Dyno Tuning Colectie de grafice Dyno: Afla cati cai au castigat altii in urma modificarilor, si cum. |
20-01-08, 19:58
|
#1
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of: [Moderators]
|
CHIPTUNING cu UNICHIP pe Nissan 350Z Kompressor by MasterTuner
Ne-am propus sa incepem anul acesta in forta, asa ca uitati ce am facut cu acest Nissan 350Z.
Last edited by MasterTuner; 21-04-09 at 00:15.
|
|
|
21-01-08, 12:39
|
#2
|
Registered
Stage 5
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,943
Member of: [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: Nissan 350Z Kompressor by MasterTuner
Pleaca inapoi acasa sau ramane sa se joace la noi?
Oricum dragut specimen.
|
|
|
21-01-08, 16:20
|
#3
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,999
Member of: [Insomnia] [Honda] [SUBARU]
|
Re: Nissan 350Z Kompressor by MasterTuner
nu cred ca pleaca acasa masina asta eram aproape s-o cumpar eu dar ma incurcase unu cu golfu si ghici ce? acelasi lucru vroiam sa-l fac
ps : foarte bun rezultat
|
|
|
23-01-08, 22:13
|
#4
|
Stage 5
Join Date: Aug 2005
Posts: 915
|
Re: Nissan 350Z Kompressor by MasterTuner
foarte tare
ne poti spune un pret estimativ al investitiei ?
|
|
|
27-01-08, 12:24
|
#5
|
Presedinte Insomnia Racing
Stage 5
Join Date: Nov 2003
Posts: 1,332
Member of: [Moderators] [Insomnia] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: Nissan 350Z Kompressor by MasterTuner
Foarte furmos proiectul ... Sunt curios cum va merge masina pe strada ... Mai e un 350Z cu kompressor la noi
|
|
|
31-01-08, 21:43
|
#6
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of: [Moderators]
|
Re: Nissan 350Z Kompressor by MasterTuner
Clientul a hotarat ca vrea si alta evacuare. Sistemul cu care a venit avea catalizatoarele stock, partea mediana 2 in 1 stock, de acolo venind o toba directa si alte doua rezonatoare TANABE. Facea cam mult zgomot, mai ales in sarcina cu compresor, si se plangea ca atinge la mijlocul masinii unde avea o flansa putin mai mare decat trebuia, venita cu kitul TANABE. Noi banuiam catalizatoarele stock ca ar fi usor restrictive pentru compresor, dar in primul rand nu-mi placea cum vine Y-ul de dupa.
Noi i-am dat jos tot, i-am pus 2 catalizatoare racing NISMO, i-am construit doua trasee distincte cu doua tobe directe, apoi in spate le-am racordat cu finalele TANABE. Asta a insemnat 5 mm mai mult la diametrele initiale prin catalizatoare, evitarea a doua coturi la 90 inlocuite cu doua coturi la 45, apoi in loc de intersectia celor doua in 70 mm am mers pe doua de 60 cu traversare intre ele ca sa se atenueze pulsatiile cilindrilor. Am pus-o pe dyno si cu aceleasi setari a scos 400 cp. Si era si mai silentioasa, zice proprietaru...
__________________
TUNING TO PERFECTION
www.mastertuner.ro
Bucuresti, Teiul Doamnei 92
Tel.:0722275522/021 242 42 81
Last edited by MasterTuner; 31-01-08 at 21:46.
|
|
|
01-02-08, 01:02
|
#7
|
Registered
Stage 5
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,943
Member of: [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: Nissan 350Z Kompressor by MasterTuner
Frumos lucrat. Felicitari MT. A scos deci 17 cai din evacuare.
|
|
|
04-02-08, 21:51
|
#8
|
Stage 5
Join Date: May 2004
Posts: 5,032
Member of: [Streetline-CCC]
|
Re: Nissan 350Z Kompressor by MasterTuner
Foarte tare frate !
|
|
|
05-02-08, 21:17
|
#9
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of: [Moderators]
|
Re: Nissan 350Z Kompressor by MasterTuner
Dupa ce am masurat 400 cp cu aceleasi setari din-aintea modificarii evacuarii, am pus mana pe Unichip ca sa refacem maparea motorului tinand cont de noile conditii. O evacuare mai libera inseamna o umplere mai buna si o racire mai buna a camerei de ardere. Asta pentru ca la motoarele cu compresor exista baleiaj pozitiv la sarcina maxima, adica presiunea e mai mare in admisie decat in evacuare. Asta face ca in "overlap", adica atunci cand atat supapele de admisie cat si cele de evacuare sunt intredeschise, o parte din aerul admisi sa iasa direct in evacuare impingand gazele arse odata cu asta. Astfel se clateste camera de ardere la fiecare ciclu, se raceste camera de ardere, si mai mult decat atat, noxele scad pentru ca in catalizatoare ajunge o cantitate (nesperata) de oxigen care va reacta cu excesul de combustibil din gazele de ardere.
A doua poza este pentru scepticii care nu-si explicau cum un dinamometru de sasiu isi permite sa evalueze pierderile in transmisie printr-un procedeu atat de trivial, in opinia dansilor, ca rularea libera. Iata ca masurand la final masina si in treapta a sasea, toate celelalte masuratori fiind facute intr-a cincea, am obtinut practic aceleasi putere si cuplu la volanta, ceea ce trebuia demonstrat. Eroarea e de o unitate din peste patru sute de unitati, ceea ce conduce la o eroare de sub 0.25 %, cosmar cu care putem duce o viata foooarte linistita... Asta se datoreaza si faptului ca performantele motoarelor cu compresor, ca si ale celor aspirate, nu depind de cuplu rezistent aplicat arborelui ca la cele turbo, a caror presiune de supraalimentare depinde de cuplul rezistent. Altfel spus, la compresor presiunea depind numai de turatie, nu si de treapta de viteza, atat pe strada cat si pe dyno.
Last edited by MasterTuner; 05-02-08 at 21:31.
|
|
|
06-02-08, 10:35
|
#10
|
PARTICIPANT CURSE
Stage 5
Join Date: Sep 2006
Posts: 805
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [2 Roti] [SUBARU]
|
Re: Nissan 350Z Kompressor by MasterTuner
bravo frate, esti tare!am insa o nelamurire..cat-urile sport NISMO asa arata????nu de alta dar par cam ceramice si nu metalice, dupa forma si diametru...insa poate gresesc !
__________________
"Do, or do not. There is no try."
|
|
|
06-02-08, 14:33
|
#11
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of: [Moderators]
|
Re: Nissan 350Z Kompressor by MasterTuner
Pe afara arata la fel toate, avand o carcasa metalica eventual din inox, eventual cu niste protectii termice pt. ca in catalizator are loc o ardere, adica se incalzesc destul de tare cand functioneaza. Diferenta dintre cele metalice si cele ceramice e in interior. Adica structura de celule care au depuse pe ele platina, elementul chimic catalizator de fapt, poate fi ceramica, si atunci are culoarea alba si niste gauri patrate dispuse intr-o retea patrata, sau metalica, care arata ca in poze. Ceramica ofera o suprafata de trecere mai mica pentru acelasi diametru al catalizatorului. In poze aveti un element catalitic metalic capabil sa preia peste 300 cp la un diametru de 140 mm, fiind evident metalic. Noi avem pe stoc astfel de catalizatori metalici atat pentru benzina cat si Diesel.
Cele din pozele cu 350Z-ul sunt Nismo metalice, cele fotografiate pe podea sunt cele stock, ceramice.
Last edited by MasterTuner; 06-02-08 at 16:15.
|
|
|
06-02-08, 22:42
|
#12
|
PARTICIPANT CURSE
Stage 5
Join Date: Sep 2006
Posts: 805
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [2 Roti] [SUBARU]
|
Re: Nissan 350Z Kompressor by MasterTuner
Quote:
Originally Posted by MasterTuner
Pe afara arata la fel toate, avand o carcasa metalica eventual din inox, eventual cu niste protectii termice pt. ca in catalizator are loc o ardere, adica se incalzesc destul de tare cand functioneaza. Diferenta dintre cele metalice si cele ceramice e in interior. Adica structura de celule care au depuse pe ele platina, elementul chimic catalizator de fapt, poate fi ceramica, si atunci are culoarea alba si niste gauri patrate dispuse intr-o retea patrata, sau metalica, care arata ca in poze. Ceramica ofera o suprafata de trecere mai mica pentru acelasi diametru al catalizatorului. In poze aveti un element catalitic metalic capabil sa preia peste 300 cp la un diametru de 140 mm, fiind evident metalic. Noi avem pe stoc astfel de catalizatori metalici atat pentru benzina cat si Diesel.
Cele din pozele cu 350Z-ul sunt Nismo metalice, cele fotografiate pe podea sunt cele stock, ceramice.
|
vad ca m-ai luat la misto! la felul cum aratau in poze....nu prea se intelegea!
btw ...sa stiii ca principiul si structura unui catalizator imi sunt cunoscute dar lectia ta da bine ...asa pt marketing sau pentru oamenii care daca vad un ceas de boost zic ca ai nozuri d'alea...
|
|
|
06-02-08, 23:01
|
#13
|
Registered
Stage 5
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,943
Member of: [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: Nissan 350Z Kompressor by MasterTuner
Quote:
Originally Posted by yoda
vad ca m-ai luat la misto! la felul cum aratau in poze....nu prea se intelegea!
btw ...sa stiii ca principiul si structura unui catalizator imi sunt cunoscute dar lectia ta da bine ...asa pt marketing sau pentru oamenii care daca vad un ceas de boost zic ca ai nozuri d'alea...
|
Ai ceva de castigat sau esti doar suparat din varii motive?
|
|
|
07-02-08, 10:25
|
#14
|
PARTICIPANT CURSE
Stage 5
Join Date: Sep 2006
Posts: 805
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [2 Roti] [SUBARU]
|
Re: Nissan 350Z Kompressor by MasterTuner
Quote:
Originally Posted by mpa
Ai ceva de castigat sau esti doar suparat din varii motive?
|
nici una nici alta !dar la o asa avalansa de notiuni se merita un raspuns pe masura !
|
|
|
07-02-08, 10:28
|
#15
|
Registered
Stage 5
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,943
Member of: [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: Nissan 350Z Kompressor by MasterTuner
ok. va las sa va rezolvati disputa ca am inteles ca sunteti majori amandoi si nu aveti nevoie de cineva sa numere loviturile. scuze de deranj. ultimul care pleaca stinge lumina.
good luck to both you.
|
|
|
|
|