Un proprietar de NIVA a hotarit ca are nevoie de putere. Un service a decis sa-i instaleze o turbina de IVECO. Oamenii au facut o lucrare frumoasa, cu intercooler, cu blow off si ce mai era necesar, desi nu erau specializati in chestia asta. Adica pe scurt, nu iti trebuie prea multe ID-uri pe forumuri ca sa faci o masina turbo, si una chiar exotica.Asa masina a mers o vreme pana a necesitat o noua gernitura de chiulasa, caci singurul tuning facut au fost niste injectoare mai mari. Asa a ajuns masina la noi.
Noi i-am instalat UNICHIP, i-am pus niste injectoare mai mari de OPEL 2.0 turbo z20LET. Masina are o specie de ECU BOSCH fabricata in RUSIA cu debitmetru. Am scos putin peste 100 cp initial cu 0.6 bar boost. Apoi am scos evacuarea stock de 44 mm care facea masina sa nu se auda deloc la ralanti si brusc au aparut 30 cp. Asa am decis sa facem un traseu sport de evacuare pe 55 mm cu doua tobe directe si catalizator sport foarte discret ca sunet. Presiunea reglata mecanic si nemodificata inainte si dupa modificarea evacuarii a crescut la 0,7 bar doar datorita evacuarii mai libere. Oricum LADA NIVA la 120 km are niste zgomote de transmisie, nu gluma, ca e ruseasca, de. E adevarat ca turbina de IVECO diesel de 2.8 e un pic cam mare pentru acest motor si ca ne-a obligat sa o reglam mai bogat ca sa limitam temperatura gazelor de evacuare caci la benzina sunt mai mari ca la Diesel (cu vreo 300 grade!!!)