Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Sisteme turbo si NOS

Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS

Reply
 
Thread Tools
Old 21-11-06, 18:41   #1
vasile_vrea_sa_stie

Stock
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5
Default admisie,evacuare,filtru...

salut,sunt nou am si eu o intrebare:
pai la o masina admisie,evacuare, filtru+debitmetru sport, ridica puterea masinii daca softul nu este modificat si este cel de fabrica?sau asigura doar o buna functionare a masinii??
multumesc
vasile_vrea_sa_stie is offline   Reply With Quote
Old 26-11-06, 02:20   #2
bulldog_cox

Stage 5
 
bulldog_cox's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,389
Member of:
[AUDI]
Default Re: admisie,evacuare,filtru...

??????
chiar...calculatorul cum lucreza?daca e filtru sport,primeste aer mai usor...deci trage si mai mult aer...calculatorul cum lucreaza,...evacuarea elimina gazele mai usor,debitul fiind mai mare.....
va rog sa ma contraziceti...
__________________
S6 C4 avant 2.2 turbo


Vand Xenon-Sibiu -click

bulldog_cox is offline   Reply With Quote
Old 28-11-06, 14:36   #3
vasile_vrea_sa_stie

Stock
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5
Default Re: admisie,evacuare,filtru...

nu imi raspunde nimeni la intrebare??hai baieti...
vasile_vrea_sa_stie is offline   Reply With Quote
Old 28-11-06, 15:56   #4
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: admisie,evacuare,filtru...

ridica sau scade

mai mult aer masurat de debitmetru mai multa benzina o sa fie injectata cel putin teoretic
200SX is offline   Reply With Quote
Old 28-11-06, 16:41   #5
bulldog_cox

Stage 5
 
bulldog_cox's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,389
Member of:
[AUDI]
Default Re: admisie,evacuare,filtru...

...da...dar calculatorul ala cum calculeaza?in functie de aerul primit? sau are niste parametri stabiliti din fabrica?
bulldog_cox is offline   Reply With Quote
Old 29-11-06, 11:49   #6
alfa33

Stage 5
 
alfa33's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 354
Default Re: admisie,evacuare,filtru...

admisia si evacuarea modificata, dar facute ca la carte, vor ajuta motorul sa respire mai usor. Sunt cazuri particulare in care cresterea de putere este de pana la 15 CP insa asta se intampla la masinile la cere filtrul de aer stock este obturat de tot felul de elemente constructive (seat leon de ex) iar evacuarea, datorita structurii articulatiei sau a transmisiei are un traseu cu multe coturi. La o masina echhilibrat construita castigul de putere nu trece de 5 CP sau nu exista de loc crestere de putere. Vis a vis de computer (ECU) acesta are scrise niste tabele de amestec care sunt accesate in functie de cantitatea de aer si carburant cerute de motor la anumite plaje de turatii. Exista niste tabele standard care permit totusi variatii ale amestecului insa in plaje limitate. Un filtru de aer si evacuare modificata nu cere neaparat remapare sau alt chip insa cu un chip in care se scriu tabelele dinamic se pot obtine performante mai bune (unichip de ex) In concluzie, fliltru de aer si evacuare nu necesita modificarea tabelelor din ECU. Tabelele se modifica obligatoriu daca se monteaza pe un motor aspirat un sistem de supra alimentare sau daca se pun axe cu came sport.
__________________
Alfa Romeo 33 1.7 16V Quatrofoglio Verde
Alfa Romeo GTV V6 2.0 Turbo
alfa33 is offline   Reply With Quote
Old 29-11-06, 15:16   #7
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: admisie,evacuare,filtru...

calculatorul are in el niste tabele ca-n excel unde zice, la o "cantitate de aer" x la turatia y injecteaza benzina z

asta asa ca sa intelegi defapt sunt niste formule care se bazeaza pe mai multi prametrii ne fiind vorba numai de cantitatea de aer, dar cantitatea de aer influenteaza direct proportional cantitatea de benzina injectat
200SX is offline   Reply With Quote
Old 30-11-06, 09:10   #8
yknot

Stage 5
 
yknot's Avatar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,424
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: admisie,evacuare,filtru...

calculatorul incearca sa mentina raportul optim(stoichiometric) intre aer si benzina, in functie de cantitatea de aer, temperatura motorului si sarcina.
yknot is offline   Reply With Quote
Old 30-11-06, 21:40   #9
Nemilosu


Stage 5
 
Nemilosu's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 1,919
Member of:
[DAEWOO]
[AUDI]
[4Tuning International]
[Fanatik MotorSport]
Default Re: admisie,evacuare,filtru...

Quote:
Originally Posted by yknot View Post
calculatorul incearca sa mentina raportul optim(stoichiometric) intre aer si benzina, in functie de cantitatea de aer, temperatura motorului si sarcina.
si temperatura aerului tras prin admisie este un factor important .
raport stoichiometric adica aer/benzina 14.7:1
corect ?
Nemilosu is offline   Reply With Quote
Old 02-12-06, 19:25   #10
yknot

Stage 5
 
yknot's Avatar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,424
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: admisie,evacuare,filtru...

eu am zis ce sta la baza, senzori care sa urmareasca "N" parametrii sunt destui!
yknot is offline   Reply With Quote
Old 07-12-06, 18:30   #11
vasile_vrea_sa_stie

Stock
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5
Default Re: admisie,evacuare,filtru...

multumesc.....
vasile_vrea_sa_stie is offline   Reply With Quote
Old 08-12-06, 10:31   #12
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: admisie,evacuare,filtru...

Quote:
Originally Posted by Nemilosu View Post
si temperatura aerului tras prin admisie este un factor important .
raport stoichiometric adica aer/benzina 14.7:1
corect ?

depinde de ce senzori are masina


unele au debitmetru ca in care senzorul de temperatura al aerului din admisie nu e necesar (MAF, AFM)

altele au senzor de presiune (MAP) si senzor de temperatura al aerului din admisie (IAT)

14.7:1 e un ideal, de cele mai mulet ori nu se poate ajunge la acea valoare
200SX is offline   Reply With Quote
Old 08-12-06, 20:11   #13
Nemilosu


Stage 5
 
Nemilosu's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 1,919
Member of:
[DAEWOO]
[AUDI]
[4Tuning International]
[Fanatik MotorSport]
Default Re: admisie,evacuare,filtru...

Quote:
Originally Posted by 200SX View Post
depinde de ce senzori are masina


unele au debitmetru ca in care senzorul de temperatura al aerului din admisie nu e necesar (MAF, AFM)

altele au senzor de presiune (MAP) si senzor de temperatura al aerului din admisie (IAT)

14.7:1 e un ideal, de cele mai mulet ori nu se poate ajunge la acea valoare
pai calculatorul nu da exact acest raport in functie de aerul primit ?
ca ma gandesc ca este ceva pur si simplu electronic si atat.
Nemilosu is offline   Reply With Quote
Old 08-12-06, 20:13   #14
Nemilosu


Stage 5
 
Nemilosu's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 1,919
Member of:
[DAEWOO]
[AUDI]
[4Tuning International]
[Fanatik MotorSport]
Default Re: admisie,evacuare,filtru...

Quote:
Originally Posted by 200SX View Post
depinde de ce senzori are masina


unele au debitmetru ca in care senzorul de temperatura al aerului din admisie nu e necesar (MAF, AFM)

altele au senzor de presiune (MAP) si senzor de temperatura al aerului din admisie (IAT)

14.7:1 e un ideal, de cele mai mulet ori nu se poate ajunge la acea valoare
pai calculatorul nu da exact acest raport in functie de aerul primit ?
ca ma gandesc ca este un calcul pur si simplu electronic si atat.
Nemilosu is offline   Reply With Quote
Old 17-12-06, 22:22   #15
alexandru, sfat

Stage 3
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 126
Member of:
[Moderators]
Default Re: admisie,evacuare,filtru...

Quote:
Originally Posted by Nemilosu View Post
pai calculatorul nu da exact acest raport in functie de aerul primit ?
ca ma gandesc ca este un calcul pur si simplu electronic si atat.
14,7 e mentinut numai la sarcini partiale sau mers in gol - dc se poate. in rest majoritatea, daca nu chiar toate masinile, merg mult mai bogat. e o necesitate pentru buna functionare a motorului.
__________________
Am pana. Oare de aia nu trage masina ?
www.dogtuning.ro
alexandru, sfat is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -