O marcă imensă e aproape de moarte. Marchionne: "Lancia nu va mai fi niciodată ce a fost"
Sergio Marchionne a anunţat faptul că Lancia nu va mai scoate pe piaţa modele de sine stătătoare, singurele maşini cu sigla italiana īn Europa fiind cele din gama Chrysler. Analiştii susţin că e pasul decisiv pentru īnchiderea definitivă a mărcii.
Sergio Marchionne, directorul Fiat-Chrysler, a prezentat astăzi īntr-o videoconferinţă pe care a avut-o cu analiştii pieţei auto italiene linia de modele pe care mărcile din grup le va lansa īn următorii ani. Aceste informaţii au fost īnsă dublate de o declaraţie a lui Marchionne care vizează viitorul nu foarte strălucit al mărcii Lancia.
"Lancia nu va mai fi niciodată marca de odinioară. Interesul clienţilor pentru Lancia este limitat acum. Singurul model care se poate susţine independent īn Europa este Ypsilon, care va rămāne īn gamă", a spus Marchionne, care a continuat anunţānd că modelele din gama Lancia vor fi de acum maşini Chrysler peste care va fi aşezată sigla mărcii italiene, după modelul Flavia (Chrysler 200), Lancia Flavia Convertible (Chrysler 200 Convertible), Lancia Voyager (Chrysler Voyager) şi Lancia Thema (Chrysler 300C).
Fondată īn 1906 de Vincenzo Lancia, marca italiană a fost cumpărată de Fiat īn 1969, rămānānd pānă astăzi unul dintre cei mai inovatori constructori ai lumii. Printre altele, Lancia a fost prima marcă ale cărei modele au folosit transmisie mecanică cu cardan (modelul Alpha, 1907), primul producător care a adus un sistem electric integrat pe o maşină (Theta, 1913) şi primul constructor care a prezentat un motor auto V8, un motor construit integral din aluminiu, suspensia independentă pe toate cele patru roţi, arborele de transmisie "ascuns" īntr-un tunel - soluţie folosită şi astăzi īn industria auto, montajul motorului pe suporţi elastici, caroseria monococă şi multe alte elemente care astăzi sunt generalizate pe maşinile de serie. Īn plus, Lancia deţine recorduri incredibile īn motorsport: este constructorul cu cele mai multe titluri īn WRC (11), Lancia Delta Integrale reuşind să-şi adjudece 46 de raliuri īn 66 de starturi.