Ford GT CAV incinge circuitul
Pretul? Prea mare ca sa incapa aici. Motorul? 5.6 l Ford V8. Cai-putere? 450 CP. Cai-putere per litru? 80.4.
E clar. Vorbim despre Fordul CAV GT, care e rezultatul unei adunari simple: performanta plus putere plus aerodinamica. E nevoie de timp si munca pentru a construi un CAV GT. 600 de ore de lucru se investesc in fiecare bolid, de la sasiu pana la momentul iesirii din fabrica.
Fiecare CAV GT incepe de la sasiul din otel inoxidabil. Fiecare sasiu e amplasat pe un suport, pentru a-i pastra structura si integritatea initiala, urmand a fi curatat si ambalat, in drum spre linia de asamblare.
Caroseria e tratata in cuptor si apoi vopsita de un specialist. Intregul proces dureaza 200 de ore. La acest nivel, masina va fi construita "pe bucati". Suspensiile, franele, radiatorul, sistemele de alimentare cu combustibil si componentele electrice sunt fixate si testate. Interiorul e realizat la comanda. Aripile masinii sunt montate, urmand parbrizul. GT-ul e lustruit si testat pentru ultima oara, inainte sa intre in vanzare.
SASIUL
CAV GT are un sasiu rigid, din otel inoxidabil, rezistent la socuri. Siguranta sa e asigurata si de partile componente taiate cu laserul de inalta precizie. Acuratetea e maxima. Sasiul este dotat cu bare de protectie, iar fiecare CAV GT e proiectat in asa fel incat sa suporte o cusca de protectie, daca se doreste participarea la curse.
SUSPENSIILE SI CAROSERIA
Geometria suspensiilor asigura o manevrabilitate sporita, atat pe drum, cat si pe circuit, datorita optiunilor de ajustare.
Caroseria CAV GT-ului este realizata din rasini. Realizarea ei dureaza circa 200 de ore. Sasiul insoteste intotdeauna caroseria in procesul de fabricare, si in orice moment inginerii se pot aprecia daca aceste doua elemente principale se imbina perfect.
INTERIORUL
Interiorul lui CAV GT este proiectat pentru confort maxim. Nu s-ar spune, vazand o asemenea "racheta". Scaune imbracate in piele, volan sport (cum altfel...), consola. Antifonarea e asigurata de carpeta speciala, in timp ce aerul conditionat domoleste atmosfera incinsa din cockpit, mai ales cand bolidul alearga pe circuit. S-a mizat pe mai mult spatiu pentru cap si picioare. Schimbatorul de viteze Lucas aduce atmosfera curselor din anii '60 in 2008.
MOTORUL
Partea noastra preferata. CAV GT e propulsat de un Ford V8, de 450 CP. Pentru cursele de strada, ambreiajul folosit este unul "Standard Woven Clutchplate", care e foarte usor de actionat. Pentru "aplicatii mai demonice", cum ar fi cursele de circuit, se foloseste un ambreiaj din cupru.