Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Dyno Tuning

Dyno Tuning Colectie de grafice Dyno: Afla cati cai au castigat altii in urma modificarilor, si cum.

Reply
 
Thread Tools
Old 24-02-08, 12:34   #31
MasterTuner

Stage 5
 
MasterTuner's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of:
[Moderators]
Red face Re: Seat Altea 2.0tdi 140cp Stg3 cu big turbo by DimSport

Eu am fost in Anglia si la Turbotechnics si la Turbo Dynamics. Partea funny e ca aia de la Turbotechnics nu au habar de vreun dealer in Romania, pana sa ii vizitez eu. Firma are vreo 10 oameni si principalul lor job acum e sa faca masini de echilibrat turbine pe care le vand 90% ghiciti unde... CHINA, da. Se pare ca in viitor GT28 chinezesc la 300 $ pe e-bay asa cum am incercat si eu unul o sa mearga nu 1 000 km la 0.9 bar ci mai mult un pic. Patronu' e un mos de 65 de ani care a lucrat la GARRETT si dupa si-a facut firma asta, iar la varsta asta inca merge la coasta, care la ei se cheama uphill. De aici si numele Aston Martin, ca baiatu Martin cam batea dealul care se chema Aston, asa ca si-a gasit nume la masina lui. Poftim de inta pe piata cu Vasile Ranca... Are un Fort Sierra v6 biturbo de 600 cp la 1 000 kg tractiune spate...

Ideea cu stock mai mare vs. hibrid se mai pune si la montaj, in sensul ca am sudat, facut flanse, portat galerii, inlocuit de teava de plastic dintre MAF si intrarea in compresor ca sa putem monta, ori un hibrid rezolva in mod normal problemele astea "bolt on". Spre exemplu daca vii la noi si vrei un GT3071 R nou cu flansele standard noi ti-l vindem cu 1150 E. Daca cumva vrei o turbina identica GT3071 pe care insa sa o pui pe EVO sau STI care evident sa aiba flansele de intrare in turbina corespunzatoare masinii, sa poti sa-i montezi intrarea in compresor la STI (care e foarte stramta si alambicata) te costa spre 1900 E. Deci pentru exact aceeasi turbina cu alte carcase facute special pt. aplicatia x sau y baietii care toarna melcii respectivi te jupoaie pentru ca stiu ca vrei si o sa iasa tare masina si nu poti sa o faci tu acasa...
__________________
TUNING TO PERFECTION
www.mastertuner.ro
Bucuresti, Teiul Doamnei 92
Tel.:0722275522/021 242 42 81

Last edited by MasterTuner; 24-02-08 at 12:49.
MasterTuner is offline   Reply With Quote
Old 25-02-08, 06:45   #32
im570rm

Stage 5
 
im570rm's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 489
Default Re: Seat Altea 2.0tdi 140cp Stg3 cu big turbo by DimSport

Quote:
Originally Posted by bluey View Post
Pai da dar ce rost are sa te complici cu un hibrid facut pe genunchi cand poti pune o turbina mai mare ?
Este lagul atat de mic la un hibrid comparativ cu ce s-a facut la Altea incat sa merite riscul de te trezi cu paletii in cilindri??
Pai atunci te rog frumos pune o turbina mai mare sa vezi ce sa intampla.Ghici ce?L.A.G !
Deaia se fac hibridurile sa ai cat mai putin lag si performante cat mai mari!Nu sunt simplu de facut dar sunt foarte eficiente.Si conteaza si ce pui inauntru la hibrid ca degeaba pui tu compresoare mai mari daca nu sunt ceea ce trebuie,o sa ajungi iar la L.A.G sau fara lag si no performance.
im570rm is offline   Reply With Quote
Old 26-02-08, 08:10   #33
Avionu

Stage 4
 
Avionu's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 233
Member of:
[SKODA]
Default Re: Seat Altea 2.0tdi 140cp Stg3 cu big turbo by DimSport

Quote:
Originally Posted by im570rm View Post
Pai atunci te rog frumos pune o turbina mai mare sa vezi ce sa intampla.Ghici ce?L.A.G !
Deaia se fac hibridurile sa ai cat mai putin lag si performante cat mai mari!Nu sunt simplu de facut dar sunt foarte eficiente.Si conteaza si ce pui inauntru la hibrid ca degeaba pui tu compresoare mai mari daca nu sunt ceea ce trebuie,o sa ajungi iar la L.A.G sau fara lag si no performance.
Tu ai perfecta dreptate...si eu sunt adeptul hibridelor..DAR NU A CELOR FACUTE IN ROMANIA. Pentru simplu fapt ca nu sunt fiabile. Si cu toata garantia pe care o ofera "producatorul" sau "importatorul" nu e tocmai placut sa te lase undeva departe, in camp, si apoi sa stai fara masina o buna perioada de timp.
Avionu is offline   Reply With Quote
Old 26-02-08, 09:19   #34
MasterTuner

Stage 5
 
MasterTuner's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of:
[Moderators]
Cool Re: Seat Altea 2.0tdi 140cp Stg3 cu big turbo by DimSport

Quote:
Originally Posted by im570rm View Post
Pai atunci te rog frumos pune o turbina mai mare sa vezi ce sa intampla.Ghici ce?L.A.G !
Deaia se fac hibridurile sa ai cat mai putin lag si performante cat mai mari!Nu sunt simplu de facut dar sunt foarte eficiente.Si conteaza si ce pui inauntru la hibrid ca degeaba pui tu compresoare mai mari daca nu sunt ceea ce trebuie,o sa ajungi iar la L.A.G sau fara lag si no performance.

In teorie asa ar sta lucrurile, insa mai conteaza si diametrele galeriei pe care pui tu turbina mai mare, daca ai portat sau nu si daca arata bine flansele ca si gazodinamica, daca evacuarea e capabila de noile debite...si cel mai important lucru cu cat mai mare e turbina. Exemplul de fata e cel mai relevant, GT20 in loc de GT17 cu cuplul maxim la cel mult 50 rpm turatie mai mare si 20-25 % crestere de putere fata de un soft deja modificat si 50 % fata de stock. Si eu am ramas surprins de cat de repede intra noua turbina, e adevarat fara catalizator.
MasterTuner is offline   Reply With Quote
Old 26-02-08, 16:59   #35
ceky

Stage 5
 
ceky's Avatar
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 369
Default Re: Seat Altea 2.0tdi 140cp Stg3 cu big turbo by DimSport

In principiu nu e foarte relevant cu sau fara catalizator la acest diesel insa reglajul cel mai mare se face din soft inclusiv sa intre turbo cit mai repede !
Cu respect,
ceky
__________________
Ceky - DimSport Romania
Specialist :chip-tuning
www.dimsport.ro
www.dimsport.it
Tel: 0721080008
0747080008
Cautam Distribuitori!!!
ceky is offline   Reply With Quote
Old 27-02-08, 16:10   #36
im570rm

Stage 5
 
im570rm's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 489
Default Re: Seat Altea 2.0tdi 140cp Stg3 cu big turbo by DimSport

Avionu sa stii ca nu toti care fac turbine sunt asa neseriosi ca cei din cluj.
Florin evident ai dreptate trebuie marita evacuarea ca sa nu ai lag si mai important sa nu ai contra presiune,contrapresiunea omoara axul turbinei intr-un final.
Bogdane degeaba ii dai tu din soft sa intre cat mai repede daca motorul nu poate sa o incarce asa repede(nu ma refer in cazul asta cu altea),dupa parerea mea e mai important sa faci mecanic sa intre turbina mai repede,nu din actuator din evacuare intercooler,etc
im570rm is offline   Reply With Quote
Old 29-02-08, 10:23   #37
ceky

Stage 5
 
ceky's Avatar
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 369
Default Re: Seat Altea 2.0tdi 140cp Stg3 cu big turbo by DimSport

Nu intru in polemici ca nu are rost eu am spus ce am avut de zis daca tu ai alta parere o respect !Insa sincer daca din soft nu faci ce setare trebuie poti sa sufli si tu in turbo ca tot nu se invarte mai repede ci doar un pic mai repede !
Cu respect,
Ceky
ceky is offline   Reply With Quote
Old 29-02-08, 10:54   #38
mpa
Registered

Stage 5
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,943
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Seat Altea 2.0tdi 140cp Stg3 cu big turbo by DimSport

Da. Soft fara mecanica nu merge. Mecanica fara soft nu merge.
Odata ce masina vine din fabrica ii pui soft. Se limiteaza. Faci mecanina. Evident trebuie iar soft. Si de aici continua pe acelasi algoritm ca de aia se cheama sir de modificari.
mpa is offline   Reply With Quote
Old 29-02-08, 14:39   #39
im570rm

Stage 5
 
im570rm's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 489
Default Re: Seat Altea 2.0tdi 140cp Stg3 cu big turbo by DimSport

Nici eu nu vreau sa intru in polemici dar inca odata,daca spre exemplu(fapt care mi s-a intamplat mie) deschizi turbina mult prea mult nu o sa mai tzina cont de soft si o sa faca presiune ca nebuna pana intra in limp mode.Cu aceasta ocazie mutumesc lui florin pentru ajutor la reglarea turbinei
im570rm is offline   Reply With Quote
Old 29-02-08, 18:19   #40
ceky

Stage 5
 
ceky's Avatar
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 369
Default Re: Seat Altea 2.0tdi 140cp Stg3 cu big turbo by DimSport

Faptul ca intra in limp mode e clar ca electronica nu se pupa cu mecanica si deci trebuie ajustata una din ele ......singur ai spus-o si ai ajuns la vorba lui MPA.
cu respect,
Ceky
ceky is offline   Reply With Quote
Old 01-03-08, 01:52   #41
im570rm

Stage 5
 
im570rm's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 489
Default Re: Seat Altea 2.0tdi 140cp Stg3 cu big turbo by DimSport

era o chestie mecanica exact asta am zis mai sus.
im570rm is offline   Reply With Quote
Old 06-03-08, 17:16   #42
Avionu

Stage 4
 
Avionu's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 233
Member of:
[SKODA]
Default Re: Seat Altea 2.0tdi 140cp Stg3 cu big turbo by DimSport

Quote:
Originally Posted by MasterTuner View Post
Cateva poze. Dupa cum vedeti turbina originala avea iesirea din compresor de 18 mm in timp ce noua turbina eare 30 mm. Turbina e Garrett GT20 VNT special modificata de MasterTuner ca sa poata fi montata pe galeria de 2.0 tdi, ca sa aiba ungerea similara si toate celelalte 6 intrari si iesiri de diverse fluide care circula prin dansa... (compresor 2 buc, turbina 2 buc, ungere 2 buc, a si vacuum de comanda). Si din cate spune Ceky e setata la 1.7 bar, deci nu sunt probleme nici cu fiabilitatea. Ea se monteaza standard pe motoare de 2.3 -3 l ceea ce inseamna ca solicitarea ei nu e alta decat cea de "fabrica". Portarea galeriei originale si instalarea turbinei au condus la o turatie de cuplu maxim marginal mai mare decat cea cu turbina stock, lucru care ne-a surprins si pe noi. Practic masina se comporta identic pana in 2 000 rpm, ceea ce e chiar o realizare tinand cont ca performantele au crescut cu 50%, s-a mentinut intercoolerul si evacuarea stock cu exceptia disparitiei catalizatorului.
Dupa eliminarea catalizatorului nu au aparut probleme cu sonda landa???? Din cate stiu e dupa catalizator iar eliminarea acestuia duce la aprinderea check engine si "dereglarea" calculatorului fapt confirmat si de cei de la Borla
Avionu is offline   Reply With Quote
Old 06-03-08, 18:41   #43
zGb

Stage 5
 
zGb's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,999
Member of:
[Insomnia]
[Honda]
[SUBARU]
Default Re: Seat Altea 2.0tdi 140cp Stg3 cu big turbo by DimSport

ce sonda lambda? au pus asa ceva pe 2.0tdi?
zGb is offline   Reply With Quote
Old 06-03-08, 18:54   #44
Avionu

Stage 4
 
Avionu's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 233
Member of:
[SKODA]
Default Re: Seat Altea 2.0tdi 140cp Stg3 cu big turbo by DimSport

Quote:
Originally Posted by zGb View Post
ce sonda lambda? au pus asa ceva pe 2.0tdi?
Intradevar tre sa recunosc ca e posibil sa fii scris o mare prostie....nu am ce amestec sa reglez deci nu am nevoie de sonda landa....am discutat cu cei de la borla pt o evacuare si cand am pus problema eliminarii catalizatorului au adus vb de sonda landa.....
Avionu is offline   Reply With Quote
Old 06-03-08, 19:29   #45
MasterTuner

Stage 5
 
MasterTuner's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of:
[Moderators]
Default Re: Seat Altea 2.0tdi 140cp Stg3 cu big turbo by DimSport

Da, dieselurile nu au sonda lamda, dar daca ii pui una wide-band poti sa vezi cu ce amestec merg. Oricum cu exces de aer, ca asa trebuie la Diesel.
MasterTuner is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -