Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 28-01-09, 03:12   #1
barladi

Stage 5
 
barladi's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 510
Member of:
[AUDI]
Default Pentru 400m ce e mai important: cuplul sau caii putere?

Vreau sa stiu ce ar ajuta mai mult o masina sa ajunga mai repede la 400m: cuplul sau caii putere? Imi dau seama k e bine sa fie amandoua cat mai mari si o greutate redusa, insa intrebarea vine in urma unor restrictii: la un moment dat trebuie sa ma opresc cu cuplul, pt k va incepe ambreiajul sa patineze. Atunci marirea numarului de cai va ajuta la un timp mai scurt sau nu se vor simti? Stiu ca mai sunt colegi, in special cu diesel care erau nevoiti sa-si limiteze cuplul, dar cai puteau pune maxim cat putea scoate motorul, insa nu stiu daca ii ajuta sau nu.
Si ca sa ma fac inteles si mai bine, voi da un exemplu real la masina mea: initial 225cp si 280Nm. Dupa unele modificari, se poate ajunge la 350Nm(poate si mai sus) fara sa aiba de suferit ambreiajul, iar puterea undeva la 250cp. De la aceasta putere, din alte modificari din soft se mai pot castiga cativa cai, insa.......isi au rostul pt un timp mai scurt pe 400 m?
barladi is offline   Reply With Quote
Old 28-01-09, 07:43   #2
shadowro

Stage 5
 
shadowro's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,456
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Honda]
Default Re: Pt 400m...ce e mai important: cuplul sau caii putere

cuplul castiga curse, caii vand masini.
shadowro is offline   Reply With Quote
Old 28-01-09, 14:57   #3
B11EAU

Stage 5
 
B11EAU's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 448
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Pt 400m...ce e mai important: cuplul sau caii putere

) Puterea ( caii ) este un raport intre turatii si cuplu! Nu se poate sa cresti in cai fara sa cresti in cuplu... Daca limitezi una dintre ele o limitezi si pe cealalta!
__________________
@ 2979 @ ...
B11EAU is offline   Reply With Quote
Old 29-01-09, 20:42   #4
barladi

Stage 5
 
barladi's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 510
Member of:
[AUDI]
Default Re: Pt 400m...ce e mai important: cuplul sau caii putere

Nu te contrazic pentru k nu sunt 100% sigur de informatie, insa am auzit, si de foarte multe ori, k ai putea limita cuplul la o valoare maxima(cat tine ambreiajul sa zic), insa cu puterea te mai poti duce mai sus, daca iti permite motorul. Chiar am incercat sa gasesc topicul unde se vorbea de asa ceva, insa chiar nu reusesc sa dau de el, si acolo vorbeau de acesta limitare oameni care au investit multi bani in masinile lor(deci banuiesc k stiu ce vorbesc), si chiar oameni care se ocupa cu resoftare
Tocmai de aceea vroiam sa stiu daca se poate, k si eu stiam la fel, k cel putin teoretic puterea este un raport turatie cuplu, care se impart la nuj ce constanta(sper sa fi zis corect....nu prea am fost bun la fizica )
barladi is offline   Reply With Quote
Old 29-01-09, 20:45   #5
barladi

Stage 5
 
barladi's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 510
Member of:
[AUDI]
Default Re: Pt 400m...ce e mai important: cuplul sau caii putere

Si ar mai fi un argument: la motorul de 225 cp si 280 Nm, dupa resoftare, motorul se spune k obtine 265cp, si la unii tuneri 350Nm, iar la altii 380. Deci care ar fi explicatia?
barladi is offline   Reply With Quote
Old 30-01-09, 01:19   #6
WPP

Stage 5
 
WPP's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 657
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
Default Re: Pt 400m...ce e mai important: cuplul sau caii putere

Quote:
Originally Posted by shadowro View Post
cuplul castiga curse, caii vand masini.
Suna bine, pacat ca nu este asa. Cum mai spunea cineva puterea este data de cuplu si turatie ...
Daca o masina are 500nm la 4000 de ture si are o putere de 350 de cai la 7000 de ture inseamna ca la 7000 de ture are ~350nm, daca ar fi 400nm la 4000 de ture si motorul poate sa ii tina pana la 7000 de ture se ajunge la ~385 de cai la 700 de ture...
Cum la o liniuta motorul lucreaza in zona de putere maxima in acest exmplu 6000-7000 de ture degeaba ai 500nm la 4000 de ture ca nu te ajuta cu nimic, totul este sa ai cuplu respectiv putere in zona in care folosesti motorul in functie si de rapoartele cutiei dar de obicei de la o treapta la alta se scad 1000 de ture sau mai putin.
Caii sunt cei care conteaza nu cuplul sau mai bine zis puterea sau cuplul mediu din zona unde lucreaza motorul in timpul liniutei
__________________
Chiptuning, dealer standalone VEMS, tuning motor...

WPP Tuning
Tel.: 0768 417 627
Email: contact@wpp.ro
Web: www.wpp.ro
YM: catalin_wpp
WPP is offline   Reply With Quote
Old 30-01-09, 01:22   #7
WPP

Stage 5
 
WPP's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 657
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
Default Re: Pt 400m...ce e mai important: cuplul sau caii putere

Quote:
Originally Posted by barladi View Post
Si ar mai fi un argument: la motorul de 225 cp si 280 Nm, dupa resoftare, motorul se spune k obtine 265cp, si la unii tuneri 350Nm, iar la altii 380. Deci care ar fi explicatia?
Explicatia e simpla de ex cuplul la 4000 de ture nu are nici o treaba cu puterea care este la 6000 de ture.
Odata cu turatia daca se mentine cuplul puterea creste dar de obicei in jurul turatiei de putere maxima cuplul este mult mai mic fata de cuplul maxim al motorului care este la o turatie mult mai mica
WPP is offline   Reply With Quote
Old 30-01-09, 01:27   #8
WPP

Stage 5
 
WPP's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 657
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
Default Re: Pt 400m...ce e mai important: cuplul sau caii putere

Quote:
Originally Posted by B11EAU View Post
) Puterea ( caii ) este un raport intre turatii si cuplu! Nu se poate sa cresti in cai fara sa cresti in cuplu... Daca limitezi una dintre ele o limitezi si pe cealalta!

Daca are 350nm la 4000 dar la 6000 doar 300nm ar putea cauta o solutie sa faca cuplul cat mai constant pe toata plaja de ture pana spre limitare.
Asta il intereseaza pe el.......
WPP is offline   Reply With Quote
Old 30-01-09, 18:56   #9
B11EAU

Stage 5
 
B11EAU's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 448
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Pt 400m...ce e mai important: cuplul sau caii putere

Quote:
Originally Posted by WPP View Post
Daca are 350nm la 4000 dar la 6000 doar 300nm ar putea cauta o solutie sa faca cuplul cat mai constant pe toata plaja de ture pana spre limitare.
Asta il intereseaza pe el.......
Nu am prins punctul asta de vedere... Mersi de corectare!
B11EAU is offline   Reply With Quote
Old 02-02-09, 03:22   #10
barladi

Stage 5
 
barladi's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 510
Member of:
[AUDI]
Default Re: Pt 400m...ce e mai important: cuplul sau caii putere

Quote:
Originally Posted by WPP View Post
Daca are 350nm la 4000 dar la 6000 doar 300nm ar putea cauta o solutie sa faca cuplul cat mai constant pe toata plaja de ture pana spre limitare.
Asta il intereseaza pe el.......
Da...cam asta ma intereseaza. Ms mult de ajutor. Problema mea era k nu aveam forta la peste 5000 si de la a 3 in sus. Pierdeam in fata unor masini mult sub clasa mea, si mereu de intampla de la a 3-4 in sus si de la 4000-5000 ture. In realitate cam de pe la 140-150 kmh
barladi is offline   Reply With Quote
Old 02-02-09, 08:18   #11
bogdan_wrc
Audi Driver

Stage 5
 
bogdan_wrc's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 5,152
Member of:
[AUDI]
Default Re: Pt 400m...ce e mai important: cuplul sau caii putere

in fata caror masini ai mai pierdut?
bogdan_wrc is offline   Reply With Quote
Old 02-02-09, 14:30   #12
daniwmk

Stage 5
 
daniwmk's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,787
Default Re: Pt 400m...ce e mai important: cuplul sau caii putere

Quote:
Originally Posted by barladi View Post
Da...cam asta ma intereseaza. Ms mult de ajutor. Problema mea era k nu aveam forta la peste 5000 si de la a 3 in sus. Pierdeam in fata unor masini mult sub clasa mea, si mereu de intampla de la a 3-4 in sus si de la 4000-5000 ture. In realitate cam de pe la 140-150 kmh
daca masina ta e tractiune integrala e normal ...
daniwmk is offline   Reply With Quote
Old 02-02-09, 17:56   #13
DarkJEDI

Stage 5
 
DarkJEDI's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 897
Member of:
[FORD]
Default Re: Pt 400m...ce e mai important: cuplul sau caii putere

cuplul reprezinta momentul maxim la o anumita turatie pe care poate motorul sa il dezvolte fara a incetini. adica tu daca pui o cheie de un metru la axul cotit motorul poate sa traga ceva in capatul la cheia aia cu 280 nm. daca pui in schimb una de jumate de metru va trage cu 560 nm. daca pui una de 2 m va trage cu 140. si tot asa. puterea reprezinta lucrul mecanic efectuat de cuplu intr-un interval de timp. in general pe durata unei secunde se calculeaza. asta reprezinta produsul dintre cuplu si turatie raportat la o constanta, care nu o mai tin minte. deci daca ai cuplu la 4000 rpm inseamna ca acolo e eficienta volumetrica maxima pentru configuratia motorului tau. dup asta incepe sa scada din cuplu, dar turatia creste , asa ca motorul continua sa produca putere mai multa pana cand intervin restrictiile. Daca tu ai nevoie de cuplu la turatii mai mari, va trebui sa sacrifici la turatii mai mici. ceea ce se intampla cu tunerii care ziceai tu ca unii au 350 si altii 380 e o chestie de cum e setata turbina. aici depinde de ce o folosesti. pt uz mare parte de oras, depasiri si distractie prin oras vei alege cel de 380 la turatia mai mica. daca vrei pt curse alegi varianta de 350 care se manifesta la turatii mai mari. sper ca team lamurit.

Last edited by DarkJEDI; 02-02-09 at 17:58.
DarkJEDI is offline   Reply With Quote
Old 02-02-09, 23:07   #14
barladi

Stage 5
 
barladi's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 510
Member of:
[AUDI]
Default Re: Pt 400m...ce e mai important: cuplul sau caii putere

Quote:
Originally Posted by bogdan_wrc View Post
in fata caror masini ai mai pierdut?
Nu am mai pierdut in fata nici unei masini din cate stii tu......insa am pierdut in fata unui anumit S3 , pe care as vrea sa-l fac, sau daca nu se poate, macar sa fiu cat mai aproape de el


Cel mai rusinos a fost in fata lui Bonu, care desi masina lui zice k are 170 cp, totusi din mers m-a dat cu cca jumatate de masina. Intr-adevar, masina are cu 400 kg mai putin, tractiune fata, si la o luna a inceput sa-mi patineze ambreiajul (deci cred k am gasit explicatia) dar tot nu cred k ar fi trebuit sa ma faca. Avand in vedere k am iesit la egalitate cu Kostas, iar kostas cik se joaca cu Bonu, banuiesc k nu ala trebuia sa fie rezultatul......dar pana una alata "winning is winning".....si bv lui Bonu

Hai poate vine primavara , terminam si noi cu hibernatul si poate ne mai intalnim prin oras
barladi is offline   Reply With Quote
Old 02-02-09, 23:09   #15
barladi

Stage 5
 
barladi's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 510
Member of:
[AUDI]
Default Re: Pt 400m...ce e mai important: cuplul sau caii putere

DarkJEDI....incepusem sa ma lamuresc, acum dupa postul tau m-am lamurit si mai mult. Ms pentru ajutor
barladi is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -