nu prea...si vechiul RS MK1 inca bate aproape tot.Astra OPC imparte victoriile cu el pe circuite, GTI ia bataie pe toata linia, R32 il bate doar pe alocuri, Megane RS il cam ia in toate testele de circuit, dar strans...iar intre RS MK1 si acesta e mare mare diferenta, cel putin din datele cunoscute pina acum.
ca exemplificari : vs GTI 3.0 edition (si golful fiind generatie mai noua)
http://www.fastestlaps.com/index.php...=46767cd391964
versus golf R32 ( diferenta mica de timpi ( de fapt 3 circuite din 5 castigate de Focus) si de punctaj pe linie dreapta, si fiind vorba de 3.2litri vs 2 litri, fwd vs 4x4, 250cp vs 212 sau 215)
http://www.fastestlaps.com/index.php...=458d141445bc7
versus Astra OPC ( cam aceeasi mentiune, masina din '99 vs una din 2005)...practic remiza
http://www.fastestlaps.com/index.php...=458eb821b0c66
si Megane RS ..totusi timpi stransi
http://www.fastestlaps.com/index.php...=45c463daa72a8
Eh, MK2 va avea 85-88 cp in plus, 120Nm mai mult, tehnologie mai noua (un tren de rulare superior), demaraj cam cu 1s mai rapid si viteza de varf limitata electronic la 250km/h...se apreciaza ca fara, motorul ar propulsa masina pina la 270km/h.
Ce-i drept, daca va fi doar fwd va ramane ceva neterminat la el.Sigur va fi foarte rapid, performant, vor fi posibilitati de tuning, dar va fi mai limitat.Vor aparea destule RS-uri duse la 400cp (sau peste), care se vor comporta probabil bine, dar niciodata la fel de bine ca si cu o transmisie integrala.Asta e...poate in timp va veni si treaba asta si va fi un bolid complet...nu-i vor mai trebui alte face-lifturi, upgrade de motor etc....exemplu este aici, unde bunicul RS ia bataie de la strabunicul Escort RS
http://www.fastestlaps.com/index.php...=47e8cb1de53c1
Alte comentarii din Auto Bild
http://www.automobil-blog.de/2008/07...-ford-focus-rs
Una din considerentele fwd-ului se pare ca a fost si obtinerea unei masini cat mai usoare.Asta poate fi...probabil...un oarecare avantaj pe masina stock.Mai departe insa...ramane de vazut.