Vad ca au aparut niste mici modificari

----------------------------------------
Pentru organizarea concursului de accelerare de la Tg. Secuiesc, Clubul Auto Crono a intrat in parteneriat cu Dragracing Events Romania.
Acest lucru implica unele modificarei ale regulamentului particular pentru a se adapata le cerintele curselor de accelerare de nivel European.
Astfel se modifica departajarea grupelor conform categoriei Street iar sistemul de masurare va fi la nivelul normelor Dragracing
Categora Street
S1- sub 1550 cmc
Toate masinile dotate cu motor pe benzina in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti si tractiune pe doua roti, avand motorul cu cilindreea sub 1550cmc normal aspirat sau sub 1000cmc supraalimentat (turbo/compresor).
Combustibilul permis este doar cel din comert – benzina, E85,benzina de curse
S2-sub 2500 cmc
Toate masinile dotate cu motor pe benzina in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti si tractiune pe doua roti, avand motorul cu cilindreea cuprinsa intre 1551-2500cmc normal aspirat sau sub 1600cmc Wankel aspirat sau sub 1600cmc supraalimentat
(turbo/compresor).
Combustibilul permis este doar cel din comert – benzina, E85, benzina de curse
S3-sub 3800 cmc
Toate masinile dotate cu motor pe benzina in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti din care doua roti motrice, avand motorul cu cilindreea cuprinsa intre 2501-3800cmc normal aspirat sau sub 1600cmc Wankel supraalimentat sau intre 1601-2500cmc supraalimentat (turbo/compresor).
Combustibilul permis este doar cel din comert – benzina, E85, benzina de curse
S4-peste 3800 cmc
Toate masinile dotate cu motor pe benzina in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti din care doua roti motrice, avand motorul cu cilindreea peste 3801cmc normal aspirat sau peste 2501cmc supraalimentat (turbo/compresor).
Combustibilul permis este doar cel din comert – benzina, E85, benzina de curse
S5-AWD
Toate masinile dotate cu motor pe benzina in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti si tractiune integrala.
Combustibilul permis este doar cel din comert – benzina, E85, benzina de curse
S6-Diesel
Toate masinile dotate cu motor diesel in 2 sau 4 timpi, in linie, V sau boxer, cu patru roti din care 2 sau toate rotile motrice si cu motorul aspirat sau supraalimentat cu turbo sau compresor.
Combustibilul permis este doar cel din comert – motorina sau biodiesel.
(Prescurtari utilizate: FWD: tractiune fata, RWD: tractiune spate, AWD: tractiune integrala)
Regulile generale ale categoriei Street.
· Se incadreaza in categoria Street acele autovehicule care au fost produse in serie si se
pot/puteau achizitiona din comert.
· Nu este permisa schimbarea pozitiei motorului fata de cea originala.
· Masina poate fi dotata exclusiv cu motorul original. Exceptie face situatia in care noua motorizare a fost inscrisa in talonul masinii, dar numai daca dispunerea motorului
corespunde cu cea de origine, respectiv longitudinala sau transversala.
· Este permisa modificarea motorului, transmisiei si a sistemului de evacuare. Cilindreea
motorului poate fi marita pana la maxim cota R2, acest lucru nu schimba incadrarea in grupa chiar daca prin aceasta se depaseste limita de cilindree pentru grupa respectiva.
Se admite modificarea cilindreei originale prin folosirea altor componente interne (stroker kit) cu mentiunea ca daca prin aceasta se depaseste limita de cilindree pentru grupa respectiva, masina va fi incadrata in grupa corespunzatoare noii cilindree. Nu se admite marirea cilindreei prin folosirea altor componente interne (stroker kit). Nu se admite dotarea ulterioara cu sisteme de admisie fortata (turbo/compresor) decat daca noua putere a motorului este trecuta in documentele masinii, acest lucru ridicand cu o grupa incadrarea masinii. Sistemul de evacuare trebuie sa aiba terminatia in locul prevazut original.
