Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Sisteme turbo si NOS

Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS

Reply
 
Thread Tools
Old 09-09-08, 02:24   #61
Nemes Ion

Stage 5
 
Nemes Ion's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 388
Member of:
[Toyota]
Default Re: Intretinerea Motoarelor Turbo

conteaza f mult etajarea cutiei adik a treptelor in ergonomia demarajului lucru de care nu am vb,lucru pe care putini constructori l au reusit pt ca conceptia generala la o masina de strada este un fel de compromis intre demaraj-consum-viteza de croaziera-viteza maxima toate corelate la puterea efectiva a motorului bineinteles si la cupul dezvoltat de acesta si segmentului din care face parte masina.aaaa si ex.care l ai dat cu mr2 [acum depinde de an] dar are acelasi motor ca turbo ca al meu 3S GTE cu turbina twin entry dar la mine cutia este lunga de inebunesc.ex.cu tr 4 ma duc aproape in 200 km/ora lucru care penalizeaza f f mult demarajul cateodata pe ''ac de par'' imi vine sa i dau tr 1 .hmmm cu toate ca am 208 hp dar nu sunt putini dar nici multi pr ca incerc ''sa o pun de a latu'' dar nu ma ajuta motorul sa continui driftul [asta pe asfalt curat ma refer,in rest pe zapada yupiiiii]ideal ar fi ~300 hp si cutie scurta +ca mai conteaza si unghiurile den care jonglezi cum sa stea sau mai bine zis cum sa plece masina [ eu am incercat sa fac 2.5' fata cu 1.5' spate dar nu mi permit amortizoarele pt ca nu sunt excentice gaurile-o sa incerc sa frezez sa le fac excentrice pana imi iau ceva adevarat pt ca oricum ai incerca sa o pui in drift-mai mult din balans ca cu frana de mana pierzi si timp ca tre sa caci ambreiaj ca i 4wd si + ca nu tine calumea ca nu i hidraulica].scuze pt off topic si cred ca cel mai bine este sa intram pe mes sa nu mai ''poluam'' pe alte topicuri si sa ne cunoastem mai bine [timp sa avem] id meu este nemeskra@yahoo.com
__________________
SERVICE AUTO & INTRETINERE autorizat R.A.R & DIAGNOZA DE ULTIMA GENERATIE & MAGAZIN PIESE & ACESORII AUTO & TUNING & CURATATORIE TAPITERII - PRETURI PROMOTIONALE !!! Mecanic auto si de curse [ V.T.M ] tel.0723/485.989 si 0757/417.378
Nemes Ion is offline   Reply With Quote
Old 16-10-08, 21:18   #62
mituc

Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 329
Default Re: Intretinerea Motoarelor Turbo

1. Este daunator sa ajungi cu motorul in ture mult peste turatia de putere maxima? Ma refer aici la cazuri unde, sa zicem, motorul are 200CP la 5500rpm, la 7000 are deja limitare de turatie si acolo mai scoate doar vreo 140cp (nu mai pot injectoarele, nu mai poate nici turbina, daca e doar una, etc).
2. Este daunator sa atingi turatia la care iti intra limitatorul? De ce si/sau in ce cazuri? In afara de faptul ca taierea alimentarii (mai ales daca insisti cu piciorul pe acceleratie) face ca motorul sa ruleze cu un amestec mult saracit (deci lubrefiere si racire proasta) ce altceva se mai intimpla si cum este afectata turbina de toata treaba asta?
mituc is offline   Reply With Quote
Old 17-10-08, 04:57   #63
Nemes Ion

Stage 5
 
Nemes Ion's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 388
Member of:
[Toyota]
Talking Re: Intretinerea Motoarelor Turbo

ce rost are sa i dai mai mult de cat poate duce ??? pt. ca pierzi demaraj daca intri in over boost .clar ca bine nu i face nu ??? e pana la urma masina nu coasa [aia cu care tai iarba]!!! aproape orice masina are protectii pt cei care au in cap doar magiun [ de prune ] sau chiar de macese si apropo lubrifierea nu se face din peco ci doar intr o f f f mica masura
Nemes Ion is offline   Reply With Quote
Old 17-10-08, 09:14   #64
mituc

Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 329
Default Re: Intretinerea Motoarelor Turbo

Evident nu are sens sa-i dai mai mult decit duce, nu tre' sa fii chiar asa vehement, insa intrebarea era alta si raspunsul ei avea un alt scop

Last edited by mituc; 17-10-08 at 09:16.
mituc is offline   Reply With Quote
Old 17-10-08, 12:27   #65
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Intretinerea Motoarelor Turbo

Quote:
Originally Posted by mituc View Post
1. Este daunator sa ajungi cu motorul in ture mult peste turatia de putere maxima? Ma refer aici la cazuri unde, sa zicem, motorul are 200CP la 5500rpm, la 7000 are deja limitare de turatie si acolo mai scoate doar vreo 140cp (nu mai pot injectoarele, nu mai poate nici turbina, daca e doar una, etc).
2. Este daunator sa atingi turatia la care iti intra limitatorul? De ce si/sau in ce cazuri? In afara de faptul ca taierea alimentarii (mai ales daca insisti cu piciorul pe acceleratie) face ca motorul sa ruleze cu un amestec mult saracit (deci lubrefiere si racire proasta) ce altceva se mai intimpla si cum este afectata turbina de toata treaba asta?

1. Nu este bun sa intrii in limitator fiindca acolo turatia variaza 100rpm destul de violent, deci face mult rau cuzinetilor si rastul interiorului motorului, la fel la turatii atat de mari inertia internelor este mai mare decat la puterea maxima a motorului, deci desi nu face putere corespunzatoare este affectat mai mult. La fel supraincalzesti supapele, chiulasa, turboul fiindca temperatura se urca mult. in general +100 de grade fiindca turboul oem este prea mic petnru acel flow, flux de gaze de evacuare.

2. Problema cea mai mare e ca nu alimentarea este taiat (daca ar face asta ar fi prea sarac amestecul, temperatura urca = detonatii apar) ci taie aprinderea. Dar trebue spus ca benzina nu face lubrificare, mai mult, asta spala peretele cilindriilor, deci face mult rau daca nu este ars cum trebue.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 17-10-08, 15:14   #66
mituc

Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 329
Default Re: Intretinerea Motoarelor Turbo

Quote:
Originally Posted by Hexer View Post
2. Problema cea mai mare e ca nu alimentarea este taiat (daca ar face asta ar fi prea sarac amestecul, temperatura urca = detonatii apar) ci taie aprinderea. Dar trebue spus ca benzina nu face lubrificare, mai mult, asta spala peretele cilindriilor, deci face mult rau daca nu este ars cum trebue.
Ok, deci faptul ca aprinderea e taiata face ca benzina introdusa in cilindri sa nu arda sau sa arda doar partial din cauza caldurii si crompresiei, cind nastere unor compusi acizi care-s foarte daunatori capului de cilindru si asa destul de fierbinte.

Multumim Hexer!
mituc is offline   Reply With Quote
Old 17-10-08, 15:23   #67
mituc

Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 329
Default Re: Intretinerea Motoarelor Turbo

Revenind la banala rulare a motorului la relanti mai ales dupa ce a fost exploatat intens. Se recomanda sa nu oprim imediat motorul pentru ca mai ales turbina sa se raceasca mai lent si uniform (cind motorul inca merge nu e intrerupt fluxul lichidului de racire, fie el apa sau ulei, de asemenea temperatura evacuarii coboara pentru ca aerul de vine de la motor nu mai e asa fierbinte si nici asa mult).
Cum trebuie sa varieze aceasta perioada de stationare inainte de oprire:
- in functie de anotimp si/sau temperatura mediu;
- dupa ce chinuim masina la turatii mici prin aglomeratie;
- dupa ce ii dam sa ne bea toata benzina din rezervor dupa un drum lung parcurs lejer;
- dupa ce rupem asfaltul de pe strazi si incingem tot ce se poate incinge;
- eventual cele de mai sus diferentiat pentru turbo diesel si turbo benzinare, unde e cazul;
?
mituc is offline   Reply With Quote
Old 27-07-10, 11:08   #68
TURBO18

Stage 2
 
TURBO18's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 54
Smile Re: Intretinerea Motoarelor Turbo

salutare! am si eu o intrebare, stie cineva ce ulei sa pun la un renault 18 turbo de 125cp, motorul e in stare foarte buna si nu ma intereseaza pretul uleiului, mai bine dau banii pe ulei decit pe alt motor. al meu are o turatie la drum de 1300minim si 2000 maxim, dupa 3000 intra turbina ca e garret t3. eu sint multumit de cum merge ca doar nu fac liniute. am vrut o masina confortabila, buna pentru tras remorci- masini si care sa nu ma lase cind fac o depasire.
TURBO18 is offline   Reply With Quote
Old 03-08-10, 11:32   #69
lascarica
Super Moderator

Stage 5
 
lascarica's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 4,330
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Intretinerea Motoarelor Turbo

Daca nu pierde/consuma exagerat de mult (ar fi problema pt ca nu gasesti la orice benzinarie/magazin pt completare) , the best este Liqui Moly 10w60.
PS: nu inteleg logica conform careia care ai luat berlina 1.6turbo fwd cu scopul de a trage remorca-platforma... Mai bine o vinzi cuiva care si-o doreste pt a o folosi ca si turism sport ce este si-ti cauti un vitara/feroza...etc....Bine,asta daca nu tii musai sa faci (asa cum insinuai) f. frecvent depasiri in forta cu remorca/platforma dupa tine. Doamne-ajuta celor ce le transporti(ocazional sau in mod curent) masinile/bunurile...
__________________
...
un cumul de idei si de concepte, menite sa ne confere identitate, inglobate intr-un pachet avand capacitatea de a le perpetua...
*Ma destind jongland cu propriile-mi ganduri in vasta cultura de amintiri trecute si viitoare*
Gold_Fm - purest form of entertainment music; Romānia Muzical - only music.
lascarica is offline   Reply With Quote
Old 04-08-10, 08:14   #70
TURBO18

Stage 2
 
TURBO18's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 54
Default Re: Intretinerea Motoarelor Turbo

[QUOTE=lascarica;3560976] salut! iti multumesc pentru raspuns, 10w60 nu e cam gros, ma gindeam la 5w40 de la mobil sau valvoline. e nu merg mereu cu viteza si de renuntat la masina nu renunt. vezi cind am luat permisul prima mea masina a fost un trabant, bine nici acu nu stau bine mai am un panda si m-am saturat ca smecherii sa ma claxoneze sau sa-mi dea semn cu farurile ca merg incet. asa ca am cautat un reno 18 turbo cu 250 euro am mai bagat in el 2000 euro si 2 ani de munca ca manopera nu e platita ma pricep e gata de munca. e acu sa vad un logan care sa-mi faca semn ca merg incet sau cind intru in depasire sa mai incerce sa accelereze, e modificat pentru 135 cp.

Last edited by TURBO18; 04-08-10 at 08:23.
TURBO18 is offline   Reply With Quote
Old 24-09-10, 12:50   #71
TURBO18

Stage 2
 
TURBO18's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 54
Default Re: Intretinerea Motoarelor Turbo

ce intretinere,gata, la dezmembrat cu el !
TURBO18 is offline   Reply With Quote
Old 06-07-11, 13:18   #72
backslash

Stage 2
 
backslash's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 34
Default Re: Intretinerea Motoarelor Turbo

Intrebare de 10 puncte: La o Lancia Delta HF (2000cmc 16V turbo) imi scoate fum de ulei (si miroase a ulei ars) in decelerare / frana de motor. In sarcina (forja) nu scoate fum deloc, la relanti la fel deloc, insa in frana de motor / decelerare scoate fum. Compresia am masurat-o la rece (motor stat 4 ore) si e 10 pe toate pistoanele, turbina are putin joc pe verticala dar un mecanic zicea ca nu ar fi de la asta ca e mic jocul, gaze nu scoate pe la buson, wtf... ce poate fi?
backslash is offline   Reply With Quote
Old 08-07-11, 09:12   #73
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: Intretinerea Motoarelor Turbo

Simeringurile la supape?
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 09-07-11, 00:13   #74
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Intretinerea Motoarelor Turbo

Quote:
Originally Posted by julaikos View Post
Simeringurile la supape?
You won 10 points


La jocul turbinei merita sa te uiti daca pe admisie scoate ceva ulei, adica dupa tcompresor e ceva sau nu. Daca ai reciclare de gaze carter nu o sa vezi daca e ceva cu turbina sau nu.
Hexer is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -