Lobini H1, masina sport braziliana
Brazilia are o istorie indelungata in constructia manuala de masini sport, si asta mai ales datorita celor 20 de ani in care n-a avut voie sa importe autoturisme din alte tari. Asa au inceput brazilienii sa-si fabrice singuri masinile. Si au ce pune-n ele: pasiunea frumoaselor brazilience, tensiunea din Rio de Janeiro si spiritul trupelor speciale BOPE (Batalhao de Operacoes Policiais Especiais).
Masinile care vin din Brazilia nu sunt deocamdata foarte bine primite la export, asa ca H1 va fi vandut clientilor din tara. Datorita saraciei din Brazilia, e putin probabil sa vezi multi brazilieni la volanul acestei sportive, dar merita incercat. Lobini H1 costa 96000$, destul de putin pentru un bolid atat de pasional. Chiar si asa, constructorii auto din Brazilia considera ca pretul este prea ridicat, datorita taxelor mari care se aplica, asta insemnand ca daca va ajunge in strainatate, masina se va vinde la un pret mult mai mic.
H1 are tractiune pe spate, usi "lambo style" si suspensii independente pentru toate cele patru roti. Lungimea bolidului este de 3.72 m, inaltimea de 1.18 m, iar latimea 1.80 m. Motorul lui Lobini H1 dezvolta 180 CP, tradusi intr-o viteza maxima de 240 km/h si o acceleratie 0-100 km/h in 6 secunde. Acest AUQ 1.8 T a echipat in trecut si modelul Audi A3. Greutatea mica a masinii, de 1030 kg, contribuie la un mers destul de palpitant.
Masinuta serveste si ca "pace car" in competitia braziliana de GT3, si asa se poate imprieteni cu bolizi renumiti ca Porsche, Lamborghini sau Ferrari, care ar putea s-o aduca si pe ea in America sau Europa, cat mai curand posibil.
Lobini H1 trebuie apreciata mai ales pentru oamenii din spatele ei. Stim ca Brazilia e o tara cu probleme mari, dominata de saracie si infractionalitate. Ar trebui sa ne bucure faptul ca din cand in cand mai vedem cate o masina sport braziliana...