Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS |
30-03-08, 02:11
|
#1
|
 Stage 5
Join Date: Dec 2007
Posts: 388
Member of: [Toyota]
|
ALS sistem v.s EGR sistem
astept pareri.........cu respect Ionut
|
|
|
30-03-08, 02:59
|
#2
|
  Stage 5
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of: [4Tuning International]
|
Re: ALS sistem v.s EGR sistem
Unul e Anti Lag System, iar celalat e Exhaust Gas Recirculation.
ALS este petnru a tine turbina in turatia cand schimbi vitexele.
EGR este pentru a scade nivelul NOx-ului in gazele de avacuare.
Primul mai da "performanta", iar celalat scade acesta fiindca in schimb de aer plin de oxigen umpla motorul cu gaze de evacuare.
|
|
|
30-03-08, 19:41
|
#3
|
 Stage 5
Join Date: May 2004
Posts: 5,032
Member of: [Streetline-CCC]
|
Re: ALS sistem v.s EGR sistem
Putin off-topic ... dar ce turbina ai pus pe celica de te intereseaza ALS ?
|
|
|
30-03-08, 22:42
|
#4
|
 Stage 5
Join Date: Dec 2007
Posts: 388
Member of: [Toyota]
|
momentan am turbina stok TOYOTA CT26 si ma gandeam la un GARRET GT28RS.dar turbina care o am acum nu suporta ALS???[mai multe detali despre maisina la toyota-toyota masina mea Carlos Sainz si la topicul generalitati tuning-difrenta dintre o cutie cu ttrepte lungi v.s scurte]
si ma intereseaza ALS ul pt ca se incarca relativ greu turbina,nu am presiune cand am nevoie de ea.acum am presiune aprox.0.65 bari - varf bineinteles si vreau sa o fac de aprox.1.1-1.2 bari,chiar ieri m am dat cu un evo de VTM cu ALS
si e crima sa ai aproape tot timpul presine!
Last edited by 200SX; 02-04-08 at 04:14.
|
|
|
31-03-08, 08:34
|
#5
|
 Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 10,813
|
Re: ALS sistem v.s EGR sistem
oarecum off topic...daca vrei gt28 iti pot aduce cu 950 euro, originale, import USA.
on topic...ok ce e ALS (adica am inteles prescurtare), dar in consta ? de unde se cumpara ? pe ce turbine se monteaza ? afecteaza viata turbinei ? etc
|
|
|
31-03-08, 09:27
|
#6
|
 Stage 5
Join Date: May 2004
Posts: 5,032
Member of: [Streetline-CCC]
|
Re: ALS sistem v.s EGR sistem
Quote:
Originally Posted by Nemes Ion
si ma intereseaza ALS ul pt ca se incarca relativ greu turbina,nu am presiune cand am nevoie de ea.acum am presiune aprox.0.65 bari - varf bineinteles si vreau sa o fac de aprox.1.1-1.2 bari,chiar ieri m am dat cu un evo de VTM cu ALS
si e crima sa ai aproape tot timpul presine!
|
Eu zic s averifici turbina sau sa verifici cu atentie tot sistemul de admisie. Eu pe 1.7 8v am t28rs si de la 4000 rpm pana la 6400 am 1.2 bar constant si asta cu o punte motrica deci sarcina mult mai mica decat la tine. Avand in vedere ca in momentul schimbarii treptelor nu imi coboara sub 4000 ture am tot timpul presiune .
__________________
RENAULT Clio RS 197
SMART ROADSTER
AUDI A3 SPORTBACK
|
|
|
31-03-08, 13:49
|
#7
|
  Stage 5
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of: [4Tuning International]
|
Re: ALS sistem v.s EGR sistem
In general (99%) Turbopul original la fel si restul evacuarii nu suporta ALS-ul fiindca asta cauzeaza detonatii pe traseu.
RS-ul suporta fara problema, dar viata lui o sa fie mult scurtat.
Eu asi pune ori GT2871R ori GT2876R fiindca cu RS (care e GT2860) nu o sa ajungi la 400 cai in conditi optime.
Dar, daca nu gresesc Celica era ultima masina la care din fabrica era pus ALS...
Cine nici pana acuma nu stie despre ce vorbim: http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-Lag_System
|
|
|
02-04-08, 01:45
|
#8
|
 Stage 5
Join Date: Feb 2004
Posts: 732
Member of: [Moderators] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: ALS sistem v.s EGR sistem
Quote:
Originally Posted by Hexer
In general (99%) Turbopul original la fel si restul evacuarii nu suporta ALS-ul fiindca asta cauzeaza detonatii pe traseu.
RS-ul suporta fara problema, dar viata lui o sa fie mult scurtat.
Eu asi pune ori GT2871R ori GT2876R fiindca cu RS (care e GT2860) nu o sa ajungi la 400 cai in conditi optime.
Dar, daca nu gresesc Celica era ultima masina la care din fabrica era pus ALS...
Cine nici pana acuma nu stie despre ce vorbim: http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-Lag_System
|
Remarc ca aveti niste exprimari de parca montati turbine la fel de des precum puneti borcane in dulap.
Induceti oamenii in eroare cu 400 de cai "optimi" din gt28RS.
Si, da, gresesti cu ALS pe celica !
CS Edition are intr-adevar moturul de generatia 3, ultimul 3S-GTE, montat si pe ST205, ultima generatie de celica , dar nu si electronica!
|
|
|
02-04-08, 11:37
|
#9
|
  Stage 5
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of: [4Tuning International]
|
Re: ALS sistem v.s EGR sistem
Quote:
Originally Posted by andreitentean
Remarc ca aveti niste exprimari de parca montati turbine la fel de des precum puneti borcane in dulap.
Induceti oamenii in eroare cu 400 de cai "optimi" din gt28RS.
Si, da, gresesti cu ALS pe celica !
CS Edition are intr-adevar moturul de generatia 3, ultimul 3S-GTE, montat si pe ST205, ultima generatie de celica , dar nu si electronica!
|
Iar tu faci tuning prin download...cu soft din germania si surubelnita din romania, facut tu o metoda...cam de mult trecuta. Atat despre cunostintelle tale si borcanele pe care pui in dulap...sau sa spun chip-chiripuri schimbate la ECU orig...?
Resectiv ce am spus pe turbine, GT28RS are un compresor relativ mic pentru volumul de aer care trebue ca sa ai ~400cau la un motor de 2.0 16V. Nu am spus ca nu se poate, pana la 450 o sa ajunga, dar nu o sa functioneze turboul in parametri optimi, asta inseamna o presiune mare si prea multi rotatii, ce reduc viata acesteia. Daca nu ma grezi fa ceva caltulatii cu detale ce gasesti la producatori.
Am gresit cu celica, ei au pus numai in masina de rally ST205, unde ei erau primii.
|
|
|
02-04-08, 15:48
|
#10
|
 Stage 5
Join Date: Dec 2007
Posts: 388
Member of: [Toyota]
|
Re: ALS sistem v.s EGR sistem
din umilele mele cunostinte stiu ca aproape orice modificare la motor fata de fabrica
duce la scurtarea vieti acestuia dar asta e, nu se poate '' si cu piula n' cur si cu sufletu n' rai''.am un prieten cu un sti de 550 de cai la roata pe dino pregatit in italia si motoru tine aprox 15 000 de km !!!!asta e !!! ''la toti ni greu''/ eu nici borcane in dulap nu am pus ca s baiat necajt apai turbine.cand am vreu sa spun ca vreau sa pun ALS pe celica stim ca evacuarea stok nu va rezista dar nici turbina nu rezista???si ALS ul este la buton,cand iti trebuie il folosesti cand nu nu.poate pt uni masina e o vechitura,o tigaie dar pt mine este o masina care m a fascinat si inca ma fascineaza si ma va fascina ever !!! si am inteles ca masina de wrc avea turbina stok Toyota CT-26 twin entry !!!Maximum power -299 ps @ 5600 rpm /Maximum torque- 459 Nm @ 4000 rpm / Dry weight-1200 kg
|
|
|
02-04-08, 16:29
|
#11
|
  Stage 5
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of: [4Tuning International]
|
Re: ALS sistem v.s EGR sistem
Ai inteles gresit ce am scris. Evident ca motorul o sa fie solicitat mai mult, dar ca sa faci 400 de cai de la turbina GT28RS iti trebue presiune de minim 1.5-1.7 bar, de la GT2871 sau 76 e de ajuns 1.3-1.4, asta din cauza ca livreaza mia mult aer decat RS-ul, are un compresor mai mare, 76 e deja hibrid, asincron. Deci am vorbit despre viata turbinei, nu a motorului, care ori cum o sa scada.
Despre maisna ta stu destul de mult, si stoc numai din electronica + injectaore poti duce peste 300 cai, asta fiind din cauza ca este o serie facut special si cu interne mult mia bine lucrate decat la restul. Nu sunt sigur cat o sa suporta turbina ta daca joci cu ALS...
|
|
|
02-04-08, 20:37
|
#12
|
 Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,499
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
Re: ALS sistem v.s EGR sistem
Putem sa montam dispozitivul ALS pe aproape orice masina turbo si costa 400euro.
Se cheama NBC01 si poate controla N2O si sau presiunea in admisie.
RACINGCODE are acest produs iar la un GT28 este recomandat insa pe o Celica nu e indicat sa fie foarte agresiv montat.
Se poate folosi si la un LAUNCH COTROL sa pleci cu ceva presiune de pe loc.
Ceva= ce doreste clientul sau ce recomandam noi.
|
|
|
02-04-08, 21:05
|
#13
|
 Stage 5
Join Date: Feb 2004
Posts: 732
Member of: [Moderators] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: ALS sistem v.s EGR sistem
Quote:
Originally Posted by Hexer
Iar tu faci tuning prin download...cu soft din germania si surubelnita din romania, facut tu o metoda...cam de mult trecuta. Atat despre cunostintelle tale si borcanele pe care pui in dulap...sau sa spun chip-chiripuri schimbate la ECU orig...?
Resectiv ce am spus pe turbine, GT28RS are un compresor relativ mic pentru volumul de aer care trebue ca sa ai ~400cau la un motor de 2.0 16V. Nu am spus ca nu se poate, pana la 450 o sa ajunga, dar nu o sa functioneze turboul in parametri optimi, asta inseamna o presiune mare si prea multi rotatii, ce reduc viata acesteia. Daca nu ma grezi fa ceva caltulatii cu detale ce gasesti la producatori.
Am gresit cu celica, ei au pus numai in masina de rally ST205, unde ei erau primii.
|
Prietene , eu nu fac soft! Dar cand nu poti sa vezi padurea de copaci incepi sa-ti imaginezi lucruri.
Revenind la problema gt28, eu te contrazic cu cei 400 de cai pe care sustii ca ii faci.
Atasez un flowchart pt gt28rs iar daca tu stii cum sa faci 400 de cai cu un flow (debit) de 25-30 lbs/min in insula de eficenta inseamna ca ai mai multa experienta decat mine.
|
|
|
02-04-08, 21:09
|
#14
|
 Stage 5
Join Date: Feb 2004
Posts: 732
Member of: [Moderators] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: ALS sistem v.s EGR sistem
Quote:
Originally Posted by Nemes Ion
din umilele mele cunostinte stiu ca aproape orice modificare la motor fata de fabrica
duce la scurtarea vieti acestuia dar asta e, nu se poate '' si cu piula n' cur si cu sufletu n' rai''.am un prieten cu un sti de 550 de cai la roata pe dino pregatit in italia si motoru tine aprox 15 000 de km !!!!asta e !!! ''la toti ni greu''/ eu nici borcane in dulap nu am pus ca s baiat necajt apai turbine.cand am vreu sa spun ca vreau sa pun ALS pe celica stim ca evacuarea stok nu va rezista dar nici turbina nu rezista???si ALS ul este la buton,cand iti trebuie il folosesti cand nu nu.poate pt uni masina e o vechitura,o tigaie dar pt mine este o masina care m a fascinat si inca ma fascineaza si ma va fascina ever !!! si am inteles ca masina de wrc avea turbina stok Toyota CT-26 twin entry !!!Maximum power -299 ps @ 5600 rpm /Maximum torque- 459 Nm @ 4000 rpm / Dry weight-1200 kg
|
Ai intr-adevar o masina super! Impartasim aceasi pasiune pentru Celica!
Iar daca vrei sfatul meu, incearca sa schimbi internele inainte de orice crestere de debit sau de presiune in turbo chiar si pe ct26. Iar daca vrei sa scoti mai mult din configuratia originala nu trece peste 1.1 bari.
|
|
|
02-04-08, 21:20
|
#15
|
  Stage 5
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of: [4Tuning International]
|
Re: ALS sistem v.s EGR sistem
Quote:
Originally Posted by andreitentean
Prietene , eu nu fac soft! Dar cand nu poti sa vezi padurea de copaci incepi sa-ti imaginezi lucruri.
Revenind la problema gt28, eu te contrazic cu cei 400 de cai pe care sustii ca ii faci.
Atasez un flowchart pt gt28rs iar daca tu stii cum sa faci 400 de cai cu un flow (debit) de 25-30 lbs/min in insula de eficenta inseamna ca ai mai multa experienta decat mine.
|
Nu tot asta spun...?
Ca nu poti face 400 cau cu RS-ul?
Aia e un alt lucru ca daca lasi sa faca peste 2 bar (ce poate dar nu tine de loc) o sa ai peste 400 de cai, dar cum am spus, tine cam 1-2000 km sau un weekend de drag, mai ales daca pui si launch control is ALS. De asta trebuie una cu compresor mai mare. Eventaul daca nu vrei sa fie agresiv poti pune si GT3076R sau sau faci un hibrid "acasa".
Eu spun ca internele la carlos sainz tin pana 400 cai sigur, dace ai o electronica bine reglata (am vaztu 2 astfel de masini cu numai turbo era schimbat si injectoarele).
|
|
|
|
|