2008 Cheetah Coupe si Roadster
Pagina de istorie auto
In anii '60, cei de la Chevrolet visau sa construiasca o masina care sa concureze cu modelul Cobra. Rezultatul a fost Cheetah, menita sa combata dominatia "cobrei". Echipa formata din constructorii de masini de curse Don Edmunds, Don Borth si Bill Thomas a reusit sa scrie inca o pagina in istoria vitezei. Cheetah avea sa atinga 298 km/h pe RoadAmerica si 346 km/h la Daytona.
Versiunea de strada a masinii a starnit invidia vecinilor oricarui proprietar de Cheetah. Totusi, din nefericire, Cheetah n-a avut o viata lunga. Chevy si-a retras sprijinul pentru construirea masinii si fabrica in care era asamblata aceasta a fost mistuita de un incendiu. Visul s-a terminat, dar intrebarea a ramas: Ce ar fi putut sa devina Cheetah?
2008:Visul continua
Modelul Cheetah a fost construit in doar 23 de unitati, deci chiar are nevoie de companie. Odata cu introducerea modelului Cheetah Continuation Coupe in Arizona (2006), entuziastii curselor vintage au devenit tot mai increzatori intr-o posibila revenire a modelului care in 1964 a castigat 11 competitii sportive.
Deocamdata, Cheetah a revenit intr-o editie limitata, care evoca zilele de glorie ale masinii. Cheetah Continuation Collectible nu ajunge insa pe mainile oricui, ci numai a celor pasionati si cu posibilitati financiare sporite. In imagini, Cheetah Coupe si Cheetah Roadster 2008.
Specificatii
Sasiu: cadru tubular cromat 4130
Suspensii: reglabile
Frane: patru discuri ventilate
Directie: wood rack and pinion
Jante: American Torg-thrust vintage racing
Anvelope: BFGoodrich Radial T/A
Greutate: 700 kilograme
Motor: Chevrolet 350 V8
Transmisie: Muncie 4-speed M-20
Evacuare: Racing style headers & collectors with ceramic coating. High luster silver.
Caroserie: fibra de sticla
Racire: radiator original din aluminiu Corvette
Rezervor: 56l
Interior: panouri fibra de sticla, pedale frana si ambreiaj imitatie model original, tapiserie imitatie model original
Instrumente: ceasuri Stewart Warner si volan original Moon