Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Dyno Tuning

Dyno Tuning Colectie de grafice Dyno: Afla cati cai au castigat altii in urma modificarilor, si cum.

Reply
 
Thread Tools
Old 02-07-08, 13:18   #331
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Skoda RS TFSI by DimSport

Most automotive turbochargers have a wastegate, which allows the use of a smaller turbocharger to reduce lag while preventing it from spinning too quickly at high engine speeds. The wastegate is a valve that allows the exhaust to bypass the turbine blades. The wastegate senses the boost pressure. If the pressure gets too high, it could be an indicator that the turbine is spinning too quickly, so the wastegate bypasses some of the exhaust around the turbine blades, allowing the blades to slow down.

Am gasit asta deci stiam bine.
Wastegate inchis inseamna presiune maxima.
__________________
Stock is for woosies
Smoking is for woosies

The best exhaust for a turbo is the least exhaust.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 02-07-08, 14:33   #332
Calimero2003

Stage 5
 
Calimero2003's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 853
Default Re: Skoda RS TFSI by DimSport

Mda ... sunt convins ca tu nu stii principiul de functionarea al unei turbine ... deci nu are rost sa dezvolt subiectul.
Legat de presiunea in turbina ... ti-am spus si ti-o repet ... numai cu voia ta presiunea poate sa scape de sub controlul tau.Legat de montarea unei REZISTENTE care ar duce la micsorarea valori reale cu 0.6 volti ,acest lucru nu este posibil pt ca la presiune 0 (adica 2.1 v ) calculatorul ar primi o valoare de 1.5v .... el ne cunoscand aceasta valoare v-a intra automat in safe mode.
Chestia asta cu dioda nu a fost inventata de mine .... eu doar am citit si m-am documentat despre asa ceva .... foarte multe persoane folosesc asa ceva pe masinile lor de foarte mult timp si nu au avut nici un fel de probleme legate de acest procedeu .... singurele probleme au fost cele legate de valorile de presiune la care propietari si-au inpins turbinele .... unele mult prea mari pt a rezista aceasta turbina.
Deja in afara au aparut persoane care au facut asa ceva sa arate foarte estetic si sa fie si extrem de practi gen Just Plug & Play.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	dioda.jpg
Views:	94
Size:	62.0 KB
ID:	580697   Click image for larger version

Name:	dioda 2.jpg
Views:	83
Size:	66.0 KB
ID:	580698   Click image for larger version

Name:	dioda 3.jpg
Views:	97
Size:	54.1 KB
ID:	580699  

__________________
E46 323 Turbo - Horsepower Freaks
"I hope you're not going to be an irresponsible driver.
"This thing is scary.
"This thing is serious.
"This thing is fucking sonofabitch.
Calimero2003 is offline   Reply With Quote
Old 02-07-08, 15:41   #333
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Skoda RS TFSI by DimSport

Quote:
Originally Posted by Calimero2003 View Post
Mda ... sunt convins ca tu nu stii principiul de functionarea al unei turbine ... deci nu are rost sa dezvolt subiectul.
Legat de presiunea in turbina ... ti-am spus si ti-o repet ... numai cu voia ta presiunea poate sa scape de sub controlul tau.Legat de montarea unei REZISTENTE care ar duce la micsorarea valori reale cu 0.6 volti ,acest lucru nu este posibil pt ca la presiune 0 (adica 2.1 v ) calculatorul ar primi o valoare de 1.5v .... el ne cunoscand aceasta valoare v-a intra automat in safe mode.
Chestia asta cu dioda nu a fost inventata de mine .... eu doar am citit si m-am documentat despre asa ceva .... foarte multe persoane folosesc asa ceva pe masinile lor de foarte mult timp si nu au avut nici un fel de probleme legate de acest procedeu .... singurele probleme au fost cele legate de valorile de presiune la care propietari si-au inpins turbinele .... unele mult prea mari pt a rezista aceasta turbina.
Deja in afara au aparut persoane care au facut asa ceva sa arate foarte estetic si sa fie si extrem de practi gen Just Plug & Play.
Iti multumesc pentru compliment.
O dioda cu Si are caderea de tensiune pe jonctiune de 0,6V si ma refeream la dioda ( nu REZISTENTA care scade curentul nu tensiunea ).
Care e principiul de functionare al wastegate-ului poate ma lamuresti si pe mine ca eu nu stiu.
Am scris doar cum functionau cele pe care le-am tinut in mana si am dat copy/paste de pe un site mediocru care explica in mare functionarea unui wastegate si care mi-a confirmat ce (nu) stiam deja.
Florin pana la urma am inteles ca Yoda a avut si Unichip dupa softul Dimsport.
Ce a mai modificat Unichipul din parametrii motorului si cat?
Referitor la ce spunea Albush.
Poti obtine o putere mai mare din motor fara sa modifici presiunea din turbo modificand alt parametri (avans,injectie)?
Sau e mai mult legat de plaja pe care turbina furnizeaza acea presiune.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 03-07-08, 02:34   #334
Albush

Stage 2
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 39
Default Re: Skoda RS TFSI by DimSport

repet intrebarea.exista pe strada un tfsi de 200stok cu evacuare si soft facut de firma dumneavoastra cu performantze asemanatoare ca cel prezentat aici pt al incerca si eu?
Albush is offline   Reply With Quote
Old 03-07-08, 07:27   #335
yoda
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
yoda's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 805
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[2 Roti]
[SUBARU]
Default Re: Skoda RS TFSI by DimSport

Quote:
Originally Posted by Calimero2003 View Post
NU Yoda masina nu intra in protectie datorita softului ci datorita N249 .... iar unde ai intervenit Master Tuner cu unicipul (si probabil ti-a loat cam 400 euro) eu interveneam cu 50 RON si iti ofeream posibilitatea sa mergi pe 3 setari ... 1- ce presiune vruiai tu ; 2- presiune mica ~ 11 PSI ; 3- varianta STOK.
Si tine cont ca in suma aia de 50 RON erau si bani de manopera in proportie de 95% ....
Eu am spus ca e foarte putin probabil ca un K03S sa tina 23-24 PSI (1.6 - 1.7 Bari) ,sau chiar daca tine presiunea asta i numeri orele de functionare pe degetele de la maini.
N249, N75, N128 si alte N-uri...iti multumesc pt grija ta fata de banii mei dar tin sa-ti spun ca atat Ceky cat si Florin au facut totul pt mine doar pt a arata ca POT, ca STIU sa modifice si ca AU rezultate,pt mine costurile fiind minime! DOAR SUNTEM PRIETENI!
P.S.lasa-ma sa cred ca orice N de la masina tot de soft este comandat...chiar daca tu emulai intr-un fel sau altul semnalul!
multa bafta la modificat!
__________________
"Do, or do not. There is no try."
yoda is offline   Reply With Quote
Old 03-07-08, 07:34   #336
yoda
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
yoda's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 805
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[2 Roti]
[SUBARU]
Default Re: Skoda RS TFSI by DimSport

Quote:
Originally Posted by Albush View Post
repet intrebarea.exista pe strada un tfsi de 200stok cu evacuare si soft facut de firma dumneavoastra cu performantze asemanatoare ca cel prezentat aici pt al incerca si eu?
sa nu incurcam borcanele...masina este facuta de IMSPORT-CEKY SI DOC, MASTER TUNER- FLORIN, MIHAI, OVIDIU, NICU, NICUSOR, si intr-o mica proportie EU...so o masina in configuratia aceasta nu ai cum sa gasesti.in plus nu uita ca in afara acestor "mari" detalii au mai existat si niste "mici" update-uri si inlocuiri de piese ce par neinsemnate la prima vedere!
stima lor!
yoda is offline   Reply With Quote
Old 03-07-08, 18:56   #337
CZR

Stage 5
 
CZR's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 915
Default Re: Skoda RS TFSI by DimSport

ce vreau si eu sa subliniez este faptul ca daca va uitati la grafice...curba de putere este f constanta si mie mi se pare ca oamenii astia stiu ce fac,deoarece multa lume vine la ei!
ca sunt si nebuni,k mine sau k yoda sau mai stiu eu,kre ne impingem masinile la MAXIM si k devin mai putin fiabile sau chiar deloc,acestea sunt etape trecatoare si deseori costa,dar la sfarsit, se va opta pt o setare la limita fiabilitatii si performantei fara a sacrifica nici un cp
sunt satul si de tunerii de afara si de anumiti tuneri din tara pe la ale caror garaje am umblat
ideea e ca daca nu te pricepi sa faci un soft,nu vii dupa un an si zici ca nu ai vrut (rbn), ci makr vii si zici: ma baiatule noi atat stim,atat putem,atat facem
CZR is offline   Reply With Quote
Old 04-07-08, 01:38   #338
herea_costin

Stage 3
 
herea_costin's Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 133
Member of:
[SKODA]
Default Re: Skoda RS TFSI by DimSport

Quote:
Originally Posted by yoda View Post
sa nu incurcam borcanele...masina este facuta de IMSPORT-CEKY SI DOC, MASTER TUNER- FLORIN, MIHAI, OVIDIU, NICU, NICUSOR, si intr-o mica proportie EU...so o masina in configuratia aceasta nu ai cum sa gasesti.in plus nu uita ca in afara acestor "mari" detalii au mai existat si niste "mici" update-uri si inlocuiri de piese ce par neinsemnate la prima vedere!
stima lor!
aaa neshte treburi ... am inteles. Shhhh sa nu auda astia micii.
Nu vreti dumneavoastra totusi sa sheruiti si cu noi aceste "mici" sau de ce nu "mari" detalii? Sau o fi secret profesional?!
Daca esti curios cum vad eu treaba asta iti zic....
Pai cand unu zice am cea mai tare masina.... atunci tre sa vedem si noi nuh? Un dyno... se vede - lumea zice ca e lucrat... bai nu-i frumos... apoi ne dam... eh aici ne-o cam luam in barba... apoi unii spun bah chiar trage... altu vine si ziceee... naah nu cred ca e mai tare ca a mea... si toooot asa in vreo 30 de pagini. Iar acum vine proprietaru si ne lamureste "s-a lucrat mult si s-au facut mici update-uri si inlocuiri de piese"

mda PS. Cu dedicatie speciala de la mine pentru toti care ma cunoaste melodia n-are nimeni ca a mea.
herea_costin is offline   Reply With Quote
Old 04-07-08, 01:42   #339
Albush

Stage 2
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 39
Default Re: Skoda RS TFSI by DimSport

cu aceste mici chitzibusuri care leai facut cu presiunea de 1.7 constant si 1.9 overboost cum ai spus cum se face ca ai stat cu un gti care are presiunea in turbina 1 lucru care lam vazut cu okii mei pe vag com?este vb de un gti rosu.a si el nare nici chitzibushurile tale
Albush is offline   Reply With Quote
Old 04-07-08, 11:32   #340
Calimero2003

Stage 5
 
Calimero2003's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 853
Default Re: Skoda RS TFSI by DimSport

Quote:
Originally Posted by bluey View Post
Poate nu am inteles nimica dar:
Clapeta la wastegate inchisa = toate gazele de evacuare trec prin turbo rezulta presiune maxima.
Clapeta de la wastegate deschisa= gazele ocolesc turbina si ies prin wastegate rezulta presiune minima.
Sau am inteles eu gresit functionare turbinei si wastegate dirijeaza gazele prin turbina cand clapeta e deschisa?
Poti sa-mi spui si mie pe unde ocolesc gazele de evacuare turbina cand wastegat`ul este deschis? ... asa cum spui tu.
Sincer nu ti-am zis cu rautate ca nu stii cum functionea turbina... dar chiar nu ai idee.
Accept sa raspund la anumite intrebari ... dar macar sa fie niste intrebari pertinente ... si persoana care mi le adreseaza sa aiba si ea idee despre subiectul discutiei.

P.S. - tot timpul gazele de evacuare trec prin turbina .... niciodata nu ocolesc turbina (ca nu au pe unde).
Iar legat de procedeul de incarcare/descarcare al turbinei .... este exact invers fata de cum crezi tu ... cand clapeta este deschisa - adica wastegate deschis - melcul de pe admisie face presiune .... si invers
Calimero2003 is offline   Reply With Quote
Old 04-07-08, 11:45   #341
Calimero2003

Stage 5
 
Calimero2003's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 853
Default Re: Skoda RS TFSI by DimSport

Quote:
Originally Posted by bluey View Post
Iti multumesc pentru compliment.
O dioda cu Si are caderea de tensiune pe jonctiune de 0,6V si ma refeream la dioda ( nu REZISTENTA care scade curentul nu tensiunea ).
Care e principiul de functionare al wastegate-ului poate ma lamuresti si pe mine ca eu nu stiu.
Mda... iar trebuie sa-ti explic .... curentul (asa cum i spui tu) are la baza 2 valori - intensitatea (care se masoara in amperi (A)) - tensiunea (care se masoara in volti (V)).
Exista rezistente care micsoreaza cu o anumita valoare atat tensiunea (V) cat si intensitatea (A).
De legea lui OHM ai auzit?
Legea lui Ohm sau legea conducţiei electrice, stabileşte legăturile între intensitatea curentului electric (I) dintr-un circuit, tensiunea electrică (U) aplicată şi rezistenţa electrică (R) din circuit.
R= U/I
unde

I este intensitatea curentului, măsurată în amperi (A);
U este tensiunea aplicată, măsurată în volţi (V);
R este rezistenţa circuitului, măsurată în ohmi (Ω).
Calimero2003 is offline   Reply With Quote
Old 04-07-08, 12:02   #342
yoda
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
yoda's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 805
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[2 Roti]
[SUBARU]
Default Re: Skoda RS TFSI by DimSport

Quote:
Originally Posted by Albush View Post
cu aceste mici chitzibusuri care leai facut cu presiunea de 1.7 constant si 1.9 overboost cum ai spus cum se face ca ai stat cu un gti care are presiunea in turbina 1 lucru care lam vazut cu okii mei pe vag com?este vb de un gti rosu.a si el nare nici chitzibushurile tale
iar gresesti aici!cand m-am dat cu speeder nu aveam pe masina unichipul si chiar si asa poti vedea in primul film si pot spune si martorii(care de altfel au scris) ca diferenta intre masina era f mare, respectiv eram in fata destul de mult.iar pt cursa 2 am pierdut(am recunoscut ca am ratat 2 si s-a vazut ca s-a intamplat ceva) iar cursa 3 tot in fata am fost dar nu asa de semnificativ...asa ca nu inteleg unde e problema?!oricum nu mai conteaza sa rascolim cacatul pt ca masina nu mai este in proprietatea mea!tu ramai cu opinia ta...noi ramanem cu a noastra...este fair destul?!
yoda is offline   Reply With Quote
Old 04-07-08, 12:23   #343
yoda
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
yoda's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 805
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[2 Roti]
[SUBARU]
Default Re: Skoda RS TFSI by DimSport

Quote:
Originally Posted by herea_costin View Post
apoi ne dam... eh aici ne-o cam luam in barba...
unde, cand?!
yoda is offline   Reply With Quote
Old 04-07-08, 12:37   #344
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Skoda RS TFSI by DimSport

Quote:
Originally Posted by Calimero2003 View Post
Mda... iar trebuie sa-ti explic .... curentul (asa cum i spui tu) are la baza 2 valori - intensitatea (care se masoara in amperi (A)) - tensiunea (care se masoara in volti (V)).
Exista rezistente care micsoreaza cu o anumita valoare atat tensiunea (V) cat si intensitatea (A).
De legea lui OHM ai auzit?
Legea lui Ohm sau legea conducţiei electrice, stabileşte legăturile între intensitatea curentului electric (I) dintr-un circuit, tensiunea electrică (U) aplicată şi rezistenţa electrică (R) din circuit.
R= U/I
unde

I este intensitatea curentului, măsurată în amperi (A);
U este tensiunea aplicată, măsurată în volţi (V);
R este rezistenţa circuitului, măsurată în ohmi (Ω).
Pot sa te citez la nevoie??
))))
Dupa 8 ani de electronica si alti 10 de lucrat ca electronist nu am auzit de rezistente care scad tensiunea sau de rezistente care scad intensitatea.
Poate te-ai referit la un divizor rezistiv
Si acolo pe langa legea lui Ohm mai e un nene Kirchoff care mai face legea.
Cred ca trebuie sa-mi desenezi cum functioneaza turbina aia ca nu ma prind cum clapeta de wastegate deschisa duce la marirea vitezei turbinei si implicit la cresterea presiunii.
Poate sunt eu incapatanat dar iti mai dau odata copy/paste de pe site :

Most automotive turbochargers have a wastegate, which allows the use of a smaller turbocharger to reduce lag while preventing it from spinning too quickly at high engine speeds. The wastegate is a valve that allows the exhaust to bypass the turbine blades. The wastegate senses the boost pressure. If the pressure gets too high, it could be an indicator that the turbine is spinning too quickly, so the wastegate bypasses some of the exhaust around the turbine blades, allowing the blades to slow down.

Bypass cred ca e cuvantul cheie.

Last edited by bluey; 04-07-08 at 12:40.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 04-07-08, 12:57   #345
yoda
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
yoda's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 805
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[2 Roti]
[SUBARU]
Default Re: Skoda RS TFSI by DimSport

eu stiu legea lui ohm aplicata...esti om cu mine..sunt om cu tine!
yoda is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -