Re: BMW se da pe "verde"
Dimensiunile lui BMW Vision Efficient Dynamics Concept il recomanda pe acesta ca fiind o sportiva prin excelenta. Vorbim de o lungime comparabila cu cea a lui Seria 3 Coupe (4600 de milimetri), dar de o inaltime mult coborata (1240 mm), care comprima intr-un profil dinamic ideea de coupe si cea de GT.
Sub capota noului concept, BMW a asezat un sistem hibrid diesel-electric care pleaca de la un propulsor turbo pe motorina de 1.5 litri care dezvolta 163 CP si 290 Nm. Acesta este cuplat la o transmisie Getrag cu sapte trepte si dublu ambreiaj introdusa recent pe M3.Noul motor nu este doar unul experimental, acesta urmand sa faca parte din oferta BMW pe viitoarele generatii ale Seriei 1 si Seriei 3. Pentru a intregi sistemul de propulsie, BMW va lega motorul diesel de doua propulsoare electrice montate in fata cutiei de viteze, fiecare dintre acestea "ocupandu-se" de cate o axa. Motorul care invarte rotile din spate dezvolta 34 de cai putere aditionali, dar poate sa ajunga la 51 CP pentru perioade foarte scurte. Al doilea propulsor electric, cel care se ocupa de rotile din spate, ajunge la 80 de cai putere, dar poate atinge varfuri de moment de 139 CP.
Una peste alta, noul BMW Vision Efficient Dynamics ajunge la un total de 356 de cai putere si 800 Nm, valori care ii permit sa ajunga de la 0 la 100 km/h in 4.8 secunde si sa dispuna de un raport putere/masa cu doar 7 cai/tona mai slab decat cel al celei mai recente generatii BMW M3. Capitolul la care noul BMW Vision Efficient Dynamics iese clar in evidenta este insa consumul, nemtii anuntand doar 3.5 litri/100 km in regim mediu mixt pentru noul lor concept. Mai mult, emisiile de dioxid de carbon se cifreaza la doar 99 g/km, valoare care recomanda noul model BMW ca un potential adversar in linia hibridelor pentru arhicunoscutul Toyota Prius.
Conform comunicatului BMW, bateriile care alimenteaza motoarele electrice pot fi reincarcate printr-o priza normala, timpul de incarcare completa fiind unul record: doua ore si jumatate. In conditiile in care bateriile se incarca la iun alimentator special creat de BMW (380 V si 32 A), timpul de incarcare se reduce la 44 de minute. Inginerii BMW au facut o treaba excelenta in ceea ce priveste autonomia totala a conceptului bavarez, aceasta ridicandu-se la nu mai putin de 700 de kilometri in regim mixt. In conditiile in care utilizatorul foloseste exclusiv motoarele electrice, autonomia scade insa pana la 50 de kilometri.
__________________
|