mai usor si mai stiu eu ce mai zic ei acolo. in acest caz compartia mi se pare aberanta.





mai cautati si voi ca se gasesc exmple de motoare V6 de 2.0 si motoare L6 de 2.0L, de motore H si motoate L4 sau va ganditi voi la combinatii sa faceti comparatie si sa vedeti care varianta e mai buna, mai fiabila consuma mai putin, are cuplu mai mare......


singurul avantaj care il vad la motorul V este acela ca poate atinge capacitati mult mai mari in rest nu vad alt avantaj evident al lui
200SX is offline   Reply With Quote
Old 14-01-06, 19:44   #37
300zxtt

Stage 5
 
300zxtt's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,952
Default

un V8 bine pus la punct va face de rusine orice motor in linie in materie de performanta, iar la fiabilitate, am spus si mai devreme, am vazut motoare care au trecut de milionul de km fara nici o piesa schimbata.

pacat ca nu exista si L8 ca sa avem ce compara V8. nu putem pune una langa alta un V8 cu un L4,iar multe motoare L6 ajung la performantele unui V8.ai spus mai devreme de motoare V8 ce au trecut de milion km,posibil motoare de camion sau eventual V8 americane ce au zona rosie la 5.000 si sunt de turatie redusa precum un diesel.
te laudai ca ai vazut atatea motoare in V.ai numarat cate paliere are un V6?exact 4,indiferent de modelul de masina. si stii cate are un L4?exact 5.
acelasi lucru e valabil si intre V8 si L6.
avantajul motoarelor cu mai multe paliere?distribuie mai eficient pe cuzineti socul primit de la biele si fiecare biela avand propiul palier,astfel posibilitatea de a avea cuzinetii distrusi e mai redusa,plus faptul ca se stramba arborele cotit si blocul motor la manetoane.
am in garaj un motor rover V8 si un bmw 4,4 cu simtomele astea.
la opel calibra sau vectra de ex e mult mai fiabil L4 150cp decat V6 170cp.exact din acelasi principiu.mai intereseaza-te
300zxtt is offline   Reply With Quote
Old 14-01-06, 23:00   #38
83SOF

Stage 4
 
83SOF's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 277
Default

200sx, si V-urile pot fi modificate pentru street performance, ca si mult indragitele tale japoneze, depinde cat de hard-core vrei sa fii. referitor la economia de combustibil, asta e o problema mai ales la motoarele pe carburatie, cele pe injectie fiind mai avantajate.
cat despre capacitatea cilindrica, inca nu am vazut motoare in alte configuratii decat in V care sa treaca de 4 litri, asta nu inseamna ca nu pot exista.

300zxtt, nu este nimic care sa impiedice un motor in V sa treaca de 7000 de turatii, depinde de axa cu came, sistemul de aprindere folosit. Intr-adevar, motoarele care le-am vazut eu trecute de milion erau de generatie mai veche, dar erau de automobil. Insa nici de la un motor in linie nu te poti astepta sa treaca de aceasta cifra daca il duci la redline zilnic, asa ca nu cred ca unul care atinge asemenea performante va vedea prea des jumatatea de sus a tachometrului.
Cat despre problemele cu cuzinetii, aici intervine si calitatea pieselor folosite, nu te poti astepta ca cele din fabrica sa duca forja indelungata. Ce spui tu despre socurile primite din biele ar fi adevarat daca nu ar exista contragreutatile pe arbore, care au exact rolul de a elimina vibratiile din motor, si care functioneaza tocmai pentru ca motorul este in V la 90 de grade. A mentionat cineva ca un V12 este cel mai echilibrat, si asta intr-adevar asa e, de-abia astept sa vad unul din asta.
83SOF is offline   Reply With Quote
Old 15-01-06, 13:51   #39
300zxtt

Stage 5
 
300zxtt's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,952
Default

e super un V12 .functioneaza de zici ca e electric.i-am scos fisa centrala de la 6 cilindri si motorul functiona la fel ca si cum ar fi avut in functiune toti 12 cilindri.

raman la convingerea ca cea mai buna alegere din punct de vedere al performantelor si consumului de combustibil ramane un L6 DOHC 24V
300zxtt is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -