Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS |
05-03-05, 19:29
|
#1
|
PARTICIPANT CURSE
Stage 5
Join Date: Jul 2004
Posts: 2,551
Member of: [Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [DACIA]
|
Ce parere aveti despre acest motor?
La prima vedere de observa ca este un motor clasic de R 12 Gordini, dar daca privim mai atenti, ce observam?
Ma intreb ce putere are acum, avand in vedere a standard are
160CP(SAE),sau 147CP(DIN)
|
|
|
06-03-05, 16:52
|
#2
|
Stage 5
Join Date: Jun 2003
Posts: 1,622
Member of: [Moderators]
|
observam un sistem turbo pe 4 carburatoare... ceva deosebit, multa munca si pasiune!
nu as vrea sa am de`aface cu o asemenea dacie
|
|
|
06-03-05, 17:13
|
#3
|
PARTICIPANT CURSE
Stage 5
Join Date: Jul 2004
Posts: 2,551
Member of: [Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [DACIA]
|
Buna observatie. O solutie rara, 4 carburatoare suflate. O solutie foarte eficienta,cuplul si puterea obtinuta sunt fantastice.
|
|
|
07-03-05, 00:08
|
#4
|
Stage 4
Join Date: Dec 2003
Posts: 185
|
Re:
Nu sunt foarte familiarizat cu aceasta solutie, dar am auzit la cinva ca folosirea carburatoarelor orizontale suflate nu e cea mai buna solutie. Asa e? Daca da, de ce?
Multumesc.
__________________
Sanatate maxima !
|
|
|
07-03-05, 00:53
|
#5
|
PARTICIPANT CURSE
Stage 5
Join Date: Jul 2004
Posts: 2,551
Member of: [Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [DACIA]
|
Este aproape cea mai buna solutie din punct de vedere al performantelor. Singura solutie mai performanta este folosirea injectiei orizontale, suflate cu turbo.
R5 Turbo Maxi avea un astfel de sistem de injectie suflata, avea un motor de 1.4-1.6L si se ajunsese la puteri de 400CP. Ceva fenomenal pt acei ani
Daca se dimensioneaza corect difuzoarele si jicloarele carburatoarelor in functie de presiunea turbinei/compresorului,se obtin rezultate foarte bune.
Nu orice carburator se poate sufla cu turbo. Carburile orizontale Dellorto si Weber suporta asa ceva,modificarile ce trebuiesc facute asupra lor fiind minime.
|
|
|
08-03-05, 23:17
|
#6
|
Stage 3
Join Date: Feb 2004
Posts: 89
|
De asemenea, renourile 5 facute de francezi pentru raliuri avea puteri asemanatoare. Este vorba de motorul tipic cu un singur carburator supraalimentat.
|
|
|
08-03-05, 23:29
|
#7
|
PARTICIPANT CURSE
Stage 5
Join Date: Jul 2004
Posts: 2,551
Member of: [Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [DACIA]
|
Cel mai performant era R 5 Turbo maxi, avea injectie orizontala, supra-alimentat, si ajungea la 400 CP. Interiorul motorului difera mult fata de un motor de strada.
In loc de cuzineti, erau rulmeti (modelul colivie) La fel si axa cu came era pe rulmenti, si multe altele.
|
|
|
19-04-05, 23:19
|
#8
|
Stage 5
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,595
Member of: [Hyundai]
|
kiar daca topicu nu mai e de actualitate wow 400 de calutzi pe o dacie e deja prea mult...pana la urma stiu SGM ca acu rupi cu dacia da catzi calutzi ai ca nu stiu exact...am vaz poze cu motoru arata frumos...da mai e o dacie cum i-am zis eu fioroasa cu 4 carburatoare si are vreo 100 de calutzi...VLD parca...apropo a vandut mashina aia??? :P
|
|
|
20-04-05, 00:11
|
#9
|
Stage 4
Join Date: Nov 2004
Posts: 229
Member of: [X-Team Racing Club]
|
Re: Ce parere aveti despre acest motor?
Quote:
Originally Posted by \"B-34-SGM\"
Ma intreb ce putere are acum, avand in vedere a standard are
160CP(SAE),sau 147CP(DIN)
|
sincer cred ca prea mult pentru o dacie berlina!! sa nu confundam renaultul cu dacia.......
dupa cate vad eu asta este berlina normala nu renault......exceptie facand motoru bineintzeles
nu se poate compara dinamica unui renault 12 gordini cu a unei berline de provenientza colibasi!!!
correct me if i'm wrong!!!!
__________________
all good things come to those who wait....at the start line!!!!
www.pbv2.ro
|
|
|
20-04-05, 01:21
|
#10
|
PARTICIPANT CURSE
Stage 5
Join Date: Jul 2004
Posts: 2,551
Member of: [Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [DACIA]
|
Renault 12 Gordini, grupa 2, are acceleratie 0-100 in aprox 9 secunde, si viteza maxima 200. Are o cutie destul de lunga.
La ora actuala bat 12 Gordini, dar nu prind mai mult de 160 la 7500 rpm in a 5 a.
Orlando, dacia aia are numar VCD, si inca nu a vanduto, nici un client serios pana acum.
|
|
|
20-04-05, 17:38
|
#11
|
Stage 5
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,103
Member of: [MERCEDES] [FORD]
|
asta e masochism curat . . . . nu e realizabil in romania . . .
|
|
|
20-04-05, 18:44
|
#12
|
Stage 5
Join Date: Feb 2005
Posts: 515
Member of: [PARTICIPANT CURSE]
|
Spuneti-mi si mie unde vedeti voi turbo acolo ca ma uit ca chioru' de 2 minute si nu vad nici turbina nici galeriile de evacuare care sa duca spre ea si nici traseele de admisie de la intercoooler ( daca are )
P.S. Nu sariti cu toporu', lamuriti necunoscatorul
__________________
|
|
|
20-04-05, 20:32
|
#13
|
BMW Specialist
Stage 5
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,268
Member of: [Moderators] [BMW] [PARTICIPANT CURSE]
|
desi am o retinere extraordinara de a baga bani intr-o dacie ma gandeam yo asha in visele mele mega fantastice cam cat m-ar costa sa im pun motoru de r5gt turbo + cutie si planetare dak incap.sau ma rog.....banuiesc k la motoru alah nu o sa-mi tina deloc planetarele si cutia(de dacie 4 trepte) dak se poate adapta o sa creeze un dezavantaj mare...si probabil nu o sa tina nici ea.sau oricum trebuie schimbata k are prea multzi km...in jur de 600.000(1992)
dak sunt prea oftopic moderatoru poate sterge postu....nu k nu l-ar putea sterge fara sa-i zic yo...
|
|
|
21-04-05, 00:26
|
#14
|
PARTICIPANT CURSE
Stage 5
Join Date: Jul 2004
Posts: 2,551
Member of: [Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [DACIA]
|
De ce sa nu fie realizabil in romania? lasa ca pun eu turbo pe 4 carburi, in Romania.
|
|
|
21-04-05, 14:15
|
#15
|
BMW Specialist
Stage 5
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,268
Member of: [Moderators] [BMW] [PARTICIPANT CURSE]
|
abia astept shi mai tzine shi tuh masina in fatza blocului sa admiram shi noi o super masinutza......btw-urla frumos rau....poate o sa ma bag shi yo sa fac ceva din a mea asta mai incolo dak o sa am unde sa invatza ceva mecanica si sa gasesc un mecanic calumea(care a mai facut schimbari pe motoare de dacie..)o chiuloasa,o axa cu came asha incet incet...
|
|
|
|
|