„Mutanţii” atacă Bucureştiul
# „Aspiratoarele de femei” atacă
# Maşinile mutat ale orădenilor pasionaţi de transformat autoturisme în monştri pe roţi vor participa la „Ziua Tuningului în România”
# Maniacii sunt convinşi că vor avea succes şi vor da clasă Bucureştiului
Muzică, fete apetisante mai mult goale decât îmbrăcate, decibeli la refuz, bere, şampanie, nichel, crom şi un peisaj inedit cu cele mai frumoase creaţii în materie de moştri ai şoselelor. Din fiecare, cât încape. Asta îi aşteaptă pe tunerii orădeni care vor participa sâmbăta aceasta la inedita reuniune organizată în Capitală sub egida “Ziua Tuningului în România”. Orădenii sunt mai mult decât încrezători şi par convinşi că le vor da gata pe bucureştencele care de-abia aşteaptă să-şi lipească nurii de capotele multicolor pictate ori să-şi întindă coapsele dezgolite pe banchetele din piele ale maşinilor al căror interior ar stârni invidia oricărui designer. Dar, nu numai atât: “Vom bate Capitala!”, se arată încrezători orădenii. Şi, judecând doar după câteva dintre creaţiile maeştrilor de pe Criş descoperite de GAZETA, au şanse mari să nu se întoarcă fără câteva premii, care să oficializeze titlul câştigat de maniacii tuningari: “Oradea – capitala tuning car”.
„Le dăm clasă!”
În weekend, 15 maşini modificate la Oradea vor participa la prima ediţie a concursului internaţional 4 Tuning Day de la Bucureşti. Orădenii merg înarmaţi cu automobile preparate în cel mai pur stil tuning. Complexul Prisma 2 va găzdui, în zilele de 1 şi 2 aprilie 2006, “Ziua Tuningului în România”, o expoziţie cu participare internaţională. Sala de expoziţie va primi peste 100 dintre cele mai frumoase maşini modificate în România, printre care, maşini “proaspete”, ce vor fi prezentate pentru prima oară publicului larg. Pe lângă prezenţa românească, la salonul de tuning de la Bucureşti vor participa mai multe cluburi din străinătate din ţări precum Belgia, Olanda, Franţa şi Germania. La sfârşitul concursului se vor acorda premii celor mai îndrăzneţe design-uri, pe grupe: cel mai bun painting exterior-interior, best engine tuning, best virtual tuning, best sound. Orădenii sunt convinşi că vor capta toate privirile şi se vor întoarce cu majoritatea premiilor puse în joc.
Veteranii se înarmează
Tunerii orădeni se pregătesc să rupă gura târgului. Sandu Vance, unul dintre veteranii tuningului orădean pregăteşte o surpriză. Automobilul său, un VW Golf II, pe care nimeni nu a apucat să-l vadă rulând pe străzile din Oradea, va fi prezentat în premieră naţională la Bucureşti. “Modelul pe care îl prepar este o maşină de competiţie exclusiv pentru sunet”, destăinuie Sandu. Acesta este încrezător în şansele pe care le are pentru câştigarea cel puţin a unei cupe. “Am să câştig Best Sound. Va fi încă o cupă pentru Oradea, şi nu în ultimul rând, pentru mine”, spune Sandu. Cu un tuning optic de senzaţie, spoilere faţă şi spate, praguri, pleoape faţă şi spate, o suspensie sport reglabilă, jante Borbet, prize de aer executate în caroserie, nu aplicabile, vopsită într-un roşu Viper combinat cu capota neagră, maşinuţa va face furori printre vizitatori. “Am îmbrăcat interiorul în fibră de sticlă, pictat cu imaginea unui vulcan aflat în erupţie. Merge de minune cu scaunele Recaro şi volanul Momo instalate în cockpit”, povesteşte entuziastul. De remarcat este faptul că modelul nu va prezenta închizători la uşi, sistemul fiind telecomandat. Mândru de opera sa, Sandu este convins că se va putea lua la trântă cu tunerii cu zeci de ani în spate. “Vreau să-i sparg. Singurul amănunt pe care pot să îl dau e că sistemul va elibera în spaţiu, peste 150 de decibeli”, spune tânărul.
Un alt reprezentant al Oradiei, la concursul de la Bucureşti este Gabi Şomodi, care pregăteşte un Mazda MX 6, cu un motor de 2.500 de cmc tip V6. Senzaţionalul la acest proiect sunt uşile Lambo care, spre deosebire de cele normale, se deschid pe verticală. Tuningul exterior este format din capota şi eleronul din carbon, jante Koya pe 19 inch, stopuri imitaţie carbon şi eşapament Bosi. Culoarea bijuteriei este un roşu combinat cu negru, cu vinil lateral. În interior, nuanţele celor două culori se îmbină armonios pentru a creea o ambianţă agresivă. Dotat cu DVD şi mp3 player, automobilul lui Gabi poate concura cu succes şi la grupa pentru Best Sound. “Am o instalaţie audio ce scoate aproximativ 140 de decibeli. Nu vreau nimic dar am şanse să câştig câte ceva”, declară Gabi. “Vreau o cupă pentru jante”, concluzionează acesta râzând.
Cunoscutul Dr. Zozo, pe numele real Zoltan Luncan, nu va lipsi nici el de la evenimentul organizat la Prisma 2. Zozo cum îi spun clienţii pregăteşte să scoată în lume un Cadillac Eldorado, cu un motor uriaş de 4.500 de cmc, V8, unic în ţară. Exteriorul, pictat într-un tribal albastru combinat cu alb, conferă privitorului fericirea care o resimte în momentul contemplării unui tablou reuşit. Jantele de 18 inch, încadrate de spiners, vor fura, categoric, toate privirile. Interiorul Cadillacului scos la bătaie de Zozo este executat manual, în proporţie de 100 %, inclusiv volanul masiv, reprezentând flăcări încadrate de un cerc. Zozo vrea să arate tuturor de ce e în stare. “Vreau să arăt tuturor ce înseamnă tuning. Vreau să le arăt cum se face. Sunt convins că mă voi întoarce cu cel puţin o cupă”, declară acesta.
Ervin Koszta este unul dintre promotorii fenomenului tuning în România. Cu şase ani de experienţă în spate, Ervin nu va pierde ocazia de a mai câştiga o cupă. Orădeanul pregăteşte un Mitsubishi Eclipse cu interiorul într-o combinaţie de piele roşie cu alb. Kitul exterior al “eclipsei roşii” este format din spoilere faţă şi spate, jante Lynx Tuning de 18 inch, prize de aer laterale, eleron şi neoane atât sub maşină cât şi în interior. Sistemul de sunet este o combinaţie între System Ground Zero şi JBL. “Cu toate că cel mai important lucru este să participi, să poţi arăta lumii de ce eşti în stare, sunt convins că maşinile ce vor reprezenta Oradea vor impresiona toată ţara”, declară tunerul.
Orădeni de top
Majoritatea maşinilor modificate care vor reprezenta Oradea în show-ul de la Bucureşti au mai fost premiate şi în alte concursuri. Oradea se va mândri la Bucureşti cu trei Opel Astra, din care unul coupe, un Ford Probe, două Renault Laguna, două VW Golf II, o Dacia Solenza, un Tico, un Nissan Patrol, un BMW, un Citroen C4, un Cadillac Eldorado, un Mazda MX 6 şi un Mitsubishi Eclipse. Toate modificate.
Sursa:
http://www.gazetadeoradea.ro/fullnews.php?ID=1123