Venind după Megane F1 Team R26 şi Megane R26.R, noul Renault Megane RS profită din vasta experienţă a diviziei „Renault Sport Technologies”. Propulsat de un nou motor de 2.0 litri, 16V turbo pe benzină, noul Megane RS are la dispoziţie 250 CP la 5500 rpm şi 340 Nm de la 3000 rpm. Îmbunătăţirile aduse acestui motor au condus la creşterea puterii cu 20 CP şi 40 Nm faţă de Megane R26.R.
Propulsorul Renault Sport 2.0 T, twin-scroll turbo oferă un răspuns foarte bun fiind foarte flexibil la turaţiile scăzute - 80% din cuplul maxim este disponibil de la 1900 rpm. Transmisia este asigurată de o cutie de viteze manuală, cu şase trepte.
Noul Renault Megane RS a moştenit de la actualul model aceeaşi suspensie. Graţie axei independente a direcţiei pe faţă, suspensia şi funcţiile direcţiei au fost separate pentru a asigura un înalt standard de manevrabilitate şi performanţă în tracţiune.
Precum versiunile sport ale modelelor Renault Clio şi Renault Twingo, noul Megane RS este disponibil la alegere cu două şasiuri: Sport şi Cup, ce oferă un diferenţial cu alunecare limitată.
Pe lângă direcţia asistată electric, calibrată sport pentru o mai mare precizie şi feedback, noul Megane RS este echipat cu sistemul ESC (deconectabil însă, pentru plăcerea condusului pe circuit).