Cred ca mergi pe principiul: "good feel on the road".
Nu cunosc acest principiu.
Sunt foarte curios cu ce argumente fizice ar veni cei care au facut filmul de care ziceai mai sus. Am o banuiala ca e nu e asa simpla povestea cum au expus-o ei cand au comparat puteri si au spus ca acei 5 cp in plus fac diferenta. Oricum ne lamurim doar daca vin cu 2 seturi de date de intrare reale.
Atasez 2 calcule diesel vs benzina cu puteri apropiate pana atunci, cu grafice de cuplu la volanta date de producatori. (Schimb_-_ e de culoare aurie nu gri cum e in raport)
treapta 1:
Fordul are max 7.45 N/Kg si 5.29 N/Kg la turatia de schimb.
Honda are max 5.94 N/Kg si 4.46 N/Kg la turatia de schimb.
Treapta 2:
Fordul are 3.96 N/Kg in turatia de cadere din treapta 1, max 4.02 N/Kg(se vede in tabelul de valori nu in grafic dar nu intra in plaja de turatie) si 2.85 N/Kg la turatia de schimb.
Honda are 3.94 N/Kg in turatia de cadere din treapta 1, max 3,54 N/Kg(se vede in tabelul de valori nu in grafic) si 2.65 N/Kg la turatia de schimb.
Last edited by marius_ciclistu; 14-02-17 at 18:23.
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
Re: Utilitate Putere max/RPM la motoare termice
filmuletul de pe youtube este gresit din pdv fizic si matematic , in plus este o varsatura de marketing si o ... din punctul meu de vedere pierdere de timp, dar pe tine poate te ajuta asta:
filmuletul de pe youtube este gresit din pdv fizic si matematic , in plus este o varsatura de marketing si o ... din punctul meu de vedere pierdere de timp, dar pe tine poate te ajuta asta:
(am mai completat in raspunsul anterior interpretarea graficelor).
Nu vreau sa politizam discutia. Eu am venit cu argumente fizice, pana acum, si cu exemple concrete, demonstrate matematic.
Si in graficul tau, graficul acceleratiei urmareste cumva forma generala a graficului de cuplu. E clar ca un soft dezvoltat de o firma e mai puternic decat cel dezvoltat de un singur om, dar iar de abatem de la ideea acestui topic daca analizam performanta softurilor. Dynoul tau e perfect functional si scoate rezultate corecte.
Ma repet si spun ca graficele de putere sunt marketing. Graficele de cuplu, forta si acceleratie conteaza. Cine ma crede, ma crede, cine nu, sa imi demonstreze fizic ca nu e asa.
Atasez 2 calcule diesel vs benzina cu puteri apropiate pana atunci, cu grafice de cuplu la volanta date de producatori. (Schimb_-_ e de culoare aurie nu gri cum e in raport)
treapta 1:
Fordul are max 7.45 N/Kg si 5.29 N/Kg la turatia de schimb.
Honda are max 5.94 N/Kg si 4.46 N/Kg la turatia de schimb.
Treapta 2:
Fordul are 3.96 N/Kg in turatia de cadere din treapta 1, max 4.02 N/Kg(se vede in tabelul de valori nu in grafic dar nu intra in plaja de turatie) si 2.85 N/Kg la turatia de schimb.
Honda are 3.42 N/Kg in turatia de cadere din treapta 1, max 3,54 N/Kg(se vede in tabelul de valori nu in grafic) si 2.65 N/Kg la turatia de schimb.
3.42 N/Kg, 3.94 sunt Newtoni. Scuze.
Si in plus trebuie analizate si celelalte grafice cu viteza:
Ford treapta 1 urca pana in 39.74 km/h
Honda treapta 1 urca pana la 51.28 km/h
Last edited by marius_ciclistu; 14-02-17 at 18:43.
filmuletul de pe youtube este gresit din pdv fizic si matematic , in plus este o varsatura de marketing si o ... din punctul meu de vedere pierdere de timp, dar pe tine poate te ajuta asta:
Multumesc pentru grafic.
Se vede si in acest grafic , care nu poate spune nimeni ca nu e profesional, ca valoarea acceleratiei e mai mica la turatia puterii maxime decat valoarea acceleratiei la turatia cuplului maxim. Am evidentiat acest lucru pe imaginea atasata.
filmuletul de pe youtube este gresit din pdv fizic si matematic , in plus este o varsatura de marketing si o ... din punctul meu de vedere pierdere de timp, dar pe tine poate te ajuta asta:
Salut,
Daca tot sunteti amabil, lamuriti-ma va rog ce este gresit, dpv fizic si matematic ? poate nu stiu eu care este legatura dintre cai putere si cuplu.
Domnilor. Propun moderatorilor sa inchida acest topic si sa deschida altul pentru discutii adiacente pentru a nu incuraja flodarea cu mesaje(chiar si bine intentionate).
Nu degeaba s-a insistat atatia ani (sute de ani) pe caii putere.
Propun un topic: comparatii intre interpretarea bazata si pe putere si interpretarea exclusiva a cuplului.
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
Re: Utilitate Putere max/RPM la motoare termice
Quote:
Originally Posted by Dyabolyk666
Salut,
Daca tot sunteti amabil, lamuriti-ma va rog ce este gresit, dpv fizic si matematic ? poate nu stiu eu care este legatura dintre cai putere si cuplu.
ajutati-ma va rog.
iar partea cu maketingul nu am inteles-o. ???
Cu stima,
Da sigur, cu mare placere.
Toate raspunsurile corecte sunt in atasamentul de mai jos.
Cu o foaie si un creion, vand cunostinte de fizica de clasa a saptea se poate vedea exact.
In rest nu am de adaugat nimic cu exceptia unor noi date grafice.
Da sigur, cu mare placere.
Toate raspunsurile corecte sunt in atasamentul de mai jos.
Cu o foaie si un creion, vand cunostinte de fizica de clasa a saptea se poate vedea exact.
In rest nu am de adaugat nimic cu exceptia unor noi date grafice.
Vad ca folositi aceeasi formula pentru putere.
O diferenta la constanta folosita care provine din transformarea unitatilor de masura. In rest ?
Scopul videoului a fost a de aduce un gram de lumina in ochii celor mai incepatori. Cine vrea sa aprofundeze poate sa citeasca pdf.ul. dar nu asta a fost scopul.
Din pacate in ziua de azi sunt foarte multi tineri care nici macar banala formula de cp = (nm x rpm )/7023 nu o stiu.
Iar eu nu gasesc marketingul din video ?
Nu s-a facut reclama la absolut nici o firma de tuning, la nici un model de dyno. (Asa cum se face in pdf dvs.)
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
Re: Utilitate Putere max/RPM la motoare termice
In mod cert fac reclama la Racing Code,este un articol semnat de noi si credem ca este cel mai complet care se paote gasi privind dyno. In plus de asta este supus atentiei publice si daca cineva are de adaugat o virgula , daca ceva nu e corect are posibilitatea de a-si exprima parerea intr-un mod argumentat si pertinent.
Nu am vazut pana acum pe cineva care sa ne conteste in mod stiintific o fisa dyno asa cum noi am mai atras atentia asupra altora, care mint, cel mai elocvent exemplu fiind fisele ghp unde probabil valoarea corecta 7023 a fost inlocuita cu 8000 ca si in cazul altor variatiuni.
Spre exempu aici am oferit dela o fisa dyno existenta valorile care l-au ajutat pe colegul nostru de forum sa faca calculele si sa traga concluzile pe care le doreste.
Ultimul grafic este raportat la timp .
In toata lumea asta si cea a posesorilor de dyno mai vedetipe cineva pe aici sa spuna ceva? Oare de ce?
Hai sa nu ne mai aratam unul altuia paiul din ochi.
Oamenii au perceptii diferite asupra realitati si tocmai de aceea s-au inventat discutiile, pentru ca fiecare sa isi expuna punctul de vedere si astfel, toata comunitatea sa prospere.
Acest topic a fost menit sa puna in discutie utilitatea puterii maxime si a turatiei la care ea apare in grafice, utilizand orice variatie a formulei puterii derivate din W=Nm*rad/s.
Cred ca am tras concluziile necesare care intr-o forma sau alta spun clar ca turatia la care apare aceasta putere maxima este irelevanta, singurul ei avantaj fiind ca se afla la turatie ridicata, iar datorita etajarii cutiei de viteze, FORTELE intr-o treapta inferioara pot fi mai mari pe finalul plajei de turatie , (CHIAR SI PESTE turatia puterii maxime), decat forta maxima din treapta urmatoare de turatie.
Se poate observa ca in treapta intai de viteza, forta este mai mare (decat forta maxima din treapta 2) chiar si peste turatia puterii maxime. Deci, pentru maximizarea performantelor de accelerare, trebuie sa NU schimbam treapta de viteza la turatia puterii maxime(4000 rpm), ci sa folosim plaja de turatie pana la capat. Liniile de culoare aurie trebuie sa fie ~ orizontale pentru performante maxime. Tinand cont de acest lucru se pot interpreta si celelalte curbe de forta si acceleratie in treptele 2,3 si 4.
Atasez 3 poze ca sa se vada importanta turatiei de schimb a treptelor de viteza.
Graficul de cuplu introdus are doar 4 valori: initiala, moment maxim, moment putere max si finala(si este de la acelasi ford din discutiile anterioare).
Rapoartele de transmitere sunt "din burta" foarte apropiate doar pentru EXEMPLU.
Poza:
1. schimbPmax.jpg
Aceasta arata datele de intrare si graficele.
Observati liniile aurii din al doilea grafic.
Schimbul vitezelor este la 4000 rpm(putere max).
2. capat.png
Schimbul se face la capatul turatiei 4308 rpm.
Observati liniile aurii din al doilea grafic.
3. maximal.png
Schimbul se face a.i. sa obtinem performante maxime.
Observati liniile aurii din al doilea grafic; sunt orizontale.
Concluzie: Nu puterea maxima decide turatia de schimb, ci rapoartele din cutie si curba de cuplu a motorului.
Am mai atasat 2 poze cu schimb la 2000 si 2500 rpm.Observati liniile aurii.
Last edited by marius_ciclistu; 16-02-17 at 14:15.
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
tehnologice
Daca am discuta de motoare tehnologice care functioneaza la turatie constanta ar fi mai simplu.
Daca discutam de motoare la care turatia variaza ... e mai greu de definit.
Cu teoria multi stau bine insa practica ii omoara.
Pentru ca masinile difera, pierderile difera, conditiile difera este greu de facut o regula clara, regula putand sa determine o zona dar nu punctele perfecte, fapt pentru care inca mai exista aparate de masura de diferite tipuri.
Un grafic fara pierderi e una altul cu pierderi e alta si cum pierderile cresc cu viteza turatia de schimbare eficienta a treptelor este in scadere.
Este imposibil de simulat asa ca testele vor fi cele mai comcludente, curbele de pierdere nefiind mereu liniare.
Exista acum si cutii cu variatie continua...
Cand vorbim de cutii clasice cu rapoarte fixe acestea se calculeaza in funtie de necesitate si posibilitatile motorului.
Am sa mai atasez inca un grafic interesant si relevant in acest sens, evocand foarte clar pentru cine stie sa citeasca un grafic unde trebuie schimbata treapta cu eficienta maxima.
In ce priveste ceea ce se cere noi asta oferim, cine vrea mai mult discutam si ii oferim toate datele eventual ii facem si o analiza, fapt care in cazul unor piloti de curse este deja materializat.