Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS |
10-03-12, 20:16
|
#1
|
Stage 5
Join Date: Sep 2007
Posts: 443
Member of: [PARTICIPANT CURSE]
|
Stock vs Dogbox vs Sequential
Din ce am vazut eu nu exista sectiune pentru transmisie etc, asa ca am postat aici .
Ma intereseaza o comparatie intre cele 3 tipuri de cutie vis-a-vis de timpi schimbare / castig in timp pe 400m, in special de la cei avizati care au testat masini cu asa ceva, Sebastian de la RC parca e testa pe un EVO de coasta, si sigur mai sunt si alti
|
|
|
10-03-12, 23:40
|
#2
|
Oltcit Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of: [Oltcit] [4Rally]
|
Re: Stock vs Dogbox vs Sequential
Cred ca mai important decat tipul ei ar fi alegerea rapoartelor,prezenta diferentialului autoblocant si rezistenta la stres
|
|
|
14-03-12, 12:22
|
#3
|
Stage 4
Join Date: Nov 2011
Posts: 203
|
Re: Stock vs Dogbox vs Sequential
pe 400m cea mai buna ramane cutia automanta (cu convertor de cuplu)... Are tranzitii fine deci nu rupe aderenta, tine (dc ai turbo) boost-ul constant, rezista la mult mai mult cuplu. La noi nu se poarta dar p-afara la mama lor in state pe masini de drag f puternice (de la orice-2000cp) numa asta se poarta: automate cu 2-3 viteze...
wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Powerglide
|
|
|
14-03-12, 12:31
|
#4
|
Stage 5
Join Date: Sep 2007
Posts: 443
Member of: [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: Stock vs Dogbox vs Sequential
Teoretic stiu si eu ce si cum, eu vorbest practic / real life ! . Peste 1 an te plictisesti de drag, si treci la altceva, nu ai cum cu automata, in plus pe 4wd, cutii automate mai greu , 4eat si cea de la Skyline, - cost 10.000$ wtf
|
|
|
15-03-12, 22:18
|
#5
|
Stage 5
Join Date: Feb 2006
Posts: 552
|
Re: Stock vs Dogbox vs Sequential
Cosmin,ce boost iti tine launch control-ul?
|
|
|
16-03-12, 00:05
|
#6
|
Stage 5
Join Date: Sep 2007
Posts: 443
Member of: [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: Stock vs Dogbox vs Sequential
mai mult decat pot pune jos
|
|
|
16-03-12, 19:36
|
#7
|
PARTICIPANT CURSE
Stage 5
Join Date: May 2007
Posts: 537
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [Opel]
|
Re: Stock vs Dogbox vs Sequential
Quote:
Originally Posted by vcsomin
Din ce am vazut eu nu exista sectiune pentru transmisie etc, asa ca am postat aici .
Ma intereseaza o comparatie intre cele 3 tipuri de cutie vis-a-vis de timpi schimbare / castig in timp pe 400m, in special de la cei avizati care au testat masini cu asa ceva, Sebastian de la RC parca e testa pe un EVO de coasta, si sigur mai sunt si alti
|
Cel mai bun timp de schimbare il au cutiile segventiale.
Cutiile segventiale de fapt sunt niste cuti manuale fara sincroane (dog - engagement) cu dinti oblici sau drepti cu rulmentul de presiune si sistemul de schimbare controlate de 3-rd ECU. Intre ECU si cutie efectiv exista mai multe tipuri de mecanisme de schimbare fiecare cu + si - .... 1. mecanism de schimbare hidlaulic rulmet si trepte / 2. pneumatic rulmet si trepte/ 3. servo-electric rulmet si trepte / 4. combinate.
Ca idee cel mai scump sistem este cel hidraulic (ex. de pret - koenigsegg agerra - 15 000 euro doar mecanismul de schimbare).
Mai explicativ - BMW SMG ( sequential manual gerbox- sistem hidraulic).
Totodata datorita faptului ca exista ECU la mijloc sunt posibile in astfel de sisteme setari electronice (timpi de raspuns) in schimbarea treptelor.
Ca o concluzie intre manual / automat -convertizor si seqvential, cel mai bun raspuns de timp si nu in ultimul rand consum (nu ca e cazul aici) in are cutie segventiala
Noile cuti de viteze - Ferrari - etc - tot ce este numit cu dublu ambreiaj = segvential.
Sper sa fie de ajutor
Last edited by gollum_; 16-03-12 at 19:43.
|
|
|
16-03-12, 20:40
|
#8
|
Stage 5
Join Date: Sep 2007
Posts: 443
Member of: [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: Stock vs Dogbox vs Sequential
Dupa cum am zis, de parte teoretica am idea, dar real life, care e castigul pentru ca pe 400m, - 3 schimbari (in timpul carora masina accelereaza inca din inertie) care ar fi castigul.
Practic ma intereseaza da se renteaza diferenta intre dog box 1-4 - 4000e si secvential / 1-5 / 7000E . Un sofer bun schimba aproape la fel de repede cu un dogbox ca si cu o secventiala clasica ( nu dual clutch), nu la fel de constant si cu posibilitatea de a gresi intr-adevar.
|
|
|
16-03-12, 20:51
|
#9
|
PARTICIPANT CURSE
Stage 5
Join Date: May 2007
Posts: 537
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [Opel]
|
Re: Stock vs Dogbox vs Sequential
Quote:
Originally Posted by vcsomin
Dupa cum am zis, de parte teoretica am idea, dar real life, care e castigul pentru ca pe 400m, - 3 schimbari (in timpul carora masina accelereaza inca din inertie) care ar fi castigul.
Practic ma intereseaza da se renteaza diferenta intre dog box 1-4 - 4000e si secvential / 1-5 / 7000E . Un sofer bun schimba aproape la fel de repede cu un dogbox ca si cu o secventiala clasica ( nu dual clutch), nu la fel de constant si cu posibilitatea de a gresi intr-adevar.
|
Cand spui clasic la ce te referi - segventiala cu "Bat" pe cabluri fara H pattern ? sau altceva
De ex. timpul de schimbare pentru un sistem segvential -automat poate fi de 50 ms (din treapta in treapta)
G.
Q: cu ce cuplu -Nm vrei sa intri teoretic in cutia segventiala ? treapta 1 - lansat de la start ?
Last edited by gollum_; 16-03-12 at 20:57.
|
|
|
16-03-12, 21:08
|
#10
|
Stage 5
Join Date: Sep 2007
Posts: 443
Member of: [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: Stock vs Dogbox vs Sequential
http://samsonas.com/ - true sequential , numai este in H. (audi 01e - gearbox)
Nu e problema de cuplu, cutia tine 1200nm
Cutia mea stoc tzine 800nm, deci nu e problem de asta, e problema de etajare proasta si schimbare grea peste 7000rpm.
|
|
|
16-03-12, 21:38
|
#11
|
PARTICIPANT CURSE
Stage 5
Join Date: May 2007
Posts: 537
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [Opel]
|
Re: Stock vs Dogbox vs Sequential
Quote:
Originally Posted by vcsomin
http://samsonas.com/ - true sequential , numai este in H. (audi 01e - gearbox)
Nu e problema de cuplu, cutia tine 1200nm
Cutia mea stoc tzine 800nm, deci nu e problem de asta, e problema de etajare proasta si schimbare grea peste 7000rpm.
|
Ceea ce achizitionezi tu din acest link - sunt internele complete de cutie - tip segventiala.
Legat de intrebarea ce vrei sa spui prin clasic ....... internele din link trebuiesc antrenate in schimbarea treptei - una dupa alta - si se revine inapoi trecand prin toate treptele......... in varianta clasica antrenarea treptelor se face cu ajutorul unei timoneri dedicate - pe cablu sau tija plecarea de pe loc fiind cu ajutorul ambreiajului.
Legat de cuplu - tu aici te referi la cuplul la care furnizorul recomanda internele de cutie - chiar si aici pentru o priza de intrare in cutie de 22-23 mm - 1200 Nm este exagerat ca rezistenta - vorbim de materiale top - o priza de 22 mm = 800-900 Nm intrare.
Nu neglija rezistenta carcasei de la cutie + ambreiaj + planetara.
Poza atasata reprezinta o carcasa de Porche GT3 gearbox cu interne top vs intrare tr.1 de 600 Nm x no slip pe ambreiaj x planetara ok x anvelopa strada PS2.
Sper sa fie folositor in luarea decizie Succes
|
|
|
16-03-12, 23:08
|
#12
|
Stage 5
Join Date: Sep 2007
Posts: 443
Member of: [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: Stock vs Dogbox vs Sequential
legat de rezistenta,
https://www.youtube.com/watch?v=fAL1M_v3tps
1.2x 60ft, drag radials, cutie si diferentiale spate STOCK, +900nm - a rezistat 2 sezoane !
Poze cu cutia secventiala, probabil intelegi mult mai multe ca mine
|
|
|
16-03-12, 23:59
|
#13
|
PARTICIPANT CURSE
Stage 5
Join Date: May 2007
Posts: 537
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [Opel]
|
Re: Stock vs Dogbox vs Sequential
Quote:
Originally Posted by vcsomin
legat de rezistenta,
https://www.youtube.com/watch?v=fAL1M_v3tps
1.2x 60ft, drag radials, cutie si diferentiale spate STOCK, +900nm - a rezistat 2 sezoane !
Poze cu cutia secventiala, probabil intelegi mult mai multe ca mine
|
Din poze reiese ca este o cutie segventiala - design vechi ca modalitate de schimbare - acel butoias lung a fost schimbat de ceva timp pentru viteza de reactie.
Legat de rezistenta - eu din experienta proprie si studiu am dat un sfat si il mentin cu argumente. Si cutia de GT3 trebuia sa fie bomba .. iar ca ex. in aceasta iarna noi am reconstruit integral carcasa cutie de viteze din otel - design nou....... pentru mine personal nu mai conteaza nimic din ceea ce vad la x si y, aleg ca influenta datele ingineresti si experinta proprie. Te rog nu interpreta asta ca find aroganta . In momentul cand este incarcare 100% la roata apar multe modificari si ori ceva din lantul trofic (ambreiaj-interne cutie- carcasa- planetare) cedeaza ori se lanseaza masina. Si cu siguranta cuplul de plecare trebuie gestionat in functie de rezistenta cutiei ( priza/carcasa/etc)
As trage o mica concluzie legat de intrebarea ta. Avand in vedere ca daca vei alege o astfel de segventiala cu shimbarea neautomatizata - clasic - cablu-tija - diferenta intre ea si cea H dog - este timpul pe care soferul in parcurce actionand manual un H cat mai rapit vs timpul pe care soferul in parcurge actionand manual o maneta doar in directia inapoi fara stres de nimerire treapta de viteza..... sper ca nu e prea astrominic
Sper sa fie folositor
G.
|
|
|
19-03-12, 11:24
|
#14
|
Stage 3
Join Date: Feb 2006
Posts: 138
|
Re: Stock vs Dogbox vs Sequential
De la ce vine "segvential" ... de la "segvente" ?
In ce limba e asta ?
|
|
|
19-03-12, 12:58
|
#15
|
Audi Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of: [Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [AUDI]
|
Re: Stock vs Dogbox vs Sequential
duud40 daca vine de la Gollum o informatie poate sa fie scris cuvantul si invers ca tot intelege cine vrea sa inteleaga.
Fii recunoscator ca omul pune la dispozitia tuturor informatii pe care le-a aflat pe munca si banii lui.
Si crede-ma ca eu sunt maniac cu chestiile de genul asta.
E frumos ca astia mai mici sa asculte cand vorbesc oamenii mari
__________________
Stock is for woosies
Smoking is for woosies
The best exhaust for a turbo is the least exhaust.
|
|
|
|
|