Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS |
21-11-06, 18:41
|
#1
|
Stock
Join Date: Nov 2006
Posts: 5
|
admisie,evacuare,filtru...
salut,sunt nou am si eu o intrebare:
pai la o masina admisie,evacuare, filtru+debitmetru sport, ridica puterea masinii daca softul nu este modificat si este cel de fabrica?sau asigura doar o buna functionare a masinii??
multumesc
|
|
|
26-11-06, 02:20
|
#2
|
Stage 5
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,389
Member of: [AUDI]
|
Re: admisie,evacuare,filtru...
??????
chiar...calculatorul cum lucreza?daca e filtru sport,primeste aer mai usor...deci trage si mai mult aer...calculatorul cum lucreaza,...evacuarea elimina gazele mai usor,debitul fiind mai mare.....
va rog sa ma contraziceti...
|
|
|
28-11-06, 14:36
|
#3
|
Stock
Join Date: Nov 2006
Posts: 5
|
Re: admisie,evacuare,filtru...
nu imi raspunde nimeni la intrebare??hai baieti...
|
|
|
28-11-06, 15:56
|
#4
|
4 Speed Squad Member
Stage 5
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of: [Moderators] [4 Speed Squad] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: admisie,evacuare,filtru...
ridica sau scade
mai mult aer masurat de debitmetru mai multa benzina o sa fie injectata cel putin teoretic
|
|
|
28-11-06, 16:41
|
#5
|
Stage 5
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,389
Member of: [AUDI]
|
Re: admisie,evacuare,filtru...
...da...dar calculatorul ala cum calculeaza?in functie de aerul primit? sau are niste parametri stabiliti din fabrica?
|
|
|
29-11-06, 11:49
|
#6
|
Stage 5
Join Date: Nov 2005
Posts: 354
|
Re: admisie,evacuare,filtru...
admisia si evacuarea modificata, dar facute ca la carte, vor ajuta motorul sa respire mai usor. Sunt cazuri particulare in care cresterea de putere este de pana la 15 CP insa asta se intampla la masinile la cere filtrul de aer stock este obturat de tot felul de elemente constructive (seat leon de ex) iar evacuarea, datorita structurii articulatiei sau a transmisiei are un traseu cu multe coturi. La o masina echhilibrat construita castigul de putere nu trece de 5 CP sau nu exista de loc crestere de putere. Vis a vis de computer (ECU) acesta are scrise niste tabele de amestec care sunt accesate in functie de cantitatea de aer si carburant cerute de motor la anumite plaje de turatii. Exista niste tabele standard care permit totusi variatii ale amestecului insa in plaje limitate. Un filtru de aer si evacuare modificata nu cere neaparat remapare sau alt chip insa cu un chip in care se scriu tabelele dinamic se pot obtine performante mai bune (unichip de ex) In concluzie, fliltru de aer si evacuare nu necesita modificarea tabelelor din ECU. Tabelele se modifica obligatoriu daca se monteaza pe un motor aspirat un sistem de supra alimentare sau daca se pun axe cu came sport.
__________________
Alfa Romeo 33 1.7 16V Quatrofoglio Verde
Alfa Romeo GTV V6 2.0 Turbo
|
|
|
29-11-06, 15:16
|
#7
|
4 Speed Squad Member
Stage 5
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of: [Moderators] [4 Speed Squad] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: admisie,evacuare,filtru...
calculatorul are in el niste tabele ca-n excel unde zice, la o "cantitate de aer" x la turatia y injecteaza benzina z
asta asa ca sa intelegi defapt sunt niste formule care se bazeaza pe mai multi prametrii ne fiind vorba numai de cantitatea de aer, dar cantitatea de aer influenteaza direct proportional cantitatea de benzina injectat
|
|
|
30-11-06, 09:10
|
#8
|
Stage 5
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,424
Member of: [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: admisie,evacuare,filtru...
calculatorul incearca sa mentina raportul optim(stoichiometric) intre aer si benzina, in functie de cantitatea de aer, temperatura motorului si sarcina.
|
|
|
30-11-06, 21:40
|
#9
|
Stage 5
Join Date: May 2006
Posts: 1,919
Member of: [DAEWOO] [AUDI] [4Tuning International] [Fanatik MotorSport]
|
Re: admisie,evacuare,filtru...
Quote:
Originally Posted by yknot
calculatorul incearca sa mentina raportul optim(stoichiometric) intre aer si benzina, in functie de cantitatea de aer, temperatura motorului si sarcina.
|
si temperatura aerului tras prin admisie este un factor important .
raport stoichiometric adica aer/benzina 14.7:1
corect ?
|
|
|
02-12-06, 19:25
|
#10
|
Stage 5
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,424
Member of: [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: admisie,evacuare,filtru...
eu am zis ce sta la baza, senzori care sa urmareasca "N" parametrii sunt destui!
|
|
|
07-12-06, 18:30
|
#11
|
Stock
Join Date: Nov 2006
Posts: 5
|
Re: admisie,evacuare,filtru...
multumesc.....
|
|
|
08-12-06, 10:31
|
#12
|
4 Speed Squad Member
Stage 5
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of: [Moderators] [4 Speed Squad] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: admisie,evacuare,filtru...
Quote:
Originally Posted by Nemilosu
si temperatura aerului tras prin admisie este un factor important .
raport stoichiometric adica aer/benzina 14.7:1
corect ?
|
depinde de ce senzori are masina
unele au debitmetru ca in care senzorul de temperatura al aerului din admisie nu e necesar (MAF, AFM)
altele au senzor de presiune (MAP) si senzor de temperatura al aerului din admisie (IAT)
14.7:1 e un ideal, de cele mai mulet ori nu se poate ajunge la acea valoare
|
|
|
08-12-06, 20:11
|
#13
|
Stage 5
Join Date: May 2006
Posts: 1,919
Member of: [DAEWOO] [AUDI] [4Tuning International] [Fanatik MotorSport]
|
Re: admisie,evacuare,filtru...
Quote:
Originally Posted by 200SX
depinde de ce senzori are masina
unele au debitmetru ca in care senzorul de temperatura al aerului din admisie nu e necesar (MAF, AFM)
altele au senzor de presiune (MAP) si senzor de temperatura al aerului din admisie (IAT)
14.7:1 e un ideal, de cele mai mulet ori nu se poate ajunge la acea valoare
|
pai calculatorul nu da exact acest raport in functie de aerul primit ?
ca ma gandesc ca este ceva pur si simplu electronic si atat.
|
|
|
08-12-06, 20:13
|
#14
|
Stage 5
Join Date: May 2006
Posts: 1,919
Member of: [DAEWOO] [AUDI] [4Tuning International] [Fanatik MotorSport]
|
Re: admisie,evacuare,filtru...
Quote:
Originally Posted by 200SX
depinde de ce senzori are masina
unele au debitmetru ca in care senzorul de temperatura al aerului din admisie nu e necesar (MAF, AFM)
altele au senzor de presiune (MAP) si senzor de temperatura al aerului din admisie (IAT)
14.7:1 e un ideal, de cele mai mulet ori nu se poate ajunge la acea valoare
|
pai calculatorul nu da exact acest raport in functie de aerul primit ?
ca ma gandesc ca este un calcul pur si simplu electronic si atat.
|
|
|
17-12-06, 22:22
|
#15
|
Stage 3
Join Date: Jan 2006
Posts: 126
Member of: [Moderators]
|
Re: admisie,evacuare,filtru...
Quote:
Originally Posted by Nemilosu
pai calculatorul nu da exact acest raport in functie de aerul primit ?
ca ma gandesc ca este un calcul pur si simplu electronic si atat.
|
14,7 e mentinut numai la sarcini partiale sau mers in gol - dc se poate. in rest majoritatea, daca nu chiar toate masinile, merg mult mai bogat. e o necesitate pentru buna functionare a motorului.
|
|
|
|
|