Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Dyno Tuning

Dyno Tuning Colectie de grafice Dyno: Afla cati cai au castigat altii in urma modificarilor, si cum.

Reply
 
Thread Tools
Old 08-09-07, 20:03   #1
MasterTuner

Stage 5
 
MasterTuner's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of:
[Moderators]
Default HONDA S 2000 cu nitro si UNICHIP

Masina asta are turatia max. de 8 900 de rpm, nu 9 200 cum multi afirma. Interesant e ca cuplul (evident si puterea) este mai mare la sora ei Type R pana la 7 250 rpm. La 6000 rpm, unde are punctul de v-tech Type R-ul ajung la valori identice. In testul comparativ masinile erau stock. In primul test apare o crestere de cuplu si putere odata datorita Unichipului in varianta fara nitro, apoi si in varianta cu nitro.

Pentru suspiciosii in ce priveste dyno-ul nostru care se intreaba unde sunt cei 240 cp stock pe care ii face masina asta este linkul de mai jos. Acest institut masoara masini stock pe dynourile lor foarte scumpe nefiind interesati sa iasa mai bine sau mai rau, pentru simplul motiv ca ei tin de o fabrica de dynouri, nu de un tuner. Oricum, dinamometrele lor de 10 ori mai scumpe ca al nostru sunt putin mai pesimiste ca puteri decat al nostru, insa intotdeauna similare la toate masinile masurate de noi si ei, ceea ce ne face foarte fericiti.

http://www.rri.se/popup/performanceg...p?ChartsID=695

Masina asta este o opera de arta injinereasca, asa ca tunerului nu-i ramane prea mult loc de optimizat, noi reusind 8 Nm si 6 cp pe medie. Unichip comanda si avansul intarziat pentru nitro si turatia minima si maxina, utilizatorului neramanandu-i decat sa dea drumul la butonul de stand-by.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	HONDA S 2000 CU NITRO.jpg
Views:	661
Size:	149.1 KB
ID:	340030   Click image for larger version

Name:	HONDA TYPE R VS S 2000.jpg
Views:	490
Size:	131.9 KB
ID:	340031  
__________________
TUNING TO PERFECTION
www.mastertuner.ro
Bucuresti, Teiul Doamnei 92
Tel.:0722275522/021 242 42 81

Last edited by MasterTuner; 08-09-07 at 20:20.
MasterTuner is offline   Reply With Quote
Old 09-09-07, 19:42   #2
Zyx

Stage 5
 
Zyx's Avatar
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 640
Member of:
[Insomnia]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: HONDA S 2000 cu nitro si UNICHIP

Pai pe site-ul ala se arata puterea si cuplul la roata, nu la motor... si e foarte aproape de ce spune fabrica (ca si turatie)... deci?!?!
Zyx is offline   Reply With Quote
Old 09-09-07, 21:20   #3
piele_bps

Stage 3
 
piele_bps's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 106
Default Re: HONDA S 2000 cu nitro si UNICHIP

Quote:
Originally Posted by Zyx View Post
Pai pe site-ul ala se arata puterea si cuplul la roata, nu la motor... si e foarte aproape de ce spune fabrica (ca si turatie)... deci?!?!
Deci.....tot suspiciosi ramanem .
piele_bps is offline   Reply With Quote
Old 09-09-07, 22:29   #4
Bemelo
VW Driver

Stage 5
 
Bemelo's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 621
Member of:
[VW]
Default Re: HONDA S 2000 cu nitro si UNICHIP

Quote:
Originally Posted by piele_bps View Post
Deci.....tot suspiciosi ramanem .
zyx spune ca 240 cai are. dar la motor .. la roata are cat arata dyno-ul
Bemelo is offline   Reply With Quote
Old 10-09-07, 11:38   #5
piele_bps

Stage 3
 
piele_bps's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 106
Default Re: HONDA S 2000 cu nitro si UNICHIP

Quote:
Originally Posted by Bemelo View Post
zyx spune ca 240 cai are. dar la motor .. la roata are cat arata dyno-ul
Suspiciosi in legatura cu stand-ul dyno de la MasterTuner , la asta m-am referit.
piele_bps is offline   Reply With Quote
Old 10-09-07, 12:33   #6
MasterTuner

Stage 5
 
MasterTuner's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of:
[Moderators]
Default Re: HONDA S 2000 cu nitro si UNICHIP

Asa e, tot suspiciosi, dar si un pic ignoranti, cu tot respectul. Daca v-ati uitat si la pozele celor de la Rototest ati vazut ca in ce masoara ei nu prea exista roti pe masina, deci ei masoara puterea la fuzeta, ca sa zic asa, care la o masina cu cutie mecanica e 97-99 % din cea la volanta. Marile pierderi in lantul cinematic al vehiculelor se intampla in pneuri, in unele situatii de pana la 60% (ele depind de diametru si latimea pneului, tipul lui, presiune aer, forta de apasare si PATRATUL VITEZEI), lucru reprezentat de curbele de pierdere din graficele noastre. Asta e si motivul pentru care puterile la volanta (cele afisate de noi) masurate de noi si cele afisate de Rototest (ca puteri la fuzeta), ale noastre sunt ceva mai mari.

Dar nu va mai bateti voi capul cu modul in care masuram noi, ca am cheltuit eu deja 5 ani de facultate de autovehicule si vreo 50 000 E in scule. Asta e forum despre masini si puteri, nu despre dyno-uri, si eu va garantez ca masuratorile noastre sunt repetabile si serioase, lucru pe are il sesizati si prin comparatie cu Rototest.

Last edited by MasterTuner; 10-09-07 at 12:54.
MasterTuner is offline   Reply With Quote
Old 10-09-07, 18:07   #7
Zyx

Stage 5
 
Zyx's Avatar
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 640
Member of:
[Insomnia]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: HONDA S 2000 cu nitro si UNICHIP

Quote:
Originally Posted by zbuciumus View Post
Asa e, tot suspiciosi, dar si un pic ignoranti, cu tot respectul. Daca v-ati uitat si la pozele celor de la Rototest ati vazut ca in ce masoara ei nu prea exista roti pe masina, deci ei masoara puterea la fuzeta, ca sa zic asa, care la o masina cu cutie mecanica e 97-99 % din cea la volanta. Marile pierderi in lantul cinematic al vehiculelor se intampla in pneuri, in unele situatii de pana la 60% (ele depind de diametru si latimea pneului, tipul lui, presiune aer, forta de apasare si PATRATUL VITEZEI), lucru reprezentat de curbele de pierdere din graficele noastre. Asta e si motivul pentru care puterile la volanta (cele afisate de noi) masurate de noi si cele afisate de Rototest (ca puteri la fuzeta), ale noastre sunt ceva mai mari.

Dar nu va mai bateti voi capul cu modul in care masuram noi, ca am cheltuit eu deja 5 ani de facultate de autovehicule si vreo 50 000 E in scule. Asta e forum despre masini si puteri, nu despre dyno-uri, si eu va garantez ca masuratorile noastre sunt repetabile si serioase, lucru pe are il sesizati si prin comparatie cu Rototest.
Da, ignoranti... Ce sa mai incolo si incoace, acolo scrie foarte clar ca e puterea la roata! Acum, sincer, de cat timp stii site-ul asta?! Intreb pentru ca eu il stiu de ceva vreme si am vazut cum masoara oamenii acolo... Presupun ca vor sa vada in modul ideal cat ajunge pe asfalt, de asta (cu siguranta) fac masuratorile asa cum le fac, fara sa fie frecare, direct metal pe metal, ma rog, dinamometru pe fuzeta, daca te coafeaza mai bine asa! Sincer, jos palaria pentru ce faci, pentru pierderea "tinerii" si a studentiei, insa, tu stii dyno-ul ala al tau ce arata?! Puterea la motor (volanta) sau la roata?! Intreb pentru ca am vazut ce masuratori ai facut tu la unele masini si cu ce apare pe site-ul respectiv la aceleasi masini (respectiv motoare) si nu prea inteleg. Adica, la unele pare sa fie puterea la motor (ceea ce da ca rezultat dyno-ul tau) si altele la motor, sa zicem. Mai sunt si alte dyno-uri care nu apar aici, facute la tine si de la care, cand am auzit rezultatul, m-a bufnit rasul. So... ?!
Zyx is offline   Reply With Quote
Old 10-09-07, 18:35   #8
dogarel2

Stage 2
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 72
Member of:
[Anonymous Motorsport ]
Default Re: HONDA S 2000 cu nitro si UNICHIP

Din cate stiu eu exista 2 tipuri de dyno-uri:
- inertiale - ca cel de la mastertuner si ca celelalte de pe la noi;
- cu franare - vezi ROTOtest.
Acum din ce am cetit pe ici pe colo, exista ceva diferente de citire intre ele, mai ales ca cele cu franare au nevoie de conditii deosebite de amplasare si calibrare.
Daca gresesc, dati cu piatra cubica, daca nu, nu.
dogarel2 is offline   Reply With Quote
Old 10-09-07, 20:09   #9
Zyx

Stage 5
 
Zyx's Avatar
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 640
Member of:
[Insomnia]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: HONDA S 2000 cu nitro si UNICHIP

Eu vreau sa stiu ce arata acest dyno de la MarterTuner.
Si, da, corect, o chestie foarte importanta... calibrarea - mai bine nu se putea pune problema. Poate se calibreaza de fiecare data cand se face un dyno... Hhmm...
Zyx is offline   Reply With Quote
Old 11-09-07, 00:52   #10
MasterTuner

Stage 5
 
MasterTuner's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of:
[Moderators]
Angry Re: HONDA S 2000 cu nitro si UNICHIP

ZYX, ce publicam noi e puterea la VOLANTA. Adica altfel spus masina ta face 19x cp la volanta asa cum ti-am masurat-o noi chiptunata din stoc 14x cp cat a scos, chiar daca fabricantul declara 150 cp. Daca ai ceva de spus despre S 2000 cu nitro si Unichip scrie aici. Daca vrei sa citesti despre dyno-ul nostru citeste aici:

http://en.vtech.pl/products/test-beds.html

Daca mai vrei sa afli despre dynouri scrie la postul aferent, adica fii ON TOPIC. Ai si contactul meu si stii si unde ma gasesti in cazul in care inca ai neclaritati... Iar despre CALIBRARE afla ca in modul inertial NU EXISTA notiunea asta, pentru ca masa inertiala a rolei nu se va schimba niciodata. Adica altfel spus inceteaza cu suspiciunile legate de onestitatea noastra!

Last edited by MasterTuner; 11-09-07 at 00:58.
MasterTuner is offline   Reply With Quote
Old 11-09-07, 14:14   #11
WPP

Stage 5
 
WPP's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 657
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
Default Re: HONDA S 2000 cu nitro si UNICHIP

Quote:
Originally Posted by Zyx View Post
Ce sa mai incolo si incoace, acolo scrie foarte clar ca e puterea la roata!
Vezi ca la ei pe site se bate cap in cap ceva....
Wheel power kW (PS / bhp) 160 (217 / 214)

BHP = Brake HP (bhp) is the measure of an engine's HP without the loss in power caused by the gearbox, generator, differential, water pump, and other auxiliary components. Thus the prefix "brake" refers to where the power is measured: at the engine's output shaft

WHP = wheel HP is the power converted to useful work. In the case of a road vehicle this is the power actually turned into forward motion as measured on a chassis dynamometer.

Uite ce scrie la ei pe site: Some, of the many, superior attributes of the ROTOTEST VPA-R™ chassis dynamometer compared to a traditional "rolling road" system is its high measurement accuracy thanks to the patented principle of direct wheel hub coupling and measuring method. This combines the best of both worlds - the benefit of testing complete vehicles on a chassis dynamometer with the accuracy of an engine dynamometer.

Pana la urma nici ei nu stiu ce zic sau au lasat faza cu Wheel power ca sa poate fi interpretat!!!!!!
__________________
Chiptuning, dealer standalone VEMS, tuning motor...

WPP Tuning
Tel.: 0768 417 627
Email: contact@wpp.ro
Web: www.wpp.ro
YM: catalin_wpp
WPP is offline   Reply With Quote
Old 11-09-07, 23:35   #12
Zyx

Stage 5
 
Zyx's Avatar
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 640
Member of:
[Insomnia]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: HONDA S 2000 cu nitro si UNICHIP

Quote:
Originally Posted by zbuciumus View Post
Pentru suspiciosii in ce priveste dyno-ul nostru care se intreaba unde sunt cei 240 cp stock pe care ii face masina asta este linkul de mai jos. Acest institut masoara masini stock pe dynourile lor foarte scumpe nefiind interesati sa iasa mai bine sau mai rau, pentru simplul motiv ca ei tin de o fabrica de dynouri, nu de un tuner. Oricum, dinamometrele lor de 10 ori mai scumpe ca al nostru sunt putin mai pesimiste ca puteri decat al nostru, insa intotdeauna similare la toate masinile masurate de noi si ei, ceea ce ne face foarte fericiti.
Deci, plecand de la proverbul "cine sapa groapa altuia rade mai bine si unde-s doi parca si ciorba e mai rece", vreau sa spun (ontopic!!!):
Honda S2000 masurata la MasterTuner: 216cp/8881 si 176Nm/7187
Honda S2000 masurata intr-un alt loc (pe alt tip de dynamometru - mai scump, mult mai scump!): 217cp/8318 si 190Nm/7511
(putin offtopic, dar cu trimitere la dyno-ul de care spunea zbuciumus)
Ford Focus ST170 (MT): 144cp/6493 si 175Nm/2799
aceeasi masina (www.rri.se): 147cp/6483 si 173Nm/2989
masina mea (Polo GTI - 1.8T - MT): 143,9cp/5716 si 222Nm/2912
masina mea (www.rri.se): nu apare, dar apare Seat Ibiza FR (acelasi cod motor ): 143cp/5722 si 214Nm/3517
Am scos doar 3 exemple... Lasand cuplu (care pana la urma e doar o chestie de marketing, nu?!) caii putere au dat cat se poate de apropiat (atat puterea cat si turatia). Dar oamenii spun ca aia e... PUTEREA LA ROATA iar MasterTuner ne spune ca e puterea la volanta. Deci... Pana la urma care si cum?!
2 masini (noi, stock) niciodata nu vor fi identice in ceea ce privete felul in care ruleaza, insa...
P.S.1: Nu sunt adeptul cailor putere pe hartie! Gen, degeaba imi scrie pe foaia mea de dyno 250cp daca masina fuge de nici 150... Dar...?!
P.S.2: Nu vreau sa par ca sunt carcotas, insa... am citit mai multe topicuri facute de tine cu referire la puterile unor masini resoftate de "niste tuneri" si, nu mi s-a parut deloc fair-play modul de abordare al "problemei". Chiar nu tin partea nimanui, insa, hai sa fim oameni cu totii, nu numai cu cine vrem!
Zyx is offline   Reply With Quote
Old 12-09-07, 01:20   #13
WPP

Stage 5
 
WPP's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 657
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
Default Re: HONDA S 2000 cu nitro si UNICHIP

ZYX:

rri.se testeaza puterea la motor sau volanta cum vrei sa ii zici, unde scrie valoarea scrie clar in paranteza BHP... si mai scrie si la ei pe site ca pe dyno-ul lor de sasiu masoara puterea la motor deci este aseamanator cu ce are master tuner dar fara roti.
WPP is offline   Reply With Quote
Old 12-09-07, 01:51   #14
Zyx

Stage 5
 
Zyx's Avatar
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 640
Member of:
[Insomnia]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: HONDA S 2000 cu nitro si UNICHIP

Quote:
Originally Posted by WPP View Post
rri.se testeaza puterea la motor sau volanta cum vrei sa ii zici, unde scrie valoarea scrie clar in paranteza BHP...
?! chiar nu inteleg ce vrei sa spui... adica bhp e puterea la motor?!
uite, la rs4 se vede clar ca e puterea la roata, care (probabil din cauza transmisiei) e mica rau, proportional cu puterea la motor (declarata de audi)...
Zyx is offline   Reply With Quote
Old 12-09-07, 12:13   #15
MasterTuner

Stage 5
 
MasterTuner's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of:
[Moderators]
Default Re: HONDA S 2000 cu nitro si UNICHIP

Domnilor, discutia se rezuma la limbaj, si nu la tehnica cum v-ati astepta.

Rototest spune ca masoara "puterea disponibila la roata" si face asta scotand rotile si montand niste frane direct pe fuzete. Ce masoara ei de fapt este puterea motorului minus pierderile in transmisie, care la o cutie manuala sunt de 1-3 %, iar ma automatele moderne sunt 2-4 %.

MAsterTuner spune ca "masoara puterea la volanta". Pe accelerarea pe dyno masoara puterea la asfalt sau rola, putere care este puterea motorului minus pierderile in transmisie si IN PNEURI. In pneu pierderile pot fi foarte mari. Pe decelerarea libera se masoara aceste pierderi in tot lantul cinematic. Pe printurile noastre apar aceste curbe:

Power = puterea la volanta, e calculata ca putere pa rola plus pierderi

Torque = cuplu la volanta, e calculat ca formula Cuplu=Putere/Turatie

Lost = puterea pierduta in transmisie si pneuri, masurata pe rularea libera pe dyno pana la oprire

Americanii au creat aceasta confuzie pentru ca ei sunt oameni simpli si nu isi complica nici limbajul nici viata. Ei au inteles primii ca puterea motorului e mai dificil de aflat spre deosebire de cea la rola sau asfalt, pe care orice dyno o masoara. Si atunci au denumit-o fals ca fiind putere la roata si asta fac ei. Adevarul ca pentru o masina data puterea la rola INTR-O ANUME TREAPTA DE VITEZA ramane constanta fara alte interventii asupra motorului. Daca in schimb ii face orice modificare de motor, vei putea evalua ce s-a intamplat la fel de simplu, asa ca de ce sa te complici.

Sper din toata inima ca am lamurit acest subiect. In concluzie Americanii spun putere la roata la ce apare dupa pneu, ROTOTEST spune putere disponibila la roata la ce e inainte de pneu.

PS Parerea mea ZYX este ca tu nu iti explici dece masina ta cu 190 cp bate masini de 240 cp, dupa cum au iesit ele pe dyno la noi. Motivul este ca masina ta are tot 190 cp si puterea medie intre 5000- 7000 rpm , adica acolo unde o folosesti la curse. O masina aspirata care va avea 200 cp la 7000 dar va avea 142 cp la 5000 rpm deci media va fi de 170 cp (am considerat cuplu constant pt calculul asta). Dublat de o plecare buna si o greutate mai mica iata cum se explica cum bati tu lumea pe strazi

Cu aceeai ocazie am postat "CEl mai tare golf TDI" si "Seat leon 2 Cupra", masini cu foarte bune rezultate tunate, paradoxal, de altii decat noi, deci nu ma poti acuza ca incerc sa-i minimizez pe altii, sau mai rau ca masluiesc teste. Asta din urma nu se va intampla NICIODATA.

Last edited by MasterTuner; 12-09-07 at 12:17.
MasterTuner is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -