Intrebare intrebatoare... pe scurt: vopsea sau autocolant?
Pe lung... trebuie sa fac tinichigeria completa, mai putin plafonul, la primavara. Pana aici totul ok, o fac eu, schimb ce trebuie schimbat, curat, degresez, chituiesc, finisez... si vroiam sa imi iau un compresor (pe langa a mea, mai am de facut si masina unui prieten) si un pistol de vopsit, ceva nu foarte scump, clar nici foarte bun. Estimativ, compresorul m-ar duce la 500 lei, pistolul de vopsit la 2-300 lei, ca iau 2 (unul pt vopsea, unul pt spritchit. Un total aproximativ de 800 lei, dar e posibil sa fac rost imprumut de un compresor, deci costul ar fi doar cel al pistoalelor. La care, evident, se adauga materialele... chit, spritchit, grund, smirghel, alcool tehnic, vopsea, lac...
A doua varianta ar fi autocolantul, in special imitatia de carbon argintie. In poza de mai jos este un Cielo aceeasi nuanta de argintiu ca a mea, cu capota colantata imitatie de carbon. Costul unei role de 30 / 1,26 m este de 800 lei. Alte materiale necesare: chit, spritchit, grund, smirghel, alcool tehnic.
Per total, as elimina costul vopselei si al lacului.
Riscuri vopsit: compresorul poate sa fie insuficient ca presiune pt pistol (e vorba de compresoare din comert, ieftine, care scot cam 8-10 bari, butelie de 24-25l), pistolul poate avea duza proasta, lipsa cuptorului.
Riscuri colant: bule de aer, mizerii prinse sub el, greutatea la manevrare pt bucati mari. Plus ca nu stiu cat de rezistent e colantul, cat de bine prinde pe spritchit (am nevoie sa dau cu el ca sa scot tabla dreapta 100%), cum se muleaza la colturi etc. E vorba de colant Oracal.
In ambele cazuri, masina va fi dezmembrata, curatata, degresata, finisata... deci munca e aceeasi pana la "colorarea" efectiva.
Imi place luciul vopselei, dar si textura autocolantului... greu de ales. Peste autocolant se poate da cu lac, pt a-i da luciu?