· Usurarea masinii este permisa prin schimbarea unui singur element metalic de caroserie (portbagaj, capota etc). Masina trebuie sa dispuna de toate scaunele si banchetele prevazute in talon, geamurile nu pot fi inlocuite cu altele din plastic. Elementele de siguranta prevazute de codul rutier trebuie de asemenea sa existe. Sunt permise evazari, adaugiri pt tuning vizual.
· Masina trebuie sa dispuna de certificat de inmatriculare valabil.
· Nu este permisa urcarea cu o grupa mai sus.
· Nu e permisa folosirea de roti de rezerva subtiri!
· Anvelopele permise sunt doar cele de strada, cu simbol E, (incluzând şi modelele de
semi-competitie, de ex. Yokohama A048 sau Toyo R88

respectiv anvelopele de strada simbol D.O.T. de mai jos: Mickey Thompson: Sportsman, BFGoodrich : g-Force Super Sport A/S, BFGoodrich : g-Force T/A KDW, BFGoodrich : g-force Sport, BFGoodrich : Radial T/A , Cooper Cobra GT, Hoosier : Pro Street, GoodYear : Eagle GT II, GoodYear : Coker Pro Trac, General Tires
De asemenea pe fiecare axa trebuie sa existe anvelope si jante de dimensiunea minima cea omologata pentru tipul de caroserie, respectiv pe toata suprafata de rulare a anvelopei trebuie sa existe profil de minim 2mm adancime. Cea mai mare dimensiune admisa pentru anvelope este cea pentru care acestea nu depasesc aripa in exterior.
Sistemul de masurare
Benzile de concurs:
Cursele permit de fiecare data startul a doi concurenti. Cele doua benzi de concurs beneficiaza de start comun, dar cronometrarea este independenta. Concurentii pot lua startul nu numai in perechi ci si individual, iar in finale in cazul unei curse „bye” concurentul e obligat sa realizeze o cursa regulamentara de unul singur. Atingerea cu roata sau traversarea liniei de separare a benzilor sau de demarcare a marginii pistei duce la anularea cursei respective pentru concurentul in cauza.
Semaforul
Semaforul de start ofera functiile necesare pentru alinierea la start si alegerea corecta a momentului startului. Sirul de lampi ofera informatii despre momentul cand concurentul poate
intra la start, respectiv daca acesta a oprit in pozitia corecta pentru start. Pe baza aprinderii succesive a lampilor, lumina verde va semnaliza momentul startului. Lumina rosie indica
startul incorect efectuat (start furat sau dat in marsarier). Lumina verde indica si castigatorul
cursei.
Fotocelulele
Exista minim 6 fotocelule pe fiecare banda de concurs, care sesizeaza pozitia masinii de
concurs in fiecare punct de masura. Acestea sunt dispuse astfel:
· 3 bucati fotocelule la start: pre stage(1), stage(2) si guard beam(3)
aceste 3 linii sesizeaza pozitia corecta a concurentului la start si startul incorect si respectiv ajuta la declansarea cronometrarii si masurarea timpului de reactie.
· 1 buc fotocelula la 60 feet (60 picioare)
· 1 buc fotocelula la linia de sosire (la 1/4 sau 1/8 mile)
· 1 buc celula cu 20m inaintea liniei de sosire, pentru masurarea vitezei de sosire.
Valoarea vitezei este media vitezei pe ultimii 20m.
I. Cronometrarea
In fiecare punct de masurare rezultatul are precizia de o miime de secunda.
· Masurarea timpului net e declansata de deblocarea razei celulei stage (2.) sau intreruperea razei celulei guard beam (3.). Pentru cronometrarea timpului net e nevoie de un start corect, respectiv timp de reactie pozitiv.
· Durata timpului de reactie tine de la aprinderea luminii verzi a semaforului pana la inceperea masurarii timpului net.
· Timpul brut este suma timpului net si a timpului de reactie.
· Organizatorul are posibilitatea masurarii unor timpi informativi partiali la jumatatea pistei, la 330, 660 sau 1000 feet (picioare).