Recordul mondial de viteza pentru o masina diesel:
"Dieselul ia atitudine la Bonneville
Mai 5th, 2006 la 03:27pm Dragos Ciubotaru
Motoarele diesel sunt considerate de multa vreme ca fiind destinate exclusiv muncilor grele. Datorita cuplului mare dezvoltat de aceste tipuri de motoare, ele au fost alegerea perfecta pentru aplicatiile industriale, de la camioane pana la cele mai mari petroliere. Pana nu demult cele mai performante motoare au fost considerate cele pe benzina. Lumea curselor de viteza a fost dominata de la inceputul secolului de motoarele pe benzina, dar iata ca inceputul lui 2006 a adus o mare surpriza. Audi a introdus monopostul de curse R10, cu motor diesel, care a reusit sa domine clar cursa de 12 ore de la Sebring, castigand cu un avans de 3 tururi. Audi intentioneaza sa repete performanta si la cursa de 24 de ore de la Le Mans.
In ideea de a demonstra performantele dieselului, constructorul britanic de utilaje de constructii JCB, a dezvoltat si construit un prototip pentru a depasi recordul mondial de viteza detinut de un vehicul propulsat de un motor diesel. Denumit JCB Dieselmax, monstrul mecanic este animat de doua motoare diesel de 5.000 cmc cu patru cilindri in linie, care in mod obisnuit se regasesc pe orice excavator JCB si nu dezvolta mai mult de 125 CP. Echipa de ingineri a reusit performanta de a obtine o putere de 750 CP/3.800 rpm si un cuplu de 1500 Nm/2000 rpm din fiecare motor, astfel ca racheta pe roti insumeaza nu mai putin de 1500 CP la o masa totala de 2.700 kg.
Monstrul masoara putin peste 9 metri si are un sasiu construit din profile dreptughiulare din otel. Tractiunea este integrala, motoarele antrenand independent cele doua punti. Exista doua cutii de viteze cu sase trepte si ambreiaje multidisc imersate in ulei. Franarea este asigurata prin intermediul unor discuri de carbon performante si cu ajutorul parasutelor. Anvelopele speciale, furnizate de Goodyear, au fost testate pe bancul de proba la viteza de 483 km/h, aceasta valoare reprezentand si telul pe care noul prototip trebuie sa-l atinga. Aerodinamica a fost pusa la punct utilizand programe computerizate de dinamica fluidelor, pentru a elimina eventualele erori aparute in cazul testarii intr-un tunel aerodinamic conventional. Coeficientul aerodinamic al structurii de fibra de carbon realizate are o valoare record de doar 0,174.
Incercarea de depasire a recordului actual pentru un vehicul propulsat de un motor diesel (379,4 km/h realizat de Virgil W Snyder in 1973 la bordul prototipului ThermoKing Streamliner) va a avea loc in luna august a acestui an la Bonneville, Utah. Pilotul care va incerca aceasta performanta nu este altul decat Andy Green, detinatorul recordului de viteza pe pamant (1.228 km/h in 1997 cu ThrustSSC)."
5 litri, 750 CP, 1500 Nm, 5,4 bari presiune absoluta de suparaalimentare,2 ore durata de viata. Asta da motor!
http://www.**************/blog/?p=81
http://www.jcbdieselmax.com/html/car.php