Dyno Tuning Colectie de grafice Dyno: Afla cati cai au castigat altii in urma modificarilor, si cum. |
01-11-11, 19:52
|
#1
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of: [Moderators]
|
DAEWOO CIELO TURBO cu UNICHIP by MasterTuner
Masina are motorul 1.5 8valve de 75 cp aspirat, caruia i s-au montat biele si pistoane forjate, i s-a pus o turbina Garrett de Opel 1.6 16v turbo contemporan (care face stock 180 cp si 230 Nm) si un traseu de evacuare sport.
Masina a venit la noi gata montata pe partea de mecanica, noi instaland UNICHIP Q+, MAP de 1.9 TDI si injectoare de ASTRA H motor Z20LEL. Cu 0,75 cp boost am scos 142 cp si 226 Nm. Deocamdata ramane asa pana la inlocuirea ambreiajului, care a inceput sa patineze. Ce e foarte interesant este ca cuplul urca de foarte jos si ca daca vom creste presiunea vom putea ajunge la 180-200 cp in contextul in care avem 100 cp la 3 000 rpm, adica super spool.
Ca si curiozitate am pus si un grafic suprapus de la un RENAULT MEGANE 3 1.4 TCE 130 cp stock masurat de noi. TEstul e cel de pe a doua pozitie cu textul "TEST2 BENZINA TR5". Ce e interesant ca desi motorul de RENAULT e proiectat 25 de ani mai tarziu si are 16v si 1.4l in loc de 1.5l 8v, a scos la aceeasi presiune de 0.75 bar cuplu mai mic cu 10%. De asemenea pana la turatia de cuplu maxim vechiul CIELO e doar cu 200 rpm mai lenes ca Renault-ul. E adevarat ca e EURO5 si in plus ca scoate 10 cp mai mult decat declara fabricantul.
__________________
TUNING TO PERFECTION
www.mastertuner.ro
Bucuresti, Teiul Doamnei 92
Tel.:0722275522/021 242 42 81
Last edited by MasterTuner; 01-11-11 at 20:49.
|
|
|
03-11-11, 00:32
|
#2
|
Stage 5
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
|
Re: DAEWOO CIELO TURBO cu UNICHIP by MasterTuner
La aceeasi presiune, este normal ca la turatii mici-medii motorul mai mare sa dezvolte cuplu superior, asta nu se va schimba nici in inca 50 de ani. La turatii mari se vede diferenta de tehnologie si solutii tehnice, acestea influentand presiunea la sfarsitul admisiei, sau mai exact cantitatea de aer, deci si puterea.
On: in jur de ce suma ar ajunge investitia pentru ceva asemanator in cazul unui 320i e46, 2.2?
|
|
|
21-11-11, 18:41
|
#3
|
Stage 5
Join Date: Feb 2008
Posts: 2,282
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [DAEWOO] [FORD] [2 Roti] [Opel]
|
Re: DAEWOO CIELO TURBO cu UNICHIP by MasterTuner
mai multe detalii se pot da? ce pistoane, biele etc sau folosit.
foarte tare, nu ma asteptam ca cineva sa faca chestia asta pe motorul de cielo.
|
|
|
23-11-11, 11:24
|
#4
|
Stage 4
Join Date: May 2005
Posts: 185
|
Re: DAEWOO CIELO TURBO cu UNICHIP by MasterTuner
Salut,
Orice informatie despre masina se poate afla aici sau pe mail.
Ceea ce este impresionant este costul proiectului care nu a depasit 2000 euro.
Masina a costat 500 euro.
Deci ... se poate si tuning de criza.
__________________
Sevi
|
|
|
17-12-11, 20:52
|
#5
|
Daewoo Driver
Stage 4
Join Date: Nov 2008
Posts: 298
Member of: [DAEWOO] [Virtual Tuning] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: DAEWOO CIELO TURBO cu UNICHIP by MasterTuner
Quote:
Originally Posted by dRR-XWX
mai multe detalii se pot da? ce pistoane, biele etc sau folosit.
|
si eu vreau sa stiu acelasi lucru ,,,,, ceva detalii daca se poate..
PS: ce ambreiaj va folosi si de unde il cumpara/face?
Last edited by mad_runner; 17-12-11 at 20:56.
|
|
|
27-12-11, 17:48
|
#6
|
Daewoo Driver
Stage 5
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,820
Member of: [Moderators] [DAEWOO]
|
Re: DAEWOO CIELO TURBO cu UNICHIP by MasterTuner
Quote:
Originally Posted by MasterTuner
Masina are motorul 1.5 8valve de 75 cp aspirat, caruia i s-au montat biele si pistoane forjate, i s-a pus o turbina Garrett de Opel 1.6 16v turbo contemporan (care face stock 180 cp si 230 Nm) si un traseu de evacuare sport.
Masina a venit la noi gata montata pe partea de mecanica, noi instaland UNICHIP Q+, MAP de 1.9 TDI si injectoare de ASTRA H motor Z20LEL. Cu 0,75 cp boost am scos 142 cp si 226 Nm.
|
Si eu as fi interesat de mai multe detalii... in primul rand pistoanele si bielele forjate, de la ce masina sunt? Motorul de Cielo 1.5 este copie dupa cel 1.6 Opel, dar internele, din cate stiu eu, nu se potrivesc.
MAP de 1.9 TDI? A fost la indemana sau ati avut un motiv mai tehnic?
Rampa injectoarelor si galeria de admisie + clapeta de acceleratie au ramas aceleasi, cele stock? La chiulasa s-a umblat?
Ce alte probleme s-au mai intampinat pe traseu? Detoneaza, merge pe CO 100, avansul cum e?
La 500 euro pret de achizitie banuiesc ca este vorba de un model vechi, non-euro, cu un raport de comprimare mai mic. La cat s-a decomprimat motorul pt conversia turbo?
__________________
"Stiu ca sunt prost...dar cand ma uit in jurul meu, ma simt mult mai bine" (Ion Creanga)
|
|
|
28-01-12, 01:27
|
#7
|
Stage 4
Join Date: May 2005
Posts: 185
|
Re: DAEWOO CIELO TURBO cu UNICHIP by MasterTuner
Quote:
Originally Posted by mad_runner
si eu vreau sa stiu acelasi lucru ,,,,, ceva detalii daca se poate..
PS: ce ambreiaj va folosi si de unde il cumpara/face?
|
Acum are kit ambreiaj de espero 1.8 care este de 215mm in loc de 200mm.
Volanta este stock.
|
|
|
28-01-12, 01:44
|
#8
|
Stage 4
Join Date: May 2005
Posts: 185
|
Re: DAEWOO CIELO TURBO cu UNICHIP by MasterTuner
Quote:
Originally Posted by Geo_ZGA
Si eu as fi interesat de mai multe detalii... in primul rand pistoanele si bielele forjate, de la ce masina sunt? Motorul de Cielo 1.5 este copie dupa cel 1.6 Opel, dar internele, din cate stiu eu, nu se potrivesc.
MAP de 1.9 TDI? A fost la indemana sau ati avut un motiv mai tehnic?
Rampa injectoarelor si galeria de admisie + clapeta de acceleratie au ramas aceleasi, cele stock? La chiulasa s-a umblat?
Ce alte probleme s-au mai intampinat pe traseu? Detoneaza, merge pe CO 100, avansul cum e?
La 500 euro pret de achizitie banuiesc ca este vorba de un model vechi, non-euro, cu un raport de comprimare mai mic. La cat s-a decomprimat motorul pt conversia turbo?
|
Modelul este cel non euro din 1999.
Motorul este identic cu cel de Astra F de 1,6 8v. Cursa pistonului, cuzineti biele... tot este la fel. Se gasesc pe net pistoane si biele de la 250 eur... 500 eur.
Raport de compr. stock... cifra data de Daewoo este 8.5
Chiuloasa este si ea identica cu cea de la Astra F 1,6 8 v, la care nu s-a facut nicio modificare. La fel si clapeta si rampa de inj ... de serie.
Pompa de benzina a ramas cea din rezervor stock pt ca face 4.3 bar.
Avansul este evident mai mic. Mai ajuta aici si Unicipul.
Merge cu benzina normala... cat de normala e la OMV.
Intercooler universal de 200 ron, tubulatura admisie - inox de 60,3 mm cu grosime de 1mm, coturi la 90 grade. Evacuare tot 60,3 mm cu grosime 1.5mm.
2 seturi de flanse de inox pt imbinari evac - luate de pe 4tuning bazar 100 ron.
Acum merge cu 0,9 bari - am mai prins incredere in ambreiaj.
Arcuri Weitec si amortizoare Bilstein de ... Calibra - erau cele mai ieftine
Incerc sa pun si ceva poze...
Last edited by sevi; 28-01-12 at 01:55.
|
|
|
28-01-12, 02:26
|
#9
|
Stage 4
Join Date: May 2005
Posts: 185
|
Re: DAEWOO CIELO TURBO cu UNICHIP by MasterTuner
Engine bay...
|
|
|
28-01-12, 11:52
|
#10
|
Daewoo Driver
Stage 5
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,820
Member of: [Moderators] [DAEWOO]
|
Re: DAEWOO CIELO TURBO cu UNICHIP by MasterTuner
Merci pt raspunsuri, e foarte interesant ce ai facut.
Nu stiam ca se potrivesc piesele (si chiar chiulasa) de motor de Opel.
Daca decomprimai motorul nu te-ar fi ajutat sa poti merge cu presiune mai mare? La fel, cred ca te-ar fi ajutat si o galerie de evacuare cu diametru interior mai mare, o alta galerie de admisie cu un corp clapeta de Espero 1.8 si o portare a galeriilor chiulasei.
Cum de a intrat ambreiajul de 1.8?
Suspensia de Calibra pt ce motorizare era? Din cate stiu, la cea de 2.0 e diferita fata. De potrivit stiam ca se potrivesc de la Kadett E, Astra F si Vectra A (la Vectra flansele difera la prinderi), motorizari de 1.4 si 1.6.
Mai ai cumva poze din timpul montajului?
|
|
|
28-01-12, 16:49
|
#11
|
Stage 4
Join Date: May 2005
Posts: 185
|
Re: DAEWOO CIELO TURBO cu UNICHIP by MasterTuner
Am sa pun poze cu etapele prin care a trecut masina.
Ideea este ca in afara de setari ale calc. care necesita experienta la programat ECU, in rest toate pot fi facute daca esti pasionat si stii sa deosebesti o cheie fixa de 10 de o surubelnitza...
Incerc sa fac o lista cu tot ce s-a pus si modificat. In plus au ramas toate "optiunile" functionale: servo, AC, banchete... etc.
Rezultatul este mult peste asteptari... cielo a tot fost modificat cu motoare de Opel, ceva "100% legal" pe baza constructiva a masinii si cu buget ff limitat, nu am prea vazut pe la noi... rezultatul a depasit costul si munca.
Last edited by sevi; 28-01-12 at 16:52.
|
|
|
28-01-12, 17:27
|
#12
|
Stage 3
Join Date: Jan 2012
Posts: 114
|
Re: DAEWOO CIELO TURBO cu UNICHIP by MasterTuner
Salut! S-a realizat o lucrarea frumoasa diferita fata de celelalte cu motoare sfi si let. Se urmareste in continuare cresterea puterii sau se merge mai mult pe fiabilitate?
|
|
|
28-01-12, 17:49
|
#13
|
Stage 4
Join Date: May 2005
Posts: 185
|
Re: DAEWOO CIELO TURBO cu UNICHIP by MasterTuner
Quote:
Originally Posted by TBogdan
Salut! S-a realizat o lucrarea frumoasa diferita fata de celelalte cu motoare sfi si let. Se urmareste in continuare cresterea puterii sau se merge mai mult pe fiabilitate?
|
Puterea este acum destul de mare pt greutatea masinii, in tr a 3 inca are "pierderi de tractiune". Am trecut pe suspensii KONI Ajustabile care sunt o varianta mult mai buna.
Nu am urmarit un proect de 402m, nu asta e scopul.
Am incercat sa "copiem" un GTI ... sa ne apropiem ca performante de un Golf 5 GTI. Doar ca performate dinamice, confort si imagine... suntem la 20% ...
|
|
|
28-01-12, 20:36
|
#14
|
Opel Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 5,773
Member of: [Opel] [4Rally]
|
Re: DAEWOO CIELO TURBO cu UNICHIP by MasterTuner
Quote:
Originally Posted by sevi
Puterea este acum destul de mare pt greutatea masinii, in tr a 3 inca are "pierderi de tractiune". Am trecut pe suspensii KONI Ajustabile care sunt o varianta mult mai buna.
Nu am urmarit un proect de 402m, nu asta e scopul.
Am incercat sa "copiem" un GTI ... sa ne apropiem ca performante de un Golf 5 GTI. Doar ca performate dinamice, confort si imagine... suntem la 20% ...
|
Felicitari! Am vazut ceva de calibra...insa cu franele cum stai? Cielo nu prea e bun prieten cu franele bune
|
|
|
28-01-12, 21:52
|
#15
|
Stage 4
Join Date: May 2005
Posts: 185
|
Re: DAEWOO CIELO TURBO cu UNICHIP by MasterTuner
Franele sunt si ele de pe calibra, discuri fata spate si placute Ferodo Racing 3000, racorduri frana insertie BFG... tot tacamul.
|
|
|
|
|