Noul Chevrolet Camaro Z/28 va avea stoc 556 de cp. Un fleac! Un canadian s-a suparat pe aceste Muscle-Car wanna-be si a decis sa-si faca propriul bolid de 1400 de cp. Simplu, curat si la obiect. Dar ieftin... nu a fost!
Serge Leger s-a descis sa ii faca gelosi pe toti soferii de masini americane cu arome de Muscle-Car. Dintr-un Camaro SS productie 2010 cu motor Hemi de 6 litri a reusit sa scoata 1400 de cp. Cum a facut asta? Evident, cu ajutorul unei turbine gigantice de la Turbonetics. Teava sistemului de admisie a fost schimbata cu un adevarat burlan de 12 cm diametru si un intercooler gigantic, numai bun sa raceasca tone de aer. A mai schimbat ceva interne si electronice si iata cum au luat nastere 1044 kW, adica
1419 cp.
Pentru a putea rezista la aceasta putere, masina a suferit modificari la sasiu si caroserie, care au fost intarite, dar si puntea spate care a fost facuta custom. Transmisia standard ar fi devenit o salata de boeuf metalica daca ar fi avut curajul s-o pastreze, asa ca a fost montata una de curse, nume de cod TCI 4L80E. Un kit complet de suspensie de curse si un sistem complet de franare de la firma Baer - etriere cu 6 pistonase si discuri de 355 mm.
La interior, in loc sa adopte un look de curse cu multe ceasuri si foarte golas, Leger a ales piele rosie italieneasca si un sistem audio Pioneer. Dupa ce a tras linie, a vazut ca, dupa 3800 de ore de manopera, a ramas mai sarac cu $320.000. Dar mai bogat cu o masina unicat, la care tanjeste toata lumea...
Uriasa suma s-a cheltuit, dupa cum spune proprietarul, pe urmatoarele "bunatati":
MODIFICARI LA MOTOR
Turbina Turbonetics hybrid 91mm
Twin Turbonetics Duo 35 Valve Blow-off
Twin Turbonetics RG 45 Wastegate
Custom 5-inch downpipe
Custom 3-inch evacuare dubla
Galerie de admisie custom din aluminiu
Galerie de evacuare custom
Radiator si ventilator Flex-A-Lite
Tevi de racire din otel
Radiator de ulei si tevi custom
Injectoare de 2150 cc
Aeromotive A1000 (x2)
Aeromotive pro series EFI FPR
Regulator de benzina Aeromotive
Conducte Earl's SS
Rampa de injectoare custom
etc.
TRANSMISIE
Cutie TCI si convertor de cuplu
Cardan din carbon
Punte spate Moser de 9 inci
Axe Moser
Suspensie completa QA1
ROTI, ANVELOPE si FRANE
Bare de rigidizare fata-spate
Anvelope Pirelli P Zero 265/35R22 fata
Anvelope Pirelli P Zero 405/25R24 spate
Sistem de franare Baer cu 6 pistonase si discuti de 355 mm
INTERIOR si EXTERIOR
Interior piele custom
Fete de usi custom pentru difuzoare
Plafon custom
Panouri spate custom
Bord redesenat si proiectat
Consola schimbata
Ceasuri Auto Meter
Cusaturi custom de tip baseball
Roll-cage custom
Centuri in 5 puncte fata si 4 puncte spate
Portbagaj carbon
Capota de carbon
Capota radiator de carbon
Panouri custom de carbon la interior - usi, podea, etc
Difuzor de aer pentru bara spate din carbon
Eleron carbon
Praguri custom cu evacuare laterala
Grila frontala redesenata
Vopsea custom PPG Nexa black cherry
AUDIO & MULTIMEDIA
Head-Unit Pioneer AVIC-Z110BT
Pioneer Premier:
TS-C720PRS 6.75-inch Difuzoare pe Componente
Amplificator PRS-A900 4-Channel
Amplificator mono PRS-D2000SPL Competition-Level SPL Class D
Subwoofer x4 TS-SW1201S2|S4 12-inch Shallow-Mount
Camera video spate ND-BC20PA cu Visual DSP
Computer Apple Mac Mini cu 3G si WiFi