Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Sisteme turbo si NOS

Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS

Reply
 
Thread Tools
Old 05-03-05, 19:29   #1
UniculSGM
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
UniculSGM's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 2,551
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
Default Ce parere aveti despre acest motor?

La prima vedere de observa ca este un motor clasic de R 12 Gordini, dar daca privim mai atenti, ce observam?

Ma intreb ce putere are acum, avand in vedere a standard are
160CP(SAE),sau 147CP(DIN)
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	renault_12_gordini_2_128.jpg
Views:	472
Size:	98.6 KB
ID:	20166   Click image for larger version

Name:	renault_12_gordini_242.jpg
Views:	446
Size:	110.9 KB
ID:	20167  
__________________

www.rustans.ro
UniculSGM is offline   Reply With Quote
Old 06-03-05, 16:52   #2
DnI

Stage 5
 
DnI's Avatar
 
Join Date: Jun 2003
Posts: 1,622
Member of:
[Moderators]
Default

observam un sistem turbo pe 4 carburatoare... ceva deosebit, multa munca si pasiune!

nu as vrea sa am de`aface cu o asemenea dacie
DnI is offline   Reply With Quote
Old 06-03-05, 17:13   #3
UniculSGM
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
UniculSGM's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 2,551
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
Default

Buna observatie. O solutie rara, 4 carburatoare suflate. O solutie foarte eficienta,cuplul si puterea obtinuta sunt fantastice.
UniculSGM is offline   Reply With Quote
Old 07-03-05, 00:08   #4
dude

Stage 4
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 185
Default Re:

Nu sunt foarte familiarizat cu aceasta solutie, dar am auzit la cinva ca folosirea carburatoarelor orizontale suflate nu e cea mai buna solutie. Asa e? Daca da, de ce?

Multumesc.
__________________
Sanatate maxima !
dude is offline   Reply With Quote
Old 07-03-05, 00:53   #5
UniculSGM
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
UniculSGM's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 2,551
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
Default

Este aproape cea mai buna solutie din punct de vedere al performantelor. Singura solutie mai performanta este folosirea injectiei orizontale, suflate cu turbo.

R5 Turbo Maxi avea un astfel de sistem de injectie suflata, avea un motor de 1.4-1.6L si se ajunsese la puteri de 400CP. Ceva fenomenal pt acei ani

Daca se dimensioneaza corect difuzoarele si jicloarele carburatoarelor in functie de presiunea turbinei/compresorului,se obtin rezultate foarte bune.

Nu orice carburator se poate sufla cu turbo. Carburile orizontale Dellorto si Weber suporta asa ceva,modificarile ce trebuiesc facute asupra lor fiind minime.
UniculSGM is offline   Reply With Quote
Old 08-03-05, 23:17   #6
KaiseR

Stage 3
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 89
Default

De asemenea, renourile 5 facute de francezi pentru raliuri avea puteri asemanatoare. Este vorba de motorul tipic cu un singur carburator supraalimentat.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	test1_310.jpg
Views:	197
Size:	36.8 KB
ID:	20399  
KaiseR is offline   Reply With Quote
Old 08-03-05, 23:29   #7
UniculSGM
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
UniculSGM's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 2,551
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
Default

Cel mai performant era R 5 Turbo maxi, avea injectie orizontala, supra-alimentat, si ajungea la 400 CP. Interiorul motorului difera mult fata de un motor de strada.
In loc de cuzineti, erau rulmeti (modelul colivie) La fel si axa cu came era pe rulmenti, si multe altele.
UniculSGM is offline   Reply With Quote
Old 19-04-05, 23:19   #8
orlando

Stage 5
 
orlando's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,595
Member of:
[Hyundai]
Default

kiar daca topicu nu mai e de actualitate wow 400 de calutzi pe o dacie e deja prea mult...pana la urma stiu SGM ca acu rupi cu dacia da catzi calutzi ai ca nu stiu exact...am vaz poze cu motoru arata frumos...da mai e o dacie cum i-am zis eu fioroasa cu 4 carburatoare si are vreo 100 de calutzi...VLD parca...apropo a vandut mashina aia??? :P
orlando is offline   Reply With Quote
Old 20-04-05, 00:11   #9
HAL

Stage 4
 
HAL's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 229
Member of:
[X-Team Racing Club]
Default Re: Ce parere aveti despre acest motor?

Quote:
Originally Posted by \"B-34-SGM\"
Ma intreb ce putere are acum, avand in vedere a standard are
160CP(SAE),sau 147CP(DIN)
sincer cred ca prea mult pentru o dacie berlina!! sa nu confundam renaultul cu dacia.......
dupa cate vad eu asta este berlina normala nu renault......exceptie facand motoru bineintzeles
nu se poate compara dinamica unui renault 12 gordini cu a unei berline de provenientza colibasi!!!

correct me if i'm wrong!!!!
__________________
all good things come to those who wait....at the start line!!!!

www.pbv2.ro
HAL is offline   Reply With Quote
Old 20-04-05, 01:21   #10
UniculSGM
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
UniculSGM's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 2,551
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
Default

Renault 12 Gordini, grupa 2, are acceleratie 0-100 in aprox 9 secunde, si viteza maxima 200. Are o cutie destul de lunga.
La ora actuala bat 12 Gordini, dar nu prind mai mult de 160 la 7500 rpm in a 5 a.

Orlando, dacia aia are numar VCD, si inca nu a vanduto, nici un client serios pana acum.
UniculSGM is offline   Reply With Quote
Old 20-04-05, 17:38   #11
Ford_V6

Stage 5
 
Ford_V6's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,103
Member of:
[MERCEDES]
[FORD]
Default

asta e masochism curat . . . . nu e realizabil in romania . . .
Ford_V6 is offline   Reply With Quote
Old 20-04-05, 18:44   #12
Ciro_zel

Stage 5
 
Ciro_zel's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 515
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default

Spuneti-mi si mie unde vedeti voi turbo acolo ca ma uit ca chioru' de 2 minute si nu vad nici turbina nici galeriile de evacuare care sa duca spre ea si nici traseele de admisie de la intercoooler ( daca are )


P.S. Nu sariti cu toporu', lamuriti necunoscatorul
__________________
Ciro_zel is offline   Reply With Quote
Old 20-04-05, 20:32   #13
Skillzu
BMW Specialist

Stage 5
 
Skillzu's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,268
Member of:
[Moderators]
[BMW]
[PARTICIPANT CURSE]
Default

desi am o retinere extraordinara de a baga bani intr-o dacie ma gandeam yo asha in visele mele mega fantastice cam cat m-ar costa sa im pun motoru de r5gt turbo + cutie si planetare dak incap.sau ma rog.....banuiesc k la motoru alah nu o sa-mi tina deloc planetarele si cutia(de dacie 4 trepte) dak se poate adapta o sa creeze un dezavantaj mare...si probabil nu o sa tina nici ea.sau oricum trebuie schimbata k are prea multzi km...in jur de 600.000(1992)

dak sunt prea oftopic moderatoru poate sterge postu....nu k nu l-ar putea sterge fara sa-i zic yo...
Skillzu is offline   Reply With Quote
Old 21-04-05, 00:26   #14
UniculSGM
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
UniculSGM's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 2,551
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
Default

De ce sa nu fie realizabil in romania? lasa ca pun eu turbo pe 4 carburi, in Romania.
UniculSGM is offline   Reply With Quote
Old 21-04-05, 14:15   #15
Skillzu
BMW Specialist

Stage 5
 
Skillzu's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,268
Member of:
[Moderators]
[BMW]
[PARTICIPANT CURSE]
Default

abia astept shi mai tzine shi tuh masina in fatza blocului sa admiram shi noi o super masinutza......btw-urla frumos rau....poate o sa ma bag shi yo sa fac ceva din a mea asta mai incolo dak o sa am unde sa invatza ceva mecanica si sa gasesc un mecanic calumea(care a mai facut schimbari pe motoare de dacie..)o chiuloasa,o axa cu came asha incet incet...
Skillzu is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -